Originally posted by alppiE39
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostKierroslukumittarin käyttäytyminen viittaisi tietenkin kierroslukutietoon, joten onko kampiakselin asentotunnistin tsekattu?
Leave a comment:
-
Originally posted by alppiE39 View PostMoro taas
Eli e36 316 -95
Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.
Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.
Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?
Leave a comment:
-
Moro taas
Eli e36 316 -95
Ei starttaa laite vieläkää, signaaleita katottu eculta, oli ok. Mutta ei ohjaa vieläkään sytkää eikä suuttimia.
Vikakoodeja tosta ei saa irti (ei pääse kiinni ohjainlaitteedeen) , kierrosluku mittari ihmeellisesti pomppii ihan ympäri mittaria kun koittaa starttaa.
Voisko olla mahollisesti joku ajonesto vika? Vaiko ecu entinen?
Leave a comment:
-
Onko täällä kenelläkään tietoa, että sopiiko e36 compactiin e30 levylliset takatukivarret suoraan vaihtamalla vain compactin napa? Miten jarruosien kanssa, sopiiko compactin levy, satula ja käsijarruosat sitten suoraan vai pitääkö käyttää e30 osia?
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostSiksi kyselinkin tuosta tulppaamisesta, koska kesäautoon sopisi tilapäisratkaisuksi paremmin lämppärin toimimattomuus.
Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View PostRiippuu mitä autolta haluat, mutta voi sen ohittaa vaikka T-haaralla.
Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.
Venttiiliä ihmetellessä minusta kyllä näytti että sinä tosiaan on vain 2 letkulähtöä. Siksi ilmeisesti ohitus tehtäisiin vain yhdistämällä letkujen päät eikä T-haaralla?
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostLatolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.
Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata?
Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.
Virrattomana sen pitäisi T-haaraa vastata, eli hikinen ratkaisu kesäautoon.
Leave a comment:
-
Vesiventtilin ohitus /tulppaus?
Latolöytö e36:n kunnostus on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että auto on saatu käyntiin ja ekat lenkit ajettu. Imuvuoto haittaa käyntiä, mutta siihen on osat jo tilauksessa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vesiventtiili vuotaa jäähdytysnestettä.
Kun vielä ei ole varmuutta onko autossa toivoa kunnostettavaksi, niin ei viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä uutta 100eur vesiventtiiliä ostamaan. Voisiko tuon ohittaa tai kenties letkut tulpata tilapäisenä ratkaisuna? Jos letkut tulppaa, niin kabiinin lämmitys ei toimi, onko se näin yksinkertaista? Häiritseekö tulppaus jotenkin jäähdytysjärjestelmän toimintaa muutoin?
Potilas on ’94 316i sedan. Autossa ei ole ilmastointia, ja vesiventtiilissä on kaksi letkulähtöä.Last edited by bmw323it; 23-05-2021, 20:03.
Leave a comment:
-
Onko missään e36 mallissa ollut typ 188 avoperää 3.23 välityksellä? Käsittääkseni M3 on ollut kyseisellä välityksellä, mutta näissä lienee aina lukko. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostOliko molempia syyskuu 96 asti vai miten tämä menee :think Minulla oli 11/93 autossa sitten tuo -940 ? Eli auto oli pre-facelift.
Väitteeni korvavuudesta perustan tuohon ketjuun:
ja siihen et tuo + Info sisältää tiedon mahdollisten lisäosien / muuttuvien osien
tarpeesta. Sikäli mikäli varaosapuolelle mahdollisista muutoksista on muistettu ilmoittaa
Leave a comment:
Leave a comment: