Sanooko mitään "perän pomppiminen" kumia poltettaessa(yritettäessä)....tällaisilla alitehoisilla ja väännöttömillä muovimoottori autoilla se pitäisi lailla kieltää...
Sanooko mitään "perän pomppiminen" kumia poltettaessa(yritettäessä....tällaisilla alitehoisilla ja väännöttömillä muovimoottori autoilla se pitäisi lailla kieltää...
Sitten kun siitä vaikka otetaan turbottamalla 400hp ja 500nm niin peräkestää paremmin, en kyllä usko.
Ja ylileveillä renkaillahan ei ole osuutta asiaan???
Juupa joo! Täytyy tässä muistuttaa että kumin seoksella on huomattava merkitys asiaan. Ei niinkään leveydellä. Itsellä oli 255 leveät taka nakit aikaisemmin jotka suli asfalttiin mennen tullen muttei pitoa ollut missään. Ja nyt vanteiden vaihdon yhteydessä tuli pirelin 205 leveät kumit jotka ottaa sairaasti pitoa.
Nykyiset kumit hädin tuskin edes jättää mustaa rantua tiehen ilman jarrua tai suuria kierroksia.
Tarkoittaa kenties myös sitä että jos haluaa antaa autolle runtua ilman että muuttaa perän tuennan kannattaa ostaa markkinoitten halvimmat kumit ja mahdollisimman kovaa seosta olevat.
No kun se rupee ainoastaan 245Nm omaavana alustageometriasta ja kaikista 'muoviosien' välyksistä johtuen tietyssä kohtaa nypyttämään, niin repeehän siinä jo paikkojen lisäks kuskilta pelihousutkin...
Eipä varmaan oo ensimmäinen, eikä viimeinen auto, jossa inssi ei usko, että vääntöä vastaan ottava tukivarsi ei pelkässä pellissä pulteilla kiinni pysy!
Mulla ei oo sievästä käytöstä johtuen paikat repeilly, mutta olis sittekin pitäny vaan ottaa se E34 535i, vaikka muija haukkuikin sitä vanhaksi!!!
Oisit vastannu muijalles, että ei se 535i ainakaan sua vanhempi ole...
mulla kans repes mun 325sest perä irti rungosta... kaveri ajo talvel penkkaan silleen et lähti rengaski pois paikoiltaan.... ei muutaku vakuutusyhtiöön yhteyttä.. mut ei korvannu koska ne selvitti ja bmw:ltä sanottiin että on e36 325 ongelma... niit on menny kuulemma paljon..:(
Sitten kun siitä vaikka otetaan turbottamalla 400hp ja 500nm niin peräkestää paremmin, en kyllä usko.
Et tainnut ymmärtää mitä hain...en siis väitä että kestää tuolla mainitsemallasi tavalla,mutta mietippä tilanne kun alitehoisella moottorilla poltetaan kumia,kytkimellä repimistä,pitävät renkaat(perän pomppimis ilmiö) niin kyllä se aikalailla enemmän rasittaan kiinnityspisteitä kun se että keralla nostetaan kytkin ylös ja sen jälkeen se rengas "palaa" ilman turhia rynkytyksiä,tämä tietysti vaatii voimaa!
Sama asia ,otetaan pellinpala käteen, väännetään se kertaalleen,ei katkennut!Otetaan samainen pellinpala ja taitellaan sitä muutama kerta,katkesi! you know..
Mietin tuota pulttien kesto asiaa ja tulin siihen tulokseen että rakennan omaan perämurikkaani yhden uuden korvakkeen siihen kardaanin puoleiseen päähän kun se on vain yhdellä pultilla kiinni siinä uun (U) muotoisessa palkissa joka on taas korissa kiinni.
Itsellä on juuri tämän pultin kesto ollu ongelmana. Eli jos kardaanin ja murikan välisen laipan molemmin puolin on pultit käsittäisin itse että kestäisi tällöin teoreettisesti kaksinkertaisen voiman!?!?
Tosin kaippa tuo taas sen jälkeen repeää korista irti mutta täytyy varmaan tukea koristakin jollain tavalla vielä tässä kunhan keksii mitenkä se tehdään siististi ja toimivasti.
Seuraava paikka mikä leviää on luultavimmin vetarit koska M3 joissa on paksummat vetarit paukkuu ainakin ralli piireissä usein.
Mietin kanssa sitä että paljonkos sitä tehoa pitäisi olla myllyssä että ei olisi ns. alitehoinen? Itsellä menee kyllä ihan kivasti tuossa omassa yli 200 hepan takapyörä teho.
Itellä kans repes perän toinen kiinnike...Helpoin oli korjata kun repi takapenkin pois ja leikkas palan pelliä auki ja hitsas sitä kautta...aikaa kulu palttiarallaa pari tuntia...
Eikä menny ees hermot
Sama homma oli tuossa minu jatkeessa. Tuossa pari puhelimella otettua kuvaa. Perä tosiaan repes kahdesta kohtaa läskineen irti terveestä pellistä.
http://img335.imageshack.us/my.php?image=kuva029wr8.jpg
http://img184.imageshack.us/my.php?image=kuva021ik8.jpg
mulla irtos kans perä hitsisaumoista. mut onneks o suhteita ammattihitsareihinC se perä kannattaa muuten sit hitsata penkkien takaa!!!!!!! kyllä pysyy!
Samaa ongelmaa myös täällä, eli perä repeää irti korista ja siitä johtui pitkään ihmetelty "klonksahdus"..Tuli sitten sekin korjautettua ja hitsasivat juuri takapenkin altakin ja reilusti alle satku meni töihin + samalla viellä vaihto jousetkin..
Comment