Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 eroavaisuustodistus (abs jarruista selvityspaperi löytyy nyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11184
    • Oulu

    #91
    Toivottavasti kukaan ei nyt rupea väkisellä vääntämään M3:sta mallisarjan tehokkaimmaksi, kun se hyöty on tosiaan lähes 0 Minua ei ainakaan kiinnosta ruvea hommaamaan M3:sen alustanosia jo hommattujen 325 osien tilalle.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #92
      Originally posted by Tonton View Post
      Haittaako se vertailu auton ylitys jos muutoksen kohteena olevassa autossa riittää paino
      Eihän sitä koko 20% tarvi käyttää.
      Jos cabriossa riittää paino 254hv asti niin sen 16hv voisi mennä sport evon tehojen yli
      ja enemmänkin jos pudottaa pari hlö paikkaa pois. Ennen kuin tuo 7kg/kw raja tulee vastaan
      Ei ole pakko käyttää ei, eikä se ylitys haittaa jos paino riittää. Kyse olikin autosta, jossa paino tulee vastaan ennen vertailuauton tehoa.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        #93
        Tässä maassa on jo niin monta ahdettua e30 "325:sta" jossa ei ole käytännössä jarruja ollenkaan, että olisi ihan liikenneturvallisuuden kannalta hyvä asia, että niihin vaadittaisiin jarrujen osalta M3:sta vastaavat osat tai paremmat..
        Last edited by Daa Daa; 29-07-2013, 14:58.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #94
          Originally posted by Jolli View Post
          . Veikkaisin että aika moni aftermarket-osa kelpaa, kuin myös E36 osat. .
          Tosta "paremmista" e36 osista olisi kiva kuulla miten trafi sen tulkitsee.
          Katsotaanko siinä levyjen kokoa vai luovuttaja auton tehoja. Molemmissa tapauksissa pilkkua viilatessa tulee ongelmia. 325/328 tehot ei riitä ja takana myös levyt jää pieniksi.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #95
            Originally posted by Dunky View Post
            Ei unohdeta mitä tämä kaikki sai alkunsa
            Originally posted by Spetke View Post
            Millä keinolla onnistuit Juusoa pehmittämään?
            On (BMW) maailma muuttunut. Aiemmin eivät suostuneet antamaan minkäänlaisia lausuntoja vaikka kuinka selvistä asioista olisi ollut kyse.
            Hyvä homma, että saadaan jotain järkeä näihin hommiin.
            Tämä on saanut alkunsa jo vuosia sitten!
            Tässä oli Kimmo apuna!
            Syy mielenkiintooni oli kaverini pyyntö ja toisaalta tallissa seisova oma projekti tarvitsee myös tämän lapun!

            En ymmärrä mitä täällä vaahdotaan joka suuntaan kun tuota lappua käytetään jos omasta projektistasi puuttuu ABS jarrut etkä niitä huoli rakentaa!
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #96
              Originally posted by jannmann View Post
              Tosta "paremmista" e36 osista olisi kiva kuulla miten trafi sen tulkitsee.
              Katsotaanko siinä levyjen kokoa vai luovuttaja auton tehoja. Molemmissa tapauksissa pilkkua viilatessa tulee ongelmia. 325/328 tehot ei riitä ja takana myös levyt jää pieniksi.
              Trafista en tiedä mutta laissa on säädökset akseliston muutoksille
              Voit sen itse katsoa sanasta sanaan finlexin sivuilta mutta lyhyesti
              Liikkuvat pitää olla tehdasvalmisteisia ja akselisto massat ratkaisee
              Inssin Sovellettavaksi jää onko kyseiset osat tieliikenteeseen soveltuvia
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #97
                Originally posted by Daa Daa View Post
                Tässä maassa on jo niin monta ahdettua e30 "325:sta" jossa ei ole käytännössä jarruja ollenkaan, että olisi ihan liikenneturvallisuuden kannalta hyvä asia, että niihin vaadittaisiin jarrujen osalta M3:sta vastaavat osat tai paremmat..
                Tässä maassa on monta veekasi-moottorista autoa joissa on tehtaalta tulessaan rumpujarrut joka kulmassa ja niihin saa laittaa muutoskatsastus-sääntöjen pohjalta jopa 9 litraisen/470hv koneen eikä kukaan itke liikenneturvallisuudesta.

                Rakentajan vastuulla on tehdä autostaan turvallinen. Sääntöjä kiristämällä saadaan vain aikaan tilanne jossa entistä harvempi auto on mahdollista ottaa rakentelun aihioksi. Mielestäni jo nyt on kestämätöntä että ahtimen asentaminen rajaa auton iäksi käytännön tasolla yli 24 vuotiaat ruosteenpesät.

                Pitänee hommata jenkkilossi ja laittaa siihen suurin mahdollinen malmikasa keulalle minkä laki sallii vaan sen vuoksi että niin voi tehdä.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • billy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2012
                  • 1052
                  • Finland

                  #98
                  [QUOTE=seidltuning;3100390]Tämä on saanut alkunsa jo vuosia sitten!
                  Tässä oli Kimmo apuna!
                  Syy mielenkiintooni oli kaverini pyyntö ja toisaalta tallissa seisova oma projekti tarvitsee myös tämän lapun!

                  Meillä taitaa olla sitten sama kaveri Ps: Sulle taidan olla pullon pystyssä, näin sovittiin Tommin kans:think

                  Mulla on kyllä sellainen kutina perseessä että abs jarrut tuli vasta facelift malleihin? vai onko se kutina perseessä vain ja ainoastaan pyyhkimätöntä PASKAA?

                  Omani valmistettu 9/86 ja tuo oisi se raja kun abs oisi vakio varusteena.
                  Last edited by billy; 29-07-2013, 21:08.

                  Comment

                  • grab_
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 2839
                    • Uusimaa

                    #99
                    Originally posted by billy View Post
                    Omani valmistettu 9/86 ja tuo oisi se raja kun abs oisi vakio varusteena.
                    meneekö se absien raja valmistus ajan vai käyttöönoton mukaan omani käyttöönotettu 01/87 mut valmistettu 86 alkuvuonna
                    Ei mitään kerrottavaa

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Suomessa viranomaostahot ymmärtää vain ja ainoastaan käyttöönoton, ei ikinä valmistusta.

                      Mitä jos on 00.00.1986 käyttöönotto? Reskisterikilpi on kyllä haettu 25.1.1986 eli käyttöönotettu jo alkuvuonna, mutta otteessa on vain 00.00? Tarviiko siitten absit jos verrataan 325-malliin?
                      Last edited by Perlenbacher; 29-07-2013, 21:24.

                      Comment

                      • billy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2012
                        • 1052
                        • Finland

                        Originally posted by grab_ View Post
                        meneekö se absien raja valmistus ajan vai käyttöönoton mukaan omani käyttöönotettu 01/87 mut valmistettu 86 alkuvuonna
                        Jos sulla on valmistettu alkuvuonna-86 niin voit lyödä käät ristiin sängyn päädyssä ja sanoa Aamen, voit keskittyä muuhun virittelyyn kuin tähän lätinään

                        Comment

                        • billy
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2012
                          • 1052
                          • Finland

                          [QUOTE=Perlenbacher;3100696]Suomessa viranomaostahot ymmärtää vain ja ainoastaan käyttöönoton, ei ikinä valmistusta.

                          Eihän asia noin ole, kävin itse näyttämässä paperia jossa bmw e30 325i käyttöön otto 4/87
                          valmistettu 5/86 ilman abseja nin ei voida/pyytää Suomen viranomaisten tahosta palauttamaan auto Saksan tehtaalle absien asennukseen, Tätä mieltä oli inssikin:think

                          Mulla ja Harri.G taitaa ainakin olla tuon kyseisen bmw paperi ja siitä G:lle pisteet että hommas tuon vehkeen numeron mulle!
                          Last edited by billy; 29-07-2013, 22:01.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Rakentajan vastuulla on tehdä autostaan turvallinen...
                            Tämähän on toiminut todella hyvin.. Montakos ahdettua/tekniikanvaihtoa e30 paskaa tälläkin foorumilla on joissa "tehot" jää niin alas, että voi pitää rummut takana. ??

                            Ja tohon aaameriiiikan v8 kommenttiin, taitaa noita ahdettuja/tekniikanvahto e30 koppia olla moninkertainen määrä liikenteessä verrattuna 60-80luvun jenkkeihin.
                            Last edited by jannmann; 30-07-2013, 10:46.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • seidltuning
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1941
                              • Vantaa

                              [QUOTE=billy;3100665]
                              Originally posted by seidltuning View Post
                              Tämä on saanut alkunsa jo vuosia sitten!
                              Tässä oli Kimmo apuna!
                              Syy mielenkiintooni oli kaverini pyyntö ja toisaalta tallissa seisova oma projekti tarvitsee myös tämän lapun!

                              Meillä taitaa olla sitten sama kaveri Ps: Sulle taidan olla pullon pystyssä, näin sovittiin Tommin kans:think

                              Mulla on kyllä sellainen kutina perseessä että abs jarrut tuli vasta facelift malleihin? vai onko se kutina perseessä vain ja ainoastaan pyyhkimätöntä PASKAA?

                              Omani valmistettu 9/86 ja tuo oisi se raja kun abs oisi vakio varusteena.
                              Jahas joo sama kaveri...
                              On ABS jarruja ollut jo ennen faceliftia
                              G30 530e Sedan
                              E30 325i Cabriolet

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2013
                                • jyväskylä

                                [QUOTE=billy;3100715]
                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Suomessa viranomaostahot ymmärtää vain ja ainoastaan käyttöönoton, ei ikinä valmistusta.

                                Eihän asia noin ole, kävin itse näyttämässä paperia jossa bmw e30 325i käyttöön otto 4/87
                                valmistettu 5/86 ilman abseja nin ei voida/pyytää Suomen viranomaisten tahosta palauttamaan auto Saksan tehtaalle absien asennukseen, Tätä mieltä oli inssikin:think

                                Mulla ja Harri.G taitaa ainakin olla tuon kyseisen bmw paperi ja siitä G:lle pisteet että hommas tuon vehkeen numeron mulle!
                                Mulle kanssa kertoivat että en tarvii abseja kun koppa valmistettu olikohan 4/86 ja käyttöönotettu 1/87.. Sano vaan että jos pystyn todistaa että auto valmistettu sillon 86 ni ei näe estettä leimalle ilman abseja jos vaihtelee tekniikkaa. Sillon kun kävin kyselee asiaa niin soitteli vielä siinä samalla trafille konttorilta..
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎