memebuy23buy

e30 eroavaisuustodistus (abs jarruista selvityspaperi löytyy nyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    Originally posted by billy View Post
    Jos sulla on valmistettu alkuvuonna-86 niin voit lyödä käät ristiin sängyn päädyssä ja sanoa Aamen, voit keskittyä muuhun virittelyyn kuin tähän lätinään
    Mistä saa tietää koska valmistettu? Oma prokkis käyttöön otto 3/87
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      Originally posted by jouni.325 View Post
      Mistä saa tietää koska valmistettu? Oma prokkis käyttöön otto 3/87


      tonne kirjaudut noilla Käyttäjätunnus: eu111111 Salasana: bmwetk1 Sitten laitat valmistenumeron 7 viimestä numeroa ja sen jälkee ylhäällä lukee options klikkaat sitä ja sieltä löytyy kaikki varusteet yms ja valmistus pvm..
      Last edited by grab_; 02-08-2013, 23:44.
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1531
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by jouni.325 View Post
        Mistä saa tietää koska valmistettu? Oma prokkis käyttöön otto 3/87
        virallinen tieto bmw liikkeestä varustelista tulostamalla. Myös bmw fansista näkee kuukauden runkonumerolla.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11212
          • Oulu

          Kato VIN:n perusteella bmw:n sivuilta. Samasta listauksesta, josta näkee varusteet näkee myös valmistus päivän. Luulis kelpaavan katsurille kun tieto on ihan bmw:n tietokannasta.

          EDIT no eiköhän se kolmesti kerrottuna mene jo perille

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            itseä mietityttää miten rekisteriotteessa voi lukea käyttöönotto 00.00.1987
            mut ton sivun mukaan Prod.date 1987-07-21 ? eli tehty ennenkun käyttöönotettu?myyjä väitti et olis valmistettu 86 alkuvuodesta mutta eipä olekkaan vissiin
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by grab_ View Post
              itseä mietityttää miten rekisteriotteessa voi lukea käyttöönotto 00.00.1987
              mut ton sivun mukaan Prod.date 1987-07-21 ? eli tehty ennenkun käyttöönotettu?
              No, eikös se auto yleensä ole pitänyt tehdä ennen käyttöönottoa Vanhempien autojen kohdalla otteessa lukee tavallisesti käyttöönotto 00.00.XXXX. Lukemalla otetta hieman tarkemmin saattaa "huomautuksia" kohdasta löytyä tarkka rekisteröintipäivämäärä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                Originally posted by T3 View Post
                No, eikös se auto yleensä ole pitänyt tehdä ennen käyttöönottoa Vanhempien autojen kohdalla otteessa lukee tavallisesti käyttöönotto 00.00.XXXX. Lukemalla otetta hieman tarkemmin saattaa "huomautuksia" kohdasta löytyä tarkka rekisteröintipäivämäärä.
                siksi juuri mietinki että miten on mahollista että auto ois otettu käyttöön ennenkun on edes valmistettu..juu ei ole ainakaan mun otteessa mitään muuta merkintää kun tuo 00.00.1987
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19180
                  • -

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Tässä maassa on monta veekasi-moottorista autoa joissa on tehtaalta tulessaan rumpujarrut joka kulmassa ja niihin saa laittaa muutoskatsastus-sääntöjen pohjalta jopa 9 litraisen/470hv koneen eikä kukaan itke liikenneturvallisuudesta.

                  Rakentajan vastuulla on tehdä autostaan turvallinen. Sääntöjä kiristämällä saadaan vain aikaan tilanne jossa entistä harvempi auto on mahdollista ottaa rakentelun aihioksi. Mielestäni jo nyt on kestämätöntä että ahtimen asentaminen rajaa auton iäksi käytännön tasolla yli 24 vuotiaat ruosteenpesät.

                  Pitänee hommata jenkkilossi ja laittaa siihen suurin mahdollinen malmikasa keulalle minkä laki sallii vaan sen vuoksi että niin voi tehdä.
                  Minulla on yhtenä harrasteautona 1990 mallivuoden Chevrolet Fleetside pickup, jossa on tehtaalta asti paikallaan ollut 350 kuutiotuumainen eli 5730cm3 moottori. Ainoastaan yksi suurempi moottori on ollut saatavana samaan mallin, joka on 454SS mallin 454 kuutiotuumainen eli 7439cm3.

                  Autooni olen asentanut jo ennen moottorin vaihtoa 454SS alustan osat ja jarrut. Takapäässä on edelleen rumpujarrut. Auto on myös katsastettu näillä osilla. Prosentteja ei tullut lainkaan vaihdetuista jarruosista, koska liikenneturvallisuuteen vaikuttavia osia esim. jarruja saa vaihtaa parempiin. Saan siis nyt asentaa autooni laillisesti 9,3 litraisen, eli tarkalleen 9298,75cm3 moottorin.

                  Autossani ei ole ABS-jarruja, se ei ole vähäpäästöinen, eikä siinä ole katalysaattoreita. Voin siis asentaa autooni esimerkiksi 2000-luvulla valmistetun Vortec 8100 moottorin, josta saa sopivilla viritysosilla todistetusti vääntöä jo vapaastihengittävänä 936 Nm. Tässä vaiheessa ei siis autoa ole edes ahdettu.

                  Siinäpä kaikille miettimisen aihetta taas kerran, että onko itkeminen näistä Bemareiden jarruista ihan järkevää ja onko sen perusteella mikään muu kuin perisuomalainen kateus siitä, kun kaverilla on enemmän rahaa tai tehokkaampi auto?

                  Hyvää loppuviikkoa kaikille!
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6237
                    • Helsinki

                    puutaheinää
                    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 08:49.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala



                      Tuollaiseen saa Suomen sääntöjen mukaan laittaa 6,25 litraisen koneen vaikkapa tuommoisen:



                      Katsastus-setä saattaa hetken aikaa olla huuli pyöreänä jos tuollaiseen yhdistelmään törmää. Eipä siinä, laillinen se olisi.

                      Edelleen olen sitä mieltä että muutoskatsastus-säännöt pitäisi päivittää tälle vuosituhannelle.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Ezpej
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 252
                        • Pilkanmaan ylipaineistaja

                        Originally posted by Jarmo T View Post
                        eiköhän se sallittu teho lasketa edelleen +20% mallisarja suurimmasta, eli 325 170hv+20%=204hv

                        onko jollakin tietoo paljo m20 painaa, ja sit paljo m30 painaa.

                        yhdelle konttorille pitäis olla ostolappu moottorista, ym...
                        En ymmärrä tätä juttua nyt oikein, menee ehkä OT puolelle koska kyseessä e34 mutta konehan on sama e30. Mutta kuitenkin katselin vanhoja lappusia mitä edellinen omistaja oli tehnyt turbolle leimaamisesta niin miten ihmeessä max tehot on tuossa 150hv? Eikös 525 m20 ole samalla koneella kun tuo 325. Vertailuna tulisi pitää tuota 525 mallia kun nykyään sen jarrutkin.

                        Ainiin ja otteessakin 150hv :(

                        "ma ei ummarra". :think

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by Ezpej View Post
                          En ymmärrä tätä juttua nyt oikein, menee ehkä OT puolelle koska kyseessä e34 mutta konehan on sama e30. Mutta kuitenkin katselin vanhoja lappusia mitä edellinen omistaja oli tehnyt turbolle leimaamisesta niin miten ihmeessä max tehot on tuossa 150hv? Eikös 525 m20 ole samalla koneella kun tuo 325. Vertailuna tulisi pitää tuota 525 mallia kun nykyään sen jarrutkin.

                          Ainiin ja otteessakin 150hv :(

                          "ma ei ummarra". :think
                          Löytyyhän noita keinoja omavalmistemoottori tai inssin kämmi tms.? Onko tästä 150hv papereissa aiheutunut jotain ongelmaa sitten?

                          Comment

                          • Ezpej
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 252
                            • Pilkanmaan ylipaineistaja

                            Originally posted by Make H. View Post
                            Löytyyhän noita keinoja omavalmistemoottori tai inssin kämmi tms.? Onko tästä 150hv papereissa aiheutunut jotain ongelmaa sitten?
                            Ei tällä hetkellä vielä, eipä ilmeisesti kiinnitä huomiota ahtimeen niin tarkasti. Katsotaan ensi kerralla mitä tuumaa kun imupesässä lukee Holset

                            Edit. Niih, ja eikö omavalmiste moottorista ole joku erillinen maininta aina? Täytynee ruveta selvittelemään että mistä moinen johtuu.

                            Comment

                            • billy
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2012
                              • 1052
                              • Finland

                              [QUOTE=Ezpej;3150847]Ei tällä hetkellä vielä, eipä ilmeisesti kiinnitä huomiota ahtimeen niin tarkasti. Katsotaan ensi kerralla mitä tuumaa kun imupesässä lukee Holset

                              Mulla lukee otteessa pelkkä ahdin, eli pitäisi varmaan lukea pakokaasuahdin:think eli remmiahdinta se kaipaa

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by Ezpej View Post
                                Ei tällä hetkellä vielä, eipä ilmeisesti kiinnitä huomiota ahtimeen niin tarkasti. Katsotaan ensi kerralla mitä tuumaa kun imupesässä lukee Holset
                                Ahtimen merkki ja malli monesti merkitään otteeseen. Kannattaa varmistaa onko merkitty. Jos on niin tulee sanomista ahtimen vaihdosta ja jos ei ole merkitty niin ole onnellinen ja väitä koko ajan että "se siinä on aina ollut". Välijäähdytinkin kannattaisi saada merkityksi, joskus ovat kitisseet kun väläri on laitettu/vaihdettu. Turbomoottorin muuttaminen kun on aina rinnastettava moottorinvaihtoon.

                                Originally posted by Ezpej View Post
                                Edit. Niih, ja eikö omavalmiste moottorista ole joku erillinen maininta aina? Täytynee ruveta selvittelemään että mistä moinen johtuu.
                                Tässäkin on vaihteleva käytäntö. Omavalmistemoottori monesti rinnastetaan johonkin olemassaolevaan tehtaan malliin ja sitä kautta merkintä tulee vain trafin päähän. Jos moottorin on oikeasti kasattu "kilon paloista" tai ei vastaa minkäänlaista "tehtaan moottoria" niin sekin kannattaa saada merkityksi, muuten on vaarana kädenvääntö virka-intoisen inssin kanssa tulevaisuudessa.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X