Autona M3 -96 ja vaivana ABS-valo.
Valo palaa siis nyt koko ajan. Parilla viimeisellä ajoreissulla (syksyllä) myös satunnaisesti syttyi, mutta sammui itsestään.
Inpa kertoo
177 power supply abs-aggregate.
abs-control not active
brake lights switch not actuated
low power supply detected.
Akkua latailtu ja akunkenkiä irroteltu eikä auta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kuvien perusteella siksi koska takapyörä näyttää parkissa ollessa siltä että auraa paljon. Muistelen ettei ennen osumaa aurannut noin ja pyörä oli "suoremmassa".Originally posted by jr66 View PostMiten noista kuvista voi päätellä että auraa paljon ? Jonkin verran olen säädellyt e36:n kulmia ja voin kertoa että se miltä näyttää ei ole totuus kuten suuntausraportti kertoo.
En tiedä oliko suorassa alottessa kun en siinä sinne sisälle kerennyt nähdä. Siellähän selvis että oikealla edessä on väljää ja sanoi sen olevan hammastangon sisäpää. Varmasti vaikuttaa ohjaukseen mutta alunperin ratti pysyi ajettaessa suoremmassa kun sieltä lähtiessä.Originally posted by conna View PostOliks sul ratti suoras ku säätö alotettiin? Tai säädön jälkeen onko suorassa.
Noi etupään auraus & camber kulmat näyttää hiuka oudoilta. (Kyl takapään aurauskin ennen säätöä (vasen?)
paljonko on madallettu?
kait sul jossain siel löysää on jos auto ei koko aika suoraa kulje.
Katoin samaa. Oiskohan mahdollista että sieltä takaa ois mennyt esim joku pusla mitä ei huomaa pyörää kokeilemalla?
Säädettävä jomin alusta ja otteen mukaan edessä 300mm ja takana 310mm, itse en ole säätöä tehnyt ni en osaa tarkemmin sanoa, mutta onhan tuo matala.
Leave a comment:
-
Oliks sul ratti suoras ku säätö alotettiin? Tai säädön jälkeen onko suorassa.Originally posted by ak90 View PostKäytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.
Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.
Noi etupään auraus & camber kulmat näyttää hiuka oudoilta. (Kyl takapään aurauskin ennen säätöä (vasen?)
paljonko on madallettu?
kait sul jossain siel löysää on jos auto ei koko aika suoraa kulje.Last edited by conna; 09-07-2015, 09:29.
Leave a comment:
-
Miten noista kuvista voi päätellä että auraa paljon ? Jonkin verran olen säädellyt e36:n kulmia ja voin kertoa että se miltä näyttää ei ole totuus kuten suuntausraportti kertoo.Originally posted by ak90 View PostKäytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Renkaasta meni venttiili, vanne ok. Muilta saanut kommenttia ja pistää tuo omaanki silmään, ni onko normaalia että takarenkaat auraa noin paljon? Yhestä kuvasta näkyy naarmut jotka tuli tällänneestä autosta. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.
Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.
http://s29.postimg.org/aglshlqzb/DSC_0739.jpg
Leave a comment:
-
Käytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Renkaasta meni venttiili, vanne ok. Muilta saanut kommenttia ja pistää tuo omaanki silmään, ni onko normaalia että takarenkaat auraa noin paljon? Yhestä kuvasta näkyy naarmut jotka tuli tällänneestä autosta. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.
Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.
Leave a comment:
-
Onkos kenelläkään hajua, mistä päin saisi hankittua E36:een vakio kardaanin tukilaakeria jykevämpää tekelettä tilalle? Tai entäpä rättinivelen vahvistettua versiota, tai vaihelaatikon tukikumeja? Revshiftissä oli jotain rättiniveltä, mutta hinta on suhteellisen suolanen (130USD).. :think Samoin Strongflexin moottorin tukikumit on 50e kpl.. Mietin, että jos ei laittaiskaan enää vakio palikoita tuonne..
Mitkä olisi hinta-laatu suhteeltaan parhaat alatukivarret eteen? Näihin on tulossa M3 eccentric puslat joka tapauksessa, mutta lähinnä pallojen osalta? Meyle HD:t ollu tähän saakka paikallaan ja on toimineet kivasti, mutta voiko olla vielä parempi versio, jossa hinta pysyy järkevissä summissa? :think Entäpä raidetangot?Last edited by kmn; 08-07-2015, 20:54.
Leave a comment:
-
Jätä pois, en minäkään sitä takaisin laittanut. Vai eikö sitä ollutkaan mutta nyt ei ainakaan ole enkä ole huomannut mitään ongelmia.Originally posted by Playpig View PostMiksi automaatissa ei ole taka-apurungossa sitä värinänvaimenninta ja manuaalissa on? Kysyn koska saksanpoika on tehnyt auto-manu konversion ja sitä ei nyt ole paikallaan. Olisiko syytä laittaa?
Osa numero 9:
Mihin tuo toinen pää tulee kiinni?
Leave a comment:
-
Miksi automaatissa ei ole taka-apurungossa sitä värinänvaimenninta ja manuaalissa on? Kysyn koska saksanpoika on tehnyt auto-manu konversion ja sitä ei nyt ole paikallaan. Olisiko syytä laittaa?
Osa numero 9:

Mihin tuo toinen pää tulee kiinni?
Leave a comment:
-
Jotta tästä jotain apua vois olla jollekin niin vika löytyi soittimesta. Sähköantennin piuha sökö soittimesta ja näyttää tuossa uudessa soittimessa olevan muutenki vikaa. Vahvari heräsi eloon kun kytkin sen valkoisen piuhan virtalukolta tulevaan piuhaan (Nyt kuuluu vinkuminen läpi kierrosten mukaan ainakin jonkin aikaa) Uus blaukkarin soitin tilattu mikä pitäs tulla tänään niin saa nakata tuon Motonetin Evolutionin mäkeen.Originally posted by MikkoJII View PostNyt alkaa jo mennä ihmetyksen puolelle nimittäin audioitten kans.
Auton kun sain kasaan projektin päätteksi ja pistin mankan päälle, musiikkia kuului ihan normaalisti about 5min ja sen jälkeen puski sähkönkäry. Noh siinä mankkaa tutkiessani huomasin hajun tulevan mankasta. Motonetistä uus mankka (evolution) ja uusilla johdotuksilla kiinni ja tarkistelin vielä johdotukset netistä löytyneestä johtokaaviosta -> Ei kuulu mitään.
Noh seuraavaksi ostinkin sitten uuden käytetyn orkkis vahvarin ebaystä. Äsken kytkin kiinni -> Ei kuulu mitään
Radio näyttää saavan signaalia (radio) ja koittaa jotain lähettääkin vilkkuvista valoista päätellen vahvarille. Ei mitään pörinöitä tai muutakaan tule kajareista läpi. Ainoa mikä mulle tulee mieleen on vahvarin heräte, mutta sekin tuli mitattua ja sinne tuli virtaa. Pitää varmaan käydä uudestaan nuo johdot läpi
Ehdotuksia? :think
EDIT:
Kaikki muut sähkölaitteet pelaa paitsi hanskalokeron valo ja tuo audio homma. Sulake siltikin?
Samalla tuli pengottua miksi radio ei oo koskaan pelannut tuossa autossa. Vika löytyi antenninjohdon soittimen pään liittimestä. Sieltä oli tinaukset hajonnut. Muutaman kerran koitin tuota tinailla, mutta ei vaan kestä, orkkis liitin sen verran rokattu, että vääntää langan poikki hetken päästä. Tänään tulevan soittimen mukana pitäis tulla myös uus tinattava liitin radiolle.
EDIT:
Aion tehdä soittimen johdotukset vielä paremmin ja mietein näitä tässä hommassa:
Ilmeisesti ensin sulatella päistä kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen näyttää vähä kolvia tuossa keskellä?Last edited by MikkoJII; 08-07-2015, 09:34.
Leave a comment:
-
e36
Meneekö e 36:een eteen 8x18 et 40 ja taakse 9,5x18 et 40...??? kynätolpat ja on madallettu
Leave a comment:
Leave a comment: