Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #46
    Originally posted by Terou View Post

    Kysyppä nyt sitten siltä naapuriltasi miten tuo kone (tai lämmityslaite) oikeaoppisesti ilmataan.
    Ja vielä ilman "konsteja" tai alipainelaitetta.

    Mut kyllä se "pitäisi" onnistua ainakin tuolla pullokonstilla, keulaa vaan niin pirusti ylös.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #47
      Originally posted by alspe View Post
      keulaa vaan niin pirusti ylös.
      Click image for larger version

Name:	ilmaus_bmw.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	4811073
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #48
        Originally posted by Terou View Post
        [ATTACH]34999[/ATTACH]
        Kyllä pitäis mennä. Olisko ollut vesiventtilit pakkosyötöllä kiinni tms.?
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #49
          Originally posted by alspe View Post
          Olisko ollut vesiventtilit pakkosyötöllä kiinni tms.?
          Auki oli varmuudella, kun niitä testailin vähän väliä, eli käänsin säätimet kylmälle -> naksahti. Käänsin kuumalle -> naksahti. Ja pidin säätimiä kuumalla muuten koko projektin ajan ja virtoja päällä (jos auto ei ollut käynnissä) kun letkuja puristelin kädet rakoilla
          Aina kun vähän anto kierroksia niin alkoi kuumempaa ilmaa puskemaan rööreistä, eli kyllä siellä venttiilit auki oli. Mutta sinne vain jäi kennoon ilmat nalkkiin.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #50
            Originally posted by Terou View Post
            [ATTACH]34999[/ATTACH]
            Vielä vähän ja öljypumppu hörii ilmoja ja tulee laakeriremppa

            Ei vaiskaan, hankala toi on ilmata, kerran sitä tehnyt. Auttaiskohan tuo jos lämppärin täyttäs vedellä alkuun, tilaahan siellä on tosi kivasti... Tuossa yksi a4 auri saatiin ilmoista tuolla lämppärin täytöllä, mutta siinä nuo putket on tosiaan "näkyvillä"...
            ...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #51
              Originally posted by Terou View Post
              Auki oli varmuudella, kun niitä testailin vähän väliä, eli käänsin säätimet kylmälle -> naksahti. Käänsin kuumalle -> naksahti. Ja pidin säätimiä kuumalla muuten koko projektin ajan ja virtoja päällä (jos auto ei ollut käynnissä) kun letkuja puristelin kädet rakoilla
              Aina kun vähän anto kierroksia niin alkoi kuumempaa ilmaa puskemaan rööreistä, eli kyllä siellä venttiilit auki oli. Mutta sinne vain jäi kennoon ilmat nalkkiin.
              Sitten olis voinu koittaa sitä konstia, että ottaa v-venttiilin ja kennon välistä letkun irti ja kaataa letku kautta lämppäriin nestettä. Letkuun kiinni piiiiitkä suppilo ja alumiinitikkaat auton viereen. On kumma jos ei pari kolmen metrin nestepatsas täytä kennoa
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Terou
                BTCF Member
                • May 2005
                • 791
                • Tampere

                #52
                Originally posted by alspe View Post
                Sitten olis voinu koittaa sitä konstia, että ottaa v-venttiilin ja kennon välistä letkun irti ja kaataa letku kautta lämppäriin nestettä. Letkuun kiinni piiiiitkä suppilo ja alumiinitikkaat auton viereen. On kumma jos ei pari kolmen metrin nestepatsas täytä kennoa
                Jep, on tässä patentteja mietitty, mutta on vaan vähä ikävässä paikassa nuo letkut ja kiinnostus ilmaushommiin on nyt nolla. Tuossahan ois 8 metriä korkea viljasiilo tuon ilmauspaikan vieressä, että jos sieltä siilon katolta pistää letkuun vettä menemään suoraan kennoon niin luulis jo menevän :think
                Pitää sitten ensi syksynä varmaan taas ottaa projektiks... Kohtahan tämä talvi on jo paleltu.
                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                Comment

                • kehveli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 276
                  • Lappeenranta

                  #53
                  Pitää tosisaan käydä kysymässä mikä on se oikea tapa ilmata tuo jäähdytysjärjestelmä.
                  Pojat vielä tappavat itsensä kun yrittivät ilmata bimmeriä talonkatolta. Ei kuulosta hyvältä....

                  Noh jahka menen naapurille asennuttamaan sisäpistokkeen autooni, niin samalla siinä tulee sitten kysäistyä.

                  Mutta jättäkää ne navetat ja alumiinitikkaat sivuun, kylllä se hemin kikka kuitenkin noista on paras
                  Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                  Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by Terou View Post
                    Auki oli varmuudella, kun niitä testailin vähän väliä, eli käänsin säätimet kylmälle -> naksahti. Käänsin kuumalle -> naksahti. Ja pidin säätimiä kuumalla muuten koko projektin ajan ja virtoja päällä (jos auto ei ollut käynnissä) kun letkuja puristelin kädet rakoilla
                    Aina kun vähän anto kierroksia niin alkoi kuumempaa ilmaa puskemaan rööreistä, eli kyllä siellä venttiilit auki oli. Mutta sinne vain jäi kennoon ilmat nalkkiin.
                    Siis kai sinulla oli auto käynnissä ja aloitit proggiksen kylmällä koneella?
                    100% varmuudella tulee ko.systeemillä ilmat systeemistä ulos, jos vesiventtiilit on kunnossa. Se pullopatentti ei muuten sitten saa juurikaan vuotaa liitoksesta syyläriin. Tosin kansiviankin mahdollisuus on olemassa jolloin uutta "tyhjää" ilmestyy kiertoon vaikka hetkeksi järjestelä täyttyisikin.
                    Itse metodissa ei ole vikaa.

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis kai sinulla oli auto käynnissä ja aloitit proggiksen kylmällä koneella?
                      100% varmuudella tulee ko.systeemillä ilmat systeemistä ulos, jos vesiventtiilit on kunnossa. Se pullopatentti ei muuten sitten saa juurikaan vuotaa liitoksesta syyläriin. Tosin kansiviankin mahdollisuus on olemassa jolloin uutta "tyhjää" ilmestyy kiertoon vaikka hetkeksi järjestelä täyttyisikin.
                      Itse metodissa ei ole vikaa.
                      Ekalla kerralla pullopatentin kanssa oli auto käynnissä koko ajan, siis siitä asti kun vettä ei enää imeytynyt sisään pikkuhiljaa kaatamalla. Toisella kerralla käynnistin auton vasta kun olin hetken puristellut pelkästään virrat päällä. Aina kylmä kone alussa. Ja missään vaiheessa en ole saanut tuota kennoa ilmattua, vaan se on pulputellut jo ilmauksen aikana. Eikä siitä muutu miksikään ajamalla, jäähdytysnestettä ei katoa myöskään minnekään. Että ilmalukko sinne kennoon vain jää, enemmän painetta nyt varmaan tarvittaisiin, mitä tuon pullon kanssa saa.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Siis niin kauan kun se pulputtelee, on siellä myös ilmaa. Eli tässä kohtaa voi iskeä uskonpuute kun pulputtelu eivaan tunnu loppuvan, mutta sitkeä puristelu kyllä lopulta palkitaan. Eli niin kauan homma jatkuu, kunnes kabiinissa on kuin huonossa saunassa ja ilmaa ei kovastakaan rutistelusta huolimatta enään tule. Sitkeyttä tuo hieman vaatii jos kenno on hörpännyt kunnolla ilmaa.
                        Itsestään se ei sieltä pois tule.

                        Comment

                        • Max
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 994
                          • Kotona

                          #57
                          Hemille kysymys! Käytin autoni (523i -96, M52B25) huollossa ku vaihtoivat paisuntasäiliön ja sinne tiivisteet... Nyt sitten tarkistin jähdytysnesteen korkeuden ja oli laskenut 3-4 senttiä tuosta cold/kalt-merkistä. Lisäsin suoraan kaatamalla nestettä mut siellähän varmasti on vielä ilmaa. Miten onnistuu ilmaus helpoiten (ilman et tarvis nesteitä valuttaa pois), kun järjestelmässä on jo nestettä ja ei tiedä kuinka paljon sinne voi vielä mennä?

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siis niin kauan kun se pulputtelee, on siellä myös ilmaa. Eli tässä kohtaa voi iskeä uskonpuute kun pulputtelu eivaan tunnu loppuvan, mutta sitkeä puristelu kyllä lopulta palkitaan. Eli niin kauan homma jatkuu, kunnes kabiinissa on kuin huonossa saunassa ja ilmaa ei kovastakaan rutistelusta huolimatta enään tule. Sitkeyttä tuo hieman vaatii jos kenno on hörpännyt kunnolla ilmaa.
                            Itsestään se ei sieltä pois tule.
                            Kyllä se vaan pakko on lopettaa 6 tunnin puristelun jälkeen, kun ilmaa ei yksinkertaisesti vaan tule ulos. Ja kädet on rakoilla. Kokeilin autoa myös kymmenessä eri asennossa ja käynnissä ja sammuksissa ja kierroksia ja ei kierroksia... Ja blublublublublub vaan kele

                            Kun järjestelmän tyhjensin aina ennen ilmausyritystä, niin kuului myös joka kerta lämmityslaitteen kenno tyhjenevän. Mutta se vain ei sitten koskaan täyty, vaan tuntuu jäävän samalla tavalla vajaaksi.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • samplinki
                              Newbiemmer
                              • Feb 2007
                              • 1

                              #59
                              Originally posted by Max View Post
                              Hemille kysymys! Käytin autoni (523i -96, M52B25) huollossa ku vaihtoivat paisuntasäiliön ja sinne tiivisteet... Nyt sitten tarkistin jähdytysnesteen korkeuden ja oli laskenut 3-4 senttiä tuosta cold/kalt-merkistä. Lisäsin suoraan kaatamalla nestettä mut siellähän varmasti on vielä ilmaa. Miten onnistuu ilmaus helpoiten (ilman et tarvis nesteitä valuttaa pois), kun järjestelmässä on jo nestettä ja ei tiedä kuinka paljon sinne voi vielä mennä?
                              ilmasin tällä viikolla ite ihan ilmaruuvin kautta ja puristeli vesiletkuja,ja tietty vähän aineksii,mut rupes ainakin toimimaan...mut on varmast muitakin keinoja ja toivottavast joku kertois ku ei toi kaikil tunnu onnistuvan/toimivan:think

                              Comment

                              • datzka
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 778
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by tigu View Post
                                Mutta eikai sen alavesiletkun kuulukkaan olla lämmin:think eikös se termari aukea mottiin päin..alavesiletkussa kulkee jäähtynyt neste..vai?ko?kö?
                                No mutta jos sitä autoa ilmataan paikoillaan niin ei se vesi varmaankaan viileäksi asti jäähdy syylärissä?
                                ///M3 97-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎