Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fRONik-_-
    replied
    Joo yhdyn samaa ku JJT kannattaa kattoo neki letkut itse ku katoin niin eihä se letku ollu ees tyhjäkäynti venttiilis kiinni ja toine oli iha murusina.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Tiedätkös JJT, eikös tuosta MAF:ilta lähde 2 letkua jostain siitä alakautta kohti konetta? Onkos ne usein halki tjsp, että kannattaako niitä vaihdella samalla?
    Tuo letku 10 jota kyselit, lähtee juurikin tuosta maffin kumiputken pohjasta. Toinen siitä lähtevä letku on huohotusletku (venttiilikoppaan)
    Kannattaa tarkastaa ainakin.
    Eli tästä tuo letku 3.
    Tuosta venttiilikopasta lähtee letku 5, joka menee tuonne imusarjan alle, samaan liittimeen tyhjäkäyntimoottorin letkun kanssa. Sekin kannattaa katella.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Joo from 9/92.
    Tiedätkös JJT, eikös tuosta MAF:ilta lähde 2 letkua jostain siitä alakautta kohti konetta? Onkos ne usein halki tjsp, että kannattaako niitä vaihdella samalla?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    No just ne. Täng juu.

    EDIT: Otanko alemman #8:n ja #10:n ku se on From, eli lähtien 9/92 ja mulla on 3/94?
    Joo from 9/92.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Huomasithan että nuo numerot pätee vaan 9/92 vm asti, jos sulla on uudempi auto niin tarkista vielä ne.
    Lisäsin jatkokysymyksen juuri tuota varten. Cell, jos viitsit niin voisit lisätä ne suoraan alotuspostaukseen, siis M50B25 #3,#8 ja #10 varaosanumerot?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    No just ne. Täng juu.
    Huomasithan että nuo numerot pätee vaan 9/92 vm asti, jos sulla on uudempi auto niin tarkista vielä ne.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    No just ne. Täng juu.

    EDIT: Otanko alemman #8:n ja #10:n ku se on From, eli lähtien 9/92 ja mulla on 3/94?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Nostan vielä tämän ylös ja muuten luovutan. En saatana löydä itse mitään tuolta IKINÄ vaikka itselleni yritän etsiä, ainakun autan muita niin löydän helposti mutta omaan käyttöön en IKINÄ, SAATANA. Menee hermot ku lapsellisiin juttuihin pitää pyytää apua.
    Nämä vai?

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Terve,

    Mitkäs noiden 8 ja 10 varaosanumerot ovat? (ensimmäinen kuva M50B25)

    Tarvis tilata setti niitä..

    EDIT: Muistaakseni IMM alta tai sen vierestä lähtee myös 2 letkua? Onko näissä usein halkeamia tjsp.? Mietin että laittais nuo kaikki letkut nyt kuntoon.
    Nostan vielä tämän ylös ja muuten luovutan. En saatana löydä itse mitään tuolta IKINÄ vaikka itselleni yritän etsiä, ainakun autan muita niin löydän helposti mutta omaan käyttöön en IKINÄ, SAATANA. Menee hermot ku lapsellisiin juttuihin pitää pyytää apua.

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Sitä harvemmin tarvitsee mitata kun näkyy INPAlla suoraan, ongelmana on vaan että yhtä oikeaa arvoa ei ole. Jos se kokonaan olisi kuollut = oikosulussa/poikki, tulisi siitä vikakoodi.

    Yleensä tunnistaa korkeista korjausarvoista vaikka muut asiat on tarkastettu, mutta varma ei sekään ole (esim. katti tukossa).
    Juu,mutta ajatuksena hyvä,kotiseppiä varten joilta ei välttämättä testeriä löydy...antaisi kuitenkin suunnan mikäli signaali jää selkeästi "alakanttiin"...

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Vieläkun tuohon jatkoksi raapustaa muutaman sanasen MAF:n jännitesignaalin mittauksesta niin avot
    Sitä harvemmin tarvitsee mitata kun näkyy INPAlla suoraan, ongelmana on vaan että yhtä oikeaa arvoa ei ole. Jos se kokonaan olisi kuollut = oikosulussa/poikki, tulisi siitä vikakoodi.

    Yleensä tunnistaa korkeista korjausarvoista vaikka muut asiat on tarkastettu, mutta varma ei sekään ole (esim. katti tukossa).

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Vieläkun tuohon jatkoksi raapustaa muutaman sanasen MAF:n jännitesignaalin mittauksesta niin avot

    Jos ei näillä eväin käyntihäriön syitä löydy niin vika löytyy peilistä...

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Terve,

    Mitkäs noiden 8 ja 10 varaosanumerot ovat? (ensimmäinen kuva M50B25)

    Tarvis tilata setti niitä..

    EDIT: Muistaakseni IMM alta tai sen vierestä lähtee myös 2 letkua? Onko näissä usein halkeamia tjsp.? Mietin että laittais nuo kaikki letkut nyt kuntoon.

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    Kiitokset Cellille hyvin kiteytetystä säikeestä.

    Sellainen tuli mieleen, jonka ehkä voisi lisätä M52-osioon, eli liittyy käynnistys ongelmiin. Huono bensanpaineensäädin saattaa aiheuttaa pitkää starttia ja tämä tapahtuu yleensä ns. puolilämpimällä koneella. Täältä foorumilta sain vinkit että pa-paineensäädin on tod.näk syypää ongelmiin.

    Ensi viikolla vaihdan säätimen ja katsotaan ratkesiko ongelma. Tosin pakkasilla ongelma on yleensä loistanut poissaolollaan..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Kyllä niitä 15 tarvitsee.
    Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X