e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HalfMoonRider#0
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 103
    • Pälkäne

    #61
    Saatiin nyt omaa autoa vahvistettua (itte tekemät palat) tuolta perästä. Vielä vaatii maalia pintaan ni ovat lopullisesti valmiit peräkehikon asennusta varten.

    Kuvia löytyy: http://halfmoonriders.tk

    Tai suorat kuvat: http://hmr.pp.fi/BMW108.jpg ja http://hmr.pp.fi/BMW109.jpg
    Don't let them say that you can't be the things that you want, just believe in yourself and TAKE YOUR BEST SHOT!!

    Rallien Incar videot ym. -> www.halfmoonriders.co.nr

    Comment

    • HalfMoonRider#0
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 103
      • Pälkäne

      #62
      Tuossa vielä maalattuna: http://hmr.pp.fi/BMW128.jpg ja

      Toivottavasti nyt kestäisi rallin aiheuttamaa rasitusta
      Don't let them say that you can't be the things that you want, just believe in yourself and TAKE YOUR BEST SHOT!!

      Rallien Incar videot ym. -> www.halfmoonriders.co.nr

      Comment

      • Makkiver
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 140

        #63
        Originally posted by Rastuss View Post
        Juupa joo! Täytyy tässä muistuttaa että kumin seoksella on huomattava merkitys asiaan. Ei niinkään leveydellä. Itsellä oli 255 leveät taka nakit aikaisemmin jotka suli asfalttiin mennen tullen muttei pitoa ollut missään. Ja nyt vanteiden vaihdon yhteydessä tuli pirelin 205 leveät kumit jotka ottaa sairaasti pitoa.
        Nykyiset kumit hädin tuskin edes jättää mustaa rantua tiehen ilman jarrua tai suuria kierroksia.

        Tarkoittaa kenties myös sitä että jos haluaa antaa autolle runtua ilman että muuttaa perän tuennan kannattaa ostaa markkinoitten halvimmat kumit ja mahdollisimman kovaa seosta olevat.
        Todennäköisesti kumin profiililla asiaan vaikutusta pikkasen enemmän mitä seoksella? Eli korkea profiili pitää tietenkin paljon paremmin mitä matalaprofiili..

        Ei ne kiihdytysautotkaan millään matalaprofiili renkailla ajele..
        Last edited by Makkiver; 27-04-2007, 15:58.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #64
          Originally posted by Makkiver View Post
          Todennäköisesti kumin profiililla asiaan vaikutusta pikkasen enemmän mitä seoksella? Eli korkea profiili pitää tietenkin paljon paremmin mitä matalaprofiili..

          Ei ne kiihdytysautotkaan millään matalaprofiili renkailla ajele..
          No sähän insinööri olet! Juu katuautojen 70-sarjan kumit on samaa pikiliimaa kun kiihytysautojen kumit, ja mataprofiiliset kumit on uretaania? Ihan ku rata-autoissakin, kauheen liukkaat?
          Ootko koskaan käpistelly vaikka mikroauton kumeja, eikö olekkin hassua että paljain käsin voit kynnellä painella koloja?
          ...

          Comment

          • Makkiver
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 140

            #65
            Originally posted by reddewil View Post
            No sähän insinööri olet! Juu katuautojen 70-sarjan kumit on samaa pikiliimaa kun kiihytysautojen kumit, ja mataprofiiliset kumit on uretaania? Ihan ku rata-autoissakin, kauheen liukkaat?
            Ootko koskaan käpistelly vaikka mikroauton kumeja, eikö olekkin hassua että paljain käsin voit kynnellä painella koloja?

            No herää nyt tähän maailmaan

            Seos ei varmasti ole ollut merkittävästi erilainen (Ja kapeampikaan kumi ei tainnut olla mikroauton rengas vaan perus Pirelli? ) Joten varmasti tässä tapauksessa on vaikuttanut se että kumissa on enempi runkoa ja runko kun joustaa niin ei rengas lipsu niin helposti..

            Jos siis opettelet LUKEMAAN että koitin selittää että kumin rungolla on huomattava merkitys kiihdytyspitoon samalla seoksella.. En siis väittänyt korkeampaa kumia yhtään pehmeämmäksi seokseltaan vaan rungoltaan..

            Rata autoissa on matalat renkaat erisyistä..

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #66
              Takapään puslien vaihdon yhteydessä tuli tarkastettua nuo perän kiinnityspisteet, kaikki kunnossa onneksi!

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Pasi Siitari
                Newbiemmer
                • Mar 2005
                • 10

                #67
                itsellä e36 m3:ssa perä nytkähtää kiihdytettäessa sivulle, epäilin puslia. Mutta olisikohan mahdollista että perä revennyt irti korista? Onko m3:ssa perän kiinnityksessä mitään eroa esim. 325 bemuun?

                Comment

                • Da_silva
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 233
                  • Varpaisjärvi

                  #68
                  Powerflexin puslat joka paikkaan ja kun akseli on irti silloin hitsaa alapuolen ja taka penkki irti sieltä leikkaa reiät josta näkyy ne ylä kiinnitykset ja perä kontin puolelle kans pari reikää niin ei petä sen jäkeen...
                  BMW 325i -88 turbo *Pluton ex*

                  Next ?
                  ex. BMW 325i cabrio -87
                  ex.BMW 325i -86
                  ex. BMW 325iM Turbo -88
                  ex.Yamaha yzf R1 -00

                  Comment

                  • kuminalli
                    Newbiemmer
                    • Dec 2005
                    • 3

                    #69
                    Olisko jollakin kuvia mistä kohtaa pitäs leikellä peltiä sisäpuolelta sieltä penkin takaa, että pääsis hitsaamaan (jos tarvii) kun kirskuu niin pirusti ku jarruttaa ja pysähtyy?

                    Comment

                    • Bubba-J
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 111
                      • Karstula

                      #70
                      mulla lähti kans ja hitsattiin kerran paikalleen mutta eipä pysyny, miten sitä kannattas vahvistaa että sais pysymään?
                      Olavi12 goes Bubba-J

                      nykyään
                      735IA -98
                      lada 2107
                      ex
                      535 -90(pitkin kaiteita)
                      325 -91

                      Comment

                      • Bubba-J
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 111
                        • Karstula

                        #71
                        joo eli puimuri menee ensi viikolla pajalle ja siellä lähtee taka akseli irti ja sitten hitsataan laajalle alueelle peltiä lisää ja auton taka osan kaikki mahdolliset puslat menee vaihtoon. kuulemma pitäisi tuon jälkeen olla melkein kuin uusi.
                        Olavi12 goes Bubba-J

                        nykyään
                        735IA -98
                        lada 2107
                        ex
                        535 -90(pitkin kaiteita)
                        325 -91

                        Comment

                        • Make79
                          Newbiemmer
                          • Aug 2007
                          • 14

                          #72
                          Originally posted by villek View Post
                          meillä oli viel parivuotta sitten -94 325i joka sai kenkää "riittävästi" mutta ei siitä koskaan perä irronnut, omituista.
                          Itellä -93 325TDS ollut jo neljä vuotta, kärräilly ite 100tkm, oon vetäny välillä asvaltillakkin luisussa ja pyörittäny paskarinkiä... Vielä on akseli pysyny auton alla, toivottavasti pysyy jatkossaki.
                          Yhellä tutulla kyllä irtos 325:ta bensasta.

                          Comment

                          • invisible_pain
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 72
                            • Suomenniemi

                            #73
                            te ketkä nyt olette jo korjanneet/hitsauttaneet peränne niin paljonko projekti tullut maksamaan? mulla olis ny edessä hitsauttaa perä takaisin kiinni koriin ja kun omat resurssit ei riitä niin pitäis pajalle viedä, olis kiva saada hinnoista edes jotain tietoa, ja sit jo jollakin olis tiedossa hyvä bemarin korjaus paja Mikkelin lähistöllä niin laittakaa tietoa tulemaan..
                            WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

                            Comment

                            • MJM84
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 47
                              • Seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by invisible_pain View Post
                              te ketkä nyt olette jo korjanneet/hitsauttaneet peränne niin paljonko projekti tullut maksamaan? mulla olis ny edessä hitsauttaa perä takaisin kiinni koriin ja kun omat resurssit ei riitä niin pitäis pajalle viedä, olis kiva saada hinnoista edes jotain tietoa, ja sit jo jollakin olis tiedossa hyvä bemarin korjaus paja Mikkelin lähistöllä niin laittakaa tietoa tulemaan..
                              on muuten sitten yhtäkkiä helppo hitsata,jos hyvän haluaa, niin pitää leikata peräkontin lattiasta palat,tjs. pois että pääsee hitsaamaan "välipohjaan"...
                              väliaikaisen korjauksen voi tehdä pohjasta päin hitsaamalla vahvikkeet orkkis paikkojen ympärille... mut silloin kiinnitys holkki tuetaan vain alhaalta eli heiluu edelleen yläpuolen kiinnitys pisteistä...ja repeää irti uudestaan.
                              Itsellä meni 4h kun tiputin akseliston alas, hitsasin vain alapuolelta ja löin kasaan... Että nyrkkipajalla voi olla työtahti vähä toinen,kun ei ole oma "urakka"... voi olla kallistakin,Riippuen tietysti kuinka monesta pisteestä on revenny(itsellä oli 2 paikasta)

                              Toivottavasti saat kuntoon
                              1.SOent
                              2.inse!
                              3.gntt!
                              4.näät!
                              5.aä,i!
                              6.tpvh!
                              7.ueii!
                              8.rrti!
                              9.esur!
                              10.!ene!

                              Comment

                              • irr3l3vant
                                Newbiemmer
                                • Oct 2007
                                • 2
                                • Tampere

                                #75
                                Osaakohan kukaan sanoa, onko tuo ongelma yhtälailla farkku-tai/ja nelivetomallissa? :think
                                Ja nimenomaan tuossa e46:ssa.
                                Last edited by irr3l3vant; 02-11-2007, 11:39.

                                Comment

                                Working...
                                X