Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 perä repeää irti korista!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taramarjaana
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 16

    Originally posted by HalfMoonRider#0 View Post
    No niinpäs olikin, unenpöpperössä en ollut näköjään tuota huomannut.

    Hmm, $85.00 kuulostaa aika pahalta, joten täytyy nyt ainakin ensin yrittää itse tehdä tuon tapaisia. Mutta kiitos kuitenkin, noista kuvista on jo paljon apua.
    ookko tosissas että n. 60eurolla kannattaa alkaa tekemään itte...mullaki olis käyttöä noin halvalle miehelle (jos ei oo marjanpoimija)

    Comment

    • Torppa
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 291
      • Vihti

      nyt sitten alkaa olemaan puslien vaihtoa mullakin edessä Sekä mahdollisesti kiinnikkeiden korjailua :S
      ------------------------------------------------
      Entiset:
      E61 535D M-sport 11/-05
      E61 535D M-sport 12/-04
      E46 330D Touring 11/-03
      E36 325i Coupe 8/-92
      E30 318i Coupe -89

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        Originally posted by taramarjaana View Post
        ookko tosissas että n. 60eurolla kannattaa alkaa tekemään itte...mullaki olis käyttöä noin halvalle miehelle (jos ei oo marjanpoimija)
        Palat on helppo tehä ite plootusta, ei kannata ruveta maksaamaan parista pellinpalasta satasta

        Comment

        • Meizzel1
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 247
          • JKL

          Hei!
          Nyt olisi tälläistä ongelmaa. Elikkä autosta alkoi kuulua kolinaa ja alkoi vetää urissa pahasti ja rattikin oli ihan vinossaIlmeni about 60km vedättelyn jälkee ajeltua... Noh vein korjaamolle ja nyt on vaihdettu kaikki iskarit ja perästä puslia+edestä jotkin helat. No ongelmat jatkuu. Vieläkin kuuluu perästä kolinaa kuskin puolelta, tosin asfltilla kun ajelee niin vain montuissa, mutta hiekkatiellä lähes jatkuvaa ääntelyä on ja hiekkatiellä perä muljuaa kummasti(voi olla renkaistakin)...Veikkailtiin pakoputkea ja vähän taivuteltiin ja ongelma kait vähän helpotti,mutta nyt ei oikein usko riitä että vain siinä olisi ongelma. Eli onko mahdollisesti perä repeytynyt? Kuulusiko silloin muljuta käsijarrun ja kytkimen kanssa temppuilessa? Ja kai huollossa olisi huomattu jos perässä olisi repeytymää? Auto siis e36 318is
          Last edited by Meizzel1; 22-09-2009, 19:37. Reason: Malli unohtui:)
          Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
          E91 320i Alpinweiss III

          EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
          E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
          E36 320i Taxi Schwarz joku?
          E36 318i Touring Hellrot

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Meizzel1 View Post
            Hei!
            Nyt olisi tälläistä ongelmaa. Elikkä autosta alkoi kuulua kolinaa ja alkoi vetää urissa pahasti ja rattikin oli ihan vinossaIlmeni about 60km vedättelyn jälkee ajeltua... Noh vein korjaamolle ja nyt on vaihdettu kaikki iskarit ja perästä puslia+edestä jotkin helat. No ongelmat jatkuu. Vieläkin kuuluu perästä kolinaa kuskin puolelta, tosin asfltilla kun ajelee niin vain montuissa, mutta hiekkatiellä lähes jatkuvaa ääntelyä on ja hiekkatiellä perä muljuaa kummasti(voi olla renkaistakin)...Veikkailtiin pakoputkea ja vähän taivuteltiin ja ongelma kait vähän helpotti,mutta nyt ei oikein usko riitä että vain siinä olisi ongelma. Eli onko mahdollisesti perä repeytynyt? Kuulusiko silloin muljuta käsijarrun ja kytkimen kanssa temppuilessa? Ja kai huollossa olisi huomattu jos perässä olisi repeytymää? Auto siis e36 318is
            Pakoputki tuskin siihen muljuamiseen vaikuttaa Ei sitä taka-apurungon kiinnikkeiden hajoamista monesti altapäin apurunkoa purkamatta näe.

            Todennäköisesti osa(t) nro 4. loppu. Vai onko nuo ne mitä vaihtoivat?
            Last edited by JJT; 22-09-2009, 19:46.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Meizzel1
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 247
              • JKL

              Pitää huomenna soitella pajalle ja kysyä...Toivotaan parasta ja pelätään pahinta Jotenkin omituiselta tuntuu koko ongelma...Kuuluu kai merkin ihanuuksiin
              Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
              E91 320i Alpinweiss III

              EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
              E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
              E36 320i Taxi Schwarz joku?
              E36 318i Touring Hellrot

              Comment

              • Nifa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 292
                • Kymenlaakso™

                Originally posted by JJT View Post
                Pakoputki tuskin siihen muljuamiseen vaikuttaa Ei sitä taka-apurungon kiinnikkeiden hajoamista monesti altapäin apurunkoa purkamatta näe.

                Todennäköisesti osa(t) nro 4. loppu. Vai onko nuo ne mitä vaihtoivat?
                Itte ehdottaisin tuota samaista ratkaisua jos tulee tunnetta että perä muljuu alla, juurikin noi etummaiset puslat noista tukivarsista. Tosin itse en silloin ex:lläni kovin lujaa hiekkateillä ajanut, mutta ilmeni esim. moottoritiellä kun vaihtoi kaistaa niin selvästi perä oli menossa ihan omaan suuntaansa
                "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                Comment

                • Meizzel1
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 247
                  • JKL

                  Originally posted by JJT View Post
                  Pakoputki tuskin siihen muljuamiseen vaikuttaa Ei sitä taka-apurungon kiinnikkeiden hajoamista monesti altapäin apurunkoa purkamatta näe.

                  Todennäköisesti osa(t) nro 4. loppu. Vai onko nuo ne mitä vaihtoivat?
                  Laskussa lukee että vaihdettu on takatukivarren hela..eli onko kenties juuri tuo nro.4?
                  Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                  E91 320i Alpinweiss III

                  EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                  E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                  E36 320i Taxi Schwarz joku?
                  E36 318i Touring Hellrot

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Originally posted by Meizzel1 View Post
                    Laskussa lukee että vaihdettu on takatukivarren hela..eli onko kenties juuri tuo nro.4?
                    Yksikö vain? Kyllä ne suositellaan pareittain vaihdettaviksi
                    No joku siellä jo hihkuu ettei niitä ehjiä osia kannata vaihtaa mutta kyllähän se asia niin on että se hela kestää yhtä kauan oikealla kuin vasemmallakin puolella. Eli molemmat vaihtoon samalla kertaa.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Meizzel1
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 247
                      • JKL

                      Tosiaan kylä molemmat on vaihdettu Ilmaisin asian vaan väärin
                      Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                      E91 320i Alpinweiss III

                      EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                      E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                      E36 320i Taxi Schwarz joku?
                      E36 318i Touring Hellrot

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        En kyllä ensimmäisenä epäilsi perän repeämistä 318is:n väännöillä, kun se kerran kestää yli 500nm:n vääntöjäkin järkevästi käytettynä...
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          Onkos cabeissä havaittu perän repeämistä? pari sedania on tullut itekkin hitsuuteltua takasin nippuun...
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7081
                            • Forssa

                            Originally posted by ongelmalapsi View Post
                            Onkos cabeissä havaittu perän repeämistä? pari sedania on tullut itekkin hitsuuteltua takasin nippuun...
                            Yhtälailla se cäbistä taitaa irtoilla, ainakin foorumilla nimimerkillä sky kirjoittelevan e36 M3 cäbin perä taisi revetä.

                            Originally posted by JJT View Post
                            Pakoputki tuskin siihen muljuamiseen vaikuttaa Ei sitä taka-apurungon kiinnikkeiden hajoamista monesti altapäin apurunkoa purkamatta näe.
                            Riippuu ihan miten pahasti se irti onkaan sieltä. Pahin esimerkki kaverilta (ritmeester foorumilla) e36 320i kuskin puoleinen apurungon taka kiinnike revennyt täysin irti ja sen kyllä huomasi heti kun heitti selälleen auton alle. Voi sanoa jo että oli oikeastaan pelkkä reikä siinä missä pitäisi olla peltiä.
                            Vika alkoi ilmetä jo kauan aikaa siten kun ihmeteltiin ensin miksi pakoputki on ihan omitusiessa asennossa ja kolisee jotain vasten. Kamalaa pauketta ja eriskummallisia ääniä se alkoi pitää (vaikea selittää ), perä veteli miten sattui erityisesti moottorijarrulla sekä kaistan vaihdoissa.
                            Tulevana viikonloppuna yritetään hitsuutella uudet kiinnikkeet metritavarasta, katsotaan saadaanko ihan tuurilla kiinnike vieläpä oikealle paikalle.
                            Onko nuo vahvikepalat kuinka tarpeellisia? Epäilen että muovi on saanut joskus aikoinaan kenkää oikein huolella ja pusla tai jokin muu osa, jonka mahdollista päästä ottamaan koriin kiinni, hinkannut maalia pois ja ruostunut. tarpeeksi monta vuotta ruoste muhinut ja sitten repes irti. Nyt uutta peltiä tilalle ja luultavimmin tulee kestämään auton elinkaaren loppuun asti, vai laitetaanko ne vahvikepalat ihan just in case?

                            Kauheasti tuli sekavaa tekstiä mutta toivottavasti saatte jotain selvää...
                            Last edited by |foder|; 26-10-2009, 18:23.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • JaQu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 58
                              • Hamina

                              HEIJJAAAA!!!!

                              Liityinpä minäkin sitten tähän perän repeämis-clubiin!

                              Tuossa aamulla miehekkäästi lompsin liikkeeseen ja kysyin jotta olisko tukivarren etummaista puslaa hyllyssä? Noh, olihan niitä! Tulin kotiin ja hykertelin itsekseni että nyt muuten loppuu se kolina ja pauke!!! Adrenaliinipöllyssä tunkkasin perän ylös nanosekunnissa, pyörä oli irti muutama sekunti myöhemmin...

                              Olin jo irroittamassa tukivartta, mutta kesken kaiken tuli se ahaa-elämys:
                              Täytyisikö kummiskin mulkasta nuo kelkan puslat tässä samalla? Ja kas - Irti-poikki-katki-paskana oli kuskin puolen takimmainen kiinnike! Laitoin hyvin, HYVIN hitaasti työkalut maahan, poltin pari tupakkaa ja jatkoin hommia......Jätin kelkan puslat toistaiseksi omaan arvoonsa ja vaihdoin ajankuluksi uudet jarrupalat taakse niin saatiin maksimoiduksi tämäkin perän nostelu!

                              Onko kenelläkään tietoa/omia kokemuksia että kuinka kauan tuommosella kiinnikevikaisella vehkeellä voi/kannattaa ajella? Olen lauantaina lähdössä Tampereelle käymään mutta meinasin että jos jätettäis biimeri kotio...vai?

                              EDIT: Siis todellakin 1 kiinnike on ainoastaan rikki ja töyssyissä ei kuulu mitään sivuääniä, ainoastaan vaihdejarrutuksessa pienellä vaihteella ja kovemmassa kiihdytyksessä..
                              Last edited by JaQu; 30-10-2009, 00:10. Reason: täydennys
                              F11 520D -11

                              Comment

                              • Ac Naisseri
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 109
                                • Raisio

                                Originally posted by JaQu View Post
                                HEIJJAAAA!!!!

                                Liityinpä minäkin sitten tähän perän repeämis-clubiin!

                                Tuossa aamulla miehekkäästi lompsin liikkeeseen ja kysyin jotta olisko tukivarren etummaista puslaa hyllyssä? Noh, olihan niitä! Tulin kotiin ja hykertelin itsekseni että nyt muuten loppuu se kolina ja pauke!!! Adrenaliinipöllyssä tunkkasin perän ylös nanosekunnissa, pyörä oli irti muutama sekunti myöhemmin...

                                Olin jo irroittamassa tukivartta, mutta kesken kaiken tuli se ahaa-elämys:
                                Täytyisikö kummiskin mulkasta nuo kelkan puslat tässä samalla? Ja kas - Irti-poikki-katki-paskana oli kuskin puolen takimmainen kiinnike! Laitoin hyvin, HYVIN hitaasti työkalut maahan, poltin pari tupakkaa ja jatkoin hommia......Jätin kelkan puslat toistaiseksi omaan arvoonsa ja vaihdoin ajankuluksi uudet jarrupalat taakse niin saatiin maksimoiduksi tämäkin perän nostelu!

                                Onko kenelläkään tietoa/omia kokemuksia että kuinka kauan tuommosella kiinnikevikaisella vehkeellä voi/kannattaa ajella? Olen lauantaina lähdössä Tampereelle käymään mutta meinasin että jos jätettäis biimeri kotio...vai?

                                EDIT: Siis todellakin 1 kiinnike on ainoastaan rikki ja töyssyissä ei kuulu mitään sivuääniä, ainoastaan vaihdejarrutuksessa pienellä vaihteella ja kovemmassa kiihdytyksessä..

                                Ite taisin n.5000 km ajella, ku en uskaltanu ennemmin kattoo sinne alle ja todeta, että revenny se on. Mutta se tarkottiki sitte sitä, että revitellä ei saa. Ja täs taas yks syy, etten suosittele mitää kilpa-ajoa japaninihmeiden kans, sulta on repeämäs hanttarin etummainen kiinnike myös, jos ei oo räitty kiinni aiemmin. Yleensä se hanttarin etummainen repee ensi ja sitte kuljettajan puoleinen takaa.

                                Itellä korjausoperaatioon meni se 11-12 tuntia, ku pudotettiin akseli, hierottiin kiinnityspaikat puhtaaksi, hitsattiin M3 lätkät paikalleen (kuskin takimmainen kiinnityskuppi tuli lattialle asti, joten se hitsattiin eka vahvikelätkään->paikalleen ja luukku tavaratilanlattiaan ja ylhäältä myös kiinni), sitte vaihdettiin ne "kaljatölkki" puslat ja akseli paikalleen. Muut kiinnityskupit oli paikallaan, tosin se hanttarin etummainen oli aiemmin räitty kiinni ja vähä vinoon

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎