Originally posted by Aadolf
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
-
-
Originally posted by Aadolf View PostItse itselleni vastaten, kyllä on. Puoli tuntia yritystä ilman pulloa, puhaltaa viileää ilmaa, sitten saman verran pullon kanssa, ja kabiini kuin sauna. Hyvin toimii siis Hemin pullopatentti.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostVaihdoin autooni 325 -93 jäähdytinnesteet tuon hemin ohjeen mukaan. Ulos tuli n. 7.5-8 litraa??? Järjestelmähän on yli 10l???? Tyhjäsin siis lohkon propusta ja paisuntasäiliön propusta. koitin siinä avata myös virrat päällä ilmastoinnin jonkun venttiilin eikä lorautellut enempää pihalle. No, takasin sain ainakin tuon 8l ja kokeilin pumppailla lisää hemin pullon kanssa, mutta ylivuodostahan nuo kaikki nesteet tuli pihalle. Kai siinä kupliakin tuli, mutta kummaa, kun tuosta ylivuodosta ei kerrota mitään.
Kuinka voi ilmailla tunninkin verran jos kaikki nesteet tulee parissa minuutissa pihalle ylivuodon kautta? pitääkö oikeasti olla sangoittain jäähdytinnestettä vai tukkia vaan tuo ylivuoto?
Kuinkas kun lopettelin tuon homman ilmailtuani tarpeeksi ja silti kun puristelee alavesiletkua, niin kuuluu jostain lorinaa eli ilmakuplien liikettä. Onko vaarallista vai saako järjestelmää ollenkaan täysin ilmattomaksi?
Voisiko joku (aika monikin) kertoa ystävällisesti tuosta ylivuodosta kun on kerran tehnyt ko. operaation? Tuolla ylivuodolla tarkoitan paisarin pohjassa olevaa kohtaa, josta ylim. neste tulee pihalle, kun yrittää ilmata pullopatentilla. En tiedä olenko kysynyt nyt aivan tyhmän kysymyksen vai vaan ilmannut jotenkin väärin? Ja hyvä olisi saada myös selvitystä tuohon, että miksi sain pihalle vain 8l?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostVoisiko joku (aika monikin) kertoa ystävällisesti tuosta ylivuodosta kun on kerran tehnyt ko. operaation? Tuolla ylivuodolla tarkoitan paisarin pohjassa olevaa kohtaa, josta ylim. neste tulee pihalle, kun yrittää ilmata pullopatentilla. En tiedä olenko kysynyt nyt aivan tyhmän kysymyksen vai vaan ilmannut jotenkin väärin? Ja hyvä olisi saada myös selvitystä tuohon, että miksi sain pihalle vain 8l?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostVoisiko joku (aika monikin) kertoa ystävällisesti tuosta ylivuodosta kun on kerran tehnyt ko. operaation? Tuolla ylivuodolla tarkoitan paisarin pohjassa olevaa kohtaa, josta ylim. neste tulee pihalle, kun yrittää ilmata pullopatentilla. En tiedä olenko kysynyt nyt aivan tyhmän kysymyksen vai vaan ilmannut jotenkin väärin? Ja hyvä olisi saada myös selvitystä tuohon, että miksi sain pihalle vain 8l?
Sun autosi siis vuotaa jäähynestettä?
Ei siellä mitään ylivuotoja ole, näissä on paineistettu järjestelmä.
Jos paine kasvaa liian suureksi, päästää korkki sen pihalle ylipaineventtiilistä, ei mikään muu!
Comment
-
-
Ja jos uudet nesteet laittaa koneeseen niin pullon kanssa ilmailee letkuista niin pitkään ettei tule enää ilmaa...jos koneen laittaa heti käyntiin ennen nesteitä yms samaan aikaan yrittää kaataa niin varmasti tulee pihalle...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Nyt: VOLVO S60 D5 -03
EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84
Comment
-
-
Siis se kohta mistä nesteet tulee pihalle on paisarin pohjassa sellainen 3cm pitkä ja joku 8mm halkaisijaltaan oleva putken pätkä. Heti siinä tyhjäysropun juuressa. Ei mutta prkl! eikös tuo ole se, mistä tulee nesteet pihalle kun tyhjäysropun avaa? Ja en oo niin pälli, että olisin jättänyt sen auki täytön ajaksi.
Tarkennetaan hiukan: Eli laitoin siis ensiksi kone sammuksissa ja ilmausruuvi kiinni nestettä niin paljon kuin meni (ehkä pari litraa?) Sitten kone käyntiin ja heräs että nytkö sitten pumppaillaan? No, ei mennyt oikeastaan mitään sisälle pumppailemalla (tai usko loppui jo heti alkuunsa), avasin siis ilmausruuvin ja heittämällä meni nuo loput 6l koneeseen. Sitten ilmausruuvi kiinni ja kokeilin laittaa lisää pumppailemalla pullon kanssa nesteen pinta pullon puolessa välissä. Ilmakuplia tuli aluksi vähän, loppua kohden (15min) ehkä joka viidennellä puristuksella. Kone siis koko ajan käynnissä. Nestettä alkoi vuotamaan tuon "ylivuodon" kautta aina silloin kun olin täyttänyt pullon puoleen väliin ja pumppaillut hetken. Tämä siis silloin kun olin jo saanut 8l takaisin koneeseen. Ja sitä vuosi aina niin kauan kun pinta oli laskenut paisarin korkin tasolle.
Oliko tuo nyt sitten virhe avata tuo ilmausruuvi hemin ohjeisiin nähden?
???????????????????????
Comment
-
-
Ei se ilmaruuvin aukaiseminen virhe ole, mutta pitäis sen nesteen mennä tuolla pullopatentilla ihan ilman sitäkin....jos sait noin menemään niin hyvähän se on..
Poistoropun väri siellä paisarin alaosassa on sininen ja sen on oltava luonnollisesti kiinni...järjestelmässä ei ole ylivuotoletkua tms...korkki se on ainut joka ylivuotaa tarvittaessa...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/325i-M50/LHD/M/1992/may/browse/radiator/radiator/Radiator | BMW 3' E36 325i M50 Europe
numero 9 on se tyhjäysroppu jonka oltava siis kiinni...tarkista nyt että se ei vuoda tms...ettei ole kierteet korkannu...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Nyt: VOLVO S60 D5 -03
EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostSiis se kohta mistä nesteet tulee pihalle on paisarin pohjassa sellainen 3cm pitkä ja joku 8mm halkaisijaltaan oleva putken pätkä. Heti siinä tyhjäysropun juuressa. Ei mutta prkl! eikös tuo ole se, mistä tulee nesteet pihalle kun tyhjäysropun avaa? Ja en oo niin pälli, että olisin jättänyt sen auki täytön ajaksi.
Tarkennetaan hiukan: Eli laitoin siis ensiksi kone sammuksissa ja ilmausruuvi kiinni nestettä niin paljon kuin meni (ehkä pari litraa?) Sitten kone käyntiin ja heräs että nytkö sitten pumppaillaan? No, ei mennyt oikeastaan mitään sisälle pumppailemalla (tai usko loppui jo heti alkuunsa), avasin siis ilmausruuvin ja heittämällä meni nuo loput 6l koneeseen. Sitten ilmausruuvi kiinni ja kokeilin laittaa lisää pumppailemalla pullon kanssa nesteen pinta pullon puolessa välissä. Ilmakuplia tuli aluksi vähän, loppua kohden (15min) ehkä joka viidennellä puristuksella. Kone siis koko ajan käynnissä. Nestettä alkoi vuotamaan tuon "ylivuodon" kautta aina silloin kun olin täyttänyt pullon puoleen väliin ja pumppaillut hetken. Tämä siis silloin kun olin jo saanut 8l takaisin koneeseen. Ja sitä vuosi aina niin kauan kun pinta oli laskenut paisarin korkin tasolle.
Oliko tuo nyt sitten virhe avata tuo ilmausruuvi hemin ohjeisiin nähden?
???????????????????????
Comment
-
-
Itellä on ollu toi e36 m50b20 jokapäiväsessä käytössä nyt reilu pari vuotta. Oon ilmannu sen tolla pullotekniikalla tänä aikana ehkä noin 4 kertaa, joka kerta mennyt reilusti toista tuntia kyseisessä operaatiossa. Ja joka kerta ollut keula ylhäällä. (viimesellä kerralla nostin nosturilla keulan "suht" ylös, eli ei pitäis siitäkää olla kiinni)
Mutta koskaan ei ole tullut tyhjäkäynnillä kuumaa ilmaa hyttiin. Joutuu olemaan kierroksia jonkun verran että puskee lämmintä. Ja vaikka ois ajanu hytin lämpimäks ni heti kun pysähtyy vähänkin pidemmäks aikaa (esim. liikennevaloihin), rupee tulemaan taas kylmää.
Vesipumppukin tuli kerran toisen remontin ohella irrotettua. Ei ollu muovipumppu, vaan metallinen, ja muutenki näytti olevan kaikinpuolin kunnossa.
Mikäköhän tossa vois olla vikana? Vai onko vaan ominaisuus? Ettei ois mikää eteläsaksan helle -mallin muovikippo? Ite tottunu tohon jo, mut ei se tällee talvella haittais jos ois varpaat lämpimänä liikennevaloissaki .
Comment
-
-
Ei vuoda pullon teippaukset, siitä oon varma! Ja eikä tuo jäis huomaamatta.
Eli onko tämä kuvailemani "ylivuoto" juurikin se kohta, mistä nesteet tulevat pihalle ropun aukaistua? Vai tuleeko ne tuolta ropun jenkojen välistä? En nyt justiinsa muista.
Jos näin on, että mitään ylivuotoa ei ole, niin kyllä tuossa varmaan on sitten tuo roppu jotenkin vaurioitunut. Voisi jopa selittää senkin, miksi auto hukkaa jäähdytinnestettä normaalia enemmän.
Tietääkö kukaan miten saa nuo loput 2l jäähdytinnestettä pihalle koneesta?
Comment
-
-
Originally posted by patu25 View PostEi vuoda pullon teippaukset, siitä oon varma! Ja eikä tuo jäis huomaamatta.
Eli onko tämä kuvailemani "ylivuoto" juurikin se kohta, mistä nesteet tulevat pihalle ropun aukaistua? Vai tuleeko ne tuolta ropun jenkojen välistä? En nyt justiinsa muista.
Jos näin on, että mitään ylivuotoa ei ole, niin kyllä tuossa varmaan on sitten tuo roppu jotenkin vaurioitunut. Voisi jopa selittää senkin, miksi auto hukkaa jäähdytinnestettä normaalia enemmän.
Tietääkö kukaan miten saa nuo loput 2l jäähdytinnestettä pihalle koneesta?
Aloitin homman kaatamalla vettä suoraan pulloon ja letkua samalla puristellen. Lopuksi kone käymään ja jatkoin pumppaamista kunnes kone oli lämmin ja puhalsi kuumaa.
Loput nesteet luulisi valuvan lohkon kyljestä, alakautta saa avattua kun ottaa panssarin pois. Näin ainakin M52B28 koneella.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostMinulla valutti ensimmäisellä yrityksellä paisarin kierteiden ja teipin välistä. Toisella yrityksellä laitoin teippiä pepsi pullon "helttaan" ja painoin kiinni paisariin, hyvin piti. Vesiä ei valutellut täytön aikana mistään yli.
Aloitin homman kaatamalla vettä suoraan pulloon ja letkua samalla puristellen. Lopuksi kone käymään ja jatkoin pumppaamista kunnes kone oli lämmin ja puhalsi kuumaa.
Loput nesteet luulisi valuvan lohkon kyljestä, alakautta saa avattua kun ottaa panssarin pois. Näin ainakin M52B28 koneella.
Ja lohkon ropusta olen tietenkin tyhjännyt , mutta tuossa vain ihmetyttää mihin tuo 2l jää koneeseen...
Btw, turha ohjeita on enää postailla, lukee nimittäin jo tämän threadin ensimmäisessä postauksessa.
Comment
-
-
Mitenkä helposti noita hiusmurtumia tulee?
Mulla on jo jonku aikaa herjannu "Check coolant level" En ole pahemmin välittänyt, tänää sit vaihdoin nesteet, enkä tehny sitä tolla pullo systeemillä.
Avasin konepellin ja irrotin alimmaisen letkun ja päästin kaikki nesteet lumelle. Ei tullu ku varmaa joku...4litraa ehkä. Ennen sitä avasin korkin ni oli nesteet siinä aika alhaalla, eli alle minimin kai.
Ilmaukseni jälkeen ei enää herjannu Chek coolant leveliä, illalla sitten taas herjas Eli huonosti kai ilmattu, huomenna teen sen tolla pullosysteemillä.
Kuis paljon sitä sinne menee? Avasin sen alimman letkun, päästin kaikki pois, puristin letkua et kaikki tulis pihalle, mut silti meni 5 litraa sen jälkeen uutta? Kaupassa sanottiin, että 10 litraa. E39 M52b28Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
Originally posted by H4ck View PostMitenkä helposti noita hiusmurtumia tulee?
Mulla on jo jonku aikaa herjannu "Check coolant level" En ole pahemmin välittänyt, tänää sit vaihdoin nesteet, enkä tehny sitä tolla pullo systeemillä.
Avasin konepellin ja irrotin alimmaisen letkun ja päästin kaikki nesteet lumelle. Ei tullu ku varmaa joku...4litraa ehkä. Ennen sitä avasin korkin ni oli nesteet siinä aika alhaalla, eli alle minimin kai.
Ilmaukseni jälkeen ei enää herjannu Chek coolant leveliä, illalla sitten taas herjas Eli huonosti kai ilmattu, huomenna teen sen tolla pullosysteemillä.
Kuis paljon sitä sinne menee? Avasin sen alimman letkun, päästin kaikki pois, puristin letkua et kaikki tulis pihalle, mut silti meni 5 litraa sen jälkeen uutta? Kaupassa sanottiin, että 10 litraa. E39 M52b28DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment