E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 330Driver
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Minä en kyllä muuta keksi kuin että ecu olis viallinen.

    Semmoinen ihmeellisyys tässä vielä on että heti käynnistyksen jälkeen tuntuu käyvän muutaman sekunnin ok jolloin kierrokset 1000 pinnassa ja sit tippuu yksi sylinteri pois pelistä ja kierrokset 750 tienoille.
    Kaverilla olis sulle uusi ecu myydä jos se on rikki.
    minä voin siihen ecuun ajaa b28 ohjelman sisään jos haluat.

    mutta avaappa se ecun kansi ja katso onko "sytkäkiviä" rikki

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Mikä olisi hyvä öljy E36 328i lukkoperään ja kuinka paljon sitä pitäisi olla?
    Perä on käsittääkseni muokattu 25% -> n. 40%.

    Nykyisellään ulisee tasakaasulla ajaessa, voiko uusilla öljyillä tuota enää mitenkään saada paremmaksi? Mitään burniksia yms ei ole tullut harrastettua enkä jatkossakaan uskalla koska nämä autot osaavat hajota kyllä ilman yrittämistäkin.

    Todella ärsyttävä ominaisuus muuten ihan kivassa autossa.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Minä en kyllä muuta keksi kuin että ecu olis viallinen.

    Semmoinen ihmeellisyys tässä vielä on että heti käynnistyksen jälkeen tuntuu käyvän muutaman sekunnin ok jolloin kierrokset 1000 pinnassa ja sit tippuu yksi sylinteri pois pelistä ja kierrokset 750 tienoille.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Eipä ollut näissäkään ongelmaa selittävää.

    Sylinteri / arvo bar
    6 / 13
    5 / 13
    4 / 12
    3 / 12.5
    2 / 14
    1 / 13
    Melkein tuolla voi sanoa että ei ole mekaaninen vika jos on puristusta ja jos kipinäkin löytyy niin eihän sieltä voi puuttua kuin polttoainetta.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mittaappa puristukset siitä koneesta.

    Jos vaikka venttiilistä puuttuu pala ei oikein tahdo käydä sillä sylinterillä.
    Eipä ollut näissäkään ongelmaa selittävää.

    Sylinteri / arvo bar
    6 / 13
    5 / 13
    4 / 12
    3 / 12.5
    2 / 14
    1 / 13

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tuolla värkätään jotain https://www.youtube.com/watch?v=PXDe78CJk1A

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Sasu908 View Post
    Coupesta roikkuu kattoverhoilu takaa ja keskeltäki pullottaa. Millähän tuon sais parhaiten kattoon takas kiinni? Kokeilin vahvaa kakspuolista teippiä mut ei kauaa pysyny..
    Paras taitaisi tulla ottamalla kattopahvi ulos ja vaihtamalla kangas.
    eikös tuolla ole välissä sellainen vaahtomuovi E36:ssakin?

    Leave a comment:


  • Sasu908
    replied
    Coupesta roikkuu kattoverhoilu takaa ja keskeltäki pullottaa. Millähän tuon sais parhaiten kattoon takas kiinni? Kokeilin vahvaa kakspuolista teippiä mut ei kauaa pysyny..

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Otti silmään "kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu" Miksi vaihdettu ?
    Oli päässy keittämään ja kansi oli menny. Tammerdieseliltä oli kuulemma ”uusi” kansi hommattu. Kuittiahan tuosta ei ollut joten paha sanoa sen enempää. Eikä oikeastaan kiinnostakkaan muu kuin saada tämä kuntoon.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


    Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


    tehtyä / testattua:


    - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
    - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
    - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
    - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
    - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
    - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

    noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
    - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

    molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

    minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

    kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?
    Otti silmään "kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu" Miksi vaihdettu ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by atn View Post
    Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


    Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


    tehtyä / testattua:


    - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
    - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
    - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
    - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
    - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
    - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

    noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
    - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

    molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

    minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

    kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?
    Mittaappa puristukset siitä koneesta.

    Jos vaikka venttiilistä puuttuu pala ei oikein tahdo käydä sillä sylinterillä.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Eikös johtosarjan periaatteessa pitäisi saada mitattua yleismittarilla esim ruiskun liittimen ja ecu liittimen välillä kun katsoo oikeat pinnit sähkökaavioista?
    Jos ecu on hansikaslokeron takana, niin vaatii vähän pidemmät mittapiuhat.

    Leave a comment:


  • atn
    replied
    Nyt tarviis apuja kun alkaa omat ideat ja osaaminen loppua.


    Auto on -97 E36 Coupe M52B28 moottorilla ja ei käy kaikilla. 5 pytty vaikuttaa olevan kokoajan pimeänä. Tämä todettu irroittamalla 5 pytyn puola -> ei vaikuta käyntiin sekä INPA näyttää 5 pytylle engine rougnessiä 7000-9000.


    tehtyä / testattua:


    - tulpat vaihdettu NGK BKR6EK -> ei vaikutusta
    - 1 uusi puola hommattu -> ei vaikutusta
    - tarkistettu että joka pyttyyn tulee kipinä.
    - 5 ja 4 pytyn suutin vaihdettu päikseen -> ei vaikutusta
    - kaikki huonot ilmaletkut ja haitarit uusittu, uusi öljy separaattori laitettu -> ei vaikutusta
    - uusi orgis nokka-akselin anturi vaihdettu -> ei vaikutusta

    noiden vaihtojen jäkeen INPA näyttää vikakoodeja:
    - 25 Lamdasondemheizung Sonde 1

    molempia lamboja käytetty irti yksi kerrallaan ja molemmat irti -> ei vaikuta käyntiin.

    minusta vaikuttaa siltä että joko ECU on rikki tai johtosarja on rikki 5 pytyn suuttimen osalta -> miten tuon johdotuksen saisi vielä varmistettua?

    kansi tuosta on edellisen omistajan aikana laitettu ja sen jälkeen tuolla ei ole paljon ajeltu -> voiko joku mekaaninen ongelma aiheuttaa että 5 pytty olisi kokoajan pimeänä?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Alapallonivel tai raidetangonpää siellä narisee
    Jousen kuminen eriste oli luiskahtanut huonon asentoon. Purin joustintuen, puhdistin osat ja kasasin. Myös alapallonivelen suojakumin jousirengas oli luiskahtanut pois ja nivel kuiva. Laitoin uudet rasvat ja lukkorenkaan paikalleen. En tiedä kumpi lopulta narisi, mutta nyt on auto taas hiljainen. Kiitti vinkistä!

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Avo narisee oikeasta etukulmasta kun kääntää rattia oikealle. Loppuu kun ottaa renkaan pois.

    Ensin luulin että olisi iskarin yläpään laakeri, mutta ääni tuntuu tulevan alempaa.

    Mikähän se mahtaisi olla?
    Alapallonivel tai raidetangonpää siellä narisee

    Leave a comment:

Working...
X