Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #61
    Kuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #62
      Originally posted by markok
      Kuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.
      Ei taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto. Enkä todellakaan ihmettele miksi BMW:een ketju venyy varmaan helposti, koska kiihtyvyydet ja moottorijarrutuksenväänöt ketjulle ovat toista luokkaa kuin normi japskiautoissa jos puhutaan japskiautojen kestävyydestä vs BMW kestävyys.
      Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 19:40.
      325i -93 E36

      Comment

      • JanisHell
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 410

        #63
        Eipä näytä paljoon E36 omistajia kiinostavan tämä koneremppa tämän parinviikon aikana ihme kyllä, vaikka olen lukenut samantyyppisiä alkaviavikoja monella olevan mitä minulla on ollut.
        325i -93 E36

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #64
          Yksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseen, vaan vaikuttaa puristukset mänitien kampuran massa ja kitka? Mitäs sanoo moottoriasiantuntijat? Eikun lisää kaljaa.
          Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 21:07.
          325i -93 E36

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #65
            Originally posted by JanisHell
            Yksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseen
            Oikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • JanisHell
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 410

              #66
              Originally posted by Meisseli
              Oikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.
              Mutta kyllä se moottorin tekniikka pikkasen vaikuttaa nokkien massan hidastumiseen/ketjuun varsinkin jos moottorissa on esim tehokas moottorijarrutus.
              Mutta epäilen että varmaan kampuran ratas on kulunut siitä ketjun löysyys johtuu, mutta sen näkee varmasti sitten vasta kun moottori on purettu kunnolla.
              Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:24.
              325i -93 E36

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #67
                remppa

                laita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..

                etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
                että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
                männänrengassarja 6pyttyyn on n.160e
                Aprilia RSV4

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #68
                  Originally posted by jannmann
                  laita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..

                  etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
                  että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
                  männänrengassarja 6pyttyyn on n.160e
                  Joo kiitos tiedoista pitää keskustella korjaamopäälikön kanssa noista männänrenkaista ja muista laakereista, myöskin venttiilejen ylihinnoista. Imut sentään makso vain 27€ kpl ja niitä meni vain 8kpl heh se oli sentään kohtuu hintaista. Minkäs mukaan noi hinnat laskettu kiinostaa vaan perustella heille että minkä taki ne ottavat ylihintaa? Varmaan se saksasta tuonti tuplaa hinnat

                  Sano korjaamopäälikkö Hyvinkään BMW korjaamossa että kansi remppaan menee 10h, Tunti velotus 59€. Tein kyselyn Laakkoselle saavat kuulema 5h kansi rempan tehtyä mutta tietenkin tuntivelotus on 90€/h.
                  Koneen irrotus ja takas laitto on toiset 10h tässä pajassa ei laakkosella, onko nämä tunnit teidän mielestä kohdillaan? Elikkä koko remppaan menee 20h tällä hetkellä, euroissa töihin menee 1200€ mutta nämäkin tunnit voivat olla karkeesti arvioituja mutta on kiva tietää kun työtuntilaskutuksen saan että ei hirveesti mene kusetuksen puolle.
                  Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:44.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #69
                    etk

                    ne on saksan hintoja, mutta kyllä samalla hintaa saa melkein täältäkin jos vähänkään on suhteita
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #70
                      -92 M50 moottori

                      Onko kukaan kuullut että tuollaisessa Vanoksettomassa koneessa olisi tapahtunut vastaavaa? Pitäisi ainakin olla vähemmän tekniikkaa joka menee hajalle..

                      Kellään kokemusta mitä maksaisi pelkästään ketjun, kiristimien ja ohjureiden vaihto, ennaltaehkäisevänä toimeenpiteenä?
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • dunkelblau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1151
                        • Uusimaa

                        #71
                        Originally posted by JanisHell
                        Ei taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto.
                        Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

                        Eli kaikki on suhteellista...
                        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                        Comment

                        • Tuotanur
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 275
                          • 03

                          #72
                          Originally posted by dunkelblau
                          Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

                          Eli kaikki on suhteellista...
                          Tarkoitatko moottoripyörän ketjuvetoa ja rattaita?
                          Jos, niin EI tosiaan voi verrata!
                          Siinä kun ketju ja rattaat joutuu kiskoon paljon muutakin kuin nenäkeppiä.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #73
                            Mä olisin ostanut tuolla koneremppa hinnalla 328i moottorin tilalle..
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • HJP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1282
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by dunkelblau
                              Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

                              Eli kaikki on suhteellista...
                              Taitaa olla hieman eri voimat kyseessä, kun omassakin vessassa ketju välittää n. 100hp tehon eteenpäin. Kohdistuu hieman eri rasitukset ketjuun.

                              Hyvät ketjut kestää rattaiden kanssa yleensä sen 20tkm->, hyvin hoidettuna enemmin. Omaan mopoon vaihdettiin nyt 30tkm jälkeen uusi paketti, kun alkoi olemaan jo ihan lopussa.

                              Comment

                              • Touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1310
                                • Järvenpää

                                #75
                                Ihmettelin vain että onko tuo ketju muka tosiaan täysin huoltovapaa? Voi siis painella huoletta vaikka 500000km ja vaihdella vain öljyjä?
                                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎