Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakki2
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 83
    • Finland - Kerava

    E36 328i käyntiongelma

    Eli -96 mallinen touring vimpula mikä tekee seuraavaa:
    tyhjäkäynnillä varsinkin lämpimänä pätkii, ei paljon mutta silloin tällöin reilummin, ei sammumaan rupea mutta huomaa selkeästi.
    kun kiihdyttää ihan pikkukierroksilta reilummin niin tuntuu selkeä mietintä tauko ihan kuin ensin menisi auto tukkoon (hyytyy tms. ei osaa selittää ja sitten vasta alkaa kiihtymään, kaikilla vaihteilla mutta pienillä selkeämmin.
    jos kiihdyttää ihan hyvin rauhallisesti poljinta ihan rauhallisesti painaen niin ei välttämättä kys. ominaisuutta ilmene !?

    Autossa on uudet tulpat, ilmanputsari, bensansuodatin, kampuratunnari(muusta syystä - ei tästä) sekä putsattu "Pressure regulating valve" - suomeksi ???

    ICV:n olisin kanssa putsannut mutta ei tähän hätään löytynyt kys. värkkiä autosta, sitä mihin ohjeen täältä löysin !?

    Kaikki apu tervetullutta !
    316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40
  • Cakke
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 27
    • Oulu

    #2
    Originally posted by jakki2 View Post
    Eli -96 mallinen touring vimpula mikä tekee seuraavaa:
    tyhjäkäynnillä varsinkin lämpimänä pätkii, ei paljon mutta silloin tällöin reilummin, ei sammumaan rupea mutta huomaa selkeästi.
    kun kiihdyttää ihan pikkukierroksilta reilummin niin tuntuu selkeä mietintä tauko ihan kuin ensin menisi auto tukkoon (hyytyy tms. ei osaa selittää ja sitten vasta alkaa kiihtymään, kaikilla vaihteilla mutta pienillä selkeämmin.
    jos kiihdyttää ihan hyvin rauhallisesti poljinta ihan rauhallisesti painaen niin ei välttämättä kys. ominaisuutta ilmene !?

    Autossa on uudet tulpat, ilmanputsari, bensansuodatin, kampuratunnari(muusta syystä - ei tästä) sekä putsattu "Pressure regulating valve" - suomeksi ???

    ICV:n olisin kanssa putsannut mutta ei tähän hätään löytynyt kys. värkkiä autosta, sitä mihin ohjeen täältä löysin !?

    Kaikki apu tervetullutta !
    Arvailisin, että yksi tai useampi puola pitäs vaihtaa. Eikö se näissä koneissa oo aika tyypillinen tuommosen käyntihärön aiheuttaja... :think
    Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

    Comment

    • jakki2
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 83
      • Finland - Kerava

      #3
      itse asiassa nyt kun tuli puheeksi niin yksi niistä oli epäilyttävä kun ne aikanaan tarkistin.
      Onko tietoa saako niitä pelkkiä puolan-"johtoja"/putkia erikseen ?
      316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by jakki2 View Post
        Onko tietoa saako niitä pelkkiä puolan-"johtoja"/putkia erikseen ?
        Varaosatiskiltä saa, olikohan noin 12e/kpl

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Auto piuhan päähän ja vikaanalyysiin:think
          Yksi mahdollisuus on viallinen ilmamassamittari

          Comment

          • jakki2
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 83
            • Finland - Kerava

            #6
            vikakoodit luettiin tuossa kesän tienoilla ja silloin diagnoosi sanoi kampuratunnaria mikä on jo vaihdettu (sillä päästiin siitä sammuilemisesta ja toisinaan vaivanneesta tehottomuudesta).

            IMM, tuo tuli putsattua tuossa joku kk sitten mutta ei suoranaisesti suurta vaikutusta ollut. tosin silloin oli vielä viallinen kampuratunnistin kiinni...

            ostin yhden tulpan"johdon" ja aloitan siitä... Seuraavaksi varmaan 75€ ja puolaa vaihtelemaan.
            316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

            Comment

            • yage
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 23

              #7
              Originally posted by jakki2 View Post
              vikakoodit luettiin tuossa kesän tienoilla ja silloin diagnoosi sanoi kampuratunnaria mikä on jo vaihdettu (sillä päästiin siitä sammuilemisesta ja toisinaan vaivanneesta tehottomuudesta).

              IMM, tuo tuli putsattua tuossa joku kk sitten mutta ei suoranaisesti suurta vaikutusta ollut. tosin silloin oli vielä viallinen kampuratunnistin kiinni...

              ostin yhden tulpan"johdon" ja aloitan siitä... Seuraavaksi varmaan 75€ ja puolaa vaihtelemaan.
              Saitko jostain sen pelkän "tötsän" ja mihin hintaan?
              Itse tuota kyselin joskus joka paikasta, paitsi merkkiliikkeestä mutta en löytäny.

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #8
                Originally posted by jakki2 View Post
                vikakoodit luettiin tuossa kesän tienoilla ja silloin diagnoosi sanoi kampuratunnaria mikä on jo vaihdettu (sillä päästiin siitä sammuilemisesta ja toisinaan vaivanneesta tehottomuudesta).

                IMM, tuo tuli putsattua tuossa joku kk sitten mutta ei suoranaisesti suurta vaikutusta ollut. tosin silloin oli vielä viallinen kampuratunnistin kiinni...

                ostin yhden tulpan"johdon" ja aloitan siitä... Seuraavaksi varmaan 75€ ja puolaa vaihtelemaan.
                Mulle sanoi Laakkosen tuttu asentaja, ettei ilmamassamittaria saa mennä missään nimessä putsailemaan millään liuottimella. Ja mittarin "elinkaari" on tasaisesti laskeva, noin 150tkm ja mittari alkaa olla kaput

                Comment

                • jakki2
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 83
                  • Finland - Kerava

                  #9
                  Laakkonen Espoo ainakin myi, hyllystä suoraan. 10€

                  Putsasin IMM:n sille tarkoitetulla aineella, en tiedä tarkasti mitä se on mutta on niitä muutkin putsanneet eikä tuo ainakaan huonommaksi mennyt

                  tuo yksi tulpan johto ei paljon auttanut, täytynee joko ostaa niitä vielä toinen (kaksi tulppaa oli hiukan huonona ja nyt tuossa 4 johtimessa oli kosteutta + se oli selkeästi mustunut...)
                  tai sitten uutta puolaa ostamaan - sanokaas heti että onko englannissa yhtään halvempaa ? Voisin sieltä koukata ens viikolla...
                  316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

                  Comment

                  • Caane
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 23
                    • Imatra

                    #10
                    e36 328i käyntiongelma

                    Kyseessä siis 328i vm.1995. Ongelman kuvaus: Ensin nykäisi pari kertaa ja tämän jälkeen tehot katosi lähes täysin. Kun käynnisti uudelleen niin lähti ihan normaalisti tulille ja tyhjäkäynti oli kunnossa, tehot tosin kateissa edelleen eli ei kiihdy ollenkaan ja rupeaa täristämään kun painaa kaasua. Voipi olla että käy vajailla pytyillä. Nyt ongelma on siirtynyt myös käynnistykseen, lähtee vaikeasti käyntiin ja miettii hetken että toimiako vai ei + päästää käynnistyessä extra ääniä. Jos selviää tuon alku kankeuden yli niin tyhjäkäynti kuulostaa ihan normaalilta, kierroksetkin pysyy vakaasti tuossa n.750 kohdalla. Mitä on jo tehty: Yritetty saada vikakoodit katsottua, ei saanut yhteyttä auton masiinaan. Johtuuko tämä laitteesta vai autosta? Silmä määräisesti katsottaessa havaittu että vapaavirtasuodatin pääsee heilumaan ja oli sitten hakannut alla olevan letkun poikki. Olisiko joku alipaineletku? Tämä letku tietenkin pitää korjata mutta herättääkö ongelman kuvaukseni muita ajatuksia? Lisäsin kuvia kun en oikein tunne noita termejä niin ehkä nyt toi katkennut letku kertoo jollekin jotain.
                    Attached Files
                    Last edited by Caane; 13-06-2010, 14:39.

                    Comment

                    • Caane
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 23
                      • Imatra

                      #11
                      Ja nyt ongelma paheni asteen eli ei lähtenyt auto enään käyntiin ollenkaan. Starttaa, kierrosmittari hyppää vauhdilla ylös ja tulee vauhdilla alas.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Caane View Post
                        Kyseessä siis 328i vm.1995. Ongelman kuvaus: Ensin nykäisi pari kertaa ja tämän jälkeen tehot katosi lähes täysin. Kun käynnisti uudelleen niin lähti ihan normaalisti tulille ja tyhjäkäynti oli kunnossa, tehot tosin kateissa edelleen eli ei kiihdy ollenkaan ja rupeaa täristämään kun painaa kaasua. Voipi olla että käy vajailla pytyillä. Nyt ongelma on siirtynyt myös käynnistykseen, lähtee vaikeasti käyntiin ja miettii hetken että toimiako vai ei + päästää käynnistyessä extra ääniä. Jos selviää tuon alku kankeuden yli niin tyhjäkäynti kuulostaa ihan normaalilta, kierroksetkin pysyy vakaasti tuossa n.750 kohdalla. Mitä on jo tehty: Yritetty saada vikakoodit katsottua, ei saanut yhteyttä auton masiinaan. Johtuuko tämä laitteesta vai autosta? Silmä määräisesti katsottaessa havaittu että vapaavirtasuodatin pääsee heilumaan ja oli sitten hakannut alla olevan letkun poikki. Olisiko joku alipaineletku? Tämä letku tietenkin pitää korjata mutta herättääkö ongelman kuvaukseni muita ajatuksia? Lisäsin kuvia kun en oikein tunne noita termejä niin ehkä nyt toi katkennut letku kertoo jollekin jotain.
                        se on toi vapari hajottanu imm:n kuten käy aina noiden kanssa.. eli.. vakio suodatin takas, IMM vaihtoon ja korjaat/vaihdat sen katkenneen letkun niin auttaa jo paljon
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Caane
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 23
                          • Imatra

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          se on toi vapari hajottanu imm:n kuten käy aina noiden kanssa.. eli.. vakio suodatin takas, IMM vaihtoon ja korjaat/vaihdat sen katkenneen letkun niin auttaa jo paljon
                          Tuota mietinkin mutta kun tyhjäkäynnin kierrokset ei seilaa niin eikös se sillon viittaa johonkin muuhun. Itse en tuota ollut asentanut, mutta olen kyllä kuullut varoituksia tuota koskien.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Ota ilmamassamittarilta piuha irti ja kokeile toimii paremmin, näin moottorinohjaus käyttää laskettuja arvoja.
                            Jos toimii niin heität ensimmäisenä tuon vaparin roskiin ja etit orggis suodatinkotelon suodattimineen paikalleen ja hommaat ehjän maffin sekä korjaat tuon letkuliitoksen.

                            Ja vaikka vika ei IMM:ssa olekkaan kannattaa tuo vapari silti hävittää, yllätyt kuinka paljon tehoja tulee takaisin
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Caane
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 23
                              • Imatra

                              #15
                              Originally posted by Supa View Post
                              Ota ilmamassamittarilta piuha irti ja kokeile toimii paremmin, näin moottorinohjaus käyttää laskettuja arvoja.
                              Jos toimii niin heität ensimmäisenä tuon vaparin roskiin ja etit orggis suodatinkotelon suodattimineen paikalleen ja hommaat ehjän maffin sekä korjaat tuon letkuliitoksen.

                              Ja vaikka vika ei IMM:ssa olekkaan kannattaa tuo vapari silti hävittää, yllätyt kuinka paljon tehoja tulee takaisin
                              Mistäs noita osia voisi ruveta käytettynä metsästämään, uudet taitaa olla kuitenkin aika suolaisissa hinnoissa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎