Originally posted by KeDa21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!
Collapse
X
-
Originally posted by fastandfurious View PostVäittäsin nyt asiaan enemmän omien murheitteni takia tutustuttuani, että syyllinen löytyy jommasta kummasta noista...:think Toinen vetää seoksia persiilleen?
Comment
-
-
Viellä kerran ennenkuin laitan aluksi lambdan tilaukseen. Eli välillä viellä saattaa vähän tupsauttaa gasoliinin hajua koppiin, eikä näy mitään vuotoja letkuissa. Viittaa siis ilmeisesti lamdaan?
Keskilulutus tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella n.1.8 L/h ja kaupunkiajossa n.13 L/100km, jos noista voisi viellä jotain päätellä. Ei tietoa onko kulutus normaali vai ei :think
Tässähän on ilmeisesti lambda neljä-johtoinen pyöreällä liittimellä, eli motonetistä boschin lambda tilaukseen vai jostain muualta?
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21 View PostHuomenna tilaukseen uutta osaa, mutta mistä lambdaa tilaamaan ja minkälainen? Voisko viallinen lambda olla mahdollisesti syy kaikkeen edellä mainittuun
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostEiköhän noita lambdoja saa jokaisesta autotarvikkeesta.. ihan bosch merkkisiä.. ei ainakaan tarvia postikuluja maksaa.
Lisätään tähän viellä, että kaasuun ei heti tunnu vastaavan kun polkasee pohjaan vaan jurisee ikävästi (lämpimällä koneella) ja varsinkin kylmällä koneella ajaessa ei taas tahdo kaasua irrottaa vaan jättää vedon päälle. Kulutusmittari n.10s viiveellä vasta nollaan moottorijarrutuksessa, kun taas lämpimällä koneella toimii niinkuin pitääkin..
Comment
-
-
Oli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.
Comment
-
-
Originally posted by jamesi View PostOli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.-325i sedan -92 Mauritius blau
-Volvo S80
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostNäyttääkö osakaasulla suurempaa kulutuslukemaa kuin täydellä kaasulla? Kun kaasu on aivan pohjassa ei kone käytä lambda-arvoja..
Tuli kokeiltua ja kaasupohjassa 4-vaihteella kulutus n.26L ja tasakaasulla n.12L luokkaa. 2-vaihteella taas kaasupohjassa kulutusmittari näkymättömiin ja tasakaasulla n.14L luokkaa..eli ilmeisesti ihan normaalit?
Comment
-
-
Originally posted by jamesi View PostOli niin tutun kuuloisia oireita että päätänpä kantaa korteni kekoon. Eli kyseessä on -93 520i (m50b20 eli vanoksella), ja ongelmat ovat seuraavat: toimii kylmänä ihan ok, mutta kun rupeaa moottori hieman lämpenemään, alkaa kone nykimään ja tehoja katoaa kummallisesti. Jos painaa lisää kaasua, tuntuu kuin auto rupeisi hidastumaan. Tätä nykimistä ja nyhtämistä jatkuu jonkun aikaa, ja lämpöisenä on jälellä tehottomuus ja satunnainen nykiminen. Moottori rupeaa myös täristämään/röpöttämään 2500-3000 kierrosten kohalla. Ongelmat alkoivat talvella, kun tuli hylsy katsastuksesta päästöjen takia, ja selvisi että lambda oli sökö. Lambda tuli vaihettua pikku ongelmien jälkeen (motonetin 119.- bosch lambda ei sitten ole titaanimallia =)), mutta vaihdon jälkeen auto silti nyki ja tuntui ajoittaista tehonpuutetta. Nykiminen ja tehonpuute paheni, jolloin etsittiin imuvuotoja. Aasinpotkua suihkittiin kovasti, mutta mitään ei löytynyt. Tarkemmin tutkiskelemalla yksi huohotinletkun imuvuoto löytyi, ja auto tuntui korjaantuneen, mutta pian ongelmat alkoivat taas. Venttiilikopan tiiviste oli vuotanut öljyä tulppien poteroihin, joten vaihdoin tiivisteen ja tulpat (kävi myös ilmi, että viime öljynvaihdossa koneeseen oli mennyt litra liikaa öljyä...), ja myös bensasuodatin sekä ilmansuodatin on vaihdettu. Keskiviikkona olisi vuorossa vikakoodin luku, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21 View PostTuli kokeiltua ja kaasupohjassa 4-vaihteella kulutus n.26L ja tasakaasulla n.12L luokkaa. 2-vaihteella taas kaasupohjassa kulutusmittari näkymättömiin ja tasakaasulla n.14L luokkaa..eli ilmeisesti ihan normaalit?-325i sedan -92 Mauritius blau
-Volvo S80
Comment
-
-
Originally posted by Stude View PostIhan normaaleilta kuullostaa, riippuen toki mitä vauhtia ajoit.
2-vaihteella n.35km/h - - >
Mitenkäs tuota ilmamassamittaria ootte putsailleet, eli ilmalla ja jotain tököttiä perään? ..vois tuota viellä kokeilla ennenkuin alkaa osaa uusimaan.
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21 View Post4-vaihteella n.50km/h - - >
2-vaihteella n.35km/h - - >
Mitenkäs tuota ilmamassamittaria ootte putsailleet, eli ilmalla ja jotain tököttiä perään? ..vois tuota viellä kokeilla ennenkuin alkaa osaa uusimaan.-325i sedan -92 Mauritius blau
-Volvo S80
Comment
-
-
Originally posted by Stude View PostKyllähän noi ihan normaaleja on. Tuskin on lambdassa vikakaan. Itsellä ainakin lambdan ollessa rikki kulutus mittaria saanyt alle 15 litran mitenkään ja kierrokset seilasivat kunnolla. Joten tuo maffi voisi olla hyvinkin selitys ongelmaan :think
Pitääkin kokeilla tuota mafin puhdistusta jollain aineella esim. CRC Industrial Contact cleaner jos vaan olis niin paskan peitossa että nykii yms..eikai tuo puhdistaminen ainakaan pahaksi ole :think
Comment
-
Comment