E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by E36lowcab View Post
    Elikkäs oma avo sammui parkissa ollessa tyhjäkäynnillä eikä lähtenyt enään käyntiin. Luettiin vikakoodeja ja antoi ensin koodit 120, 169, 168, 62, 52, 53, 51, 50 ja 101.

    Saatiin nollattua koodit mutta jäi vielä muutama, 148, 169 ja 168. Eikä auto käynnisty vieläkään. Mistä lähtis vikaa hakemaan kun tuohan 120 viittaisi ews ongelmaan, mutta avaimessa ei ole sirua?
    Minkälainen avain ja minkä ikäinen auto?

    Leave a comment:


  • E36lowcab
    replied
    Vika koodeja

    Elikkäs oma avo sammui parkissa ollessa tyhjäkäynnillä eikä lähtenyt enään käyntiin. Luettiin vikakoodeja ja antoi ensin koodit 120, 169, 168, 62, 52, 53, 51, 50 ja 101.

    Saatiin nollattua koodit mutta jäi vielä muutama, 148, 169 ja 168. Eikä auto käynnisty vieläkään. Mistä lähtis vikaa hakemaan kun tuohan 120 viittaisi ews ongelmaan, mutta avaimessa ei ole sirua?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Morjesta

    Paljonko ootte ottanu rälläkällä pois takajousista?
    Oon itte ottanu kiekan ja mietin että paljonko kehtaa ottaa ilman että jousi ampasee irti motari töyssyssä

    316 coupe -95
    En rälläköi jousia. Turvallisuus kiinnostaa enemmän.

    Ei paljon valmiit vieterit maksa.

    Leave a comment:


  • alppiE39
    replied
    Morjesta

    Paljonko ootte ottanu rälläkällä pois takajousista?
    Oon itte ottanu kiekan ja mietin että paljonko kehtaa ottaa ilman että jousi ampasee irti motari töyssyssä

    316 coupe -95

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Sasu908 View Post
    Coupesta katkes konepellin avausvaijeri. Katkesi kahvan päästä. Oisko jollain hyvää ideaa miten sen sais auki ilman että rikkoo etuvilkkua? Tubesta näin videon missä sitä kautta saatiin auki mutta ei viittis hajottaa. Pihdeilläkin melko ahdas koittaa kiskoa auki... Jos joku tietää kuka Tampereen seudulla sen osaisi vaihtaa ni laita privaa.
    Mitä jos sen verhoilun purkaa kahvan ympäristöstä. Eikö silloin pääse paremmin pihdeillä kiinni vaijeriin? Jos vaijeria ei ole riittävästi näkyvissä, niin irrota vaijerin kuorta niin paljon kuin tarvii. Sitten pyörittää vaijerin pihtien leukojen ympärille ja nyppää.

    Leave a comment:


  • Sasu908
    replied
    Coupesta katkes konepellin avausvaijeri. Katkesi kahvan päästä. Oisko jollain hyvää ideaa miten sen sais auki ilman että rikkoo etuvilkkua? Tubesta näin videon missä sitä kautta saatiin auki mutta ei viittis hajottaa. Pihdeilläkin melko ahdas koittaa kiskoa auki... Jos joku tietää kuka Tampereen seudulla sen osaisi vaihtaa ni laita privaa.

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Mistäs olette tulppia ostaneet antenninreikään? Tarkoitus oli repiä antenni pois. Auto -95 cäbi jos sillä merkitystä

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Näin muistelisin. Sitä turpoamista ei välttämättä silmällä havaitse varsinkaan kun paisari on kiinni.
    Niinii okei

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Ookei, ku vähän myös mietin et vaihtaako suoraan koko paketin ja houkuttelis päivittää alumiiniseen. Syylari/paisari näyttää muuten hyvältä, eikä mitään turpoamisen merkkejä näy ulospäin, niin siks mietin tiivisteen vaihtoa.
    Otetaanko siitä päältä vaan ne muovit pois ja sit pitäis lähteä nostamalla irti?
    Näin muistelisin. Sitä turpoamista ei välttämättä silmällä havaitse varsinkaan kun paisari on kiinni.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Tiivisteen vaihto ei mikään mahdoton homma ole. Jos syyläri on yhtään vanhempi niin itse melkein ostaisin uuden syylärin, koska tuppaavat turpoamaan noi paisarit, jolloin uusi tiiviste ei pidä. On sekin mahdollista, että paisarit on halki. Täysin arpapeliä pitääkö vaiko ei.
    Ookei, ku vähän myös mietin et vaihtaako suoraan koko paketin ja houkuttelis päivittää alumiiniseen. Syylari/paisari näyttää muuten hyvältä, eikä mitään turpoamisen merkkejä näy ulospäin, niin siks mietin tiivisteen vaihtoa.
    Otetaanko siitä päältä vaan ne muovit pois ja sit pitäis lähteä nostamalla irti?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Rikke_ View Post
    Sopiiko M52 ohjaustehostimen pumppu M50 moottoriin?
    Riippuu onko metallisella vai alumiinisella kannella öljynsuodatin. Metalli kannella olevasta käy, muovikannellisesta ei.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Lainaten omaa viestiä, niin ei taida proppu vuotaa, eikä taso-anturi(taitaa lämpötila-anturi olla toisella puolella?) siinä paisarin alla, vaan kovasti näyttäisi siltä, että vuoto tapahtuu paisarin alta sen propun, anturin ja letkun yläpuolelta.
    Paisarin alareuna on märkä ja valunut siitä anturin päälle.


    Kysymys kuuluukin, että saako kuvan nro 3 tiivisteen vaihdettua helposti ja etenkin, että onko syypää useimmiten ko. tiiviste, vai varaudunko suoraan haljenneeseen paisariin?
    Vuotaa yön aikana hieman allensa ja n. Viikossa alle minimiin, niin en uskoisi, että olisi halki kuitenkaan?

    Kiitoksia jos joku jaksaa taas neuvoa

    Tiivisteen vaihto ei mikään mahdoton homma ole. Jos syyläri on yhtään vanhempi niin itse melkein ostaisin uuden syylärin, koska tuppaavat turpoamaan noi paisarit, jolloin uusi tiiviste ei pidä. On sekin mahdollista, että paisarit on halki. Täysin arpapeliä pitääkö vaiko ei.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Saako paisarin/syylarin kylkeen tulevaan sensoriin ja tyhjennys proppuun uusia tiivisteitä, vai pitääkö laittaa vaan jotain liimaa väliin? :think
    Lainaten omaa viestiä, niin ei taida proppu vuotaa, eikä taso-anturi(taitaa lämpötila-anturi olla toisella puolella?) siinä paisarin alla, vaan kovasti näyttäisi siltä, että vuoto tapahtuu paisarin alta sen propun, anturin ja letkun yläpuolelta.
    Paisarin alareuna on märkä ja valunut siitä anturin päälle.


    Kysymys kuuluukin, että saako kuvan nro 3 tiivisteen vaihdettua helposti ja etenkin, että onko syypää useimmiten ko. tiiviste, vai varaudunko suoraan haljenneeseen paisariin?
    Vuotaa yön aikana hieman allensa ja n. Viikossa alle minimiin, niin en uskoisi, että olisi halki kuitenkaan?

    Kiitoksia jos joku jaksaa taas neuvoa
    Last edited by Vicious_e36; 22-04-2021, 06:40.

    Leave a comment:


  • Rikke_
    replied
    Sopiiko M52 ohjaustehostimen pumppu M50 moottoriin?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ilmastoinnilla varustetussa autossa. Syylärin etupuolella.
    Aa niinii totta:think mites sen kiinnitys ja kytkentä?

    Leave a comment:

Working...
X