Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 lämppärin kennon irroittaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Angel0
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 20
    • Tampere

    #46
    ei nyt itte kennoon liity mut tietääkö kukaa mitä semmonen reilut 20 senttiä pitkä muovi "kouru" tekee siel kennon kotelos? Ittel joku tehny sinne koteloon semmosen pienen reiän mist käsi mahtuu sisää ja ku vilkasin sinne ni siel loju pohjal semmonen "kouru" eikä sille tuntunu oikein löytyvän mitää paikkaa siel sitä liikuttelemal ku ei jaksanu alkaa purkaa koko koteloo . Kaikki toimii iha hyvin ilman sitäki mut ois kiva tietää mitä semmotteen pitäs siel tehdä...
    - ex E30 320i
    - ex E30 316 "herkku"
    - ex E34 520i kahdesti
    - ex E39 530da
    - E61 530da x-drive

    Comment

    • petro25
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 4
      • turku

      #47
      elikäs itellä samanmoinen ongelma lieköhän tuo kenno kun vuotaa
      vuotaa nestettä tuosta kohtaa kun meisselillä raottaa koteloa?????
      kuva http://img69.imageshack.us/i/kenno.jpg/
      mailia vois laittaa [email protected]
      Last edited by petro25; 03-01-2010, 04:27.

      Comment

      • mikuniz
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 115
        • Kerava

        #48
        Saako tuota vesiventtiliä irroitettua ilman mitän suurempia operaatioita.. kun tuosta omasta lämpee vain kennolle menevä letku. paluu on täysin kylmä.
        Tarvetta Valokuvaajalle? Ota yhteyttä linkin kautta linktr.ee/mikuniz


        Ex:
        1xE28
        4x E30
        3x E36
        1x E39
        1x E46

        Comment

        • PzQ^
          Newbiemmer
          • Nov 2008
          • 13
          • Uusimaa

          #49
          Originally posted by Moonshine View Post
          Vihjeenä: Nyt jos tuon urakan joutuisi tekemään uusiksi, niin kaivaisin esiin vaikka rautasahan terän jolla sahaisin sen mustan kotelon kennon päädyn vierestä auki siten, että kenno sopisi kääntymään ilman kojelaudan purkamista tai muuta helvetillistä tappelemista. Sitten vaan sikaflexillä tai jollain vastaavalla leikattu pala takaisin ja verhoilun osat niskaan ja se ois siinä.
          Vieläkin kiroiluttaa että saatana kun tajusin tuon vasta jälkikäteen...

          Laitas kuva mistä kohtaa leikataan niin pääsen helpommalla?

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #50
            vaihdoin ensimmäisen kerran lämppärin kennon e30 farkkuun ja odotin kauhistuttavaa työn määrää :think no kenno irti noin 15min? kenno oli lämmityslaitteen moottorin alla :think eikö normaalisti ole tulipellin ja moottorin takana?
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • Vuarine
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 121
              • Kokemäki

              #51
              Originally posted by Moonshine View Post
              Vihjeenä: Nyt jos tuon urakan joutuisi tekemään uusiksi, niin kaivaisin esiin vaikka rautasahan terän jolla sahaisin sen mustan kotelon kennon päädyn vierestä auki siten, että kenno sopisi kääntymään ilman kojelaudan purkamista tai muuta helvetillistä tappelemista. Sitten vaan sikaflexillä tai jollain vastaavalla leikattu pala takaisin ja verhoilun osat niskaan ja se ois siinä.
              Vieläkin kiroiluttaa että saatana kun tajusin tuon vasta jälkikäteen...
              Itsekkin raavein päätä vähän aikaan ja otin sen rautasahan käteen. Isoa palaa ei tarvinnut ottaa ja homma helpottui huomattavasti että kiitoksia vinkistä
              e46 330d touring kauppakassi
              e30 375hp/519nm

              Comment

              • ss900
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 104

                #52
                Vesiventtiilin vaihto

                Originally posted by mikuniz View Post
                Saako tuota vesiventtiliä irroitettua ilman mitän suurempia operaatioita.. kun tuosta omasta lämpee vain kennolle menevä letku. paluu on täysin kylmä.
                Tarve on vaihtaa vain vesiventtiili (vuotaa). Onko helpompi päästä käsiksi moottoritilasta tulipellin luukusta vai purkaa polkimia pois tieltä?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #53
                  Vesiventtiiliin ei pääse käsiksi moottoritilan puolelta. Pystyy kyllä vaihtamaan ilman polkimien irrotusta.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • ss900
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 104

                    #54
                    Vesiventtiili

                    Eikös tuossa kuvassa venttiilin takana/yläpuolella näkyvä musta kansi (metalliset päädyt) ole lämppärin moottorin alapuolella oleva levy? Toinen kysymys ennen vaihto-operaatiota: Meneekö vesiventtiilin putki tuliseinästä läpi? Ts. tulevatko letkut moottoritilan puolella kiinni suoraan samaan osaan (vesiventtiiliin)?
                    Attached Files

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16497
                      • Asikkala

                      #55
                      Originally posted by ss900 View Post
                      Eikös tuossa kuvassa venttiilin takana/yläpuolella näkyvä musta kansi (metalliset päädyt) ole lämppärin moottorin alapuolella oleva levy? Toinen kysymys ennen vaihto-operaatiota: Meneekö vesiventtiilin putki tuliseinästä läpi? Ts. tulevatko letkut moottoritilan puolella kiinni suoraan samaan osaan (vesiventtiiliin)?
                      Kyllä. Se on käytännössä lämppärin koteloa, ei erillinen levy.

                      Kyllä.

                      Kyllä.

                      Comment

                      • ss900
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 104

                        #56
                        Eli tuleeko lisää työtilaa / pääseekö venttiiliin paremmin käsiksi "yläkautta", moottoritilan luukun ja lämppärin moottorin kautta?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16497
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by ss900 View Post
                          Eli tuleeko lisää työtilaa / pääseekö venttiiliin paremmin käsiksi "yläkautta", moottoritilan luukun ja lämppärin moottorin kautta?
                          Ei todellakaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎