Morjesta aattelin tulla täältä vielä kysäsemään ennenku alan etukajareita iskemään kiinni.
Eli tosiaan auto tullut mulle sillai että etu jalkatilan kajarikotelot tyhjiä. Johtoina harmaa ja harmaa/punainen. Molempiin kans yhdistetty ohkasempi johto josta toine sini/ruskea, toinen sini/musta.
Englannin foorumeilta löysin että harmaa ois plussa, mutta sitte harmaa/musta ois miinus. Mulla ei tosiaan tota harmaa/mustaa oo joten oiskohan harmaa/puna sitte miinus tässä tapauksessa?
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostSiis oliko siellä koneessa kuitenkin puristukset paikoillaan vaikka venttiilinjousi oli poikki? Enpä vastaavaan ole heti törmännyt.
Kyllä se näin oli. Puristukset mitattiin kylmänä ja kuumana ja ei ollut mitään selittävää eroa arvoissa -> parissa terveessä pytyssä oli huonommat arvot kuin tuossa jossa vika oli.
jousi oli poikki toiseksi ylimmän "kierteen" kohdalta ja se oli pysynyt paikoillaan ja venttiilihän itsessään liikkui ihan ok.
Leave a comment:
-
Originally posted by atn View PostTämäkin lähti toimimaan kaikilla pytyillä mutta vaati koneen aukaisun että vika selvisi. Avattiin venttiilikoppa ja alettiin painelemaan nostimia yksi kerrallaan -> 5:n yksi pakopuolen nostin meni aivan lötkönä alas -> venttiilinjousi poikki. Uusi jousi paikoilleen ja nyt rokkaa
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostMelkein tuolla voi sanoa että ei ole mekaaninen vika jos on puristusta ja jos kipinäkin löytyy niin eihän sieltä voi puuttua kuin polttoainetta.Originally posted by atn View Posttoista ecua testattu ja sillä on täysin sama tilanne. Hetken käynnistyksen jälkeen käy ok ja sitten menee 5 pytty pimeäksi.
jos kampuran tunnistin on rikki niin tuleeko siitä mitään vikakoodia ja voiko se tuommoisen ongelman aiheuttaa?
Viimeisimmän ajon jälkeen on vain lamdan lämmityksestä vikokoodit ei muuta.
onko sitten vaan 5:en suuttimelle menevä johtosarja rikki. Alkaa olla aika epätoivoinen olo jo tämän kanssa.
Leave a comment:
-
Onkos täällä ketään laitellut tarvike sport/kuppijakkaroita E36 sedaniin? Mites ootte turvavyöt toteuttanut kun tuossa on vyöt alkuperäisenä penkeissä kiinni?
En aio vielä laittaa nelipistevöitä koska olis tarkoitus kaarittaa koppa myöhemmin ja siihen asti ajattelin käyttää noita alkuperäisiä kolmipistevvöitä...
Leave a comment:
-
Originally posted by aae30 View PostMerkkiliikkeen tiskiltä. Mitään avainta jos ei ole, ei ole mitään vaihtoehtoakaan, ellet kaikkia lukkoja lähtis vaihtelee, mut vaivalloisempaa/kalliimmaks se tulee ku uus avain marmorilta.Last edited by Sasu908; 17-09-2021, 17:23.
Leave a comment:
-
Originally posted by Sasu908 View PostSaako jostain teetätettyä E36 vm.96 avaimen pelkällä rekisteritunnuksella? Löysin vanhan threadin, mut oisko jollain tuoretta tietoa? Paljonkohan maksaisi sellanen normi minkä ei tarvis keskualukitusta aukasta? Kävi silleen ettei nyt ole avainta autoon ja ovet tietysti lukossa.
Leave a comment:
-
Saako jostain teetätettyä E36 vm.96 avaimen pelkällä rekisteritunnuksella? Löysin vanhan threadin, mut oisko jollain tuoretta tietoa? Paljonkohan maksaisi sellanen normi minkä ei tarvis keskualukitusta aukasta? Kävi silleen ettei nyt ole avainta autoon ja ovet tietysti lukossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rikke_ View PostVarmaan löytyy useampiakin mielipiteitä mut löytyy projektina tommonen E36 M50B25nv moottorilla johon olis tarkoitus vähän holsettia laittaa niin yks osa-alue jota ei ole tullut opiskeltua on suuttimet... Viinalla olis tarkoitus ajaa ja tehotavoite olis siinä 600hv hujakoilla... Kuinka isot suuttimet olis tohon hyvät?!? Ja samalla vois antaa muitakin speksejä esim pituus ja ohmit... Linkit kelpaa myös... Kiitokset etukäteen
Leave a comment:
-
Varmaan löytyy useampiakin mielipiteitä mut löytyy projektina tommonen E36 M50B25nv moottorilla johon olis tarkoitus vähän holsettia laittaa niin yks osa-alue jota ei ole tullut opiskeltua on suuttimet... Viinalla olis tarkoitus ajaa ja tehotavoite olis siinä 600hv hujakoilla... Kuinka isot suuttimet olis tohon hyvät?!? Ja samalla vois antaa muitakin speksejä esim pituus ja ohmit... Linkit kelpaa myös... Kiitokset etukäteen
Leave a comment:
-
En tiedä minkä väriset ne pitäisi olla mutta korin väriset ovat paremman näköiset kuin harmaat.
Leave a comment:
-
E36 puskurien ja helmojen väri
Minkä väriset puskurit, helmat ja peilit pitäisi olla ’94 316i:ssä (sedan)?
Muistelen, että aikanaan kun minulla oli tuollainen ’92-mallinen 316i 90-luvun puolivälissä, että siinä olisi ollut harmaat helmat ja puskurit vaikka auto muuten olikin musta (Schwartz). Peilien väriä en muista.
Tämä tyttären urbaani latolöytö on valkoinen (Alpin Weiss III) ja siinä on puskurit, helmat ja peilit samaa valkoista. Mikä olisi oikea väri kyseisille osille? Jos harmaa, niin mikähän se värikoodi olisi? Tytär on sitä mieltä, että ne ovat tehtaalta lähtöisin valkoiset, mutta itse väittäisin että niiden pitäisi olla harmaat.
Auto on karvalakkimalli lukuunottamatta kattoluukkua ja sähköikkunoita.Last edited by bmw323it; 13-09-2021, 19:22.
Leave a comment:
Leave a comment: