Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ohjaus ei palauta ja kankea, hammastanko ja tehostaja vaihdettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    E36 ohjaus ei palauta ja kankea, hammastanko ja tehostaja vaihdettu

    Lyhyesti ja ytimekkäästi:

    Bmw 328i ohjaus on kankea eikä palauta, se jää vaikka kiertämään ympyrää jos ratista heittää irti.

    Seuraavat osat vaihdettu:
    -Hammastanko
    -Tehostajan pumppu
    -Alatukivarret+puslat
    -Pallot
    -sisä&ulkopäät raidetankoihin
    -Pyörät suunnattu

    Ongelma ei ota helpottuakseen.
    Last edited by Antti O; 23-01-2008, 20:18.
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    1. Ei ohjaustehostimen nesteet vähissä olisi, jyrkkä arvaus
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • djtimse
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 712
      • jämsä

      #3
      2.olisiko kierot levyt tai sitten toinen puoli puree huomattavasti paremmin
      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

      -JKL-Connection-
      ------------------------------------------------

      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6929
        • N/A

        #4
        Originally posted by Night-Wind View Post
        1. Ei ohjaustehostimen nesteet vähissä olisi, jyrkkä arvaus
        Tehostimeen o just vaihettu öljyt, laskettii alakautta vielä pihalle ne ja pyöritettii ohjausta laidastalaitaan että tuli aivan kaikki pihalle ja sitten säiliöön uudet atf:t perään.

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          Takana voi myös olla joku pusla rikki joka vaikuttaa tohon jarrujen tärinään edessä, huonot iskarit vaikuttaa kanssa ja pyöränkulmat sekä renkaat. Levyt harvemmin on kieroja.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6929
            • N/A

            #6
            Edessä on etupamput aika finaalissa, tarkoitus vaihtaa talven/kevään aikana koko alusta (iskarit / jouset)
            Pyöränkulmat on tarkoitus säädättää sen jälkeen.
            Onko tuohon ohjauksen takerteluun mitään ideoita?

            Comment

            • Aukes!
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2014
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by Antti O View Post
              Auto oli äsken ponnilla
              Haha

              Pirun savolaiset.


              - E60 -05 "too small to mention"
              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

              Comment

              • iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

                #8
                Originally posted by K.S. View Post
                Takana voi myös olla joku pusla rikki joka vaikuttaa tohon jarrujen tärinään edessä, huonot iskarit vaikuttaa kanssa ja pyöränkulmat sekä renkaat. Levyt harvemmin on kieroja.
                ne levythän ne just monesti onki kierot, ku eka päästetään 200km/h taulussa meneen ja sit katotaan että ei helvetti onko tuo kyttä auto ja polkastaan jarrut pohjaan... sit huomataan että eihän se mikään kyttä auto ollu ja jatketaan matkaa ja kylläpä täristää levyt mukavasti jarruttaessa sen jälkeen!
                Speed costs, how fast you wanna go?

                Comment

                • turisti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 447
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Edessä on etupamput aika finaalissa, tarkoitus vaihtaa talven/kevään aikana koko alusta (iskarit / jouset)
                  Pyöränkulmat on tarkoitus säädättää sen jälkeen.
                  Onko tuohon ohjauksen takerteluun mitään ideoita?
                  Iskarin yläpäistä puuttuu prikat yläpään laakeroinnin ja tolpan välistä.
                  Joku kylänseppä unohtanu laittaa kun iskarit vaihtanu..
                  Toi tulis ekana mieleen..
                  sigpic
                  - Vanha Liitto Powered by M10 -

                  Comment

                  • Antti78
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 83
                    • Lem1

                    #10
                    Originally posted by iikka View Post
                    ne levythän ne just monesti onki kierot, ku eka päästetään 200km/h taulussa meneen ja sit katotaan että ei helvetti onko tuo kyttä auto ja polkastaan jarrut pohjaan... sit huomataan että eihän se mikään kyttä auto ollu ja jatketaan matkaa ja kylläpä täristää levyt mukavasti jarruttaessa sen jälkeen!
                    Nyt tarvitsee perusteluja tolle väitteelle, eipä oo meikän autosta vielä menny levyt kieroks kovien jarrutusten takia vai onko radalla ajaminen eri asia?

                    Comment

                    • Aukes!
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2014
                      • Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by Antti78 View Post
                      Nyt tarvitsee perusteluja tolle väitteelle, eipä oo meikän autosta vielä menny levyt kieroks kovien jarrutusten takia vai onko radalla ajaminen eri asia?
                      Eihän ne jarruttamisesta pilalle mene mutta jos kuumat levyt jäähtyy nopeasti niin se kierouttaa. Kova jarrutus ja vesilätäkköön -> ravistaa.


                      - E60 -05 "too small to mention"
                      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                      Comment

                      • J-Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 835
                        • There's a place in the North, far far away

                        #12
                        Originally posted by Aukes! View Post
                        Eihän ne jarruttamisesta pilalle mene mutta jos kuumat levyt jäähtyy nopeasti niin se kierouttaa. Kova jarrutus ja vesilätäkköön -> ravistaa.
                        tai halpislevyt... ei kestä suurta lämpöä ja menee kieroksi

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by J-Poika View Post
                          tai halpislevyt... ei kestä suurta lämpöä ja menee kieroksi
                          Originally posted by iikka View Post
                          ne levythän ne just monesti onki kierot, ku eka päästetään 200km/h taulussa meneen ja sit katotaan että ei helvetti onko tuo kyttä auto ja polkastaan jarrut pohjaan... sit huomataan että eihän se mikään kyttä auto ollu ja jatketaan matkaa ja kylläpä täristää levyt mukavasti jarruttaessa sen jälkeen!


                          Voi morjens.

                          1. Pielessä olevat kulmat = tuhoutuneet puslat tms. muuttavat ohjaustuntoa.

                          2. Pusla ei mene väljäksi, se menee löysäksi. Tiukkuutta on hiukka vaikea millään vääntöraudalla määritellä. Monestiko kumipusla on kolissut ennen kuin se kumi sieltä on about kokonaan hävinnyt?
                          Last edited by Cell; 06-11-2007, 21:00.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • J-Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 835
                            • There's a place in the North, far far away

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post


                            2. Pusla ei mene väljäksi, se menee löysäksi. Tiukkuutta on hiukka vaikea millään vääntöraudalla määritellä. Monestiko kumipusla on kolissut ennen kuin se kumi sieltä on about kokonaan hävinnyt?
                            kysyttiin tärinää... (?)

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Jep, saa kummia resonansseja aikaiseksi kun löystynyt kumipusla poukkoilee liikevaransa ääripäiden välillä. Johtuu aika harvoin jarrutustärinät jarrulevyistä, mutta niitä on vaan kivampi vaihdella ja taas tärinät häviää siksi aikaa että uusi levy lasittuu. Sitten kirotaan alimpaan helvettiin tarvikelevyt ja haetaan uudet levyt jostain.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎