e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pornis SP edition
    replied
    se on totta ja vimonen keino. Kunhan se ei sinisty niin 12.9 ominaisuudet ei pitäis muuttua. Toinen vaihtoehto on viilata niitten kuusiokolokanta pulttien kantoja 3,5 milliä.
    Tehdas tekoinen on kuitenkin aina tehdas tekoinen, saa hullu paremmin nukutuksi jos ei laittele mitään rävellyksiä omaan pommiin=)=)

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Pornis SP edition View Post
    Mistäs porukka on ryöstelly öljyn lauhduttimelle ja turbolle öljyn kierron?? Oisko mitään oivaa paikkaa??

    Eikö kellään oo niistä vauhtiksen pulteista tietoa mistä kyselin aikasemmin???
    Miksei niitä sitten voi katkaista? Tuskin niiden ominaisuudet siitä mihinkään muuttuu jos rautasahalla vetää ylimääräiset pois

    Leave a comment:


  • Pornis SP edition
    replied
    Mistäs porukka on ryöstelly öljyn lauhduttimelle ja turbolle öljyn kierron?? Oisko mitään oivaa paikkaa??

    Eikö kellään oo niistä vauhtiksen pulteista tietoa mistä kyselin aikasemmin???

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    65mm niin kuin tuolla alussa luki..

    Ja olikohan mulla että hanttarin puolella 17mm koroke ja kuskispuolella 23mm en nyt tarkkaan muista... mutta voin vaikka mittaila kun käyn hallilla..
    ja mulla kyllä on 240 getrag joka on vinossa kuten se menee m50 kanssa pitäis melkeen kokeilla 525 zf lootan kanssa mahtuuko, kun ei tuo 240 varmaan kauaa kestä kun ahtaa ilmaa kaweriksi

    paljon sulla on lokarin kaaresta navan keskelle, kun noita 60mm alustojakin on moneen lähtöön..
    Navan keskeltä kaareen on n.320mm... Kumityynyjen korkeus koneen paino päällä oli noin 60mm...

    Ens talvena suunnitelmissa myös ahtaminen, joko remmillä ta sitten ihan perinteisellä turbolla. Toi remmi olis kyllä mielenkiintonen, kun ei semmosista vielä pahemmin kokemusta...

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    65mm niin kuin tuolla alussa luki..

    Ja olikohan mulla että hanttarin puolella 17mm koroke ja kuskispuolella 23mm en nyt tarkkaan muista... mutta voin vaikka mittaila kun käyn hallilla..
    ja mulla kyllä on 240 getrag joka on vinossa kuten se menee m50 kanssa pitäis melkeen kokeilla 525 zf lootan kanssa mahtuuko, kun ei tuo 240 varmaan kauaa kestä kun ahtaa ilmaa kaweriksi

    paljon sulla on lokarin kaaresta navan keskelle, kun noita 60mm alustojakin on moneen lähtöön..

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    e28 m535i kumet on soppelin korkuiset, kun käyttää 20mm koroketta kawerina.. silloin on runkopalkki pikkusen alempana, kun ö-pohja.
    Jaksaisitko mitata noi sun kumipuslat niin vois hieman verrata omiin..?
    Mulla käytössä e34 525/520 kumit ja hyvin toimii. Ei ainakaan enempää voi nostaa konetta ylöspäin ton m50 laatikon kans, kun ottaa tunnelin kattoon kiinni, m20 laatikko on varmaankin sitten matalempi...:think
    Mulla 9,5cm maavaraa öljypohjasta -60mm madalluksella...

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by cricke View Post
    ilmeisesti e36 koneenkorvakkeita kannattaa käyttää mutta mitkä kumityynyt nyt on järkevintä laittaa ku auto on madallettu 60mm edessä?ettei tule öljypohja liian matalalle.
    kyllä e36 korvilla.

    e28 m535i kumet on soppelin korkuiset, kun käyttää 20mm koroketta kawerina.. silloin on runkopalkki pikkusen alempana, kun ö-pohja.

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by Simo View Post
    Mitä papereita muuten jouduit katsastuksessa näyttämään? ois nimittäin leiman haku tässä edessä kunhan saan auton leimakuntoon
    Mulla oli mukana sen auton rekisteriote josta olin koneen ottanu, sekä etk:sta tulosteltuna kasa paperia jossa oli kaikki alustan osat sekä 318 että 325 korista, kun auto alunperin 318...

    Sit tarvii todistuksen moottorin painosta, kun paino ei saa nousta 20% korimallin painavimmasta koneesta joka on 324td.
    Etk:sta tulostelin siihenkin lapun.

    Kannattaa melkeimpä käydä konttorilla jutteleen inssin kannssa ja sopia valmiiks, et mitä lappuja se kaveri haluaa nähdä. Näin ite tein. Varmaan aikalailla konttorikohtaisia noi hommat...

    Leave a comment:


  • cricke
    replied
    ilmeisesti e36 koneenkorvakkeita kannattaa käyttää mutta mitkä kumityynyt nyt on järkevintä laittaa ku auto on madallettu 60mm edessä?ettei tule öljypohja liian matalalle.

    Leave a comment:


  • Simo
    Guest replied
    Originally posted by Kape30 View Post
    Eipä onneks enään tarvii rakennella, kun sain viime torstaina oman e30 m50 viritelmän leimalta... Nyt viikonloppu ajeltu ja hyvin pelittää...
    Mitä papereita muuten jouduit katsastuksessa näyttämään? ois nimittäin leiman haku tässä edessä kunhan saan auton leimakuntoon

    Leave a comment:


  • Simo
    Guest replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    voidaan jos käyttää m50 tarkoitettua laatikkoa.. mutta sehän on kaksoinmassa ja painaa kuin synti..
    Jeps, aika paljon muuttuu koneen luonne kun laittaa sinne kevennetyn m20 pyörän, joutuu vain halkaisijaa sorvaamaan 2mm että mahtuu m50 startin hammaskehä.

    Oon tässä miettiny minkälaista putkistoa rupeaisi rakentamaan. Tuo autokin on -88 niin joutunee laittamaan katit leimalle, tai ainakin kuoret. Mitenkähän toimisi/mahtuisi e36 m3 pakosatsi tai sitten joku aftermarket setti.

    Onko kellään mitään hyviä ideoita? Takapönttö löytyy kyllä mutta siitä eteenpäin pitäisi löytää joku hyvin sopiva pätkä ettei tarviisi koko putkea uusiksi tehdä

    Meneekö muuten m50 päästöistä läpi ilman katteja? mielellään en niitä laittaisi sinne haisemaan...

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    voidaan jos käyttää m50 tarkoitettua laatikkoa.. mutta sehän on kaksoinmassa ja painaa kuin synti..

    Leave a comment:


  • cricke
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..
    MIstä syystä m50 koneen starttia ja vauhtipyörää ei voi käyttää?vai voiko?

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Kape30 View Post
    Mulla on käytössä e34 johtosarja ja hyvin yltää hanskalokeroon. Jonkun telineen se sinne tosiaan kaipaa kun ei ihan yllä vanhan boksin paikalle...
    no ompa hyvä homma..ei tartte johtosarjaa alkaa metsästään..

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..
    Mulla on käytössä e34 johtosarja ja hyvin yltää hanskalokeroon. Jonkun telineen se sinne tosiaan kaipaa kun ei ihan yllä vanhan boksin paikalle...

    Leave a comment:

Working...
X