Onkohan kellään ollut sellaista ongelmaa, että kyseinen kuskin jalkatilassa oleva etuvastus palaa toistuvasti? Vaihdoin uuden pari päivää sitten ja uusikin kärähti jo. Eli jos jollakin kokemusta tällaisesta niin neuvot tarpeen. Vikahan voi olla tietty siinä uudessa vastuksessakin.
Onkohan kellään ollut sellaista ongelmaa, että kyseinen kuskin jalkatilassa oleva etuvastus palaa toistuvasti? Vaihdoin uuden pari päivää sitten ja uusikin kärähti jo. Eli jos jollakin kokemusta tällaisesta niin neuvot tarpeen. Vikahan voi olla tietty siinä uudessa vastuksessakin.
Tarkastappa sitten missä kunnossa puhaltimen moottori on. Jos moottori jumittelee niin se käy noiden vastuksien päälle kahdella tapaa - vastus lämpiää enemmän ja huonon puhallustehon ansiosta jäähtyy heikommin.
Tarkastappa sitten missä kunnossa puhaltimen moottori on. Jos moottori jumittelee niin se käy noiden vastuksien päälle kahdella tapaa - vastus lämpiää enemmän ja huonon puhallustehon ansiosta jäähtyy heikommin.
No niin. Kiitokset hyvästä vinkistä. Nyt on rasvattu akselit tuulettimesta ja ainakin käsin koiteltuna herkistyi huomattavasti. Etuvastukseen oli mekaanikkoiskä laittanut uuden lämpöreleen(?) ja ainakin toistaiseksi toimii vielä. Ja kaikille tiedoksi ja vihjeeksi, että tuo uusi etuvastus maksoi merkkiliikkeessä 46€, mutta rikkoontunut osa eli tuo lämpörele(kö nimeltään?) maksoi sähkötarvikekaupassa kokonaisen euron. Eli kannattaa vaihtaa siitä vastuksesta vain tuo osa niin säästää kummasti. Ja kolvaushommia ei kannata tehdä, vaan puristaa se esimerkiksi pihdeillä kiinni. Kolvaus ei kuulemma noissa lämmöissä kestä. Ja vikahan oli alunperin se, että tuuletin toimi vain nelosella e36 325:ssä. Etuvastuksen vaihtamalla tämä vika korjaantui. Toivottavasti nyt kestää rasvailujen jälkeen pidempään.
Voi V***n metroauto väittivät että löydän ton vastus paketin tualta kuskin pualelta!!! Oon ettiny tota jonkun viikon tässä tolta kuskin pualelta..grr... ja sitten aattelin viä tulla kattoon täältä lisä ohjeita että löytäsin sen... ja sitte täällä sanotaan näin ja sit meen heti kattoon ja löydänkin sen ihan helposti...
no missäs se nyt sitten on kun mä tappelen saman ongelman kanssa
rahalla saa ja bemarilla pääsee
tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93
Elikkäs mulla on tollanen 328 E36 cupe -95, jossa on automaatti ilmastointi. Ongelmana on ettei puhallin toimi asennossa 2, kaikki muut toimii moitteetta. Mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa?
Tähänkin olisi löytynyt tuhat ja 1 vastausta, kun olisit käyttänyt
tuota Search-toimintoa tuolla ylhänä.
Mutta annetaan tämän kerran anteeksi, kun olet uusi käyttäjä.
Eli puhaltimen etuvastus eli "siili" siellä vetelee viimeisiään.
Kyseisen linkin kuvassa osa nro. 8
Elikkäs mulla on tollanen 328 E36 cupe -95, jossa on automaatti ilmastointi. Ongelmana on ettei puhallin toimi asennossa 2, kaikki muut toimii moitteetta. Mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa?
Eihän automaatti-ilmastoinnissa ole "asentoja" ? vaan pelkkä nappi mistä saa säädettyä +/- ja se palkki nousee näytössä?
Kiitos paljon... Katselin motonetistä tuota kyseistä osaa.. Löytyi: E36 Esivastus jos 86mm pitkä tai E36 Esivastus jos 47mm lyhyt. Kumpikohan se noista kahdesta mahtaa olla, vai pitääkö se selvittää ottamalla vanha ensin pois?
Sanokaas kannattaako mennä ostamaan uusi etuvastus, kun mulla on nyt kädessä tuo BEHR etuvastus ja se näyttää olevan ihan kunnossa? vikana on että lämppäri ei toimi muutakuin nelos asennossa.
E61 530d touring -05 (ajtech 307hp)
-----------------------------------
F10 520d sedan - 12 ex
E46 320d Touring - 99 ex
E34 525i Sedan - 90 (M50 Turbo) ex
E36 325i Coupe -92 ex E34 520i Touring -95 ex E30 325i Sedan -88 ex E46 320d Touring -00 ex
E34 520i Sedan -89 ex E34 518i Sedan -90 ex
Sanokaas kannattaako mennä ostamaan uusi etuvastus, kun mulla on nyt kädessä tuo BEHR etuvastus ja se näyttää olevan ihan kunnossa? vikana on että lämppäri ei toimi muutakuin nelos asennossa.
Ootko mitannu tuleeko vastukselle ees jännitettä kuten tuossa post. 3:ssa sanotaan?
Itsekin juuri irrotin kyseisen kapistuksen ja huomasin todella pienen raon siinä keskellä olevien metallilevyjen välillä. Puristin vain pihdeillä nastaa kiinni päin ja sehän liikkui varmaan millin. Kokelin sitten laittaa takaisin paikalleen ja kappas, puhallin toimi muillakin kuin nelosella.
Comment