Aika kovia lupaa tuo 3M...eli tuolla pitäis periaatteessa saada kiinnittää lokarit, helmat jne? Ja jos tarvii paikata reikää, niin tuollako voi liimata vaan peltiä päälle, eikä inssi ala irvistelemään yhtään?
Eikai sen inssin pitäs irvistellä sama millä se pelti on reijän tukkeeksi kiinnitetty. Muistan ku joskus 90-luvulla peruskouluikäsenä pistettiin isän Fiat Regataa katsastuskuntoon, pohjassa oli reikä minkä ympärille pistin perus silikoonia ja päälle pellinpala popniiteillä, kuskin oven alareuna oli ruostunu puhki ja repsotti auki ni sinne ruutattiin väliin uretaania ja pistettiin yöksi teipillä pellin reunat yhteen. Leima tuli
Aika kovia lupaa tuo 3M...eli tuolla pitäis periaatteessa saada kiinnittää lokarit, helmat jne? Ja jos tarvii paikata reikää, niin tuollako voi liimata vaan peltiä päälle, eikä inssi ala irvistelemään yhtään?
Kyllä mulla on e30:ssä helmat kiinni liimalla. Nykyään kai liimaamista käytetään ihan uusia autoja valmistettaessa tai ainakin kolarikorjauksissa. Lisäksi mulla on nämä mainitut m3 vahvikkeet kiinni liimalla. Paljon parempi vaihtoehto kuin hitsaaminen, koska hitsatessa palaa kotelon sisäinen maali pois ja alkaa ruostumaan sieltä käsin. Tullutta vauriota ei edes huomaa ennenkuin koko palli on aivan mätä sisältä ja ruoste puskee läpi asti. Olen käyttäny tätä liimaa: http://www.finnsco.fi/pages/suomi/tu...ma-epox-90.php
Täähän on iha arkipäivää muoveille itellä kans kävi juurikin näin ja kun kehdon tiputti alas, tuli kahden nyrkin kokoiset pellit niiden pulttien mukana pohjasta
Onnea ja menestystä kaikille jotka näitä joutuvat korjailemaan, ja tosiaan älkää ruvetko pelkästään hitsailemaan niitä ratkeamia yms, hommatkaa ne ämmäläisen vahvikepalat sinne niin säästytte niiltä typeriltä uudelleen korjauksilta, ja sieltä takapenkkien alta kans auki se pelti
sama paska tämä "uus" kolmekutone, tympiää hommaa edelleen tää
kaisse pittee vaa jaksaa tehä
Laitetaanpa huvikseen tännekin.. Ostin siis tommosen coupen viime kesänä ja tiedossa oli, että tämä homma tulee eteen. Mätimään se oli tietty päässyt ja vieläpä takakynkän kiinnikkeiden pultit katkesi paikalleen ja piti tehdä uudet..
Eli tommoseen kannattaa varautua myös. Vahvikkeet tuli Tommyracelta, jotka on paksummat, kuin marmorilla ja hitsaamalla laitettu kiinni.
Laitetaanpa hyvikseen tännekin.. Ostin siis tommosen coupen viime kesänä ja tiedossa oli, että tämä homma tulee eteen. Mätimään se oli tietty päässyt ja vieläpä takakynkän kiinnikkeiden pultit katkesi paikalleen ja piti tehdä uudet..
Eli tommoseen kannattaa varautua myös. Vahvikkeet tuli Tommyracelta, jotka on paksummat, kuin marmorilla ja hitsaamalla laitettu kiinni.
EDIT: Itsehän olen sitä mieltä, että näitä E36 ei ole kuin kahdenlaista: Niitä joissa perä on revennyt ja hitsattu ja sitten ne, missä se ei vielä ole revennyt.
Viikonloppuna pitäs alkaa tätä samaa hommaa tekemään kaverin autoon.
Taka-akseli kokonaan pois ja ilmeisesti tankin joutuu puottamaan kans pois jos ei halua polttaa autoa ja hallia.
Onkos jollakin kuvia tuosta yläpään korjauksesta eli takapenkin alta? Mietin tässä vaan, että kun yläpäästä on revennyt niin kuinka ootte saanut kohdistettua nuo tapit linjaansa?
Enpähän oo kyllä ikinä irroittanu tankkia vahvikkeiden hitsauksen takia. Vedellä kastelee tankin kunnolla yläpinnasta suihkepullolla ja survoo märkiä rättejä siihen ympäristöön.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Enpähän oo kyllä ikinä irroittanu tankkia vahvikkeiden hitsauksen takia. Vedellä kastelee tankin kunnolla yläpinnasta suihkepullolla ja survoo märkiä rättejä siihen ympäristöön.
No joo homma tuli tehtyä ja tankki otettiin irti varmuuden vuoksi. Homma tuli tehtyä viikonlopussa ja auto saatiin valmiiksi sunnuntaina neljän aikaan aamuyöstä vaikka alotettiin perjantaina iltapäivällä. Yhtä helvetin takkuamista koko homma, mikkään ei menny kohtuuella.
Kaverilla oli oikeanpuoleinen etukiinnike revennyt pohjapeltien mätimisen seurauksena ja se oli repinyt sen pultin yläpään kupin minkä johdosta pultti heilui irrallaan. Kuskinpuolen takakiinnike olisi ollut seuraavana menossa, mutta onneksi otettiin "ajoissa" kiinni niin ei tarvinnut sitä sen kummemmin hitsuutella. Jotain hommasta oppineena voin sanoa, että en enää kaasuttomalla valovirta hitsauskoneella tee mitään autopeltihommia, aivan täyttä helvettiä koko homma, mutta pakon saattelemana tuli tämäkin tehtyä
Comment