compactissa ainakin on todella ahdasta,tuulilasin edestä joutuu lipat ym. purkamaan ja seassa on vielä webaston letkut ja mulla ei yksinkertaisesti meinaa nyrkit millään mahtua että saisi sen imusarjan telineen kiinni sieltä läppäkotelon takaa alta ja lohkoon,sitten on vielä bensa letkut siellä imusarjan alla ihan takapäässä + tyhjäkäyntiventtiilin töpseli eikä kaasuvaijerin pujottaminenkaan mitään herkkua ollut,vielä kun on paska selkä tekee todella hyvää kyyristellä konehuoneessa.
koeajolenkin mukaan edellisillä toimenpiteillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. (huomenna tienpäälle täristelemään ja toteamaan kulutus)
mitä seuraavaksi? jossain pitäisi päästä mittaamaan tuo kampuran tunnistin,vika koodeja ei ollut ennen remonttia,miten tuon vanoksen toiminnan pystyy selvittämään? vai pitääkö vain vaihtaa tiivisteet siihen ja toivoa vaivan korjaantumista kädet ristissä???
vitun monivamma koko keksintö,tuntuu ettei tuosta saa mitään vikoja poistettua.
kävin eilen töissä ja maaseutukierroksella 279km 8.8L/100km 79,1km/H elikkä lukemat paranivat hieman mutta ovat vielä kaukana oikeista,vanha 325coupekin meni matkaa parhaimmillaan 7.9L/100km.
mitä arvoja antureilta pitäisi tulla kun käytellään piuhan päässä?? itseäni hieman ihmetytti kun timing =koko ajan late ja ennakko kierroksilla 36astetta ja siitä kun polkaisee reilummin tippuu aina 7asteeseen??
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by escort View Postperkeleellinen homma tuo imusarjan paikalleen kasaaminen,vittumaisissa raoissa kaikenmaailman letkua,ruuvia,johtoa ym. nyt tarvittaisiin oikeasti ne kuuluisat kätilön kädet.
toivottavasti kaikki on kunnolla paikallaan ettei vaan tarvitse uudelleen alkaa tekemään,mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa pitää imusarja purkaa vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
jos uusi separaattori ja kurttuputki tulee huomenna pääsee kokeilemaan tulille.
Leave a comment:
-
perkeleellinen homma tuo imusarjan paikalleen kasaaminen,vittumaisissa raoissa kaikenmaailman letkua,ruuvia,johtoa ym. nyt tarvittaisiin oikeasti ne kuuluisat kätilön kädet.
toivottavasti kaikki on kunnolla paikallaan ettei vaan tarvitse uudelleen alkaa tekemään,mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa pitää imusarja purkaa vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
jos uusi separaattori ja kurttuputki tulee huomenna pääsee kokeilemaan tulille.
Leave a comment:
-
nyt on imusarja pöydällä.
-läppäkotelon/ilmamassamittarin välinen kurttuputki pykinyt/tyhjäkäyntiventtiilin liitoskohta halki.
-separaattori täynnä karsta/öljytöhnää,kalvo hapero,öljypohjaan menevä letku muurautunut lähes umpeen.
-imusarja/imukanavat öljyiset,imusarjan tiivisteet hieman elähtäneen näköiset ja imusarjan/kannen tiivistepinta öljyinen.
-bensapaineen säätimelle menevä letku pykinyt,samoin lohkonkyljessä olevalle vakuumi pöntölle menevä letku pykinyt. mitä pönttö tekee autossa? toisesta päästä menee letku sulakerasian alla olevaan laatikkoon? onko autossa map anturi?
yllättävän öljyiset paikat näytti olevan?? 10000km vaihtovälillä öljyä on tarvinnut lisätä 6000km kohdalla 1l
venttiilikopan tiivisteet vaihdoin vuosi sitten kun tiputti pakosarjalle öljyä kannen takapäästä.
mitä muuta tuolle nyt kannattaa tehdä kun osat on levällään?? kannattaisiko vesiventtiili huoltaa samalla??
Leave a comment:
-
Originally posted by escort View Postnyt löysin oikean viesti ketjun ongelma on tämä.
onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
mitään vikakoodeja ei ollut.
normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km
viikonloppuna kävin matkaa ajamassa jotain +300km keskikulutus 8.8l/100km 90-110km/h mittari nopeutta rajoituksesta riippuen,ohitellessa parhaimmillaan 170km/h
selkeästi tuntuu että alkaa toimimaan normaalisti n:3500rpm paikkeilla,selvä tehopiikki, aikaisemmin on mennyt ilman piikkejä tasaisen varmasti tyhjäkäynniltä 6000rpm pintaan missä alkaa henki loppumaan.
edit: lambdavikaa m52:ssa tuskin on, mutta sekin on varsin yksinkertaista testerillä tsekata annettujen ohjeiden mukaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by escort View Postnyt löysin oikean viesti ketjun ongelma on tämä.
onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
mitään vikakoodeja ei ollut.
normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km
viikonloppuna kävin matkaa ajamassa jotain +300km keskikulutus 8.8l/100km 90-110km/h mittari nopeutta rajoituksesta riippuen,ohitellessa parhaimmillaan 170km/h
selkeästi tuntuu että alkaa toimimaan normaalisti n:3500rpm paikkeilla,selvä tehopiikki, aikaisemmin on mennyt ilman piikkejä tasaisen varmasti tyhjäkäynniltä 6000rpm pintaan missä alkaa henki loppumaan.
Leave a comment:
-
nyt löysin oikean viesti ketjun ongelma on tämä.
onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
mitään vikakoodeja ei ollut.
normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km
viikonloppuna kävin matkaa ajamassa jotain +300km keskikulutus 8.8l/100km 90-110km/h mittari nopeutta rajoituksesta riippuen,ohitellessa parhaimmillaan 170km/h
selkeästi tuntuu että alkaa toimimaan normaalisti n:3500rpm paikkeilla,selvä tehopiikki, aikaisemmin on mennyt ilman piikkejä tasaisen varmasti tyhjäkäynniltä 6000rpm pintaan missä alkaa henki loppumaan.
Leave a comment:
-
tyhjäkäynti Hc
Tyhjäkäynti HC 500
Kierroksilla ok
Kolme kertaa kävin testissä ja lamdaakin mittaamassa. Paikallinen autosähköpaja rupes tarjoamaan pakoventtiilien vuotoa.
Tuota en oikeen uskonut ja en edes ohivuotomittausta ottanut.
Tänään testerissä ja päästöt tuli kohalleen kun 5min paukutti kierrokset 6000rpm
NYT tyhjäkäynnin hc 9!
Eli antaakaa ensin sille autolle ihan oikeasti hanaa!
Koneena siis m50b25 vanos
Leave a comment:
-
Edelleenki tarvitsisin apuja koneen huonon tyhjäkäynnin ja päästöjen kanssa. Ihmetytti että kylmänä kun pyörii ihan hyvin, mutta ku ajo 100km nii ei meenannu enää ees pysyä tyhjäkäynnillä.
Lambda arvokin heittää hieman. Tulee valkosta savua hirveesti putkista! Nykii alakierrokislla!
Tarvitsis nyt nopeesti apua kun pitäisi leimoihin iskeä.
Leave a comment:
-
m52b20 lambda
Onnistuuko kyseisestä moottorista lambdan toiminnan mittaus kotikonstein?
boschin korjaamolaitteet eivät saaneet yhteyttä ja perusmallin vikakoodinlukijalla ei löytynyt mitään, mutta päästöt eivät kohdallaan ja epäilys kohdistuu nyt lambdoihin..
Leave a comment:
-
Kaikkien puolien pitää toimia, jotta korvakuulolla se käynti paranee. Oliko lambdat/massamittarit tarvikekamaa?
Leave a comment:
-
Tuota, käytiin tuossa ajelemassa n.20km lenkki niin lämpimänä auto pyörii paljon huonommin kun kylmänä.. Missähän se vika mahtaa piilee..
Leave a comment:
-
1 puola käytiin ostamassa, muistaakse 2 ja 5 pytty ei toiminu nii hyvi, niin kakkos pyttyyn iskettiin se puola, käynti ei korvalla ainakaan mihinkään muuttunut.
Leave a comment:
-
Originally posted by salamine View PostTulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.
Leave a comment:
-
joo
Tulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.
Leave a comment:
Leave a comment: