Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 eroavaisuustodistus (abs jarruista selvityspaperi löytyy nyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6225
    • Helsinki

    #61
    No onko kukaan käynyt muutoskatsastamassa turboa e30 ja verrannut sitä e30 M3....Niin simppeliä se on, eikö. Sitten saa sitä faktaa pöytää:think:think
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #62
      Originally posted by Jolli View Post
      Kyllähän mäkin voin sanoa foorumilla et mulla on metrinen mulkku ja miljoona tilillä. Foorumikirjoittelun kun ei tarvitse olla mitenkään katsastusasemaa tai muuta sitovaa, se on ainoastaan spekulaatioita, kyseisten nimimerkkien omia mielipiteitä, mutta jos BMW nordic antaa todistuksen, jossa kerrotaan että asiat on näin, niin ei siihen auta itku foorumilla kun E30 M3 alustan osat jne maksavat niin paljon että on pakko jättää tonnin budjetilla suunniteltu turborakennelma haaveeksi. [/sarkasmi]

      Koska muita virallisia todisteita/todistuksia ei ole tullut, voimme varmasti yhdessä olla sitä mieltä että E30 M3 kuuluu E30 mallisarjaan. Ei muuta kuin hommaamassa lappuja, jossa BMWltä todistetaan erillisellä paperilla että
      A) olivat väärässä tämän lapun kanssa ja B) M3 kuuluu eri mallisarjaan, jolloin vertailuautoksi tulisikin 325i.

      ps. Aika moni E30turbo taitaa saada vähän katsastusremppaa, kunhan eka auto leimataan tuon lapun mukaan ja Trafille tulee tiedot vertailukohteista ja vaatimuksista. :think
      Eikä perusteluna voi käyttää sitä että "tää on aiemmin hyväksytty", sillä mallisarjan tehokkain-säännös ei ole muuttunut, BMWltä on vain tarkennettu että virheellisesti on trafissa kuviteltu 325i olevan tehokkain E30, kun se oikeasti onkin M3.
      Se tässä trafissa on hienoa että se ei puutu näihin aiemmin hyväksyttyihin
      Esim Jos muutat autoa jossa on tehona a niin sinne ei jää enään a
      Mutta jos autoa ei muuta niin teho pysyy aina a:na vaikka ohjeet muuttuu
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #63
        Originally posted by Sädde View Post
        No onko kukaan käynyt muutoskatsastamassa turboa e30 ja verrannut sitä e30 M3....Niin simppeliä se on, eikö. Sitten saa sitä faktaa pöytää:think:think
        Jos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :think
        Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think


        Originally posted by Tonton View Post
        Se tässä trafissa on hienoa että se ei puutu näihin aiemmin hyväksyttyihin
        Esim Jos muutat autoa jossa on tehona a niin sinne ei jää enään a
        Mutta jos autoa ei muuta niin teho pysyy aina a:na vaikka ohjeet muuttuu
        Kyllä kyllä, mutta nythän tilanne on se, että ohjeet eivät ole muuttuneet, ainoastaan mallisarjan tehokkain on tarkentunut valmistajan toimesta, jolloin mielestäni jää herran haltuun (=katsastusmiehen tarkkuudeksi) tarkistaa että säännöt täyttyvät.
        Kokemuksesta nimittäin tiedän että aiemmin leimattuja autoja (katsurin virheen takia), on joutunutkin muuttamaan, kun joku huomannut että ehdot eivät täytykkään. (Esim EP3 TypeR Civic ja madaltaminen, autoon hyväksytty coilover-sarja, joka laskee autoa sen verran että sivutörmäyssuojaus korissa ei täytäkkään lain vaatimusta)
        Last edited by Jolli; 28-07-2013, 18:00.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6225
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by Jolli View Post
          Jos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :think
          Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
          Aaaa, kun tätäkin on vatvottu, siis olen seurannut tätä noin 3 vuotta.
          Wikipedia antaa 990–1320 kg,
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #65
            Originally posted by Jolli View Post
            Jos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :think
            Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think



            Kyllä kyllä, mutta nythän tilanne on se, että ohjeet eivät ole muuttuneet, ainoastaan mallisarjan tehokkain on tarkentunut valmistajan toimesta, jolloin mielestäni jää herran haltuun (=katsastusmiehen tarkkuudeksi) tarkistaa että säännöt täyttyvät.
            Kokemuksesta nimittäin tiedän että aiemmin leimattuja autoja (katsurin virheen takia), on joutunutkin muuttamaan, kun joku huomannut että ehdot eivät täytykkään.
            No kyllähän se muuttuu koska se on nyt merkitty erimallisarjaan ja se pitäisi muuttaa/tarkentaa ohjeistukseen kuulumaan samaan
            Ja Siitä eteenpäin se vaaditaan, Kyse ei ole inssin virheestä. Ihan ohjeiden mukaan
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16520
              • Asikkala

              #66
              Originally posted by Jolli View Post
              Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
              Tuossa yksi lukema http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=23

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #67
                Cabrion omamassa 1310kg
                Josta tulee 254,5hv
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  #68
                  Originally posted by Tonton View Post
                  Cabrion omamassa 1310kg
                  Josta tulee 254,5hv
                  Jepsan, eli tehorajat nousevat cabrioissa, sillä mallisarjan tehokkaimmaksi löydän itse on sport evo, 238hp, jolloin ainut raja on tuo 7kg / KW (aiemmin virheellisesti sanoin hp).
                  Hyvä tarkennus muuten tuo yllä mainittu, todennäköisesti siis aiemmin hyväksyttyjä ei laitettaisi muutettavaksi, tulkinnan varainen juttu tietenkin.

                  2dssä ne ovat täynnä jo ilman mitään virityksiä kun mallisarjan tehokkaimmasta löytyy enemmän kuin tuo 218hp
                  Last edited by Jolli; 28-07-2013, 18:45.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #69
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Jepsan, eli tehorajat nousevat cabrioissa, sillä mallisarjan tehokkaimmaksi löydän itse on sport evo, 238hp, jolloin ainut raja on tuo 7kg / KW (aiemmin virheellisesti sanoin hp).
                    Hyvä tarkennus muuten tuo yllä mainittu, todennäköisesti siis aiemmin hyväksyttyjä ei laitettaisi muutettavaksi, tulkinnan varainen juttu tietenkin.

                    2dssä ne ovat täynnä jo ilman mitään virityksiä kun mallisarjan tehokkaimmasta löytyy enemmän kuin tuo 218hp
                    Niin kuka tuohon nyt sitten viitsii lähteä väittelemään trafin kanssa kun hyötyjinä on vain e30 cabrio ja tourigien, 320 ja 325:n omistajat
                    Ehkä parempi jos tilanne pysyy ennallaan?
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #70
                      Originally posted by Tonton View Post
                      Niin kuka tuohon nyt sitten viitsii lähteä väittelemään trafin kanssa kun hyötyjinä on vain e30 cabrio ja tourigien, 320 ja 325:n omistajat
                      Ehkä parempi jos tilanne pysyy ennallaan?
                      Nimenomaan näin, harmi vaan että tuollainen paperi on pyöräytetty maailmalle, jolloin Trafi varmasti vaatii muutokset tehokkaimman mukaan, liikenneturvallisuuden nimissä, ja tällöin tehokkain on M3 Sport Evo.
                      Hyötyjinä nimenomaan yllämainitut tehon suhteen, sekä näitä SE alustan osia omaavat (rahallinen arvo nousi juuri raketin lailla) menettäjinä kaikki muut.
                      Harmi kun täällä ei väitellä maastureiden katsastuksesta, se nimittäin on sellaista hiuksenhalkomista jo.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        #71
                        siis tuon paperin mukaanko mun pitää nyt verrata sit m3 malliin jos haluan leimata e30 m50 turbolla..sehä se hauskaa olis alkaa noita m3 alusta osia ettimää ja pankkilainanha siinä saa samalla hakea
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #72
                          Originally posted by grab_ View Post
                          siis tuon paperin mukaanko mun pitää nyt verrata sit m3 malliin jos haluan leimata e30 m50 turbolla..sehä se hauskaa olis alkaa noita m3 alusta osia ettimää ja pankkilainanha siinä saa samalla hakea
                          Sitähän tuo paperi tarkoittaa, mallisarjan tehokkainta vastaava on M3. Sanoin aiemmin näistä hintojen noususta tietyissä osissa, sekä toteutumattomista projekteista.

                          Aiemmin mainittua:

                          BMW nordic antaa todistuksen, jossa kerrotaan että asiat on näin, niin ei siihen auta itku foorumilla kun E30 M3 alustan osat jne maksavat niin paljon että on pakko jättää tonnin budjetilla suunniteltu turborakennelma haaveeksi. [/sarkasmi]
                          Last edited by Jolli; 28-07-2013, 19:33.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            #73
                            Originally posted by Jolli View Post
                            Sitähän tuo paperi tarkoittaa, mallisarjan tehokkainta vastaava on M3. Sanoin aiemmin näistä hintojen noususta tietyissä osissa, sekä toteutumattomista projekteista.
                            mä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • Jolli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 2556
                              • Virolahti

                              #74
                              Originally posted by grab_ View Post
                              mä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..
                              Kannattaa olla nopea, veikkaan että tuo paperi eksyy liiankin nopeasti Trafin tietoon, täälläkin noita katsastusinssejä nimittäin pyörii.
                              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                              PM tavoittaa, puhelimella ei.

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #75
                                Originally posted by grab_ View Post
                                mä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..
                                Ei tuo nyt tarkoittanut ja että pitää olla m3 osat. Voi olla paremmatkin vaikkapa
                                E36sta
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎