E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Kasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think
    Oletuksena 225/45-17 renkaat ja 3.15 vakioperä niin kierrokset 80 km/h todellista nopeutta = 2107 rpm ja 100 km/h = 2634.
    3.45 perällä vastaavat kierrokset olisivat 2308 ja 2885.

    Minkä kok. renkaat ja paljonko nop. mittari heittää, 6-7 km satasen vauhdissa ?

    Itselläni em. renkaat ja 3.15 perä, kulutusmittarin saa vielä 130 km/h mittarissa pysymään 8 l/100 tasaisella motarilla.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Aleeksi View Post
    Osaisko joku kertoa kuinka e36 sedanin vanha peilin lasi lähtee ehjänä irti? Samalla myös kysyn että onko tuo motonetin peilinlasi ok vai kannattaako muualta hankkia?
    Varovaisesti vastakkaisilta puolilta kampeamalla. Motonetiin peilistä ei käsitystä.

    Leave a comment:


  • Aleeksi
    replied
    vänkärin sivupeilin lasi

    Osaisko joku kertoa kuinka e36 sedanin vanha peilin lasi lähtee ehjänä irti? Samalla myös kysyn että onko tuo motonetin peilinlasi ok vai kannattaako muualta hankkia?

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by biimerrrrville View Post
    tuosta abs viasta. ittellä oli samanlaista omassa bemussa. purku auto kun pihassa oli niin kokeilin ekaks vaihtaa abs boksia mutta ei ollu vaikutusta. tämän jälkeen vaihoin ne 2 relettä sulake boxista, samalla käytin abs antureita irti ja puhistelin niistä paskat pois ja ainakin toistaseks on vika poissa pysyny mitä nyt pari viikkoa tuota sen jälkeen ajanu.
    Pitää kokeilla Pääasia ettei oo boksi paskana.

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Kasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think Ja sitten vittuilevat abssät, kun auto on juuri pysähtymässä saattaa abs pumppu käyä runkuttamaan ja vikavalo syttyy melkein aina muutaman kilometrin jälkeen. Pyörien abs anturit antaa resistanssiksi 1100 ohmia eli pitäis olla ok? Jarrupolkimen anturiki vaikuttais olevan kunnossa, kun resistanssi kasvaa oikean verran poljinta painaessa. Miten abs releet mitataan toimiviksi/paskoiksi? Missä muualla näissä abseissa on yleensä tällästä aiheuttavaa vikaa?
    tuosta abs viasta. ittellä oli samanlaista omassa bemussa. purku auto kun pihassa oli niin kokeilin ekaks vaihtaa abs boksia mutta ei ollu vaikutusta. tämän jälkeen vaihoin ne 2 relettä sulake boxista, samalla käytin abs antureita irti ja puhistelin niistä paskat pois ja ainakin toistaseks on vika poissa pysyny mitä nyt pari viikkoa tuota sen jälkeen ajanu.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Kasvaako muilla m50b25 koneessa kulutus huomattavasti 80-100km/h välillä? Itsellä nousee kulutus n. 7 litrasta 10 litraan tolla välillä? :think Kierrokset on melkeen 3000 rpm satasen vauhdissa ja 2200 80 vauhdissa, perävälitys alkaa kolmosella ja lopuista numeroista ei saanu selvää ku se lappu oli nii ruosteessa Onko vaan liian lyhyet perävälit vai jossain jotai vikaa? :think Ja sitten vittuilevat abssät, kun auto on juuri pysähtymässä saattaa abs pumppu käyä runkuttamaan ja vikavalo syttyy melkein aina muutaman kilometrin jälkeen. Pyörien abs anturit antaa resistanssiksi 1100 ohmia eli pitäis olla ok? Jarrupolkimen anturiki vaikuttais olevan kunnossa, kun resistanssi kasvaa oikean verran poljinta painaessa. Miten abs releet mitataan toimiviksi/paskoiksi? Missä muualla näissä abseissa on yleensä tällästä aiheuttavaa vikaa?

    Leave a comment:


  • Joutti
    replied
    Originally posted by Joutti View Post
    Autona M3 -96 ja vaivana ABS-valo.
    Valo palaa siis nyt koko ajan. Parilla viimeisellä ajoreissulla (syksyllä) myös satunnaisesti syttyi, mutta sammui itsestään.

    Inpa kertoo
    177 power supply abs-aggregate.

    abs-control not active
    brake lights switch not actuated
    low power supply detected.

    Akkua latailtu ja akunkenkiä irroteltu eikä auta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
    Vastaan itselleni;
    ABS:n releistä se punainen on rikki.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Tuli tuo tyhjäkäynti venttiili nyt sitten käytyä brak cleanerilla läpi ja paineilmaa perään, ei muuttunut käynti mihinkään.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Tyhjäkäyntiventtiili prakaa? Tulpankolot öljyssä? Vikakoodit?
    Tulpankolot ei oo öljyssä ja venakopan tiivistekin vaihdettu ja jokainen puola testattu. Vikakoodit tarvis varmaan käydä lukemassa mutta kun autossa ei oo leimaa niin vähän hankaloittaa, täytyypi kokeilla tuota tyhjäkäyntiventtiiliä myös

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by Miroreijo View Post
    Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin
    Tyhjäkäyntiventtiili prakaa? Tulpankolot öljyssä? Vikakoodit?

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Osaako joku kertoa kun e36 325i (ilman vanosta) tyhjäkäynnillä ei mee päästöistä läpi HC arvo liian korkea, kierroksilla taas HC arvo on kunnossa, lambda uusittu imupuolen haitarikumi ja siihen kuuluvat letkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäynnillä käy myös huonosti ja epätasaisesti, röpöttää ja kierrokset seilaavat ihan vähän mutta nopeeta tahtia, kierroksilla taas käy nätisti rajarilla hiukan paukkuu tiedä sitten johtuuko se vaan modatusta putkistosta ja rähinä rännistä, itellä alkaa keinot käymään vähiin

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    Sedanissa ei takaiskarin yläpäät kestä 50km pitempään, ensimmäinen uusi yläpää kesti 5metriä jonka jälkeen korkkasi, no ostin uuden bilsteinin tekeleen joka kesti jopa 50km, joka antautui sitten montussa, iskari ei ole mitenkään jumissa liikku hyvin, onko jotain vinkkejä vai onko vain noissa niin huono laatu? :think

    E: prikat löytyy sitten, toiselle puolelle tuli kerran vaihettua ja se kesti vallan hyvin...
    Ja onko ne prikat oikein päin?
    Nuo yläpäät kannattaa ostaa merkkiliikkeestä alkuperäiset.

    E:

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    Sedanissa ei takaiskarin yläpäät kestä 50km pitempään, ensimmäinen uusi yläpää kesti 5metriä jonka jälkeen korkkasi, no ostin uuden bilsteinin tekeleen joka kesti jopa 50km, joka antautui sitten montussa, iskari ei ole mitenkään jumissa liikku hyvin, onko jotain vinkkejä vai onko vain noissa niin huono laatu? :think

    E: prikat löytyy sitten, toiselle puolelle tuli kerran vaihettua ja se kesti vallan hyvin...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by zäk View Post
    Aukasin moottorinohjausboxin ja siellä piirilevy oli aivan valkoisena ja vähän ruosteessakin yhdestä nurkasta, koitin sitä puhistella mutta ei vaikutusta. Voisko tuo aiheuttaa tommosia vikoja?

    Miten onnistuu moottorinohjausboxin vaihto toiseen? Eli passaako suoraan vai pitääkö koodata tms?

    leviää kuula näitten kans.
    Voi aiheuttaa.

    Ei tarvi koodata, kunhan on samanl. koneesta niin toimii.

    Niin tekee.

    Leave a comment:


  • zäk
    replied
    autona 325 -94.
    Mystinen vika omassa autossa, kun sammuilee välillä eikä enää lupaakaan käyntiin, mutta odottaa noin 30min. lähtee aivan normaalisti ja sitte taas saattaa päivän tai pari ajella ilman ongelmia. Autoon vaihettu bensapumppu, kampiakselin asentoanturi, puola

    Aukasin moottorinohjausboxin ja siellä piirilevy oli aivan valkoisena ja vähän ruosteessakin yhdestä nurkasta, koitin sitä puhistella mutta ei vaikutusta. Voisko tuo aiheuttaa tommosia vikoja?

    Miten onnistuu moottorinohjausboxin vaihto toiseen? Eli passaako suoraan vai pitääkö koodata tms?

    leviää kuula näitten kans.

    Leave a comment:

Working...
X