E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Juu kampiakselilta tulee signaali eculle. Koitettu kahdella eri tunnistimella. Molemmissa samat oireet
    Tunnistimet orkkis vai tarvike ?

    Leave a comment:


  • alppiE39
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Kierroslukumittarin käyttäytyminen viittaisi tietenkin kierroslukutietoon, joten onko kampiakselin asentotunnistin tsekattu?
    Juu kampiakselilta tulee signaali eculle. Koitettu kahdella eri tunnistimella. Molemmissa samat oireet

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by alppiE39 View Post
    Moro taas
    Eli e36 316 -95

    Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.

    Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.

    Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?
    Kierroslukumittarin käyttäytyminen viittaisi tietenkin kierroslukutietoon, joten onko kampiakselin asentotunnistin tsekattu?

    Leave a comment:


  • alppiE39
    replied
    Moro taas
    Eli e36 316 -95

    Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.

    Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.

    Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Onko täällä kenelläkään tietoa, että sopiiko e36 compactiin e30 levylliset takatukivarret suoraan vaihtamalla vain compactin napa? Miten jarruosien kanssa, sopiiko compactin levy, satula ja käsijarruosat sitten suoraan vai pitääkö käyttää e30 osia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Eli voi tulpata?
    Kyllä. Letkun mutkaan jäänee ilmaa mutta ei sen siellä pitäisi mitään haitata.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Sama juttu vaikka olisi 6 syl, kaksi letkua.
    Eli voi tulpata?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Jooh, minä missasin et kyseessä 4cyl+ilmastoimaton.
    Sama juttu vaikka olisi 6 syl, kaksi letkua.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Siksi kyselinkin tuosta tulppaamisesta, koska kesäautoon sopisi tilapäisratkaisuksi paremmin lämppärin toimimattomuus.

    Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?
    Jooh, minä missasin et kyseessä 4cyl+ilmastoimaton.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Riippuu mitä autolta haluat, mutta voi sen ohittaa vaikka T-haaralla.
    Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.
    Siksi kyselinkin tuosta tulppaamisesta, koska kesäautoon sopisi tilapäisratkaisuksi paremmin lämppärin toimimattomuus.

    Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Latolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.

    Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata?

    Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.
    Riippuu mitä autolta haluat, mutta voi sen ohittaa vaikka T-haaralla.
    Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Vesiventtilin ohitus /tulppaus?

    Latolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.

    Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata tilapäisenä ratkaisuna? Jos letkut tulppaa, niin kabiinin lämmitys ei toimi, onko se näin yksinkertaista? Häiritseekö tulppaus jotenkin jäähdytysjärjestelmän toimintaa muutoin?

    Potilas on ’94 316i sedan. Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.
    Last edited by bmw323it; 23-05-2021, 20:03.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Onko missään e36 mallissa ollut typ 188 avoperää 3.23 välityksellä? Käsittääkseni M3 on ollut kyseisellä välityksellä, mutta näissä lienee aina lukko. :think
    Vain yhdessä ainoassa, 325tdA (td, ei tds!) sedanissa.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Onko missään e36 mallissa ollut typ 188 avoperää 3.23 välityksellä? Käsittääkseni M3 on ollut kyseisellä välityksellä, mutta näissä lienee aina lukko. :think

    Leave a comment:


  • kiraffi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oliko molempia syyskuu 96 asti vai miten tämä menee :think Minulla oli 11/93 autossa sitten tuo -940 ? Eli auto oli pre-facelift.
    Tod.näk juuri noin
    Väitteeni korvavuudesta perustan tuohon ketjuun:

    ja siihen et tuo + Info sisältää tiedon mahdollisten lisäosien / muuttuvien osien
    tarpeesta. Sikäli mikäli varaosapuolelle mahdollisista muutoksista on muistettu ilmoittaa

    Leave a comment:

Working...
X