Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enska325i
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 333
    • Masku

    Originally posted by Pilsneri View Post
    Asiaan vähän viitaten, mutta mistä löytyisi tuohon syyläriin uusi ilmausruuvi?
    Vanha oli mennyt poikki ja vuotaa vähän siittä välistä.

    Merkkiliike?
    E46 330i M-sport touring

    ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
    sigpic

    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      Originally posted by Enska325i View Post
      Merkkiliike?
      Niin ja kl-osista ja merteilistäkin saa.Mikä nyt onkin lähempänä.

      Comment

      • ^slayer^
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 244
        • Kokkola

        Originally posted by Enska325i View Post
        Merkkiliike?
        itse käynyt pari kertaa hakemassa merkkiliikkeestä ja maksanut hurjempaakin hurjat 2,5€

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          voisko tän triidin nostaa Stickyksi, koskapa onpi senverran hyvää howto matskua.. :think

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            Originally posted by kmn View Post
            voisko tän triidin nostaa Stickyksi, koskapa onpi senverran hyvää howto matskua.. :think
            Ohjeet on tuolla faq osastolla, http://www.btcf.fi/forum/forumdispla...c&daysprune=-1
            siellä on paljon muutakin opasta luettavaksi.

            Comment

            • Basa
              Newbiemmer
              • Jun 2009
              • 16
              • vantaa

              Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???

              Comment

              • *Mikko
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 8
                • Hyvinkää

                Minäkin katselin tänään tuota rohmuani vähän tarkemmin ja tosiaan siinäkin on syylärin alavesiletku ihan kylmä ajon jälkeen ja lämmötkin aina viisarin verran yli keskiviivan. Alavesietkua puristelemalla tuntuu siltä, että jotain ilmakuplia siellä liikkuu...

                Mitenkähän tuo ilmaus siis tapahtuu tuossa m51d25 koneessa? Ilmeisesti se pullo laitetaan paisariin kiinni, kun eihän siinä syylärissä mitään korkkia näytä olevan? :think

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Originally posted by Basa View Post
                  Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???
                  Sen jäähdyttimen tehtävähän on jäähdyttää, alavesiletkussahan kulkee se jäähdyttimessä jäähtynyt vesi
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Basa
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 16
                    • vantaa

                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Sen jäähdyttimen tehtävähän on jäähdyttää, alavesiletkussahan kulkee se jäähdyttimessä jäähtynyt vesi

                    kiitos Jürgen..

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10043
                      • KVLA

                      Eikä siellä alavesiletkussa kaiken aikaa se vesi kierrä läpi.Kesähelteillä sekin voi olla jo kuumempi,mutta näillä keleillä ei termari paljoa laske kerralla vettä kiertoon.

                      Comment

                      • carlos474a
                        Newbiemmer
                        • Aug 2008
                        • 7
                        • Nummela

                        On tarinaa ilmauksesta,

                        Itselläkin jotain vaivaa tuntuu jääneen nesteiden vaihdon jälkeen putoo moottoritiellä ajaessa lämpömittari nollille ja sit taas hiljempaa ajaessa nousee siihen karvan yli normaaliin. Siksi lähdin lueskelemaan tätä viestiketjua. Todisaisiko asiasta perillä olevat toisin kun epäilen, että saisin paremmin unenpäästä kiinni.
                        Tyhjäkäynnillä käyttäminen keula pystyssä, tunnista toiseen, vaan laittaa vähän arveluttamaan.
                        Missähän moottoriöljyt mahtaa olla tuollasessa asennossa? Aika pitkä on tuo öljypohjakin, josson kansikin.
                        Muistan poikasena kun Isä läksytti, ettei saa jättää autoo käymään mäkeen jos jää kuuta ihaileen illalla, kun lainasin faijan mersua.


                        Autona E36 325i -91, moottorina kai M50B25, kai siksi että aloin epäileen kun lueskelin näitä tekniikanvaihtojen sävyttämiä juttuja, että mikähän kone mahtaa tuossakin mun harrastuksessa oikein olla. Kyselinkin tuossa jo yksityisviestillä eräältä foorumin jäseneltä jotta sattuuko muistamaan heidän seuduillaan tän auton olleen. Ei kai se mitenkään kiellettyä ole näin julkisestikkaan kysästä, että onko tietoa EXX-426 rekkarin tunnustavan auton seikkailuista Suomessa, ei niin montaakaan vuotta vielä!

                        (Pitänee kehittää jokin allekirjoitus tähän)
                        _____________________________________________
                        BMW 325i E36 vm -91, ei vähp, mutta vielä vapaa

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5546
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by carlos474a View Post
                          Itselläkin jotain vaivaa tuntuu jääneen nesteiden vaihdon jälkeen putoo moottoritiellä ajaessa lämpömittari nollille ja sit taas hiljempaa ajaessa nousee siihen karvan yli normaaliin. Siksi lähdin lueskelemaan tätä viestiketjua. Todisaisiko asiasta perillä olevat toisin kun epäilen, että saisin paremmin unenpäästä kiinni.
                          Tyhjäkäynnillä käyttäminen keula pystyssä, tunnista toiseen, vaan laittaa vähän arveluttamaan.
                          Missähän moottoriöljyt mahtaa olla tuollasessa asennossa? Aika pitkä on tuo öljypohjakin, josson kansikin.
                          Muistan poikasena kun Isä läksytti, ettei saa jättää autoo käymään mäkeen jos jää kuuta ihaileen illalla, kun lainasin faijan mersua.


                          Autona E36 325i -91, moottorina kai M50B25, kai siksi että aloin epäileen kun lueskelin näitä tekniikanvaihtojen sävyttämiä juttuja, että mikähän kone mahtaa tuossakin mun harrastuksessa oikein olla. Kyselinkin tuossa jo yksityisviestillä eräältä foorumin jäseneltä jotta sattuuko muistamaan heidän seuduillaan tän auton olleen. Ei kai se mitenkään kiellettyä ole näin julkisestikkaan kysästä, että onko tietoa EXX-426 rekkarin tunnustavan auton seikkailuista Suomessa, ei niin montaakaan vuotta vielä!

                          (Pitänee kehittää jokin allekirjoitus tähän)
                          Kuulostais et termari ois vetäny viimisiä.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • patu25
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 80
                            • Tampere

                            Vaihdoin autooni 325 -93 jäähdytinnesteet tuon hemin ohjeen mukaan. Ulos tuli n. 7.5-8 litraa??? Järjestelmähän on yli 10l???? Tyhjäsin siis lohkon propusta ja paisuntasäiliön propusta. koitin siinä avata myös virrat päällä ilmastoinnin jonkun venttiilin eikä lorautellut enempää pihalle. No, takasin sain ainakin tuon 8l ja kokeilin pumppailla lisää hemin pullon kanssa, mutta ylivuodostahan nuo kaikki nesteet tuli pihalle. Kai siinä kupliakin tuli, mutta kummaa, kun tuosta ylivuodosta ei kerrota mitään.

                            Kuinka voi ilmailla tunninkin verran jos kaikki nesteet tulee parissa minuutissa pihalle ylivuodon kautta? pitääkö oikeasti olla sangoittain jäähdytinnestettä vai tukkia vaan tuo ylivuoto?

                            Kuinkas kun lopettelin tuon homman ilmailtuani tarpeeksi ja silti kun puristelee alavesiletkua, niin kuuluu jostain lorinaa eli ilmakuplien liikettä. Onko vaarallista vai saako järjestelmää ollenkaan täysin ilmattomaksi?

                            Comment

                            • GARFFi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 5546
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by Basa View Post
                              Ilmasin e36 325 cupeeni hemin neuvoin jäi vaan kaivelemaan että mistä johtuu että alavesiletku ei lämpene nimeksikään vaikka sisälle puheltaa kuumaa,lämmöt mittarissa ok uus syylari&termari ja ilma kuplia ei tullut enää järjestelmästä???
                              Originally posted by *Mikko View Post
                              Minäkin katselin tänään tuota rohmuani vähän tarkemmin ja tosiaan siinäkin on syylärin alavesiletku ihan kylmä ajon jälkeen ja lämmötkin aina viisarin verran yli keskiviivan. Alavesietkua puristelemalla tuntuu siltä, että jotain ilmakuplia siellä liikkuu...

                              Mitenkähän tuo ilmaus siis tapahtuu tuossa m51d25 koneessa? Ilmeisesti se pullo laitetaan paisariin kiinni, kun eihän siinä syylärissä mitään korkkia näytä olevan? :think
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Sen jäähdyttimen tehtävähän on jäähdyttää, alavesiletkussahan kulkee se jäähdyttimessä jäähtynyt vesi
                              Vastaus..
                              MB E220 CDI -10
                              Ex.VW T5.1 -11
                              Ex. Ford Transit Custom -14
                              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                              Ex. VW Golf+ -06
                              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                              Ex. Honda CBR900RR -96
                              Ex. E36 325i Coupé -94
                              Ex. LADA 2105 1200S -89
                              Ex. LADA 2107 1300S -87
                              Ex. E36 320i -91

                              Comment

                              • Aadolf
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 285

                                Mites tota, tää pulloilmaus lienee välttämätön kuusimukisten kanssa, ja ketjussa mainitun mukaisesti toimiva myös nelimukisten kanssa, mutta nyt kysymys kuuluukin: onko se välttämätön nelimukisissa koneissa? Onko niissä, kuten nyt vaikka tossa mun Zetassa, samanlaisia ilmaantumisongelmia kuin kuusisylinterisissä?

                                Ei muuten, mutta la:na pitäisi asentaa se lohkolämmitin, joten järjestelmän ilmaaminen tulee ajankohtaiseksi ensimmäistä kertaa.
                                Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                                Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎