memebuy23buy

Mystinen moottorin pätkiminen E30 M20 *uusi vian ihmettelijä alkaen #39*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KARTSA69
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 6
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Ootko tsekannu jo virranjakajan?

    joo se pitäs olla kondiksessa ja eikä se selittäs et miks ruisku puskee likaa soossia pyttyihin....
    et oisko mahdollista et olis "ryyppy" koko ajan päällä???:think

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by KARTSA69 View Post
      niin mul on tossa m20 i-jetti joka pätkii perkeleesti pienillä kieroksilla ja ei pysy tyhjäkäynnil. ja kone saa soossia ihan vit.... liikaa.... et oisko jollain ideoita mistä tää vois johtuu???????:think

      niin ja isoilla kiekoil toimii ihan norm
      niinoisson ollu sitä et perkleesti pätkii pienillä kierroksilla ja ei pysy tyhjäkäynnil. ja ko saa soossia ihan vit... liikaamut isoilla kiekoil toimii ihan norm ku on vuotanu toi lisä suutin iha tajutonn!!!

      noissonmyös että lämpö aika kytkin on pask.na niin on ryyppy ehken päällä kokoajan !?!?!
      Olli.

      Comment

      • Peksu_M20
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        #18
        Originally posted by KARTSA69 View Post
        joo se pitäs olla kondiksesa ja eikä se selittäs et miks ruisku puskee likaa soossia pyttyihin....
        et oisko mahdollista et olis "ryyppy" koko ajan päällä???:think
        Empä tajunnu että toi on L-jetti kone. Lisäsuutin vuotaa. Sijaitseen imusarjan päällä apparin puolella. Lukkopihdit letkuun ja kokeilemaan. Edellinen mainitsikin jo minkä takia se vuotaa
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • KARTSA69
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 6
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Empä tajunnu että toi on L-jetti kone. Lisäsuutin vuotaa. Sijaitseen imusarjan päällä apparin puolella. Lukkopihdit letkuun ja kokeilemaan. Edellinen mainitsikin jo minkä takia se vuotaa
          niin tos mun kopperossa ei oo sitä lisä suutinta ja kattelin tost netist purkukuvii niin toi mun ruisku romut on vissiin joskus otettu E34 520i :stä ainakin kuvien perusteella... et onks uusia ehotuksia?????:think

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16590
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by KARTSA69 View Post
            niin tos mun kopperossa ei oo sitä lisä suutinta ja kattelin tost netist purkukuvii niin toi mun ruisku romut on vissiin joskus otettu E34 520i :stä ainakin kuvien perusteella... et onks uusia ehotuksia?????:think
            Se on le-jetronic jos lisäsuutin puuttuu, vai onko jetronicci ollenkaan ?

            "vissiin joskus otettu E34 520i :stä" :think

            Comment

            • KARTSA69
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 6
              • Järvenpää

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Se on le-jetronic jos lisäsuutin puuttuu, vai onko jetronicci ollenkaan ?

              "vissiin joskus otettu E34 520i :stä" :think
              on se jetti

              Comment

              • DerMeister
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 485
                • Seinäjoki

                #22
                Noniin, sama perkeleen vika tullut takaisin mitä ekassa postauksessa itkin
                Hetkenaikaa se toimi kun tuon releen vaihtoi.. Mikä ihme tuota relettä voi rikkoa???

                Kylmänä se tuntuis tuota pätkimistä enimmäkseen tekevän.. Lakannut yleensä jos ajanut koneen lämpimpäksi, sammuttanut muutamaksi minuutiksi ja taas jatkanut matkaa.
                F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                IG: f11twilight_purple

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by DerMeister View Post
                  Mikä ihme tuota relettä voi rikkoa???
                  .
                  Tiettynä ajankohtana valmistetut relee ovat heikompia kuin toiset ja kaikki käytetyt ovat ikivanhoja.

                  Eli jos et laittanut uutta niin laita nyt.
                  Olli.

                  Comment

                  • DerMeister
                    BTCF Member
                    • Nov 2007
                    • 485
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Jupjup.. Eli eilen tuli vaihdettua uusi rele tilalle, ja tänään kerkesi jo ensimmäisen kerran pätkäsemään

                    Mikä ihme tuota vaivaa??
                    F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                    IG: f11twilight_purple

                    Comment

                    • DerMeister
                      BTCF Member
                      • Nov 2007
                      • 485
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Tänään se taas pätki kylmänä niin maan perkeleesti että meinas hermot mennä.. Ja heti kun kone lämpeni niin alkoi pelaamaan aivan normaalisti. Voiko se enää mistään releestä johtuakaan vai onko ideoita mikä tuon releen hajottaa??
                      F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                      IG: f11twilight_purple

                      Comment

                      • DerMeister
                        BTCF Member
                        • Nov 2007
                        • 485
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Kokeillaan nyt vielä jos joku osaisi auttaa tämän kanssa..

                        Eli tuo edellinen uusi rele oli mallia tarvike, joka ei ainakaan muutamaa tuntia kauempaa kestänyt.
                        Nyt viimme päivinä tuo pätkiminen pahentunut entisestään, pätkii kylmänä ja kuumana eikä vaikutusta enää vaikka sammuttaa hetkeksi aikaa auton. Sen verran huomannut että lähes aina moottorijarrutuksella, ja kun ajossa päästää kierroksilta tyhjäkäynnille alkaa helvetinmoinen pätkiminen.


                        Tänään tuli sit vielä haettua marmoritiskiltä uusi alkuperäinen rele, ja hetken jo luulin vian korjaantuneen. koko päivä ajeltu ilman minkäänlaista pätkimistä, kunnes kotipihaan äsken pääsin ja taas pätki jonkun 5 kertaa

                        Mulla ei enää tiedot, taidot tai hermot kestä tämän kanssa, joten auttakaa joku tämän asian kanssa!!
                        F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                        IG: f11twilight_purple

                        Comment

                        • DerMeister
                          BTCF Member
                          • Nov 2007
                          • 485
                          • Seinäjoki

                          #27


                          Tuossa vielä pieni video pätkimisestä muutaman viikon takaa.
                          Eikö kellään oo ollut vastaavaa vikaa??
                          Tänään tuli vielä purettua yhden releen suojakotelo ja nippusiteellä nastat yhteen, mutta sama pätkiminen jatkui.


                          Tähän samaan threadiin voisi vielä toisestakin ongelmasta mainita.

                          Eli huono tyhjäkäynti lämpimällä koneella. Kierrokset n. 550rpm ja käy röpeltäen, ehkä välillä viidelläkin ja päästöt tietenkin korkealla

                          Autoon vaihdettu/kokeiltu seuraavat osat:
                          -Puristukset mitattu (11.7-12bar joka pytyssä)
                          -Imusarjan tiivisteet vaihdettu
                          -Kaikki imuletkut yms. vaihdettu/todettu ehjiksi
                          -Tyhjäkäyntimoottori putsattu ja kokeiltu toista ehjääkin
                          -Bensapumppu ja rele
                          -Moottorinohjausboksi
                          -imm todettu ehjäksi
                          -jako kohdallaan
                          -laturi
                          -sytytyspuola
                          -venttiilit säädetty
                          -sytytystulpat
                          -kampuran asentotunnistin

                          kaikkiahan näitä ei ole tuon tyhjäkäynnin takia vaihdettu, mutta mainitsin nyt kumminkin kaikki tehdyt hommat.

                          Moottori tosiaan irtosi kaverin E34:sta ja hänellä kävi aivan tasaisesti, tyhjäkäynti n.750-800rpm. päästöt huippuluokkaa eikä koskaan ollut tuota pätkimistäkään. Mun autoon kun tämä laitettiin niin siitä asti käynyt huonosti tyhjää.
                          Ainoa mitä moottoriin tehty on M50:n suuttimet, jotka kaveri oli aikoinaan tuohon jo laittanut eikä ollut huonontunut silloinkaan auton käynti..
                          F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                          IG: f11twilight_purple

                          Comment

                          • juxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 301
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by DerMeister View Post
                            http://dermeister.kuvat.fi/kuvat/vit...816_230441.mp4

                            Tuossa vielä pieni video pätkimisestä muutaman viikon takaa.
                            Eikö kellään oo ollut vastaavaa vikaa??
                            Tänään tuli vielä purettua yhden releen suojakotelo ja nippusiteellä nastat yhteen, mutta sama pätkiminen jatkui.


                            Tähän samaan threadiin voisi vielä toisestakin ongelmasta mainita.

                            Eli huono tyhjäkäynti lämpimällä koneella. Kierrokset n. 550rpm ja käy röpeltäen, ehkä välillä viidelläkin ja päästöt tietenkin korkealla

                            Autoon vaihdettu/kokeiltu seuraavat osat:
                            -Puristukset mitattu (11.7-12bar joka pytyssä)
                            -Imusarjan tiivisteet vaihdettu
                            -Kaikki imuletkut yms. vaihdettu/todettu ehjiksi
                            -Tyhjäkäyntimoottori putsattu ja kokeiltu toista ehjääkin
                            -Bensapumppu ja rele
                            -Moottorinohjausboksi
                            -imm todettu ehjäksi
                            -jako kohdallaan
                            -laturi
                            -sytytyspuola
                            -venttiilit säädetty
                            -sytytystulpat
                            -kampuran asentotunnistin

                            kaikkiahan näitä ei ole tuon tyhjäkäynnin takia vaihdettu, mutta mainitsin nyt kumminkin kaikki tehdyt hommat.

                            Moottori tosiaan irtosi kaverin E34:sta ja hänellä kävi aivan tasaisesti, tyhjäkäynti n.750-800rpm. päästöt huippuluokkaa eikä koskaan ollut tuota pätkimistäkään. Mun autoon kun tämä laitettiin niin siitä asti käynyt huonosti tyhjää.
                            Ainoa mitä moottoriin tehty on M50:n suuttimet, jotka kaveri oli aikoinaan tuohon jo laittanut eikä ollut huonontunut silloinkaan auton käynti..
                            Mites kaasuläpän asentotunnistin, jos ei toimi eikä moottorinohjaus saa tietoa että läppä on kiinni ja siten tyhjäkäynnillä?
                            G05 X5 45e Msport
                            E70 X5 35d
                            E36 Compact VR6T
                            E60 M5 VR6T
                            E92 VR6T Build

                            Comment

                            • DerMeister
                              BTCF Member
                              • Nov 2007
                              • 485
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by juxo View Post
                              Mites kaasuläpän asentotunnistin, jos ei toimi eikä moottorinohjaus saa tietoa että läppä on kiinni ja siten tyhjäkäynnillä?
                              Ainakin naksahdus kuuluu kuuluu kun sitä kääntää..
                              F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                              IG: f11twilight_purple

                              Comment

                              • DerMeister
                                BTCF Member
                                • Nov 2007
                                • 485
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Tänään tuli sit vaihdettua virranjakajan kansi ja pyörijä mutta ei vaikutusta, onneksi ei sentään kantta tullut uutta ostettua vaan hyvä ehjä käytetty löyty tallista.
                                Mikähän tuo johto on mikä lähtee tulpanjohdon (vai olikohan puolanjohdon?) ''välistä'' jonnekkin imusarjan alle? Oli ainakin juuresta vähän kuori murtunut. Voisko se aiheuttaa tätä?
                                Tosiaan aina kun tuo pätkii niin moottoriohjauksen rele raksuttaa..
                                F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                                IG: f11twilight_purple

                                Comment

                                Working...
                                X