Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #76
    Kylmänä pitää olla nesteet mittatikun mukaan ok.
    Lämpösenä/kuumana älä avaa sitä korkkia ainakaan mittausmielessä.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 701

      #77
      Originally posted by nut View Post
      Hmm, laitetaanpas tämä oma versio prosedyyristä, tästähän on mua jo hulluksikin täällä foorumilla muistaakseni keritty haukkumaan

      Eli ensiksi otetaan sopivan pätkä paksua puutarhaletkua (koko 36 mm tjsp) joka myöskin istuu ilmatiiviisti tuohon paisarin aukkoon. Ensiksi pidetään kone kiltisti sammuksissa ja täytetään paisuntasäiliö. Sitten letku paisarin reikään, ilmaruuvi auki ja puhalletaan voimakkaasti painetta säiliöön ja suljetaan ilmaruuvi edelleen puhaltaessa ettei hörppää takaisin ilmaa. Paisuntasäiliö pitäisi olla nyt suunnilleen tyhjä, jos keuhkot on kunnossa etkä ole North States -miehiä, jonka jälkeen uutta nestettä paisariin ja taas puhaltamaan. Ja sitä nestettähän menee sinne tällä tavalla mitä sieltä on poiskin tullut noin likimäärin, vieläpä suht rivakkaan tahtiin.

      Tämän jälkeen sitten kone käyntiin ja tuolla Hemin tavalla alavesiletkusta puristelemalla loppuilmaus, eipä siinä muuta eroa ole lopulta kuin että saa enimmät nesteet jo ennen käyntiin lyömistä sisään. Mutta tuo alavesiletkun pumppaus on kyllä välttämätön askel, kertaakaan ei olu tuolla tavalla tarvinnut uudelleen ilmata ja kabiiniin puskee heti kuumaa.

      Ei tuo puhallus homma huono ole. Ite sain menemään täysin tyhjään M50 koneeseen tasan 10,5 litraa nestettä. Ennen kuin alotti puhaltamaan niin ei ollut mennyt kuin noin puolet tuosta määrästä. letkun tilalla vaan oli pullo joka meni tiiviisti syylärin reikään. Sitten loput operaatiot Hemin ohjeiden mukaan.. ei enää montaa desiä mennyt tuon 10,5 litran lisäksi.

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #78
        Edelleen pinta millilleen samalla tasolla kuin mihin vesipumpun vaihdon jälkeen jätettiin. Eikä mitään poppakonsteja ilmauksessa jouduttu käyttämään...

        TIS:stä löytyy ohjeet ja toimii niilläkin. Tehtävä on varsin simppeli.

        Comment

        • ripez12r
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 55

          #79
          No niin huomenna testataan kokispullometodia, täytyy vaan ostaa ensin kokista (hapokasta) ja sitten tositoimiin. e36 325 rallimalli sai vähän äsken lämpöä kun ei vesi kiertänytkään, lämppäri puhaltaa lämmintä ja vesi nostettiin (perinteiseen tapaan) sillä tavalla että ilmausnippa auki ja vettä niin kauan että ilmausnipasta tulee vettä. Nippa kiinni ja korkki kiinni ja sorabaanalle. Voin sanoa, että ei muuten ilmat lähtenyt pois järjestelmästä tällä perinteisellä tapaa. Huomenna nostetaan keula vaikka pystyyn ja sitten kokeillaan ottaa sitä kuplaa poies....

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #80
            vitutti pikkusen.
            auto oli viime syksynä huollossa ja laitettiin vesipumppu samassa.
            kysyin remontti jolpilta et kai se ilmaus sit onnistuu kunnolla.

            jätkällä tyhmä ilme naamalla. " meil on sellanen alipaine laite et varmasti menee ilmat pois" .. kysyin sit vielä et varmasti ku on vähän ollut ongelmana ettei ilmat poistu. vastaus oli "varmasti" ...

            no perkele. eihän kapiiniin mitään lämmintä tullut ennen ku koneen kierrokset on jossainvaiheessa käynyt yli 4000. ilmeisesti jonnekkin läppärinkennoon jäi joku kupla ettei lämmin kierrä :( .. perskeles. eiku kokispullolla kikkaileen.


            eli toi propleema ei vissiin oo ihan jokapaikassa edes tiedossa.
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #81
              Originally posted by Ändi View Post
              eli toi propleema ei vissiin oo ihan jokapaikassa edes tiedossa.
              Ei ole ei, kun pääsääntöisesti kuvitellaan tämän ilmauksen olevan ns."läpihuutojuttu" kun kerran viralliset korjausohjeet sitä on.
              Tosielämässä ainakaan minä en tyhjentynyttä systeemiä saa millään ilmattua vähintään ilman osittaista keittämisriskiä, kuin tuolla "pullopatentilla".
              Joku tässä hommassa ammattitaitoisempi toki voi hommassa onnistuakin, mutta tätä keinoa ollaan tässä kolarikorjaustoiminnassa nyt käytetty reilu 15-vuotta muihinkin kolareissa kaikki vetensä ulos sylkeneisiin merkkeihin ja se nyt kuitenkin toimii aina 100% varmuudella ilman kansivaurioriskiä.

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #82
                Originally posted by tuftuf View Post
                mut jos tos saa aikaa menee esim reilu puol tuntii ni miten mä oon käsittäny et toi normi tomaatti ottaa siitä itteensä aika tavalla ku pitää useamman kymmenen minsaa tyhjäkäynnillä...korjatkaa jos oon vääräs
                Tämä tomaattilegenda on varmaankin jäänteitä jostain ennen vuotta '87 valmistettujen ZF4HP22-lootien ongelmista. Eiköhän tuollanen kunnossa oleva automaatti kestä tyhjäkäyntiä sen mitä manuaalikin.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • ripez12r
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 55

                  #83
                  Ei vielä poistunut ilmat kunnolla vaikka oli pullo kiinni ja keula ylhäällä. Jostain syystä kun moottori saavuttaa sellaisen lämpötilan että termostaatti aukeaa, alkaa syylarissa keittämään ja tunkee kaikki vetet tämän pullon kautta ulos. Kun ilmausnippaa kennon päältä avaa, tulee sieltä pelkkää ilmaa ja höyryä (silloin kun vesi alkaa kunnolla kiertämään termostaatin ollessa auki). Lämmityslaitteesta tulee kyllä kuumaa ilmaa eli siellä kiertää asiallisesti vesi. Tarkistin vielä sen kolmitieventtiilin jota lämmityslaitteen säätönupilla ohjataan ja se toimi kyllä ihan moitteettomasti.

                  Öljynjoukossa ei ole vettä joten sinnepäin ei ainakaan vuoda, eikä öljyä tule veden mukaan eli ei sinnekään päin ole vuotoa. Pakoputkesta ei tule höyryä joten sinnekkään päin ei ole vuotoa.

                  Miten muuten tuo vesikierto joka kiertää ilmanputsarilta imusarjaan, olen nimittäin ohittanut sen kokonaan ettei tarvitse aina sen ilmanputsarin letkujen kanssa pelata kun joutuu silloin tällöin ottamaan sen kotelon pois?


                  Pitää vielä koittaa jotain kunhan saa kolmitieventtiilin takaisin kiinni......

                  Comment

                  • 328power
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 72
                    • -

                    #84
                    Omassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.

                    Comment

                    • Danny
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 44
                      • Keski-Suomi

                      #85
                      Originally posted by 328power View Post
                      Omassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
                      mulla tekee ihan samalla tavalla:think. onkohan tuo normaalia?
                      -D

                      Comment

                      • Terou
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 791
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by 328power View Post
                        Omassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
                        Tuo on juurikin sen merkki että ilmaa on lämmityslaitteen kennossa, ja talvella tulee kylmä...
                        E46 M3 perän lukkoyksikkö
                        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                        Comment

                        • 328power
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 72
                          • -

                          #87
                          Oireet tuntuisi täsmäävän, talvella ei meinaa kunnolla tulla lämmintä jne., ei kai muutakuin ostamaan pullo pepsiä ja sivun 1 ohjeiden mukaan.

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            #88
                            Originally posted by 328power View Post
                            Omassa e36:ssa välillä kuuluu keskikonsolin takaa ihme kurnutusta kun sammuttaa auton, ilmaa järjestelmässä? Lämmöt menee ja pysyy siinä normaalissa, eli aavistuksen verran yli keskiviivan.
                            Onkos ilmastointia? Sammutuksen jälkeen kondenssiovedet tulee pihalle. Itsellä ainakin E46:sessa näin
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • 328power
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 72
                              • -

                              #89
                              Originally posted by arska84 View Post
                              Onkos ilmastointia? Sammutuksen jälkeen kondenssiovedet tulee pihalle. Itsellä ainakin E46:sessa näin
                              Ilmastointi löytyy, mutta en ole huomannut, että se "kurlaus" olisi mitenkään siihen yhteyksissä. Ei se ääni tule mitenkään säännöllisesti vaan ihan satunnaisesti ja juurikin siitä keskikonsolin takaata.

                              Comment

                              • Danny
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 44
                                • Keski-Suomi

                                #90
                                Originally posted by 328power View Post
                                Ilmastointi löytyy, mutta en ole huomannut, että se "kurlaus" olisi mitenkään siihen yhteyksissä. Ei se ääni tule mitenkään säännöllisesti vaan ihan satunnaisesti ja juurikin siitä keskikonsolin takaata.
                                Tein eilen tuon ilmauksen omaa puimuriin. Eikä tuo "kurlaus" vähinnyt minnekkään. Kyllä sinne kummiskin nestettä kiva määrä meni
                                -D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎