Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 coilovereista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • os951
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 447
    • Kerava

    #31
    Näinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.
    Äkkiseltään katsouttuna tuossa KW:n tekemässä sarjassa joustintuki on keltapassivoitu, joten tolpan kunnostus ei ainakaan hirvesti kustanna. Herää väistämättä kysymys, onko kustannustehokkkaampaa teettää esim. asianosaavissa yrityksissä Keravalla tai Kellokoskella :think

    Comment

    • metake
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 331
      • Janakkala

      #32
      Originally posted by Stone View Post
      No mitä itse olen asiaan perehtynyt niin sillä jäykkyyden säädöllä saa ainakin KW:n tapauksessa mukavuutta lisää kun pystyy hieman löysäämään pumppuja..
      Meneekös tässä nyt käsitteet jotenkin sekaisin ? Jäykkyyden säätö? Mitä jäykkyyden säätöä tässä nyt tarkoitetaan, jousijäykkyttähän noissa voi säätää vain jousia vaihtamalla. Korkeutta taas saa säädettyä jousilautasen paikkaa muuttamalla, ylöspäin tai alaspäin.

      Comment

      • metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

        #33
        Originally posted by Jonsku View Post
        Näinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.

        Onko iso ja pikku tolppa navaltaan sama vai onko siinäkin eroa?

        Jos napa on sama, niin sitten on sama kumpaa käyttää aihiona, ainakin jos Rally Systemsille lähettää tolpan, koska koko vanha putki poistetaan ja korvataan uudella.

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by metake View Post
          Meneekös tässä nyt käsitteet jotenkin sekaisin ? Jäykkyyden säätö? Mitä jäykkyyden säätöä tässä nyt tarkoitetaan, jousijäykkyttähän noissa voi säätää vain jousia vaihtamalla. Korkeutta taas saa säädettyä jousilautasen paikkaa muuttamalla, ylöspäin tai alaspäin.
          Iskareiden jäykkyydestä ainakin itse puhuin.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            :think
            Originally posted by metake View Post
            Meneekös tässä nyt käsitteet jotenkin sekaisin ? Jäykkyyden säätö? Mitä jäykkyyden säätöä tässä nyt tarkoitetaan, jousijäykkyttähän noissa voi säätää vain jousia vaihtamalla. Korkeutta taas saa säädettyä jousilautasen paikkaa muuttamalla, ylöspäin tai alaspäin.
            Originally posted by JPKH View Post
            Itsellä on ollut tuo D2:nen kiinni nyt yhden kesän ajan enkä sitä nyt pilipaliksi sanoisi. Ihan jopa kohtuu mukava eikä mielestäni mitenkään kivireki. Ei ole kokemusta H&R:stä eikä KW:stä joten en voi verrata.
            Originally posted by Rocla View Post
            Kysyin jo ennenkin, kysyn uudestaan kun silloin ei kukaan tiennyt, mutta nyt ilmeisesti noita d2 kamoja on jo useilla e30 alla.

            Onko d2 setissä joka käy e30 malliin erikseen säädettävissä korkeus ja jousen esijännitys?

            Missään muussa merkissä ei ilmeisesti ole ja d2 ilmoittaa ylpeänä, että heillä on joissain malleissa.
            Olli.

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              #36
              Onkos tuosta D2 pakkaskestävyydestä mitään tietoa? Satsille muistaakseni luvataan paljonkin pakkaslukemia, mutta tehdas kaiketi joissakin tapauksissa on jättänyt korvaamatta hajonneet kamat, kun pakkasta on ollut liikaa? Tämä ei tietysti koske kesä käytössä olevia autoja, mutta kaiketi kertoo jotain satsissa käytetyiden osien laadusta....
              Simolla oli myös E30 cäbissä tuo D2 alla niin varmasti osaa kertoa jonkin näkemyksen asiasta, tosin satsi oli vähän aikaa sitten jo myynnissä.....
              Itsekkin omaan cäbiin miettinyt mitä iskisi alle vai käytänkö tuota Bilstein + H&R alustaa jatkossakin, korkeuden säätö olisi vain kiva lisä:think
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • metake
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 331
                • Janakkala

                #37
                Originally posted by Stone View Post
                Iskareiden jäykkyydestä ainakin itse puhuin.
                Ok, itse en pysynyt enää kärryillä

                Joissain sarjoissa/iskareissahan on tosiaan säädettävä paluuvaimennus (kuten ainakin Keltaisessa Konissa) ja siitä pystyy hieman oman maun mukaisemmaksi säätämään vaimennusta. Bilsteinit huono puoli on se, että sitä ei voi säätää kuin avaamalla, eli pitää teettää jossain. Yleensä ei ole kyllä tarvinnut.

                Comment

                • Discohai
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1726
                  • 02

                  #38
                  Originally posted by EGoman View Post
                  näyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?

                  Nimenomaan. Suurin piirtein kuusi viikkoa kesti. Olisi kyllä halvempaa teettää/tehdä itse niinkuin joku jo mainitsi mutta tuo oli niin helppo ratkaisu ja autossa on niin paljon muutakin kikkailtavaa vielä että on nyt tuo asia ainakin hoidossa. Ihmettelin itsekkin miksi ovat keltapassivoituja kun yleensä ovat niitä kiiltäviä "rosterisia".
                  Last edited by Discohai; 21-11-2008, 16:13.
                  E30 V8 M-Technic II
                  Myydään uusia bmw-varaosia
                  Täällä,

                  täällä
                  ja täällä
                  Puretaan:E32 735ia
                  Puretaan:E34 525ia
                  Puretaan:E34 535ia
                  Puretaan:2kpl E30
                  Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                  Comment

                  • Exorcist
                    Wax on - Wax off
                    • Dec 2004
                    • 1806
                    • Riihimäki

                    #39
                    Originally posted by Soiled View Post
                    Onkos tuosta D2 pakkaskestävyydestä mitään tietoa? Satsille muistaakseni luvataan paljonkin pakkaslukemia, mutta tehdas kaiketi joissakin tapauksissa on jättänyt korvaamatta hajonneet kamat, kun pakkasta on ollut liikaa?
                    Ainakin E36 M3 D2 paketin mukana tuli lappu missä puhtaasti luki warranty void alle -5c.

                    Comment

                    • BimmerM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1137
                      • Kemi

                      #40
                      Jos joku välttämättä haluaa ostaa tommosen d2 paska sarjan niin miks ei osta k-sport sarjaa? K-sport sarja on täysin sama kuin d2 sarja, samalla tehtaalla jopa tehty. Nuiden kyseisten sarjojen tekeminen ei maksa käytännössä todellakaan paljoa ja suomalaiset jälleenmyyjät repii kauhu voitot nuista sarjoista.

                      K-sport sarjan saa ruotsista esim. täältä tämänpäivän kurssilla 708€ sarja.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #41
                        Originally posted by BimmerM View Post
                        Jos joku välttämättä haluaa ostaa tommosen d2 paska sarjan niin miks ei osta k-sport sarjaa? K-sport sarja on täysin sama kuin d2 sarja, samalla tehtaalla jopa tehty. Nuiden kyseisten sarjojen tekeminen ei maksa käytännössä todellakaan paljoa ja suomalaiset jälleenmyyjät repii kauhu voitot nuista sarjoista.

                        K-sport sarjan saa ruotsista esim. täältä tämänpäivän kurssilla 708€ sarja.
                        Kaupankänytihän perustuu muistaakseni voittoon.

                        Mikä siitä d2 sarjasta tekee paskan?

                        Kysyn ihan tosissani, itselläni ei ole kokemusta, mutta harkitsen vakaasti sen ostamista. Hintavertailussa kannattaa ottaa huomioon, että d2 sarjan mukana ilmeisesti tulee eteen säädettävät yläpäät ja takanakin uude yläpäät ja hinta on silti tuollainen.

                        Kannattaa huomioida esim rallyracen sivuilla mainittu teksti "kilpaosilla ei ole takuuta", eli esim tuo jumalaiseksi mainittu spax toimitetaan ilman takuuta, eli sillä voi huoletta ajaa pakkasellakin

                        EDIT: niin ja onko e30 koriin käyvässä d2 sarjassa säädettävissä erikseen jousikorkeus ja esijännitys?
                        Olli.

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #42
                          Originally posted by Rocla View Post
                          EDIT: niin ja onko e30 koriin käyvässä d2 sarjassa säädettävissä erikseen jousikorkeus ja esijännitys?

                          Kun kukaan D2 sarjan omistaja ei tajua kysymykseen vastata niin koitetaan nyt jotain sanoa.

                          Mielestäni e30 sarjassa ei ole erikseen esijännityksen ja korkeudensäätöä vaan sarjassa toimitetaan ainoastaan eteen kierreholkit, jotka pitää itse hitsata tolppaan kiinni.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Originally posted by Maza View Post
                            Kun kukaan D2 sarjan omistaja ei tajua kysymykseen vastata niin koitetaan nyt jotain sanoa.

                            Mielestäni e30 sarjassa ei ole erikseen esijännityksen ja korkeudensäätöä vaan sarjassa toimitetaan ainoastaan eteen kierreholkit, jotka pitää itse hitsata tolppaan kiinni.
                            Eli ilmeisesti en ole ostamassa, itsellä ei vielä ole säätö yläpäitä, niin vielä pääsee halvalla, kun hankkii ne.

                            Mutta jos aloittaisi tyhjästä, niin tuo d2 olisi kyllä ihan harkinnan arvoinen, voihan ne iskarit ja tarvittaessa jousetkin nakata roskiin, jos kerta aivan jätettä ovat, kuten täällä kuulutetaan.
                            Olli.

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #44
                              Täällä on roissa eräällä paikalla talvella d2 ja ei kuulemman ole edes pahat kun väännetty löysälle jäykkyydensäädöt..

                              Kun kaikki haukkuu d2, niin koska joku perustelee mikä niissä on niin huonoa???
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • Blacksatin
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 954
                                • Mäntsälä

                                #45
                                En tiedä onko näistä kuvista mitään apua tai järkeä tähän topicciin mutta laitan silti. Eli e30 cäbi kyseessä:

                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                E: Niin ja laatu vaikuttaa omasta mielestä hyvältä. Asensin loppukesästä e46:seen Eibachin säädettävän alustasarjan ja vähän vertailin alustoja niin ei niissä mitään mainittavaa eroa ollut. Ja eikös kw ja Eibach ole aikalailla samanlaisia??
                                Last edited by Blacksatin; 22-11-2008, 17:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎