Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #16
    Originally posted by JanisHell
    Miten tämä tehoton kone tähän asiaan vaikuttaa???

    Sanooko mitään "perän pomppiminen" kumia poltettaessa(yritettäessä)....tällaisilla alitehoisilla ja väännöttömillä muovimoottori autoilla se pitäisi lailla kieltää...
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #17
      Originally posted by jani1632
      Sanooko mitään "perän pomppiminen" kumia poltettaessa(yritettäess&#228....tällaisilla alitehoisilla ja väännöttömillä muovimoottori autoilla se pitäisi lailla kieltää...
      Sitten kun siitä vaikka otetaan turbottamalla 400hp ja 500nm niin peräkestää paremmin, en kyllä usko.
      325i -93 E36

      Comment

      • DropIt
        BTCF Member
        • Feb 2004
        • 1081
        • Ylivieska

        #18
        Kaverilla repes myöskin perä irti korista. Kaveripiirin ainoa lukolla varustettu e36. Oli lähtenyt jo joskus aikaisemminkin mutta korjattu huteloiden.

        Itse luulin että näin voi käydä ainoastaan silloin jos ajetaan esim katukivetykseen luisussa mutta ilmeisesti tämä ei ollutkaan ihan harvinaista
        [Youtubessa]
        e70 X5 3.0sd
        e87 116i
        e36 328i cab :think
        -
        Ex e46 320d
        Ex e30 325i
        Ex e30 318i

        Comment

        • Rastuss
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 112
          • tampere

          #19
          Originally posted by carlsberg
          Ja ylileveillä renkaillahan ei ole osuutta asiaan???
          Juupa joo! Täytyy tässä muistuttaa että kumin seoksella on huomattava merkitys asiaan. Ei niinkään leveydellä. Itsellä oli 255 leveät taka nakit aikaisemmin jotka suli asfalttiin mennen tullen muttei pitoa ollut missään. Ja nyt vanteiden vaihdon yhteydessä tuli pirelin 205 leveät kumit jotka ottaa sairaasti pitoa.
          Nykyiset kumit hädin tuskin edes jättää mustaa rantua tiehen ilman jarrua tai suuria kierroksia.

          Tarkoittaa kenties myös sitä että jos haluaa antaa autolle runtua ilman että muuttaa perän tuennan kannattaa ostaa markkinoitten halvimmat kumit ja mahdollisimman kovaa seosta olevat.
          Nykyisin:
          E39 530DA Touring
          E39 523A Touring
          E30 325 Cabriolet Koenig special
          E36 325
          E53 X5 3.0D
          Honda CBR 1000RR Fireblade - Repsol limited edition

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #20
            Originally posted by dunkelblau
            No kun se rupee ainoastaan 245Nm omaavana alustageometriasta ja kaikista 'muoviosien' välyksistä johtuen tietyssä kohtaa nypyttämään, niin repeehän siinä jo paikkojen lisäks kuskilta pelihousutkin...

            Eipä varmaan oo ensimmäinen, eikä viimeinen auto, jossa inssi ei usko, että vääntöä vastaan ottava tukivarsi ei pelkässä pellissä pulteilla kiinni pysy!

            Mulla ei oo sievästä käytöstä johtuen paikat repeilly, mutta olis sittekin pitäny vaan ottaa se E34 535i, vaikka muija haukkuikin sitä vanhaksi!!!
            Oisit vastannu muijalles, että ei se 535i ainakaan sua vanhempi ole...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #21

              Comment

              • tuomasm3
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 70
                • Vihti

                #22
                mulla kans repes mun 325sest perä irti rungosta... kaveri ajo talvel penkkaan silleen et lähti rengaski pois paikoiltaan.... ei muutaku vakuutusyhtiöön yhteyttä.. mut ei korvannu koska ne selvitti ja bmw:ltä sanottiin että on e36 325 ongelma... niit on menny kuulemma paljon..:(

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by JanisHell
                  Sitten kun siitä vaikka otetaan turbottamalla 400hp ja 500nm niin peräkestää paremmin, en kyllä usko.
                  Et tainnut ymmärtää mitä hain...en siis väitä että kestää tuolla mainitsemallasi tavalla,mutta mietippä tilanne kun alitehoisella moottorilla poltetaan kumia,kytkimellä repimistä,pitävät renkaat(perän pomppimis ilmiö) niin kyllä se aikalailla enemmän rasittaan kiinnityspisteitä kun se että keralla nostetaan kytkin ylös ja sen jälkeen se rengas "palaa" ilman turhia rynkytyksiä,tämä tietysti vaatii voimaa!

                  Sama asia ,otetaan pellinpala käteen, väännetään se kertaalleen,ei katkennut!Otetaan samainen pellinpala ja taitellaan sitä muutama kerta,katkesi! you know..
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • Rastuss
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 112
                    • tampere

                    #24
                    Mietin tuota pulttien kesto asiaa ja tulin siihen tulokseen että rakennan omaan perämurikkaani yhden uuden korvakkeen siihen kardaanin puoleiseen päähän kun se on vain yhdellä pultilla kiinni siinä uun (U) muotoisessa palkissa joka on taas korissa kiinni.
                    Itsellä on juuri tämän pultin kesto ollu ongelmana. Eli jos kardaanin ja murikan välisen laipan molemmin puolin on pultit käsittäisin itse että kestäisi tällöin teoreettisesti kaksinkertaisen voiman!?!?
                    Tosin kaippa tuo taas sen jälkeen repeää korista irti mutta täytyy varmaan tukea koristakin jollain tavalla vielä tässä kunhan keksii mitenkä se tehdään siististi ja toimivasti.
                    Seuraava paikka mikä leviää on luultavimmin vetarit koska M3 joissa on paksummat vetarit paukkuu ainakin ralli piireissä usein.
                    Mietin kanssa sitä että paljonkos sitä tehoa pitäisi olla myllyssä että ei olisi ns. alitehoinen? Itsellä menee kyllä ihan kivasti tuossa omassa yli 200 hepan takapyörä teho.
                    Nykyisin:
                    E39 530DA Touring
                    E39 523A Touring
                    E30 325 Cabriolet Koenig special
                    E36 325
                    E53 X5 3.0D
                    Honda CBR 1000RR Fireblade - Repsol limited edition

                    Comment

                    • -JUZ-
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 48
                      • Huittinen

                      #25
                      Itellä kans repes perän toinen kiinnike...Helpoin oli korjata kun repi takapenkin pois ja leikkas palan pelliä auki ja hitsas sitä kautta...aikaa kulu palttiarallaa pari tuntia...
                      Eikä menny ees hermot
                      E36 320 -92

                      Comment

                      • pablo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 732
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Onkos m3:sissaki tätä samaa ongelmaa vai onko niissä erilainen toi takaakselisto ???

                        Comment

                        • peqqa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 276
                          • Racejärvi

                          #27
                          Sama homma oli tuossa minu jatkeessa. Tuossa pari puhelimella otettua kuvaa. Perä tosiaan repes kahdesta kohtaa läskineen irti terveestä pellistä.
                          http://img335.imageshack.us/my.php?image=kuva029wr8.jpg
                          http://img184.imageshack.us/my.php?image=kuva021ik8.jpg
                          www.kleiner-tuning.fi

                          Comment

                          • loz
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 878
                            • Helsinki

                            #28
                            ostakaa halppisrenkaat ni "voima" ei purkaudu minään muuna, kuin halvan kumin hajuna
                            "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                            Comment

                            • erg0z
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 43
                              • Kaarina

                              #29
                              mulla irtos kans perä hitsisaumoista. mut onneks o suhteita ammattihitsareihinC se perä kannattaa muuten sit hitsata penkkien takaa!!!!!!! kyllä pysyy!
                              Bmw 330ci cabrio -02

                              Comment

                              • KeDa21
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 322

                                #30
                                Samaa ongelmaa myös täällä, eli perä repeää irti korista ja siitä johtui pitkään ihmetelty "klonksahdus"..Tuli sitten sekin korjautettua ja hitsasivat juuri takapenkin altakin ja reilusti alle satku meni töihin + samalla viellä vaihto jousetkin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎