Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #76
    Originally posted by Jesper
    Voisit Loyal laittaa kuvan konehuoneesta niin näkisi minkälainen imusarjahässäkkähärveli sulla on siellä... Kiinnostaisi vaan nähdä että minkä muunkin mallin imusarjan sinne saa laitettua kuin 325 M50:sen, ja varsinkin penkityksen jälkeen että onko siitä jopa hyötyä! :o

    Ja tämän Threadin aloittajalle IIISO plussa!
    Eikös joku jo vastannut mitä "hyötyä" siitä on?
    Edelleen kannattaa muistaa, että Teho = Vääntö * kierrosluku. Näin kätevästi sopivalla tuuninkivirityksellä saadaan vääntöpiikki ja mielellään yläpäähän. Näin saadaan siis sopiva tehon kasvu. Jolla siis ei tee mitään, koska vääntö laskee kaikkialla muualla, ja vääntökäyrästä tulee muutenkin naurettava. Hyvinhän tuollaisella vääntöpiikillä ajelisi, jos olisi joku 10-vaihteinen SMG-loota. Sehän napsisi koko ajan sopivan vaihteen, että kone pysyy tuossa vääntöpiikissä.
    Voi tätäkin topiccia lukeneena todeta kuinka hyvin siellä Baijerissa nämä asiat on osattu tehdä valmiiksi
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #77
      Originally posted by BMW 325I avo
      Öö, miks ei?
      No otappas vaihdelaatikko keittiön pöydälle ja ala pyörittää vaikka kytkin akselista. Huomaat pienen eron, onko vaihdevapaalla tai vaihdepäällä. Samoin käy kun pyörität kardaanin puolelta. Ja moottori, eli voimanlähde tuottaa tehoaan juuri sieltä kytkin akselin puolelta, joten ei kovin tarkkaa tehon hukkumista saa mitattua kardaanin puolelta pyörittämällä. Tosin se kuinka paljon tässä jää mittaamatta, on ihan eri asia, ehkä heppa ehkä heppoja tallillinen...

      Comment

      • loyal
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1480
        • Vantaa

        #78
        Originally posted by Jesper
        Voisit Loyal laittaa kuvan konehuoneesta niin näkisi minkälainen imusarjahässäkkähärveli sulla on siellä... Kiinnostaisi vaan nähdä että minkä muunkin mallin imusarjan sinne saa laitettua kuin 325 M50:sen, ja varsinkin penkityksen jälkeen että onko siitä jopa hyötyä! :o

        Ja tämän Threadin aloittajalle IIISO plussa!
        Juuri kiilloitin tuon kaverin 320i vm.-95 M52 koneella.
        Siinä oli samanlainen kaasuläppä kun minulla?
        Katsoin ETK:sta mikä siinä pitäisi olla, niin ETK näytti taas ihan muuta..
        En ymmärrä?
        Imusarja on minulla samanlainen kuin muillakin, mutta minun mielestä tuo ruiskulle menevät putket on erlaisia kuin etk mainitsee..

        Saako noista kuvista jotain selvää.

        Comment

        • Jukipuki
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 383
          • Kontiolahti, Lehmo

          #79
          Originally posted by loyal
          Juuri kiilloitin tuon kaverin 320i vm.-95 M52 koneella.
          Siinä oli samanlainen kaasuläppä kun minulla?
          Katsoin ETK:sta mikä siinä pitäisi olla, niin ETK näytti taas ihan muuta..
          En ymmärrä?
          Imusarja on minulla samanlainen kuin muillakin, mutta minun mielestä tuo ruiskulle menevät putket on erlaisia kuin etk mainitsee..

          Saako noista kuvista jotain selvää.
          Itselläni samanlainen kaasuläppä kuin kuvassa... autona siis sama kuin sulla (E36 328i -95)

          Kaverin entisessä E39 528i oli ihan erilainen kaasuläppä kuin itselläni (ja tuossa kuvassa).
          Ajossa:
          G20 330E
          Ex:
          E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

          Comment

          • Slow_M3
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 779

            #80
            Doddii, pari dynokäppyrää:

            Eka kuva, 328 motti, M50 imusarja, filsu ja putkisto, 325 chipillä:



            Sama auto, kunnolla säädettynä (SMT-6)



            Ja noissa siis rengasteho. Aika tasan 170hp renkailta on jenkit mitannu vakiona ja parhaat 328:t on yli 225 rengaskaakkia, ilman ahdinta siis. Tuon ylläolevan lisäksi sällit vaihtaa imunokkaa pakopuolelle ja ostaa virinokan imupuoleen, luultavasti sikäläisen M3:n imunokan.

            Näyttäis vahvasti siltä että tuo "vaparin virittäminen ei kannata" ei tosiaankaan päde 2.8:n kohdalla.

            ps. kuvissa näkyy loistavasti tuo väännön puuttuminen jos ei ecua laiteta samalla kuntoon, jälkimmäisessä kuvassahan vääntääkin sitten aika kivasti..
            Last edited by Slow_M3; 19-10-2005, 20:47.
            sigpic

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #81
              200heppaa renkailta? Vai oonko sokee?
              Last edited by Bmw Master; 19-10-2005, 20:58.

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #82
                Originally posted by Slow_M3
                Näyttäis vahvasti siltä että tuo "vaparin virittäminen ei kannata" ei tosiaankaan päde 2.8:n kohdalla.
                Tosiaan, m50 imusarja ja vääntöä on kunnon säätöjenkin jälkeen vain 198nm. (vakio 280nm)
                Ja tiedän, tossa lapussa oli pyöriltä mitatut lukemat, mutta ei kai voimansiirtokaan noin paljoa haukkaa?
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6723
                  • PK-seutu

                  #83
                  Originally posted by Ravermeister
                  Tosiaan, m50 imusarja ja vääntöä on kunnon säätöjenkin jälkeen vain 198nm. (vakio 280nm)
                  Ja tiedän, tossa lapussa oli pyöriltä mitatut lukemat, mutta ei kai voimansiirtokaan noin paljoa haukkaa?
                  Huomasit varmaan, että vääntöjä ei lapuissa ilmoitettu Newtonmetreinä?
                  Muuntokerrointa en kyllä kuollaksenikaan muista ton ft-lbs hässäkän kohdalla..
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Slow_M3
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 779

                    #84
                    Originally posted by pyroz
                    Huomasit varmaan, että vääntöjä ei lapuissa ilmoitettu Newtonmetreinä?
                    Muuntokerrointa en kyllä kuollaksenikaan muista ton ft-lbs hässäkän kohdalla..
                    Säädetyllä autolla eli alemmassa kuvassa 2000rpm-6000rpm yli 240NM, maksimivääntö 270NM

                    Muuntokerroin on pyöristettynä 1.36

                    Eli ihan hyvinhän se väänteleekin, kun voimansiirron hävikin ottaa huomioon niin koko alueella vahvempi kun vakio.
                    sigpic

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #85
                      Olisi hauska nähdä käyrä alkaen 1000 rpm. Joo, eihän sillä väliä, kun aina vedetään punarajalle/punarajalla, mutta eikös tässä nyt puhuta käyttöauton virittämisestä, jollin sillä ajellaan ruuhkassa jne?
                      Jos tuo alkukin toimii yhtä hvin, niin mikä ettei.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #86
                        Nii juu, mitä dynottelu maksaa???????????????????

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #87
                          Originally posted by Bmw Master
                          Nii juu, mitä dynottelu maksaa???????????????????
                          Toi kimppadynotus tuli loppupeleissä maksamaan olikse 40€ per nuppi ja siihen sisältyi siis pari vetoa, ei mitään kummempaa säätöä. Paitsi kartion sai vaihtaa vakiosuotimeen
                          Mitä sieltä hallin seinältä luin(muistan tietenkin väärin ), niin 80€ maksoi auton dynotus sisältäen pikkusäätöä ja aika siinä oli muistaakseni tunti vai oliko jotain alle. Itse katsoin että ottaisin omaa turboprojektia varten puolipäivää(oliko 3 vai 4h en muista) ja se kustantaisi jotain 300€.

                          Voihan vittu mitä arvailua, mutta kyllä tuosta jyvälle pääsee. Soita www.sporttiauto.com ja kysy tarkemmin.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #88
                            Originally posted by BMW 325I avo
                            Toi kimppadynotus tuli loppupeleissä maksamaan olikse 40€ per nuppi ja siihen sisältyi siis pari vetoa, ei mitään kummempaa säätöä. Paitsi kartion sai vaihtaa vakiosuotimeen
                            Mitä sieltä hallin seinältä luin(muistan tietenkin väärin ), niin 80€ maksoi auton dynotus sisältäen pikkusäätöä ja aika siinä oli muistaakseni tunti vai oliko jotain alle. Itse katsoin että ottaisin omaa turboprojektia varten puolipäivää(oliko 3 vai 4h en muista) ja se kustantaisi jotain 300€.

                            Voihan vittu mitä arvailua, mutta kyllä tuosta jyvälle pääsee. Soita www.sporttiauto.com ja kysy tarkemmin.
                            Ai sehän on halpaa kuin saippua, muistelin jotain ihan sika hintoja joskus nähneeni jossain. Täytyy kysyä entisestä ammattikoulusta mitä siellä maksaa...

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #89
                              Originally posted by pyroz
                              Muuntokerrointa en kyllä kuollaksenikaan muista ton ft-lbs hässäkän kohdalla..
                              1 pound foot = 1.355818 newton meter, eli tuolla 1,36:lla saa jo riittävän tarkasti.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                #90
                                Tuli tossa heitettyä vähän pidempi vonkausreissu tienpäällä (n.600km) taas vakioputsarilla ja kyllä sen väännönlisäyksen siinä 3500 kiekan kohdalla huomaa verrattuna siihen POWER FI SUPER HYPER TWIN KARTIO HÄSSÄKKÄÄN.
                                Jotenkin vääntää iloisemmin koko alueella!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎