Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    Originally posted by Pakana View Post
    Nii pullosta.

    Cold rajassa oli jäähdytinneste, käynnistin moottorin niin pinta alkaa nousee kunnes vuotaa yli.
    Eikös se oo just kansivian merkki, kun nesteet tulvii yli tuolla tavalla, vai mitä joku tietävämpi sanoo?
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2

    Comment

    • Pakana
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 27
      • Espoo

      Originally posted by asis View Post
      Eikös se oo just kansivian merkki, kun nesteet tulvii yli tuolla tavalla, vai mitä joku tietävämpi sanoo?
      Jotkut sanoo et ilmaa järjestelmässä tai kansivika...

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Originally posted by Pakana View Post
        Hmm, pitäs varmaan kokeilla tuota.

        Alkaa keinot loppuu ja hermot.

        Tosin, onhan aina mahdollisuus että se on ilmattu, ja jossain muussa on vika kun ei puhalla kuumaa sisään..

        Vaihdoin kyllä jo vesiventtiilin yms...
        Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.

        Comment

        • Pakana
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 27
          • Espoo

          Originally posted by Make H. View Post
          Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.
          Ongelma vaan on kun avaa ilmausruuvin niin se sylkee sitä nestettä "pyrähdyksittäin"

          Roviolle koko auto

          No ei.. pitää tutkailla lisää..

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 387
            • Finnland

            Originally posted by Make H. View Post
            Ja tämän oon tehny siis moottori sammutettuna, ens hiljaa kaatanu paisariin sitä mukaa ku sinne menee ja sitte ku jääny täyteen niin ruennu "lypsään" jollon menny vielä huomattavasti. Silleen jatkanu niin kauan kun menee. Sit auto käyntiin ja puristeleen vielä letkuja ja ilmaruuvi auki et tulee ilmat pois jos on.
            Originally posted by Pakana View Post
            Ongelma vaan on kun avaa ilmausruuvin niin se sylkee sitä nestettä "pyrähdyksittäin"

            Roviolle koko auto

            No ei.. pitää tutkailla lisää..
            Miks se ilmaruuvi edes täytyy aukaista? Ilmaantuu kyllä lypsämällä ihan ruuviin koskemattakin...
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Löwen View Post
              Miks se ilmaruuvi edes täytyy aukaista? Ilmaantuu kyllä lypsämällä ihan ruuviin koskemattakin...
              Helpottaa vähän vitusti jos aukasee, ei kylläkään silloin kun kone on käynnissä.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                Originally posted by Peltsii View Post
                Helpottaa vähän vitusti jos aukasee, ei kylläkään silloin kun kone on käynnissä.
                Mutta eikös jannut puhuneet että kone käynnissä ruuvi auki? Sitä juuri ajoin takaa että käynnissä ilmatessa ruuvi kiinni ja letkua rutistelemaan.
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Pakana
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 27
                  • Espoo

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Mutta eikös jannut puhuneet että kone käynnissä ruuvi auki? Sitä juuri ajoin takaa että käynnissä ilmatessa ruuvi kiinni ja letkua rutistelemaan.
                  Kuten sanoin, kokeilin jenkkibemaristien ilmaustyyliä.

                  Ne laittaa paisarinkorkin kiinni, koneen käyntiin ja avaa ilmausruuvin.

                  Sittenkun tulee nestettä ilman kuplia on ilmattu.

                  Comment

                  • Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

                    Mä olen 3 konetta ilmannut tällä hemin tavalla. Ja ongelmia ei ole ilmennyt.. Kaikki M50/M52 ilmaan jatkossakin aina näin..

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 787
                      • PKS

                      Jos korjaamo sanoo, että alipainelaitteella ilmatessa ei kikkoja tarvita, vaan homma onnistuu niin kuin missä tahansa muussakin autossa, niin voiko tähän luottaa? Auto E36 328.
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16355
                        • Leppävirta

                        Originally posted by JH. View Post
                        Jos korjaamo sanoo, että alipainelaitteella ilmatessa ei kikkoja tarvita, vaan homma onnistuu niin kuin missä tahansa muussakin autossa, niin voiko tähän luottaa? Auto E36 328.
                        Juuh..
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • bimmerE34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 6209
                          • Gotham

                          En ymmärrä mitä hankalaa tässä on. Itse ajoin tuumasen lankun päälle keulan ja auto EI ollut käynnissä, niin ilmausruuvi auki, nestettä sisään niin pitkään kun tulee pelkkää vettä. Sit ruuvi kiinni, spritepullo syyläriin, auto käyntiin ja puhaltaa kuumaa ja muutama painallus alavesiletkusta. Ryntäytys 2 kertaa 4500rpm ja eikun testilenkille. Testilenkin jälkeen 1dl lisäys nestettä ja aikaa ei mennyt varmaan 5min pidempään.

                          ///Pumppu Pojat Racing Team
                          Metaline sport #40

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by JH. View Post
                            Jos korjaamo sanoo, että alipainelaitteella ilmatessa ei kikkoja tarvita, vaan homma onnistuu niin kuin missä tahansa muussakin autossa, niin voiko tähän luottaa? Auto E36 328.
                            Voi. Kokemus on tosin osoittanut että BMW:nkin moottorit ilmautuu kun nostaa keulan ylös, jopa ilman limppapullon kanssa sohlaamista. Mut toi tyhjiön imaiseminen ja täyttö on idioottivarma konsti mihin tahansa autoon. Kunhan löytyy sopiva liitos paisarin päälle että saa sen alipaineen.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Ilmaus edelleen ja edelleen..

                              Moi, eikö auta yhtään mitään jos täyttäisi lämmityslaitteen etukäteen, eli kannulla lientä sisään vaikka paluuletkusta (syöttöletkut irti) ja katsoo ettei tule enään kuplia?

                              Vai painaako vesipumppu moottori käynnissä lämppärin heti taas täyteen vesi/ilmaa? :think

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Löwen View Post
                                Miks se ilmaruuvi edes täytyy aukaista? Ilmaantuu kyllä lypsämällä ihan ruuviin koskemattakin...
                                No ei muuten ilmaannu. Ilma on vettä kevyempää ja em. jäähdytysjärjestelmässä neste kiertää jäähdyttimen paisarista itse jäähdyttimeen alakautta ja ilma pääsee pois vain sen ilmaruuvin kautta. Ilman ilmaruuvin avausta moottoriin ei mene yhtään vettä luonnostaa, letkuja puristelemalla voi tiukalla tuskailulla saada sen verran nestettä sisään että jäähdytys toimii jotenkuten, kaikkea ilmaa järjestelmästä ei kuitenkaan pois saa.

                                Ja tyhjää systeemiä käytettäessä se ilmaruuvi pitää ottaa kokonaan pois, pelkkä raottaminen ei yleensä auta mitään, veden korkeus-ero em. syylärissä on noin 5cm eli painetta ei juuri ole ja ilman pitää päästä ihan vapaasti pois jotta järjestelmä ilmaantuu omalla painollaan. Nesteen lähtiessä valumaan korkeus-ero kyllä kasvaa reilusti eli täyttämällä paisari ja poistamalla ilmaruuvi puoli syylärillistä nestettä valahtaa yleensä samantien koneeseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎