Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vikakoodin luku ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heletee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2018
    • 53
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Noni hyvä kuulla
    jep, oli muten aika kova homma kaverin kanssa, kun niin tiukassa, hajottamalla pois.

    Ruuvitkin meni poikki, mutta kyllä anturit on niin jämptit että pysyy kyllä.

    Comment

    • Atraban
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 2
      • Helsinki

      #62
      Originally posted by MikkoJII View Post
      Ei kannata ostaa kaikkia neljää. Anturit saa mitattua, mutta en kuolemaksenikaan muista arvoja tai pinnejä nyt tähän hätään. Kaverin autoon joskus tämän mittauksen tein ABS-boksin päästä. Viaksi paljastui tuolloin etu vasen anturi Kannattaa siis keskittyä noihin kahteen anturiin mistä tulee vikakoodi.

      ABS-kehä on takana vetareiden nivelten suojakumin päällä ja ovat muistaakseni muovia. Ne voivat olla paskaiset tai sitten ovat rikki, eli koko kehä on poikki tai sitten vain jostain kohtaa.

      Itseäni toistaen. Koititteko nollata koodit ja teitte testilenkin? Kaasuläpän anturivika voi poistua pelkästään nollaamalla jos se on käytetty jonkin remontin yhteydessä irto, näin esimerkkinä siis.
      Kysymys: pitäisikö anturin antaa signaalia ABS- boksin päässä kun rengasta pyörittää? Luin bavauto.comin ohjeista että pitäisi 1-5 volttia antaa riippuen pyörintänopeudesta...



      Omassa E36 kaikkien antureiden resistanssit on ok (~1100 ohmia) mutta mistään en saa yleismittarilla signaalia pyörittäessä.

      PS. onko tuon ABS- pumpun liitin tuo tuolla haitarikumin yms. härpäkkeiden alla, minne ei millään pääse käsiksi mittaamaan?

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        #63
        Originally posted by Atraban View Post
        Kysymys: pitäisikö anturin antaa signaalia ABS- boksin päässä kun rengasta pyörittää? Luin bavauto.comin ohjeista että pitäisi 1-5 volttia antaa riippuen pyörintänopeudesta...



        Omassa E36 kaikkien antureiden resistanssit on ok (~1100 ohmia) mutta mistään en saa yleismittarilla signaalia pyörittäessä.

        PS. onko tuon ABS- pumpun liitin tuo tuolla haitarikumin yms. härpäkkeiden alla, minne ei millään pääse käsiksi mittaamaan?
        Kaverin autosta, e36 m50b25 -92, mittasin joskus boksin päästä voltteja ja kyllä ne jännitteet vaihteli kun rengasta pyöritti. Vasen etu anturi oli rikki ja sen jännitteet ei heitelly. En ole aivan satavarma tästä, mutta muistelisin, että ABS-boksien pinni järjestyksessä on pieniä eroja vuosimallista riippuen. Tuntuu ainakin oudolta, että yksikään anturi ei anna arvoja. Toisella ABS-boksillahan tuo ongelma saattaisi ratketa.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • Atraban
          Newbiemmer
          • Aug 2016
          • 2
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by MikkoJII View Post
          Kaverin autosta, e36 m50b25 -92, mittasin joskus boksin päästä voltteja ja kyllä ne jännitteet vaihteli kun rengasta pyöritti. Vasen etu anturi oli rikki ja sen jännitteet ei heitelly. En ole aivan satavarma tästä, mutta muistelisin, että ABS-boksien pinni järjestyksessä on pieniä eroja vuosimallista riippuen. Tuntuu ainakin oudolta, että yksikään anturi ei anna arvoja. Toisella ABS-boksillahan tuo ongelma saattaisi ratketa.
          Juu löysin kyllä oikeat pinnit ja sain kaikista resistanssit ulos oikein. Ei kai ABS- boksi vaikuta tuohon, koska liittimen piuhat tulevat antureilta boksille, joten mittasin suoraan anturilta tulevia kaapeleita?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎