Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by arpuC View Post
    Mites tuo M62 (lainataan nyt tätä topikkia)... Nestettä näyttää olevan hieman yli cold/kalt pinnan eikä toistaiseksi katoa mihinkään. Lämmöt mittarin mukaan puolessa välissä, mutta kabiinia ei saa hehkumaan. Keskeltä tulee lämpöistä ja ovista hieman viileämpää ilmaa, hohkavaksi tuota ei siis saa edes täysillä.

    Eli vissiinkin ilmaa(ko/kö)? järjestelmässä. Mikä on paras ratkaisu siis, kun tälläinen löyty jostain koneelta:

    1. Paisuntasäiliön korkki pois
    2. Ilmausruuvi pois
    3. Paisuntasäiliö nestettä täyteen, niin että sitä tulee ilmausruuvistakin
    4. Virrat päälle, puhallus minimiin ja lämpö maksimiin
    5. Lisäile nestettä sitä mukaa kun vajuu niin kauan kun ei tule enää kuplia.

    :think
    Tuohonkin voi soveltaa kokispulloa jos on tarpeen mutta tehtaan ohjeet ja oma kokemus sanoo juurikin kuten yllä. Mutta on huomioitavaa että sähköinen vesipumppu toimii, ei muuten auta mitään, eli se mikä on siinä vesiventtiilipaketissa.

    Ite tuli kanssa ihmeteltyä tuossa aikasemmin miksi ei kabiiniin tullut lämmintä (e38). Syynä oli syöpyneet vesiventtiilit mitkä eivät päästäneet vettä kunnolla läpi sekä syöpynyt lämmittimen kenno. Ja nää oli sen takii syöpyneet kun olivat merkkihuollossa vaihtaneet aikasemmin hienosti punaset nesteet ilman huuhtelua -> ruskeeta paskaa joka syövyttää määrättyjä metalleja. Huippu homma.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      ^^ Tuohon ohjeeseen vielä eli ilmausruuvi kiinni sitten, kun se rupeaa räkimään--> vain virrat päälle, lämmät tappiin, puhallin minimiin, mutta autoa ei kuitenkaan käyntiin? ... Vaiko?

      Kabiiniin siis tulee lämmintä ja ei siellä palella tarvitse, mutta ei siellä niin lämmintä ole, että voisi shorteissa istua lämmöt täysillä
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • 323 bimmer
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 19
        • pk-seutu

        Auttakaa vähän miestä mäessä. Auto (323i -96) oli syylarin vaihdossa ja ilmaus piti olla tehty. Ajoin 20km ja lämmöt rupes nousemaan (3 viivan yli). Pysäytin ja menin katsomaan paisaria, nesteet ihan lopussa. odottelin 10min ja raotin vähän paisarin korkkia niin rupes nesteet tulemaan takas syylariin (alavesiletku ihan löysä). Taas liikkeelle ja 2km päästä sama juttu.
        Otin sitten Hemin ohjeet käyttöön (en tosin saanut pulloa millään tiiviiksi, rupesi vuotamaan välistä), pitääkö pullosta leikata myös suukaula pois?
        No kuplia ei tullut, paisarissa tavaraa melkein korkkiin asti. Lähdin kokeilemaan. 10km jälkeen lämmöt nousi 3 viivaan,pysäytin ja katosoin paisariin, paisarista ei ollut hävinnyt yhtään nestettä.Lähdin liikkeelle ja lämmöt putos normaaliin puoleen väliin, ajoin 500m ja taas lämmöt 3 viivaan. Lämmöt ei noussut sitten yli 3 viivan seuraavan n 5km aikana. Mistä johtuu toi lämpöjen heiluminen?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by 323 bimmer View Post
          Auttakaa vähän miestä mäessä. Auto (323i -96) oli syylarin vaihdossa ja ilmaus piti olla tehty. Ajoin 20km ja lämmöt rupes nousemaan (3 viivan yli). Pysäytin ja menin katsomaan paisaria, nesteet ihan lopussa. odottelin 10min ja raotin vähän paisarin korkkia niin rupes nesteet tulemaan takas syylariin (alavesiletku ihan löysä). Taas liikkeelle ja 2km päästä sama juttu.
          Otin sitten Hemin ohjeet käyttöön (en tosin saanut pulloa millään tiiviiksi, rupesi vuotamaan välistä), pitääkö pullosta leikata myös suukaula pois?
          No kuplia ei tullut, paisarissa tavaraa melkein korkkiin asti. Lähdin kokeilemaan. 10km jälkeen lämmöt nousi 3 viivaan,pysäytin ja katosoin paisariin, paisarista ei ollut hävinnyt yhtään nestettä.Lähdin liikkeelle ja lämmöt putos normaaliin puoleen väliin, ajoin 500m ja taas lämmöt 3 viivaan. Lämmöt ei noussut sitten yli 3 viivan seuraavan n 5km aikana. Mistä johtuu toi lämpöjen heiluminen?
          Ilmaa, ilmaa ja vähän vielä ilmaa. Siihen pullon kauluksen ympärille kannattaa kietoa jokunen kierros vaikka vulkanoituvaa teippiä niin tulee tiivis, ennenkuin tökkää siis paisarin reikään. Ja tosiaan kyllä tuohon sen 15-30minsaa saa käyttää ilmaukseen keula ylhäällä pullon kanssa jotta voi olla 100% varma ettei ilmaa ole.
          Last edited by Supa; 28-03-2009, 14:06.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • 323 bimmer
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 19
            • pk-seutu

            ilmattiin uudestaan ja taas kokeilulle. päästiin pikkasen pitemmälle ku viimex ja taas nousi lämmöt 3 viivaan. samalla todettiin että lämpöpuhallin ei pyöritä ku korkeintaan 2 nopeudella (tämä ilmeisesti vaikuttaa ilmaukseen) joten kabiiniia ei saatu kuumaksi. Mistä johtuu että alavesiletku oli kivikova kun pysähdyttiin? Alkaa taas usko loppumaan.

            Comment

            • 323 bimmer
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 19
              • pk-seutu

              Ilmattiin taas kerran uudestaan tänään. Vaihdettiiin samalla siili. Lähdin koeajolle ja pidin lämmityslaitteen täysillä, lämmöt pysyi puolessa välissä ja kabiiniin tuli kuumaa ilmaa reilusti. Mutta heti kun laskin lämmitylaittetta hieman viileemmälle (20astetta) niin kohta nousi lämmöt taas 3 viivaan. Mitä mieltä olette voisko olla menossa vesipumppu? Syylari on siis uusi merkkiä nissens.
              Ilmakuplia ei tullut ja tyhjäkäynnillä lämmöt pysyi normaalina, kuormittaessa nousivat tuonne 3 viivaan.

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                Mikäs on kun 540i E34 ilmasin tuossa, niin perkule sehän heitti oikean eturenkaan kohdalta glykolia pihalle sitä mukaan mitä limsapullotrattiin sitä kaadoin?

                Keula oli nostettuna ylös, mutta olikohan peräti liiankin ylhäällä kun ei liemi pysynyt koneessa? Millainen tuo ylitäyttö systeemi on? Kyllä sitä alavesiletkua hetken ehti pumppailla ja kuplia tuli pihalle.

                Kiertääköhän se vesi varmasti kun tuo alavesiletku on vaan käden lämpöinen, että tuleeko sieltä jäähdyttäjän läpi niinkin viileää vettä? Ylävesi letku on niin kuuma ettei paljon siedä edes koskea.

                Lämppäri huusi koko ajan kyllä kuumaa pihalle. Mutta haittasiko tuo että auton kone oli lämmin ku aloin ilmaamaan?
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  Eikö kukaan ole ilmannut M60?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Tainnut olla pullon tuiivistyksessä ongelmaa/kaula väärässä paikkaa ja pulloon kaadettu tavara joutunut saman tien ylivuotoletkuun, tutkipa hetki paisuntasäiliön yläosaa niin eiköhän asia selvinne. M60 ei ole kovinkaan paha ilmattava yleisesti, mutta vaikeusaste riippuu toki siitä onko autossa webastoa, toimiiko sähköinen kiertovesipummppu ja onko lämpäärin kenno ollut tyhjänä.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      e34 ja myös e32 on paisuntasäiliön kierteen juuressa ylimenoputki, ulostulo juurikin oikean renkaan juurella. Eli jos laitat pullon minkä kaula on tiivistetty vaikkapa vulkanoidulla teipillä ei se mene niin syvälle että menisi tuon ylimenoputkenreiän alle. Joten tohon pitäs perjaatteessa saada se tiivistys pullon kierteiden kohdalle jotta ei vuotaisi.
                      En kyllä näe tarpeelliseksi käyttää pullotemppua moisen kanssa kun paisuntasäiliö on täysin koneen yläpuolella. Ilmaantuu varsin hyvin siis perinteisin keinoin kunhan tarkistaa että sähköinen vesipumppu tosiaan pyörii.
                      Muutenkin V8 koneisiin harvoin jää ilmataskuja.

                      EDIT: Niin ja todennäköisesti jäähdytin toimii ihan oikein.
                      Kasikoneet käyvät normaalisti melko kuumana (M62 105c, M60 mahdollisesti sama?) joten ylävesiletku tuntuu varmasti kuumalta.
                      Last edited by Supa; 18-04-2009, 23:51.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1763
                          • Honkajoki

                          Originally posted by Cell View Post
                          Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
                          joo ja noitua ja manata niin saatanasti ja ristinmerkkikkiä unohtamata ja kolttien loitsut myös tarpeen, niin alkaaa ilmaantuun ja jos ei ala, nii polttaa jonkun roviolla, niin sit onnistuu
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            Originally posted by Cell View Post
                            Lisätään vielä, että 540 pitää olla perä ylhäällä jos ei tasamaalla tee, koska paisari on takapäässä, toisinkuin M5x koneisissa joissa paisari on syylarissa.
                            Hyvä huomio. Miten tuon vain sais ilmattua niin ettei tule ylitäyttö letkun kautta pihalle niinkuin mulla kävi viimeks?
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by BMW View Post
                              Hyvä huomio. Miten tuon vain sais ilmattua niin ettei tule ylitäyttö letkun kautta pihalle niinkuin mulla kävi viimeks?
                              Jos sitä pulloa käytät, niin veistä siitä kaulasta se rengas pois, niin se menee syvemmälle sinne, ja tiiviimmin..
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                Originally posted by BMW View Post
                                Eikö kukaan ole ilmannut M60?
                                Mulla ainakin vanhemmassa M60:ssa vaan liemet paisariin ja kone käyntiin ja lisäilee lientä sitä mukaa kun menee ja se on sinä. Siis ei mitään ihmeempää ilmausta.
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎