no onhan se ny jo kumma jos alipainetäyttäjälläkää ei tee mitään,on ne merkillisen ihmeellisiä noi ilmausruuvit
tuntuu kun näitä viimesiä juttuja lukenu et omaski konees tainnu jo letkut vaihella paikkaa...
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Siis tekee mutta pitää ymmärtää tuosta jäähdytysjärjestelmästä sen verran että ymmärtää että se ilmaruuvi on siinä syylärin päällä tarkoituksessa, eli koska alavesiletku lähtee syylärin ylälaidasta juuri tuon ilmauksen takia nesteen pitää syylärissä kiertää alakautta alavesiletkulle, ihan sama täytetäänkö järjestelmä alipaineella tai ylipaineella syylärin ylälaitaan alavesiletkun puolelle jää ilmaa jos sitä ei päästetä ruuvin kautta pois.Originally posted by Will_E39 View Postno onhan se ny jo kumma jos alipainetäyttäjälläkää ei tee mitään,on ne merkillisen ihmeellisiä noi ilmausruuvit
tuntuu kun näitä viimesiä juttuja lukenu et omaski konees tainnu jo letkut vaihella paikkaa...
Perinteisellä luonnollisella kierrolla olevassa ilma tulee aina syylärin ylälaitaan ja pääsee korkista pois eikä järjestelmä kaipaa syyläriin ilmaruuvia ja alipaineella ilmaus korkin kautta onnistuu ongelmitta.
Comment
-
Jaa. Tähän asti jok'ikisestä autosta on tullut imaisemalla paisarinkorkista niin ilmat kuin nesteetkin ulos koik yhes koos. Eikä tunnu vaikuttavan lämppärin vesiventtiilin asentokaan. Sen jälkeen letkut on kasassa ja systeemissä jotain ehkä alle 0,1 kehää painetta. Täytön jälkeen ei ole tarvinnut yhtään lisäillä. Onko sulla päinvastaisia kokemuksia?Originally posted by naukkis View PostIhan sama käyttääkö siihen ilmaamiseen maan vetovoimaa vai erillistä alipaineistajaa, kummassakin tapauksessa oleelllista on se että ilma tulee nestekierron korkeimmasta kohdasta eli siitä ilmaruuvista. Ilmaa M52 jostain muualta alipaineistajallakin ja systeemiin jää ilmaa.
M50/M52 on ihan naurettavan helppo ilmata kun tekee sen oikein eli päästämällä ilmat ilmaruuvista pois, paljon vaikeampaa saada luonnollisella kierrolla olevasta systeemistä ilmat pois termarin pienen reiän kautta.
Eli paisarin korkin kautta imemällä systeemi ei ilmaannu täysin, toki jos käytetään kovaa alipainetta niin paljoa ilmaa ei jää mutta kaikkea ei voi saada pois korkin kautta imemällä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Originally posted by Nafta_lefa View Post
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Ebayssä näky olevan 89 euroa hintaa tuolla Kamasan värkillä.Originally posted by petrolhead View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=t_4x65-BqDg
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
miksen mä löydä biltemasta noita vehkeitä:thinkOriginally posted by petrolhead View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=t_4x65-BqDg
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.
edit,löyty se sittenki ku otti silmät käteen...kellään tietoa tekeekö tollasella mitään?Last edited by Will_E39; 27-12-2010, 22:31.e39 520ia-96
Comment
-
Useammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.Originally posted by naukkis View PostSyylärin korkin vieressä, siihen tulee alavesiletku kiinni, ylävesiletku eli termarilta tuleva letku menee syylärin toiselle puolelle noin puoleen väliin, aavistus suunniteltukin jäähdytysjärjestelmää eli koko syylärin jäähdytyspinta-ala on käytössä vasta termarin ollessa reilusti auki.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.Last edited by Perlenbacher; 28-12-2010, 00:31.
Comment
-
naukkis onnistunut niin kätevästi ilmaamaan et nestekkin kiertää eripäin ku muillaOriginally posted by Perlenbacher View PostUseammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...e39 520ia-96
Comment
-
Jäähdytysjärjestelmän täyttölaite on siitä kätevä että siinä ei tarvitaOriginally posted by Will_E39 View Postnaukkis onnistunut niin kätevästi ilmaamaan et nestekkin kiertää eripäin ku muilla
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...
-kylmää konetta
-tuntia aikaa
-kavereita avuksi lypsämään letkuja
-teippaamista
-leikeltyä limupulloa
-lämpömittarin vahtaamista


Johan sen nimim. Velho totesi vuonna 2006 ekalla sivulla
Originally posted by Velho View PostMelko varmasti käyttävät BMW huollossa jäähdytysjärjestelmän alipaine täyttäjää sillä menee meinaan nesteet nätisti sisään
Last edited by petrolhead; 28-12-2010, 01:01.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Termari on siinä apparinpuoleisen letkun lähdössä, eli äkkiseltään tulee vaikutelma että ko. kone käyttää käänteistä kiertoa mutta onhan tietysti mahdollista että neste kiertää luonnollisesti ja termostaatti on pistetty ohjaamaan kylmän nesteen paluuta koneeseen.Originally posted by Perlenbacher View PostVähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
Comment
-
Kylläpäs on siisti ja asiallinen tapa ilmata moottori, tokihan sinne ei paljoa ilmaa jää jos vedetään 0,1:een paineet, mutta käytä järjestelmään paineet ja avaa ilmaruuvia niin sieltä pihahtaa ilmaa pihalle. Ja ei järjestelmään tietenkään tarvitse mitään lisätä jos ei ilmaa sieltä pois päästä, onhan se ilmaamaton järjestelmäkin paisarista täysi vaikka moottorissa ei nestettä olekaan.Originally posted by petrolhead View PostJaa. Tähän asti jok'ikisestä autosta on tullut imaisemalla paisarinkorkista niin ilmat kuin nesteetkin ulos koik yhes koos. Eikä tunnu vaikuttavan lämppärin vesiventtiilin asentokaan. Sen jälkeen letkut on kasassa ja systeemissä jotain ehkä alle 0,1 kehää painetta. Täytön jälkeen ei ole tarvinnut yhtään lisäillä. Onko sulla päinvastaisia kokemuksia?
Ja melkoinen ilmausinsinööri joka vetää älyttömät alipaineet jäähdytysjärjestelmään, rakenteita ei ole tehty kestämään kovia alipaineita.....
Comment
Comment