Näinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 coilovereista
Collapse
X
-
Originally posted by Stone View PostNo mitä itse olen asiaan perehtynyt niin sillä jäykkyyden säädöllä saa ainakin KW:n tapauksessa mukavuutta lisää kun pystyy hieman löysäämään pumppuja..
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostNäinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.
Onko iso ja pikku tolppa navaltaan sama vai onko siinäkin eroa?
Jos napa on sama, niin sitten on sama kumpaa käyttää aihiona, ainakin jos Rally Systemsille lähettää tolpan, koska koko vanha putki poistetaan ja korvataan uudella.
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostMeneekös tässä nyt käsitteet jotenkin sekaisin ? Jäykkyyden säätö? Mitä jäykkyyden säätöä tässä nyt tarkoitetaan, jousijäykkyttähän noissa voi säätää vain jousia vaihtamalla. Korkeutta taas saa säädettyä jousilautasen paikkaa muuttamalla, ylöspäin tai alaspäin.
Comment
-
-
:thinkOriginally posted by metake View PostMeneekös tässä nyt käsitteet jotenkin sekaisin ? Jäykkyyden säätö? Mitä jäykkyyden säätöä tässä nyt tarkoitetaan, jousijäykkyttähän noissa voi säätää vain jousia vaihtamalla. Korkeutta taas saa säädettyä jousilautasen paikkaa muuttamalla, ylöspäin tai alaspäin.Originally posted by JPKH View PostItsellä on ollut tuo D2:nen kiinni nyt yhden kesän ajan enkä sitä nyt pilipaliksi sanoisi. Ihan jopa kohtuu mukava eikä mielestäni mitenkään kivireki. Ei ole kokemusta H&R:stä eikä KW:stä joten en voi verrata.Originally posted by Rocla View PostKysyin jo ennenkin, kysyn uudestaan kun silloin ei kukaan tiennyt, mutta nyt ilmeisesti noita d2 kamoja on jo useilla e30 alla.
Onko d2 setissä joka käy e30 malliin erikseen säädettävissä korkeus ja jousen esijännitys?
Missään muussa merkissä ei ilmeisesti ole ja d2 ilmoittaa ylpeänä, että heillä on joissain malleissa.Olli.
Comment
-
-
Onkos tuosta D2 pakkaskestävyydestä mitään tietoa? Satsille muistaakseni luvataan paljonkin pakkaslukemia, mutta tehdas kaiketi joissakin tapauksissa on jättänyt korvaamatta hajonneet kamat, kun pakkasta on ollut liikaa? Tämä ei tietysti koske kesä käytössä olevia autoja, mutta kaiketi kertoo jotain satsissa käytetyiden osien laadusta....
Simolla oli myös E30 cäbissä tuo D2 alla niin varmasti osaa kertoa jonkin näkemyksen asiasta, tosin satsi oli vähän aikaa sitten jo myynnissä.....
Itsekkin omaan cäbiin miettinyt mitä iskisi alle vai käytänkö tuota Bilstein + H&R alustaa jatkossakin, korkeuden säätö olisi vain kiva lisä:thinkMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostIskareiden jäykkyydestä ainakin itse puhuin.
Joissain sarjoissa/iskareissahan on tosiaan säädettävä paluuvaimennus (kuten ainakin Keltaisessa Konissa) ja siitä pystyy hieman oman maun mukaisemmaksi säätämään vaimennusta. Bilsteinit huono puoli on se, että sitä ei voi säätää kuin avaamalla, eli pitää teettää jossain. Yleensä ei ole kyllä tarvinnut.
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View Postnäyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?
Nimenomaan. Suurin piirtein kuusi viikkoa kesti. Olisi kyllä halvempaa teettää/tehdä itse niinkuin joku jo mainitsi mutta tuo oli niin helppo ratkaisu ja autossa on niin paljon muutakin kikkailtavaa vielä että on nyt tuo asia ainakin hoidossa. Ihmettelin itsekkin miksi ovat keltapassivoituja kun yleensä ovat niitä kiiltäviä "rosterisia".Last edited by Discohai; 21-11-2008, 16:13.
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostOnkos tuosta D2 pakkaskestävyydestä mitään tietoa? Satsille muistaakseni luvataan paljonkin pakkaslukemia, mutta tehdas kaiketi joissakin tapauksissa on jättänyt korvaamatta hajonneet kamat, kun pakkasta on ollut liikaa?
Comment
-
-
Jos joku välttämättä haluaa ostaa tommosen d2 paska sarjan niin miks ei osta k-sport sarjaa? K-sport sarja on täysin sama kuin d2 sarja, samalla tehtaalla jopa tehty. Nuiden kyseisten sarjojen tekeminen ei maksa käytännössä todellakaan paljoa ja suomalaiset jälleenmyyjät repii kauhu voitot nuista sarjoista.
K-sport sarjan saa ruotsista esim. täältä tämänpäivän kurssilla 708€ sarja.
Comment
-
-
Originally posted by BimmerM View PostJos joku välttämättä haluaa ostaa tommosen d2 paska sarjan niin miks ei osta k-sport sarjaa? K-sport sarja on täysin sama kuin d2 sarja, samalla tehtaalla jopa tehty. Nuiden kyseisten sarjojen tekeminen ei maksa käytännössä todellakaan paljoa ja suomalaiset jälleenmyyjät repii kauhu voitot nuista sarjoista.
K-sport sarjan saa ruotsista esim. täältä tämänpäivän kurssilla 708€ sarja.
Mikä siitä d2 sarjasta tekee paskan?
Kysyn ihan tosissani, itselläni ei ole kokemusta, mutta harkitsen vakaasti sen ostamista. Hintavertailussa kannattaa ottaa huomioon, että d2 sarjan mukana ilmeisesti tulee eteen säädettävät yläpäät ja takanakin uude yläpäät ja hinta on silti tuollainen.
Kannattaa huomioida esim rallyracen sivuilla mainittu teksti "kilpaosilla ei ole takuuta", eli esim tuo jumalaiseksi mainittu spax toimitetaan ilman takuuta, eli sillä voi huoletta ajaa pakkasellakin
EDIT: niin ja onko e30 koriin käyvässä d2 sarjassa säädettävissä erikseen jousikorkeus ja esijännitys?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostEDIT: niin ja onko e30 koriin käyvässä d2 sarjassa säädettävissä erikseen jousikorkeus ja esijännitys?
Kun kukaan D2 sarjan omistaja ei tajua kysymykseen vastata niin koitetaan nyt jotain sanoa.
Mielestäni e30 sarjassa ei ole erikseen esijännityksen ja korkeudensäätöä vaan sarjassa toimitetaan ainoastaan eteen kierreholkit, jotka pitää itse hitsata tolppaan kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostKun kukaan D2 sarjan omistaja ei tajua kysymykseen vastata niin koitetaan nyt jotain sanoa.
Mielestäni e30 sarjassa ei ole erikseen esijännityksen ja korkeudensäätöä vaan sarjassa toimitetaan ainoastaan eteen kierreholkit, jotka pitää itse hitsata tolppaan kiinni.
Mutta jos aloittaisi tyhjästä, niin tuo d2 olisi kyllä ihan harkinnan arvoinen, voihan ne iskarit ja tarvittaessa jousetkin nakata roskiin, jos kerta aivan jätettä ovat, kuten täällä kuulutetaan.Olli.
Comment
-
-
En tiedä onko näistä kuvista mitään apua tai järkeä tähän topicciin mutta laitan silti. Eli e30 cäbi kyseessä:
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
E: Niin ja laatu vaikuttaa omasta mielestä hyvältä. Asensin loppukesästä e46:seen Eibachin säädettävän alustasarjan ja vähän vertailin alustoja niin ei niissä mitään mainittavaa eroa ollut. Ja eikös kw ja Eibach ole aikalailla samanlaisia??Last edited by Blacksatin; 22-11-2008, 17:31.
Comment
-
Comment