Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jisola
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 48
    • Haapajärvi

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Eivät ole, eri osanumero on ainakin. Niin fans kuin motonet.
    No niin on eri osanumero, ja onhan ne ulkosestikki erilaisia pöntön osalta, mut ainaki joissaki paikoissa (esim. Schmiedmanilla) löytyy etuputki katilla joka passaa noihin kaikkiin, ni kai niiden kaikkien takaputki pitää passata sitte jatkoksi? Pakoputken reittihän on varmasti samanlainen pohjassa koneesta riippumatta, ja 1.6 on pöntön kiinnitys pannalla ja 1.8 pöntön reunoihin kiinnitettävillä korvilla, mut ymmärtääkseni ne tulee just samanlaisiin pohjassa oleviin kumikorviin kiinni. Eikä 1.6 vaimennin varmaan niin paljo ahtaampi oo et 1.8 valtavat tehot siihen tukehtus . Noh, pitänee rohkeesti testata jos ei kellää oo varmaa tietoa. Uskosin kyl että menee, mut aattelin kysästä jos jollai ois omakohtasta kokemusta.
    e36 318i -96 toukka
    e46 318i -99 sedan

    Comment

    • Tala92
      Banned
      • Jan 2015
      • 120
      • Suomi

      #17
      Ajotietokone sekoilee... Antaa aiheettomia vikakoodeja
      Esim. num plate light fail vaikka kilven valot toimivat tai check coolant level vaikka paisari on täynnä...
      Mitäs tolle vois tehä?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16409
        • Leppävirta

        #18
        Originally posted by Tala92 View Post
        Ajotietokone sekoilee... Antaa aiheettomia vikakoodeja
        Esim. num plate light fail vaikka kilven valot toimivat tai check coolant level vaikka paisari on täynnä...
        Mitäs tolle vois tehä?
        Millaiset polttimot rekisterikilvellä? Jos ledit niin kokeileppa hehkulankoja ja tuleeko sitten ilmoitus? Jäähdytysnesteen tason anturi rikki tai johto anturissa ei saa kontaktia. Anturi sijaitsee paisarin pohjassa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Tala92
          Banned
          • Jan 2015
          • 120
          • Suomi

          #19
          Originally posted by Haju69 View Post
          Millaiset polttimot rekisterikilvellä? Jos ledit niin kokeileppa hehkulankoja ja tuleeko sitten ilmoitus? Jäähdytysnesteen tason anturi rikki tai johto anturissa ei saa kontaktia. Anturi sijaitsee paisarin pohjassa.
          Koodit ei tuu siis aina, eikä ole kokoaikaa päällä. Joskus saattaa vaan vilkahtaa.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16409
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by Tala92 View Post
            Koodit ei tuu siis aina, eikä ole kokoaikaa päällä. Joskus saattaa vaan vilkahtaa.
            Katso takaluukun johtosarjan kunto luukun saranan kohdalta.

            Tarkista nesteen tason anturin liitos ja johdon kunto.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Tala92
              Banned
              • Jan 2015
              • 120
              • Suomi

              #21
              Sisäilmapuhallin kitisee... Pitääkö imusarja purkaa moottorista et puhaltimeen pääsee käsiks?

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1847
                • N/A

                #22
                Originally posted by Tala92 View Post
                Sisäilmapuhallin kitisee... Pitääkö imusarja purkaa moottorista et puhaltimeen pääsee käsiks?
                Riippuu ihan autosta. Joissakin vaihdetaan sisätilan kautta purkamalla keskikonsoli ja hanskalokero, joissakin konetilan puolelta jolloin joskus ei tarvitse purkaa juuri mitään, ja joskus TIS suosittelee jopa sylinterin kannen irroitusta.
                Nyt:
                BMW X3 xDrive30e (g01)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                BMW 320i (e30)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Tala92
                  Banned
                  • Jan 2015
                  • 120
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Riippuu ihan autosta. Joissakin vaihdetaan sisätilan kautta purkamalla keskikonsoli ja hanskalokero, joissakin konetilan puolelta jolloin joskus ei tarvitse purkaa juuri mitään, ja joskus TIS suosittelee jopa sylinterin kannen irroitusta.
                  -92 e36 325

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16526
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Tala92 View Post
                    -92 e36 325
                    Jos ei ole ilmastointia niin ei tarvitse irroittaa imusarjaa, puhallin on yhdellä rummulla kun taas ilmastoidun puhallin on kahdella rummulla eikä taida tulla pois sieltä kaukalosta imusarjan ollessa paikallaan.

                    Comment

                    • Adky
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2013
                      • 250
                      • Turku

                      #25
                      Katsastuksesta hylsy. Takatukivarren hela, pitkittäisen tukivarren hela, vasen puoli. En oo ihan varma mikä se noista vaihtoehdoista on ku selaili, osaako joku jeesii? Coupe kyseessä.

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #26
                        Minkälaisia ehostuskohteita e36:t on noin yleisesti? Mitä perusvikoja tulee eteen? Mietin jos hommaisi 1.6i sedanin harjoitteluprojektiksi.

                        Comment

                        • Tala92
                          Banned
                          • Jan 2015
                          • 120
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Minkälaisia ehostuskohteita e36:t on noin yleisesti? Mitä perusvikoja tulee eteen? Mietin jos hommaisi 1.6i sedanin harjoitteluprojektiksi.
                          Käyntiongelmat, taka-akselien puslat, sähköviat, venttiilikopan tiiviste...

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Tala92 View Post
                            Käyntiongelmat, taka-akselien puslat, sähköviat, venttiilikopan tiiviste...
                            Ruoste?

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1847
                              • N/A

                              #29
                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Ruoste?
                              No ei sen pahempi kuin 20v autoissa yleensä.

                              M40:ssä kannattaa huolehtia jakohihnan vaihtamisesta ajoissa.
                              Nyt:
                              BMW X3 xDrive30e (g01)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              BMW 320i (e30)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • Mmake
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 191
                                • Lahti

                                #30
                                Morjesta! Eli vikana on sellanen kun laittaa virrat päälle niin pyyhkimet pyyhkäsee 3 kertaa. Äsken koitin toisella pyyhkimen viiksellä mutta ei vaikutusta. Samalla kokelin pistoke irti mutta silti pyyhkäsee 3 kertaa :think Onko seuraavana tulilinjalla rele? ja missä mahtaa sijaita?
                                E46 coupe static
                                EX E36 coupe bagged

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎