E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by ssmuli__ View Post
    Ja startilta näytti törröttävän johon pätkä irrallaan mustan värinen muistaakseni jonku värinen raitakin taisi olla,, kai maadotus?


    Kiitän ja kumarran jos joku osaa sanoa tähän sekavaan tekstiin jotain mistä olisi hyötyä.
    Musta/keltainen ? Heräte, maadoitus on ruskea ja startilla ei ole erillistä maapiuhaa.

    Tekstistä voi tehdä selkeän jos haluaa...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ssmuli__ View Post
    Hello foorumilaiset,,

    Tuli hommattua kansivikanen iässä m42b18 ja tässä kasaus vaiheessa ilmennyt muutamia ongelma kohtia (eka bemari siis omassa tallissa). Elikkäs vesilinjaston muoviputki lähtee lohkonkyljestä imusarjan alta haarotuksia kolme 2 isoa yks pieni josta letkut lähtee isot lämppärille ja toinen keulan jäähylle. Mihin kuuluu mennä letku siitä pienestä lähöstä (lähtö osoittaa ylöspäin). Ja sen yläpuolella kyllä on kannessakin letkun paikka yhtä suuri lähtö.
    Imusarjan lämmitys: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1501

    EDIT on kyllä hämäävä kuva tuokin. Mut imusarjan/kaasuläpän lämmitys se kuitenkin on.

    Originally posted by ssmuli__ View Post
    Onnistuuko nokka akselit laittaa kohillee ilman sitä bemarin omaa työkalua. Käsittääkseni ykkösen nokat hieman yläviistoon vastakkain ja nokkapyörien nuolet kello 12. Jakoketjun kiristin kai vaan pukataan paikalleen ja laitetaan mutteri kiinni?
    Nokka-akselien päätyneliöt suoraan kannen mukaan:




    Kuvan työkalu ei ole pakollinen, kunhan neliöt saa suoraan vaikka jollain lattaraudan pätkällä jne. Työkalu lähinnä helpottaa hommaa.

    Leave a comment:


  • LEPARDI
    replied
    Kuka/mikä/missä/miten ohjelmoisi vaihtomittaristoon kilometrit kuntoon? Kuulemma marmorilla eivät tätä suostu tekemään?

    Leave a comment:


  • ssmuli__
    replied
    Hello foorumilaiset,,

    Tuli hommattua kansivikanen iässä m42b18 ja tässä kasaus vaiheessa ilmennyt muutamia ongelma kohtia (eka bemari siis omassa tallissa). Elikkäs vesilinjaston muoviputki lähtee lohkonkyljestä imusarjan alta haarotuksia kolme 2 isoa yks pieni josta letkut lähtee isot lämppärille ja toinen keulan jäähylle. Mihin kuuluu mennä letku siitä pienestä lähöstä (lähtö osoittaa ylöspäin). Ja sen yläpuolella kyllä on kannessakin letkun paikka yhtä suuri lähtö.

    Sitten imusarjan väliin tulee kiini musta mötikkä josta lähtee tuhottomasti johtoja antureille yms. Siinä johtonipussa myös kai laturin johtoja niin niistä olisi mukava saaha jotain sähökarttaa.. Antureiden yms liittimiä kun kattoi niin ne ei pitäisi käyä vääriin paikkoihin, niissä näytti olevan lovet eri kohdissa. Ja startilta näytti törröttävän johon pätkä irrallaan mustan värinen muistaakseni jonku värinen raitakin taisi olla,, kai maadotus?

    Onnistuuko nokka akselit laittaa kohillee ilman sitä bemarin omaa työkalua. Käsittääkseni ykkösen nokat hieman yläviistoon vastakkain ja nokkapyörien nuolet kello 12. Jakoketjun kiristin kai vaan pukataan paikalleen ja laitetaan mutteri kiinni?


    Kiitän ja kumarran jos joku osaa sanoa tähän sekavaan tekstiin jotain mistä olisi hyötyä.

    Leave a comment:


  • citykarhu
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Laitetaanpas tänne, kun on nyt alustoista puhe. Joko jollain on kokemusta tuosta DTS Linen säädettävästä? Liekkö sekin samaa sarjaa? Ainakin hinta on siellä samalla nurkalla 239e saksasta. :think
    Korkeus/jäykkyys säädettävä dts ollut ympärivuotisessa ajossa nelisen vuotta ja 50tkm. Hyvin on vielä toiminut. Korkeus säätö toimii vieläkin ilman työkaluja kun viitsii putsata ennen jumppaa.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Terve!

    BMW 320 -93
    Huomasin tuossa kun katselin moottoritilaan, että auton edestä katsottuna vasemmanpuoleisessa möykyssä, jonka päässä on iskari kiinni, on alkanut ruoste syömään hitsausta alaosasta. Oikea puoli näyttää normilta.

    Onko kuinka vaarallista jne? Autolla ajettu pari pidempää reissua eikä ohjauksessa / kulussa huomaa mitään outoa. Kokeilin myös napakoita ohjausliikkeitä vauhdissa (alueella jossa tilaa luisua), eikä tapahtunut mitään outoa.

    Kun autoa painelee alas paikallaan ei kohta elä tai ritise.

    Auto on 800€ hintainen ja muuten toimii nätisti, niin kannattaako tuollaista hitsata, vai odottaa joulukuuhun ja katsoa katsurin mietteet? Vai pistää edukkaasti myyntiin kuvauksella tuosta ja alkaa katselemaan toista?

    Etukäteen kiittäen,
    Jussi

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Juhqi View Post
    Separaattorin voisi tietysti myös poistaa kokonaan käytöstäkin...
    Älä .

    Leave a comment:


  • Juhqi
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Separaattorin letkut kannattaa puhdistella/vaihtaa. Lottoaisin että ovat keränneet ihan kiitettävän määrän ryönää.
    Separaattorin voisi tietysti myös poistaa kokonaan käytöstäkin...

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by Juhqi View Post
    Kannattaako separaattorille, suuttimille, polttoainekiskolle ja -linjoille tehdä jotain?
    Separaattorin letkut kannattaa puhdistella/vaihtaa. Lottoaisin että ovat keränneet ihan kiitettävän määrän ryönää.

    Leave a comment:


  • Juhqi
    replied
    -97 manuaali E36 cabriolet, M52B20. Startti tuli tiensä päähän. Sen esille saamiseen pitää purkaa imusarja yms pois edestä, joten ajattelin, että samalla kannattaa varmastikkin uusia muutamia letkuja, tiivisteitä yms.

    Mitä teille tulee mieleen uusittavista ja haalattavista osista? Imusarjan ja kaasuläpän putsaus ainakin. Kannattaako separaattorille, suuttimille, polttoainekiskolle ja -linjoille tehdä jotain? Nokka-akselin asentotunnistin taitaa olla alkuperäinen, joten se menee ainakin vaihtoon. Ei ole ko. moottori vielä itselleni hirveän tuttu.

    Tiivisteistä imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet vaihtoon ainakin.

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Mikä mahtaa olla vialla kun virrat laittaa päälle niin pyyhkimet pyyhkäsee aina 3 kertaa? Vika ollut esillä 2kk ja on jatkuva.

    Leave a comment:


  • LEPARDI
    replied
    Kaverin auto 92 320 ja ei käynnistynyt yön parkissa olon jälkeen. Starttia pyörittää hyvin mutta ei käynnisty. Mittasin että bensapumpulle ei tule mitään vaikka laittaa virrat päälle mutta startatessa tulee n. 6 volttia. Bensan tason anturille tulee kyllä 12v pelkät virrat päällä. Pumpun sulakkeelle tulee myös vain n. 6 volttia kun starttaa. Pumpun ja dme:n releet kokeiltu vaihtaa ei vaikutusta. Laitoin oman autoni akusta pumpun sulakkeen nastaan langalla virtaa ja pumppu toimi kyllä. Katsottiin ettei dme lillu vedessä mutta kuiva oli. Hapettuuko piuhat yhdessä yössä Kellään mitään ideaa?

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Besapuppu vai mikä?ei hörähdä

    325 ei käynnisty 3kk:n seisonnan jälkeen..
    Pyörittää starttia,ja on akussa virtaa, eipä vaan hörähdä!
    Pitääkö pa-pumpulta kuulua jotain tinnitusta/surinaa (en muista) nyt kuitenkin aivan vaiti, ei pihausta eikä naksausta :think
    Puolitankkia on bensaa tankissa ja kuivassa tallissa odotellut tähänpäivään

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Terve!

    BMW e36 -93 Cabrio-etupenkit -> -93 e36 Coupeen...
    Onko ongelmia odotettavissa?

    - Akun miinusnapa irti
    - Penkit irti
    - Uudet penkit tilalle

    -Jussi
    Mikäli kaikille pistokkeille löytyy pari niin ei pitäisi mielestäni olle ongelmia.
    Minulle tuli ongelmia kun yritin asentaa autooni jossa on repsikallakin airbag penkkejä autosta jossa ei ole repsikalla airbagiä...

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Terve!

    BMW e36 -93 Cabrio-etupenkit -> -93 e36 Coupeen...
    Onko ongelmia odotettavissa?

    - Akun miinusnapa irti
    - Penkit irti
    - Uudet penkit tilalle

    -Jussi

    Leave a comment:

Working...
X