Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2766
    • Espoo, HML

    Noista teholapuista sen verran, että kyllä rullilla saadaan ajettua sopivilla
    kertoimilla juuri sellaiset laput kuin asiakas haluaa / toivoo / odottaa saavansa.

    Esim. tällä sitten hieman tarkempia tuloksia, jos oikeasti haluaa tietää mitä sieltä takapyöriltä löytyy
    http://www.tepalmetmotorsport.fi/mot...t_rototest.htm

    Koneiden tehot ovat aina jollakin tavalla tietysti laskennallisia vetäviltä pyöriltä tehoa mitattaessa.
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      Juu totta maar se oli tiedossa että vääntö laskee. mut siitä ei ketään käppyrää ole pystynyt näyttämään. ainoostaan 300nm käppyröitä on pyöriny...
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Ändi
        Juu totta maar se oli tiedossa että vääntö laskee. mut siitä ei ketään käppyrää ole pystynyt näyttämään. ainoostaan 300nm käppyröitä on pyöriny...
        Niin, kannattaisko säätää se ruisku kohdalleen?

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          katsis varmaan. kuhan tietäs kuka sen tekis. karalaan ei oo saanu yhteyttä.
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Ändi
            katsis varmaan. kuhan tietäs kuka sen tekis. karalaan ei oo saanu yhteyttä.
            Toivottavasti niitä muutkin osaa suomessa tehdä, jos ei niin ruottiin tai saksaan, kumpi kieli taipuu paremmin.

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              Tuli tosta ekasta viestistä mieleen että taitaapi mulla mennä kaapinhyllylle se "teho" kartiofiltteri.

              Ja taitaapi parempi olla että vaan laittaa sen vakiokotelon ja sinne sisään joku k&n tmv suodatin
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                Originally posted by JTMD
                Tuli tosta ekasta viestistä mieleen että taitaapi mulla mennä kaapinhyllylle se "teho" kartiofiltteri.

                Ja taitaapi parempi olla että vaan laittaa sen vakiokotelon ja sinne sisään joku k&n tmv suodatin
                Näin on
                Ja lauantaina nähdään penkkipäivillä, että kannattaako laittaa edes sitä vakiokoteloon tulevaa "vaparia"

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Itse käytin juuri oman 328i coupen dynossa.
                  Tulos:

                  211.1heppaa ja 310nm vääntöä.

                  Dynokäyrä löytyy kyllä jos jotain kiinnostaa.

                  Comment

                  • skulu1
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 214
                    • seinäjoki

                    täysin vakio 328i cäbistä irtos: 207hv ja 298 nyyttonii.
                    MB sprintter 319
                    e46 M3 turbo drifteri
                    e91 LCI
                    Lynx RE 600 E-TEC -10
                    Yamaha R6R -07
                    ___________________________
                    Power2Drift team
                    ___________________________
                    ex:
                    e30 325i M-look,e36 328i cäbi,e46 330d M-sport 2,Lancer evoIX -07
                    ,e30 m50b25tic drifteri

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      täähän siiten vois kiinostaa jenggiä...



                      väitetään toki myös että vääntökin tulisi lisää....
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Camber
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 85
                        • Hyvinkää

                        BMW 328i/325i vakio tehot

                        Originally posted by mika68 View Post
                        Koska E36 koppaisen 328i tehoista on ollut kaikenlaista juttua suuntaan jos toiseen, päätin käyttää oman touringin Naantalin Sporttiauton tehopäivillä.
                        Myöskin ns. kartiofiltterin tehollisesta hyödystä on on foorumilla keskusteltu loputtomiin!
                        Eli tässä testissä selvisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

                        Ensin auto rullille KARTIOFILTTERIN kanssa, pari vetoa ja tehot hevosvoimina 191hv!
                        Siis 2hv alle VAKION!

                        Sitten VAKIOFILTTERI paikalleen ja uudestaan pari vetoa ja tehot 203,5hv!!!!
                        Siis eroa 12,5 hv???

                        Eli kyseisen mallin vakioputsarissa kyllä hengitys riittää.(M3 mallissa sama kotelo)

                        Ja mielenkiintoista oli se, että kartiofiltterillä vääntö laski 50nm n.3500rpm alueella verrattuna vakioon. Sen huomaa jo ajaessa!

                        Eli yhteenvetona:

                        1. E36 328i:n vakiotehot yli 10hv tehtaan ilmoittamaa suuremmat!
                        2. Kyseisessä mallissa kartiofiltterin hyöty enemmän kuin kyseenalaista!

                        Ps. Kartiofiltteri varmasti tarpeeksi iso ja vielä tuplakartio sekä asennettu vakio ilmanoton eteen.
                        Ps.2 TOMI laitatko kuvan siitä mun dynokäyrästä tähän samaan juttuun!!!

                        edit by: tomi
                        dynolappu: http://tomi.btcf.fi/mikan_dyno.jpg
                        Kun olimme aikanaan Tuning Worldin Jappe Malinin pajalla säätämässä kilvoitin laitettamme tehopenkissä, köytin siihen ohimennen myös oman käyttö töttöröni BMW 328i touring -96 (single vanos). Auto on täysin vakio!

                        Teho: 203 Hv / n. 5300 rpm

                        Vääntö: 286 Nm / n.3800 rpm

                        En ole testannut koskaan tehopenkissä kartiosuodattimia tai muita vapaavirtaussuodattimia joten en voi ottaa kantaa siihen toimivatko ne numeraalisesti vai eivät.

                        Ostin kyllä aikanaan K&N huippumallin kitin ko. autoon johon kuului ihan kaikki vermeet, kotelot, suodattimet, seinämät ym. Asennuksen ja ensi vedon jälkeen kysyinkin itseltäni minkähän takia tämmöinen piti hommata? Luulisi, että imuäänien myötä tunne olisi toisenlainen mutta päin vastoin!

                        Syy; momentti/veto ala- ja keskialueelta tuntui jotenkin oudosti puuttuvan.

                        Vaihdoin takaisin vakio putsariin ja paremmalta tuntui...

                        Ihmetystä asiaan aiheutti myös se, että minkä takia vaparisuodattimen myynyt suht kuuluisia liike ei edes halunnnut mustaa valkoisella asiasta kun kerroin, että vaparisuodatin ei toimi ja on ko. kierrosalueella ihan paska! Liike hyvitti putsari hinnan heti toisen kaupan yhteydessä!!!

                        Että semmoista....
                        Last edited by Camber; 31-10-2006, 15:50.

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          Montako prosenttia on tehohäviö manuaalilla ja automaatilla...

                          Tuntuu elovan isojakin eroja penkkien väleillä.

                          Jotkut penkit laskee häviön itse. paljonko se on ollut?
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • gangsta
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 521
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by EPDM View Post
                            Sama Lontooksi--> http://www.google.com/translate?u=ht...&hl=en&ie=UTF8

                            M50 sucking in bridge

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              Originally posted by gangsta View Post
                              Sama Lontooksi--> http://www.google.com/translate?u=ht...&hl=en&ie=UTF8

                              M50 sucking in bridge
                              Ja toi on vanha juttu: normaali ajossa käytettävällä kierrosalueella VÄÄNTÖ laskee
                              ja nimellinen huipputeho kasvaa korkeilla kierroksilla.
                              Eli kyseessä ihan normi kakspuolikkaan (M50) imusarja:think

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by juha77 View Post
                                Total BMW:n penkkitestistä:
                                Hmm... Mullahan on siis vakiona 286hv ja asennettuna lastu, hiilikuitukoteloitu kartiosuodatinhärpäke (ottaa imuilman kaukaa koneesta) ja Supersprintin putkisto. Tuosta penkkitestistähän voisi päätellä, että noilla saattaisi jopa olla jotain oikeaa merkitystä tehoihin.

                                Suoraan verraten:
                                M3 3.2 1997 (vakio) -> 272hv
                                M3 3.2 1997 (supersprint exhaust, induktion kit, ECU remap) -> 307hv

                                Tuostahan voisi irrota siis sellaiset 10% lisätehoa, eli omassa voin helposti laskea olevan 315(E)hv! Hienoa!

                                (E)hv = Essohevosvoima


                                EDIT: Käsitin tietty väärin tuon Totaalin penkkitestin (luulin noita samaksi autoksi, mutta eri kitein), mutta ei se mun intoa laske!
                                Last edited by Tenox; 22-02-2007, 03:18.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎