Kuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.
							
						
					Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto. Enkä todellakaan ihmettele miksi BMW:een ketju venyy varmaan helposti, koska kiihtyvyydet ja moottorijarrutuksenväänöt ketjulle ovat toista luokkaa kuin normi japskiautoissa jos puhutaan japskiautojen kestävyydestä vs BMW kestävyys.Originally posted by markokKuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 19:40.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Yksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseen, vaan vaikuttaa puristukset mänitien kampuran massa ja kitka? Mitäs sanoo moottoriasiantuntijat? Eikun lisää kaljaa.Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 21:07.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.Originally posted by JanisHellYksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseenEioo penaria alla enää.. :(
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta kyllä se moottorin tekniikka pikkasen vaikuttaa nokkien massan hidastumiseen/ketjuun varsinkin jos moottorissa on esim tehokas moottorijarrutus.Originally posted by MeisseliOikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.
 Mutta epäilen että varmaan kampuran ratas on kulunut siitä ketjun löysyys johtuu, mutta sen näkee varmasti sitten vasta kun moottori on purettu kunnolla.Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:24.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 remppa
 
 laita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..
 
 etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
 että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
 männänrengassarja 6pyttyyn on n.160eAprilia RSV4
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo kiitos tiedoista pitää keskustella korjaamopäälikön kanssa noista männänrenkaista ja muista laakereista, myöskin venttiilejen ylihinnoista. Imut sentään makso vain 27€ kpl ja niitä meni vain 8kpl heh se oli sentään kohtuu hintaista. Minkäs mukaan noi hinnat laskettu kiinostaa vaan perustella heille että minkä taki ne ottavat ylihintaa? Varmaan se saksasta tuonti tuplaa hinnatOriginally posted by jannmannlaita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..
 
 etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
 että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
 männänrengassarja 6pyttyyn on n.160e 
 
 Sano korjaamopäälikkö Hyvinkään BMW korjaamossa että kansi remppaan menee 10h, Tunti velotus 59€. Tein kyselyn Laakkoselle saavat kuulema 5h kansi rempan tehtyä mutta tietenkin tuntivelotus on 90€/h.
 Koneen irrotus ja takas laitto on toiset 10h tässä pajassa ei laakkosella, onko nämä tunnit teidän mielestä kohdillaan? Elikkä koko remppaan menee 20h tällä hetkellä, euroissa töihin menee 1200€ mutta nämäkin tunnit voivat olla karkeesti arvioituja mutta on kiva tietää kun työtuntilaskutuksen saan että ei hirveesti mene kusetuksen puolle.Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:44.325i -93 E36
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 -92 M50 moottori
 
 Onko kukaan kuullut että tuollaisessa Vanoksettomassa koneessa olisi tapahtunut vastaavaa? Pitäisi ainakin olla vähemmän tekniikkaa joka menee hajalle..  
 
 Kellään kokemusta mitä maksaisi pelkästään ketjun, kiristimien ja ohjureiden vaihto, ennaltaehkäisevänä toimeenpiteenä?"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
 - - -
 E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
 E36 M3 Coupé 1996
 G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?Originally posted by JanisHellEi taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto.
 
 Eli kaikki on suhteellista..."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarkoitatko moottoripyörän ketjuvetoa ja rattaita?Originally posted by dunkelblauJospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?
 
 Eli kaikki on suhteellista...
 Jos, niin EI tosiaan voi verrata!
 Siinä kun ketju ja rattaat joutuu kiskoon paljon muutakin kuin nenäkeppiä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mä olisin ostanut tuolla koneremppa hinnalla 328i moottorin tilalle..BMW Service
 P.o4oo925441
 [email protected]
 Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
 Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Taitaa olla hieman eri voimat kyseessä, kun omassakin vessassa ketju välittää n. 100hp tehon eteenpäin. Kohdistuu hieman eri rasitukset ketjuun.Originally posted by dunkelblauJospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?
 
 Eli kaikki on suhteellista...
 
 Hyvät ketjut kestää rattaiden kanssa yleensä sen 20tkm->, hyvin hoidettuna enemmin. Omaan mopoon vaihdettiin nyt 30tkm jälkeen uusi paketti, kun alkoi olemaan jo ihan lopussa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ihmettelin vain että onko tuo ketju muka tosiaan täysin huoltovapaa? Voi siis painella huoletta vaikka 500000km ja vaihdella vain öljyjä? Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01. Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
 Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
 Comment
Comment