Originally posted by HalfMoonRider#0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 perä repeää irti korista!!!
Collapse
X
-
Hei!
Nyt olisi tälläistä ongelmaa. Elikkä autosta alkoi kuulua kolinaa ja alkoi vetää urissa pahasti ja rattikin oli ihan vinossaIlmeni about 60km vedättelyn jälkee ajeltua... Noh vein korjaamolle ja nyt on vaihdettu kaikki iskarit ja perästä puslia+edestä jotkin helat. No ongelmat jatkuu. Vieläkin kuuluu perästä kolinaa kuskin puolelta, tosin asfltilla kun ajelee niin vain montuissa, mutta hiekkatiellä lähes jatkuvaa ääntelyä on ja hiekkatiellä perä muljuaa kummasti(voi olla renkaistakin)...Veikkailtiin pakoputkea ja vähän taivuteltiin ja ongelma kait vähän helpotti,mutta nyt ei oikein usko riitä että vain siinä olisi ongelma. Eli onko mahdollisesti perä repeytynyt? Kuulusiko silloin muljuta käsijarrun ja kytkimen kanssa temppuilessa? Ja kai huollossa olisi huomattu jos perässä olisi repeytymää? Auto siis e36 318isNyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by Meizzel1 View PostHei!
Nyt olisi tälläistä ongelmaa. Elikkä autosta alkoi kuulua kolinaa ja alkoi vetää urissa pahasti ja rattikin oli ihan vinossaIlmeni about 60km vedättelyn jälkee ajeltua... Noh vein korjaamolle ja nyt on vaihdettu kaikki iskarit ja perästä puslia+edestä jotkin helat. No ongelmat jatkuu. Vieläkin kuuluu perästä kolinaa kuskin puolelta, tosin asfltilla kun ajelee niin vain montuissa, mutta hiekkatiellä lähes jatkuvaa ääntelyä on ja hiekkatiellä perä muljuaa kummasti(voi olla renkaistakin)...Veikkailtiin pakoputkea ja vähän taivuteltiin ja ongelma kait vähän helpotti,mutta nyt ei oikein usko riitä että vain siinä olisi ongelma. Eli onko mahdollisesti perä repeytynyt? Kuulusiko silloin muljuta käsijarrun ja kytkimen kanssa temppuilessa? Ja kai huollossa olisi huomattu jos perässä olisi repeytymää? Auto siis e36 318is
Todennäköisesti osa(t) nro 4. loppu. Vai onko nuo ne mitä vaihtoivat?Last edited by JJT; 22-09-2009, 19:46.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Pitää huomenna soitella pajalle ja kysyä...Toivotaan parasta ja pelätään pahinta Jotenkin omituiselta tuntuu koko ongelma...Kuuluu kai merkin ihanuuksiinNyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Itte ehdottaisin tuota samaista ratkaisua jos tulee tunnetta että perä muljuu alla, juurikin noi etummaiset puslat noista tukivarsista. Tosin itse en silloin ex:lläni kovin lujaa hiekkateillä ajanut, mutta ilmeni esim. moottoritiellä kun vaihtoi kaistaa niin selvästi perä oli menossa ihan omaan suuntaansa"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Originally posted by Meizzel1 View PostLaskussa lukee että vaihdettu on takatukivarren hela..eli onko kenties juuri tuo nro.4?
No joku siellä jo hihkuu ettei niitä ehjiä osia kannata vaihtaa mutta kyllähän se asia niin on että se hela kestää yhtä kauan oikealla kuin vasemmallakin puolella. Eli molemmat vaihtoon samalla kertaa.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Onkos cabeissä havaittu perän repeämistä? pari sedania on tullut itekkin hitsuuteltua takasin nippuun...-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostOnkos cabeissä havaittu perän repeämistä? pari sedania on tullut itekkin hitsuuteltua takasin nippuun...
Originally posted by JJT View PostPakoputki tuskin siihen muljuamiseen vaikuttaa Ei sitä taka-apurungon kiinnikkeiden hajoamista monesti altapäin apurunkoa purkamatta näe.
Vika alkoi ilmetä jo kauan aikaa siten kun ihmeteltiin ensin miksi pakoputki on ihan omitusiessa asennossa ja kolisee jotain vasten. Kamalaa pauketta ja eriskummallisia ääniä se alkoi pitää (vaikea selittää ), perä veteli miten sattui erityisesti moottorijarrulla sekä kaistan vaihdoissa.
Tulevana viikonloppuna yritetään hitsuutella uudet kiinnikkeet metritavarasta, katsotaan saadaanko ihan tuurilla kiinnike vieläpä oikealle paikalle.
Onko nuo vahvikepalat kuinka tarpeellisia? Epäilen että muovi on saanut joskus aikoinaan kenkää oikein huolella ja pusla tai jokin muu osa, jonka mahdollista päästä ottamaan koriin kiinni, hinkannut maalia pois ja ruostunut. tarpeeksi monta vuotta ruoste muhinut ja sitten repes irti. Nyt uutta peltiä tilalle ja luultavimmin tulee kestämään auton elinkaaren loppuun asti, vai laitetaanko ne vahvikepalat ihan just in case?
Kauheasti tuli sekavaa tekstiä mutta toivottavasti saatte jotain selvää...Last edited by |foder|; 26-10-2009, 18:23.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
HEIJJAAAA!!!!
Liityinpä minäkin sitten tähän perän repeämis-clubiin!
Tuossa aamulla miehekkäästi lompsin liikkeeseen ja kysyin jotta olisko tukivarren etummaista puslaa hyllyssä? Noh, olihan niitä! Tulin kotiin ja hykertelin itsekseni että nyt muuten loppuu se kolina ja pauke!!! Adrenaliinipöllyssä tunkkasin perän ylös nanosekunnissa, pyörä oli irti muutama sekunti myöhemmin...
Olin jo irroittamassa tukivartta, mutta kesken kaiken tuli se ahaa-elämys:
Täytyisikö kummiskin mulkasta nuo kelkan puslat tässä samalla? Ja kas - Irti-poikki-katki-paskana oli kuskin puolen takimmainen kiinnike! Laitoin hyvin, HYVIN hitaasti työkalut maahan, poltin pari tupakkaa ja jatkoin hommia......Jätin kelkan puslat toistaiseksi omaan arvoonsa ja vaihdoin ajankuluksi uudet jarrupalat taakse niin saatiin maksimoiduksi tämäkin perän nostelu!
Onko kenelläkään tietoa/omia kokemuksia että kuinka kauan tuommosella kiinnikevikaisella vehkeellä voi/kannattaa ajella? Olen lauantaina lähdössä Tampereelle käymään mutta meinasin että jos jätettäis biimeri kotio...vai?
EDIT: Siis todellakin 1 kiinnike on ainoastaan rikki ja töyssyissä ei kuulu mitään sivuääniä, ainoastaan vaihdejarrutuksessa pienellä vaihteella ja kovemmassa kiihdytyksessä..F11 520D -11
Comment
-
-
Originally posted by JaQu View PostHEIJJAAAA!!!!
Liityinpä minäkin sitten tähän perän repeämis-clubiin!
Tuossa aamulla miehekkäästi lompsin liikkeeseen ja kysyin jotta olisko tukivarren etummaista puslaa hyllyssä? Noh, olihan niitä! Tulin kotiin ja hykertelin itsekseni että nyt muuten loppuu se kolina ja pauke!!! Adrenaliinipöllyssä tunkkasin perän ylös nanosekunnissa, pyörä oli irti muutama sekunti myöhemmin...
Olin jo irroittamassa tukivartta, mutta kesken kaiken tuli se ahaa-elämys:
Täytyisikö kummiskin mulkasta nuo kelkan puslat tässä samalla? Ja kas - Irti-poikki-katki-paskana oli kuskin puolen takimmainen kiinnike! Laitoin hyvin, HYVIN hitaasti työkalut maahan, poltin pari tupakkaa ja jatkoin hommia......Jätin kelkan puslat toistaiseksi omaan arvoonsa ja vaihdoin ajankuluksi uudet jarrupalat taakse niin saatiin maksimoiduksi tämäkin perän nostelu!
Onko kenelläkään tietoa/omia kokemuksia että kuinka kauan tuommosella kiinnikevikaisella vehkeellä voi/kannattaa ajella? Olen lauantaina lähdössä Tampereelle käymään mutta meinasin että jos jätettäis biimeri kotio...vai?
EDIT: Siis todellakin 1 kiinnike on ainoastaan rikki ja töyssyissä ei kuulu mitään sivuääniä, ainoastaan vaihdejarrutuksessa pienellä vaihteella ja kovemmassa kiihdytyksessä..
Ite taisin n.5000 km ajella, ku en uskaltanu ennemmin kattoo sinne alle ja todeta, että revenny se on. Mutta se tarkottiki sitte sitä, että revitellä ei saa. Ja täs taas yks syy, etten suosittele mitää kilpa-ajoa japaninihmeiden kans, sulta on repeämäs hanttarin etummainen kiinnike myös, jos ei oo räitty kiinni aiemmin. Yleensä se hanttarin etummainen repee ensi ja sitte kuljettajan puoleinen takaa.
Itellä korjausoperaatioon meni se 11-12 tuntia, ku pudotettiin akseli, hierottiin kiinnityspaikat puhtaaksi, hitsattiin M3 lätkät paikalleen (kuskin takimmainen kiinnityskuppi tuli lattialle asti, joten se hitsattiin eka vahvikelätkään->paikalleen ja luukku tavaratilanlattiaan ja ylhäältä myös kiinni), sitte vaihdettiin ne "kaljatölkki" puslat ja akseli paikalleen. Muut kiinnityskupit oli paikallaan, tosin se hanttarin etummainen oli aiemmin räitty kiinni ja vähä vinoon
Comment
-
Comment