Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #61
    Originally posted by KeDa21 View Post
    Voisko mahdollisesti olla lambda sökö? massamittari?
    Väittäsin nyt asiaan enemmän omien murheitteni takia tutustuttuani, että syyllinen löytyy jommasta kummasta noista...:think Toinen vetää seoksia persiilleen?
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #62
      Originally posted by fastandfurious View Post
      Väittäsin nyt asiaan enemmän omien murheitteni takia tutustuttuani, että syyllinen löytyy jommasta kummasta noista...:think Toinen vetää seoksia persiilleen?
      Joo tosiaan jokuhan siellä mitä ilmeisimmin seokset vetää sekasin. Onnistuukos tuon massamittarin testaaminen ihan kotikonstein? , jos siitä ei mitään vikaa ilmene niin pitää kokeilla uudella lambdalla :think

      Comment

      • KeDa21
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322

        #63
        Viellä kerran ennenkuin laitan aluksi lambdan tilaukseen. Eli välillä viellä saattaa vähän tupsauttaa gasoliinin hajua koppiin, eikä näy mitään vuotoja letkuissa. Viittaa siis ilmeisesti lamdaan?

        Keskilulutus tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella n.1.8 L/h ja kaupunkiajossa n.13 L/100km, jos noista voisi viellä jotain päätellä. Ei tietoa onko kulutus normaali vai ei :think

        Tässähän on ilmeisesti lambda neljä-johtoinen pyöreällä liittimellä, eli motonetistä boschin lambda tilaukseen vai jostain muualta?

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #64
          Huomenna tilaukseen uutta osaa, mutta mistä lambdaa tilaamaan ja minkälainen? Voisko viallinen lambda olla mahdollisesti syy kaikkeen edellä mainittuun

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 724

            #65
            Originally posted by KeDa21 View Post
            Huomenna tilaukseen uutta osaa, mutta mistä lambdaa tilaamaan ja minkälainen? Voisko viallinen lambda olla mahdollisesti syy kaikkeen edellä mainittuun
            Eiköhän noita lambdoja saa jokaisesta autotarvikkeesta.. ihan bosch merkkisiä.. ei ainakaan tarvia postikuluja maksaa.

            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #66
              Originally posted by Kouris View Post
              Eiköhän noita lambdoja saa jokaisesta autotarvikkeesta.. ihan bosch merkkisiä.. ei ainakaan tarvia postikuluja maksaa.
              Joo pitää käydä laittamassa tilaukseen jos siitä löytyisi vihdoin pitkään vaivannut vikakin..

              Lisätään tähän viellä, että kaasuun ei heti tunnu vastaavan kun polkasee pohjaan vaan jurisee ikävästi (lämpimällä koneella) ja varsinkin kylmällä koneella ajaessa ei taas tahdo kaasua irrottaa vaan jättää vedon päälle. Kulutusmittari n.10s viiveellä vasta nollaan moottorijarrutuksessa, kun taas lämpimällä koneella toimii niinkuin pitääkin..

              Comment

              • Janssoni
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 371
                • Helsinki

                #67
                Näyttääkö osakaasulla suurempaa kulutuslukemaa kuin täydellä kaasulla? Kun kaasu on aivan pohjassa ei kone käytä lambda-arvoja..
                .



                sigpic

                Comment

                • jamesi
                  Newbiemmer
                  • Apr 2006
                  • 1

                  #68
                  Oli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.

                  Comment

                  • Stude
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 162
                    • Mikkeli

                    #69
                    Originally posted by jamesi View Post
                    Oli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.
                    Puolat luultavasti tulleet tiensä päähän.
                    -325i sedan -92 Mauritius blau
                    -Volvo S80

                    Comment

                    • KeDa21
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322

                      #70
                      Originally posted by Janssoni View Post
                      Näyttääkö osakaasulla suurempaa kulutuslukemaa kuin täydellä kaasulla? Kun kaasu on aivan pohjassa ei kone käytä lambda-arvoja..

                      Tuli kokeiltua ja kaasupohjassa 4-vaihteella kulutus n.26L ja tasakaasulla n.12L luokkaa. 2-vaihteella taas kaasupohjassa kulutusmittari näkymättömiin ja tasakaasulla n.14L luokkaa..eli ilmeisesti ihan normaalit?

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #71
                        Originally posted by jamesi View Post
                        Oli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.
                        Täältä myös menee veikkaus puolalle, jos öljyä ollut kolosissa. Itse kanssa aluksi epäilin omassani jotain puola vikaa, mutta mitään en niistä löytänyt ja kun vikakoodit luetutin ei niissäkään näkynyt mitään. Autoni Vm.-91, jossa ei pitäisi puola viat ilmeisesti näkyä, mutta bmw merkkiliikkeessä sanoivat että kyllä näkyy jos niissä jotain häikkää..

                        Comment

                        • Stude
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 162
                          • Mikkeli

                          #72
                          Originally posted by KeDa21 View Post
                          Tuli kokeiltua ja kaasupohjassa 4-vaihteella kulutus n.26L ja tasakaasulla n.12L luokkaa. 2-vaihteella taas kaasupohjassa kulutusmittari näkymättömiin ja tasakaasulla n.14L luokkaa..eli ilmeisesti ihan normaalit?
                          Ihan normaaleilta kuullostaa, riippuen toki mitä vauhtia ajoit.
                          -325i sedan -92 Mauritius blau
                          -Volvo S80

                          Comment

                          • KeDa21
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322

                            #73
                            Originally posted by Stude View Post
                            Ihan normaaleilta kuullostaa, riippuen toki mitä vauhtia ajoit.
                            4-vaihteella n.50km/h - - >

                            2-vaihteella n.35km/h - - >


                            Mitenkäs tuota ilmamassamittaria ootte putsailleet, eli ilmalla ja jotain tököttiä perään? ..vois tuota viellä kokeilla ennenkuin alkaa osaa uusimaan.

                            Comment

                            • Stude
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 162
                              • Mikkeli

                              #74
                              Originally posted by KeDa21 View Post
                              4-vaihteella n.50km/h - - >

                              2-vaihteella n.35km/h - - >


                              Mitenkäs tuota ilmamassamittaria ootte putsailleet, eli ilmalla ja jotain tököttiä perään? ..vois tuota viellä kokeilla ennenkuin alkaa osaa uusimaan.
                              Kyllähän noi ihan normaaleja on. Tuskin on lambdassa vikakaan. Itsellä ainakin lambdan ollessa rikki kulutus mittaria saanyt alle 15 litran mitenkään ja kierrokset seilasivat kunnolla. Joten tuo maffi voisi olla hyvinkin selitys ongelmaan :think
                              -325i sedan -92 Mauritius blau
                              -Volvo S80

                              Comment

                              • KeDa21
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 322

                                #75
                                Originally posted by Stude View Post
                                Kyllähän noi ihan normaaleja on. Tuskin on lambdassa vikakaan. Itsellä ainakin lambdan ollessa rikki kulutus mittaria saanyt alle 15 litran mitenkään ja kierrokset seilasivat kunnolla. Joten tuo maffi voisi olla hyvinkin selitys ongelmaan :think
                                Kaupunki-ajossa näyttää keskikulutukseksi n.13 L/100km ja niin että saa kuitenkin vedätellä välillä..ei siis kovin hirmuinen kulutus.

                                Pitääkin kokeilla tuota mafin puhdistusta jollain aineella esim. CRC Industrial Contact cleaner jos vaan olis niin paskan peitossa että nykii yms..eikai tuo puhdistaminen ainakaan pahaksi ole :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎