memebuy23buy

e30 eroavaisuustodistus (abs jarruista selvityspaperi löytyy nyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    #76
    Originally posted by Jolli View Post
    Kannattaa olla nopea, veikkaan että tuo paperi eksyy liiankin nopeasti Trafin tietoon, täälläkin noita katsastusinssejä nimittäin pyörii.
    joo ei taida keritä ite konttorille ennen tuota lappua ku on koko auto vielä ihan atomeina..no jos tuo menee jatkossa tosiaan nii ni kaipa se on sitte varattava saksan matka ja haettava joku m3 ruoska kolaroitu tai ilman tekniikkaa oleva ku niitä nyt vielä aika kohtalaisilla hinnoilla saa..ja takasin aiheeseen miksköhän nyt yhtä äkkiä se vaihdettiin tuo m3 mallisarjan tehokkaimmaks..halutaanko sillä vaikeuttaa näitä tekniikanvaihto turboja saamaan sitä leimaa..
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by Tonton View Post
      Ei tuo nyt tarkoittanut ja että pitää olla m3 osat. Voi olla paremmatkin vaikkapa
      E36sta
      niinno jos e36 kelpaa ni sehä onki asia erikseen sitte..
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        #78
        Originally posted by seidltuning View Post
        tämä kyseinen lappu on minun neuvottelema BMW-Suomen edustajan kanssa joka taas pyysi sen BMW-Nordicin edustajalta
        mielestäni tällä korvataan aiemmat spekuloinnit
        Millä keinolla onnistuit Juusoa pehmittämään?
        On (BMW) maailma muuttunut. Aiemmin eivät suostuneet antamaan minkäänlaisia lausuntoja vaikka kuinka selvistä asioista olisi ollut kyse.
        Hyvä homma, että saadaan jotain järkeä näihin hommiin.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #79
          Originally posted by grab_ View Post
          miksköhän nyt yhtä äkkiä se vaihdettiin tuo m3 mallisarjan tehokkaimmaks..halutaanko sillä vaikeuttaa näitä tekniikanvaihto turboja saamaan sitä leimaa..
          Ei, vaan nyt saatiin vihdoinkin lappu, mitkä luetaan mallisarjaan kuuluviksi, aiemmin se on ollut trafin (toimivaltuuksien ylitys) ja katsastusmiesten päätettävissä.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #80
            Originally posted by Jolli View Post
            Ei, vaan nyt saatiin vihdoinkin lappu, mitkä luetaan mallisarjaan kuuluviksi, aiemmin se on ollut trafin (toimivaltuuksien ylitys) ja katsastusmiesten päätettävissä.
            Ei se katsastumies sitä voi päättää. Trafin mukaan se ei ole samaa sarjaa.
            Jos inssi ei noudata Trafin ohjeistusta niin ei tarvi jatkossa katsastaa.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #81
              Originally posted by Tonton View Post
              Ei se katsastumies sitä voi päättää. Trafin mukaan se ei ole samaa sarjaa.
              Jos inssi ei noudata Trafin ohjeistusta niin ei tarvi jatkossa katsastaa.
              Kun taas Trafilla ei sellaisia valtuuksia ole päättää, mikä kuuluu mihinkin mallisarjaan, eikä BMW sellaista todistusta ole myöskään aiemmin antanut, niin kuka joskus on päättänyt että 325 on tehokkain ja M3 ei voi tähän laskea.

              Noh enivei, menneet on menneitä ja nyt on tähänkin selvyys.

              Edit, useita tapauksia taitaa olla jossa inssi tekee viimeisen päätöksen, koska trafin ohjeet on välillä hyvinkin tulkinnanvaraisia.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #82
                Originally posted by Jolli View Post
                Kun taas Trafilla ei sellaisia valtuuksia ole päättää, mikä kuuluu mihinkin mallisarjaan, eikä BMW sellaista todistusta ole myöskään aiemmin antanut, niin kuka joskus on päättänyt että 325 on tehokkain ja M3 ei voi tähän laskea.

                Noh enivei, menneet on menneitä ja nyt on tähänkin selvyys.

                Edit, useita tapauksia taitaa olla jossa inssi tekee viimeisen päätöksen, koska trafin ohjeet on välillä hyvinkin tulkinnanvaraisia.
                Se lienee päätetty sen takia että valmistus paikka on ollut eri. Ja sillä tiellä ollaan.
                Tuossa koitetaan ajaa Samaa kuin alpina olisi yhtä mallisarjaa bmw autojen kanssa.
                Inssi tekee päätökset eikä tarvi asioida trafin kanssa, jos virhe tapahtuu niin trafi ottaa kyllä yhteyttä.
                Joten kuka näistä tekee tietoisen valinnan haastaessaan trafin jonkun harrastelijan auton takia jos panoksena on työpaikka.


                Mulla ei luonnollisesti ole tuota vastaan mitään ja ehkä turhaan spekuloin
                Mutta en usko että asia on noin suoraviivainen kuin annat ymmärtää.
                Last edited by Tonton; 28-07-2013, 20:48.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #83
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Millä keinolla onnistuit Juusoa pehmittämään?
                  On (BMW) maailma muuttunut. Aiemmin eivät suostuneet antamaan minkäänlaisia lausuntoja vaikka kuinka selvistä asioista olisi ollut kyse.
                  Hyvä homma, että saadaan jotain järkeä näihin hommiin.
                  Ei unohdeta mitä tämä kaikki sai alkunsa
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #84
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Valmistajahan tuolla lopulla sen on juuri todistanut että kuuluu. Tästä syystä jokainen muutoskatsastettava auto pitää alustaltaan sekä jarruiltaan (ABS) vastata sitä. kuten lakitekstissäkin lukee, mallisarjan tehokkaimpaan verrataan.
                    Kuinka monella meni yöunet?
                    Onko sulla nurkat täynnä M3:sen alustan osia myymättä vai mitä ihmeen mielihyvää saat siitä että muiden ihmisten harrastaminen mahdollisesti vaikeutuisi trafin toimesta?

                    Masennetaan nyt kuitenkin kun tuntuu olevan niin pirun hienoa ettei kukaan saisi näitä vanhoja romuja leimata turbokoneille (siitähän tässä on pohjimmillaan kysymys): aina voi verrata myös muuhun kuin mallisarjan tehokkaimpaan kun moottorin teho ei ylitä sen mallin tehoa mihin verrataan.

                    Tarvittaessa se M50-turbo saadaan penkitettyä 1bar paineella 120hv tehoiseksi omavalmisteeksi kun säädetään tarpeeksi vituralleen. Ja kukaan ei jälkeenpäin todista että moottorinohjaimen asetukset ei olisi ne millä auto penkitettiin. Niin ja moottorinohjainlaitteisto laitetaan luonnollisesti lappuun.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #85
                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Onko sulla nurkat täynnä M3:sen alustan osia myymättä vai mitä ihmeen mielihyvää saat siitä että muiden ihmisten harrastaminen mahdollisesti vaikeutuisi trafin toimesta?

                      Masennetaan nyt kuitenkin kun tuntuu olevan niin pirun hienoa ettei kukaan saisi näitä vanhoja romuja leimata turbokoneille (siitähän tässä on pohjimmillaan kysymys): aina voi verrata myös muuhun kuin mallisarjan tehokkaimpaan kun moottorin teho ei ylitä sen mallin tehoa mihin verrataan.

                      Tarvittaessa se M50-turbo saadaan penkitettyä 1bar paineella 120hv tehoiseksi omavalmisteeksi kun säädetään tarpeeksi vituralleen. Ja kukaan ei jälkeenpäin todista että moottorinohjaimen asetukset ei olisi ne millä auto penkitettiin. Niin ja moottorinohjainlaitteisto laitetaan luonnollisesti lappuun.
                      Ei herneitä mutta tämä sinun mainitsemasi tapa ei edistä harrastamista ollenkaan
                      Tälläisiä kun jää muutama kiinni niin mitä luulet mikä on seuraava askel.

                      Ja vielä se että alustan päivittäminen ei ole kalliista m3 osista riippuvainen. ohjeistus sallii vaikka halpojen opelin osien käytön tietyin ehdoin.
                      Kunhan ne on vastaavat tai paremmat kuin vertailu auton osat
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #86
                        Originally posted by Jarmo T View Post
                        Näin on, mäkin meen aluks iliman autoo konttorille inssin puheille, ja selevitän kaikki, sit samalle inssille auton kans.
                        Mites homma etenee?
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          #87
                          Leimasin tuolla lapulla ja ei tullu katsastusmiehelle mieleenkään alkaa kyselemään M3 osien perään. 325i verrattiin.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            #88
                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Onko sulla nurkat täynnä M3:sen alustan osia myymättä vai mitä ihmeen mielihyvää saat siitä että muiden ihmisten harrastaminen mahdollisesti vaikeutuisi trafin toimesta?
                            Ei niitä ole yhtään kappaletta, eikä itselläni ole tuollaista projektia käynnissä.
                            Tästä on muutama vuosi väännetty aika-ajoin kättä että mikä on mallisarjan tehokkain auto E30 kanssa, useimmiten nämä ovat päättyneet siihen kun virallista todistusta ei ole, täytyy sen olla 325 johon verrataan.
                            Nyt kun vihdoin joku hommasi lapun ABS-jarruista, osui paska tuulettimeen.
                            Kuten tonton aiemmin sanoi, eihän ne M3 alustan osat ole aivan must-jutut, ne ovat vain vähimmäisvaatimus kun haetaan huipputehoja. Veikkaisin että aika moni aftermarket-osa kelpaa, kuin myös E36 osat.

                            Tää sinun ehdotus omavalmistemoottori-sätöksestä on pelkkää oman oksan sahaamista. Ei ne inssit tyhmiä ole, jos vaikka 2.8l koneesta 1bar ylipaineella saadaan 150hp, niin ei kummoista rakettitiedettä vaadi, nähdäkseen että nyt ei ole ihan kaikki kunnossa.

                            Eihän tässä kukaan ole estämässä vanhojen autojen turbottamista, ainoastaan kyseessä on lappu, joka on bemarin puolelta vihdoin saatu ja foorumilla spekuloidaan juupas-eipäs-väittelyllä. Trafi tms ei ole ottanut mitään kantaa.

                            Jos jollakin meni herne sieraimeen keskustelusta, niin pahoittelut, asioita kannattaa tarkastella siten, että pahin toteutuu, jos näin ei tapahdu niin sittenhän on helpompaa.
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #89
                              Niin siis, mallisarjan tehokkaimpaan verrataan vain kun puhutaan +20% säännöstä. Eli ei ole pakko verrata Sport Evoon vaan voi pienemmillä tehoilla verrata siihen perus M3:een. Mutta 7kg/kw sääntö estää sen +20% käytön tehokkaimpaan, koska vertailuauto on jo yli sen rajan.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #90
                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                Niin siis, mallisarjan tehokkaimpaan verrataan vain kun puhutaan +20% säännöstä. Eli ei ole pakko verrata Sport Evoon vaan voi pienemmillä tehoilla verrata siihen perus M3:een. Mutta 7kg/kw sääntö estää sen +20% käytön tehokkaimpaan, koska vertailuauto on jo yli sen rajan.
                                Haittaako se vertailu auton ylitys jos muutoksen kohteena olevassa autossa riittää paino
                                Eihän sitä koko 20% tarvi käyttää.
                                Jos cabriossa riittää paino 254hv asti niin sen 16hv voisi mennä sport evon tehojen yli
                                ja enemmänkin jos pudottaa pari hlö paikkaa pois. Ennen kuin tuo 7kg/kw raja tulee vastaan
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X