Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ohjaus ei palauta ja kankea, hammastanko ja tehostaja vaihdettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #16
    Originally posted by Antti O View Post
    3. Kuskin penkinlämmitin ei toimi, mittasin äsken vastukset ja poikki ovat sekä istuinosa että selkänoja. Mitäs olette mieltä kannattaako verhoiluita alkaa purkamaan siinätoivossa että vastukset saisi juottamalla kuntoon?
    Muihin saitkin jo vastauksia niin vastaan puolestani tähän. Kannattaan purkaa jos haluaa hanuriaan lämmittää. Kyselin juuri tänään MetroAutosta uusien vastusmattojen hinnat ja tuntuvat olevan melko arvokkaita:

    64118391696 (HEATER ELEMENT SEAT) 74,90e
    64118391697 (HEATER ELEMENT BACKREST) 59,90e

    Nuo persgrillivastukset palaa poikki lähes aina heti yhdysjohdon vierestä tai verhoilun kiinnitysrautalankojen kohdilta (siis verhoilujen saumoissa). Kannattaa sitten tosiaan testata huolella vastusmatot ennen kasaamista sillä monesti korjattu matto kärähtää heti kohta seuraavasta kohdasta. Mattoa pitää siis "rääkätä" kunnolla ennen kun toteaa korjauksen onnistuneeksi ja kasaa verhoilun.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by iikka View Post
      ne levythän ne just monesti onki kierot, ku eka päästetään 200km/h taulussa meneen ja sit katotaan että ei helvetti onko tuo kyttä auto ja polkastaan jarrut pohjaan... sit huomataan että eihän se mikään kyttä auto ollu ja jatketaan matkaa ja kylläpä täristää levyt mukavasti jarruttaessa sen jälkeen!
      Mistä se voi johtua, kun viimeisen kymmen vuoden tehdyillä joka kesäisillä Saksan baanoilla hyvinkin useinkin on jouduttu polkaisemaan liinat kiinni ylikin 200kmh nopeuksista, eikä minulla ole milloinkaan menneet yhdetkään levyt vielä kieroon? Ei orggikset eikä "tarvikkeet".
      Eli tekeekö mm.Saksalainen autonvalmistaja tosiaan autoihinsa levyjä/jarrujärjestelmiä jotka eivät kestä 200kmh nopeuksista tapahtuvia jarrutteluja? Kumma homma sinänsä kun ajattelee niitä miljoonia autoja Saksan baanoilla?

      Comment

      • Susi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 473
        • Kuopio, Suomi

        #18
        Originally posted by iikka View Post
        ne levythän ne just monesti onki kierot, ku eka päästetään 200km/h taulussa meneen ja sit katotaan että ei helvetti onko tuo kyttä auto ja polkastaan jarrut pohjaan... sit huomataan että eihän se mikään kyttä auto ollu ja jatketaan matkaa ja kylläpä täristää levyt mukavasti jarruttaessa sen jälkeen!
        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, jos ajamista jatketaan heti jarrutuksen jälkeen, jolloin ajoviima ja pyörivä jarrulevy pitävät huolen siitä, että jarrulevyt jäähtyvät tasaisesti.

        Kieroista jarrulevyistä johtuvaa täristystä kyllä esiintyy, jos esimerkkitapauksen lailla 200 km/h:sta vedetään "liinat kiinni" kun huomataan, että tuossa onkin pysähdyspaikka, josta saa todella hyvää bratwurstia ja hapankaalia. Sitten auto jätetään hehkuvine jarrulevyineen seisomaan parkkiselle, kun kuski lähtee vetämään günther-sapuskaa ääntä kohti.

        Jarrupalojen erilaisesta jäähtymisestä johtuen juuri palojen kohdalla oleva jarrulevy jäähtyy eri tahtia muun jarrulevyn kanssa --> levy menee kieroksi.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Jep, saa kummia resonansseja aikaiseksi kun löystynyt kumipusla poukkoilee liikevaransa ääripäiden välillä. Johtuu aika harvoin jarrutustärinät jarrulevyistä, mutta niitä on vaan kivampi vaihdella ja taas tärinät häviää siksi aikaa että uusi levy lasittuu. Sitten kirotaan alimpaan helvettiin tarvikelevyt ja haetaan uudet levyt jostain.
          Eli nyt jos lähetään ihan rautalangasta vääntämään, niin suositteletko koko alatukivarsien vaihtamista uusiin vai vaihdanko pelkästään takimmaiset puslat alatukivarsiin?
          Motonetissä näytti maksavan alatukivarsi täydellisenä 60e puolelleen, bmw:ltä jos ottaisi pelkän puslan se todennäköisesti on 30e kpl puolelleen.

          Sinänsä etuiskareista vois myös se johtua koska ne on aika löysäntuntuiset, vaihdan talven/kevään aikana koko alustan uuteen ja samalla sitten voisi vaihtaakin alatukivarsia ja sitten koko hoito pyöränkulmien suuntaukseen.

          En näe nyt järkeväksi sijottaa rahaa pyöräkulmien suuntaukseen jos parin kuukauden päästä vaihtaa alustan.

          Comment

          • MikkoK
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 748
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Antti O View Post
            Juu elikkä tuli ostettua tuollainen E36 328i coupe, ja tässä nyt on muutamia ongelmia tullut autossa havaittua.

            1. Auton ohjaus tuntuu "tahmealta/jäykältä" Ohjaus ei ole herkkä ja ei palauta kunnolla, uskoisin että ohjaus ei palauta sen takia koska auton pyöränkulmia ei ole säädetty todella pitkään aikaan, säädän pyöränkulmat sitten kun olen alustan vaihtanut joten se jää kevääseen. Ihmettelen vaan miten ohjaus tuntuu hyvin nahkealta ja kankealta vaikka paikallaan autoa pyörittäessä, siihen ei pyöränkulmien pitäisi vaikuttaa. Auto oli äsken ponnilla etupyörät ilmassa ja kun pyöristä kääntelee niin ainaski mielestäni ohjaus kääntyy normaalisti.

            2. Jarruttaessa hieman hakee oikealle ja täristää ohjausta, epäilin alatukivarren puslia muttei niissä silminnähden tangolla väännettäessä outoa välystä löytynyt, samoin alapallot tuntuivat tiukoilta.

            3. Kuskin penkinlämmitin ei toimi, mittasin äsken vastukset ja poikki ovat sekä istuinosa että selkänoja. Mitäs olette mieltä kannattaako verhoiluita alkaa purkamaan siinätoivossa että vastukset saisi juottamalla kuntoon?

            Kiitoksia etukäteen..
            Itellä e36 328i Touring ja vähä meinaa olla samaa ongelmaa ku sulla tuossa 1. kohdassa! Ilmotteletko jos keksit syyn?

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Antti O View Post
              Eli nyt jos lähetään ihan rautalangasta vääntämään, niin suositteletko koko alatukivarsien vaihtamista uusiin vai vaihdanko pelkästään takimmaiset puslat alatukivarsiin?
              Motonetissä näytti maksavan alatukivarsi täydellisenä 60e puolelleen, bmw:ltä jos ottaisi pelkän puslan se todennäköisesti on 30e kpl puolelleen.
              Vaihda ihmeessä koko alatukivarret. Tulee uudet alapallot ja uudet puslat. Jos ite meinaa remontoida, niin uudet alatukivarret on vartti/puoli paikallaan ku puslia ja palloja vaihdellessa menee hermot, hermot, hermot ja ihan vitusti aikaa.

              Tuli vaan mieleen, että tuleeko nuo Motonetistä saatavat tukivarret niiden isojen puslien kannattimien kans?

              Mulla E36:ssa tuo jarrutuksissa kimpoilu katosi etulatukivarsien puslien vaihdolla. Sitte seuraavassa katsastuksessa pomppas alapallosta...hohhoijaa ku ois vaihtanu tukivarret kokonaisuudessaan niin ois jo säästäny rahaa ja kaikki ois ollu uutta.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6929
                • N/A

                #22
                Originally posted by Ha2 View Post
                Vaihda ihmeessä koko alatukivarret. Tulee uudet alapallot ja uudet puslat. Jos ite meinaa remontoida, niin uudet alatukivarret on vartti/puoli paikallaan ku puslia ja palloja vaihdellessa menee hermot, hermot, hermot ja ihan vitusti aikaa.

                Tuli vaan mieleen, että tuleeko nuo Motonetistä saatavat tukivarret niiden isojen puslien kannattimien kans?

                Mulla E36:ssa tuo jarrutuksissa kimpoilu katosi etulatukivarsien puslien vaihdolla. Sitte seuraavassa katsastuksessa pomppas alapallosta...hohhoijaa ku ois vaihtanu tukivarret kokonaisuudessaan niin ois jo säästäny rahaa ja kaikki ois ollu uutta.
                Motonetin tuotekuvaus menee näin:

                ETUTUKIVARSI BMW 300-SARJA E36 91--98
                Yleensä pallonivelellä ja heloilla
                300s E36 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1628 64.86 ???

                Ilmeisesti siihen tulee 2 palloa+takimmainen pusla.
                Puslan kannatinta ei varmaan tule, se mikä tulee auton runkoon..?

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #23
                  Joo no ei niitä kannakkeita sitte varmaan tuu eli ne puslat pitää ite prässäillä niihin kannattimiin. Se ei kuitenkaan oo niin hermoja raastavaa, kun alapallon vaihto. Vanhat särkemällä pois ja uudet fairyn kans tilalle. Ite laitoin ruuvipenkillä ja sopivia hysyjä yms. apuna käyttäen.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    #24
                    Eli toisinsanoen samalla kun vaihtaa alustan ni pistää uudet alatukivarret.
                    Alusta on jo Saksasta tulossa, aika näyttää millonka laitatan sen alle.
                    Se ongelma toivottavasti poistuu sitämyötä, tuo ohjauksen jäykkyys vielä ihmetyttää.

                    Comment

                    • kovaluu1
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 299
                      • seinäjoki

                      #25
                      mulla oli omas autos et haki niin maan perusteellisesti et hyppi niin ku kenguru kaistalta toiselle ja loppu heti ku vaihto ne alatukivarren helat, ei ollu edes kalliit..24e/pari, veikkaisin tärinää tuosta johtuvax

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Motonetin tuotekuvaus menee näin:

                        ETUTUKIVARSI BMW 300-SARJA E36 91--98
                        Yleensä pallonivelellä ja heloilla
                        300s E36 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1628 64.86 ???

                        Ilmeisesti siihen tulee 2 palloa+takimmainen pusla.
                        Puslan kannatinta ei varmaan tule, se mikä tulee auton runkoon..?
                        Tuskimpa tulee tuota takapuslaa mukana?!? Kannattaa ainakin tarkistaa ettei tarvitse uutta reissua tehdä.

                        Tässä tuohon 3. kohtaan tuo penkinlämppärikorjausohje jonka lupasin (privassa) raapustaa:

                        Comment

                        • Kaimann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1214
                          • Karigasniemi

                          #27
                          Originally posted by Juubi View Post
                          Tuskimpa tulee tuota takapuslaa mukana?!? Kannattaa ainakin tarkistaa ettei tarvitse uutta reissua tehdä.

                          Tässä tuohon 3. kohtaan tuo penkinlämppärikorjausohje jonka lupasin (privassa) raapustaa:
                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=50
                          Ei ainakaan e46:n alatukuvarren mukana tullu puslaa. Ja ne motonetin puslat oli jotain avain hirveän näkösiä räpellyksiä. Reikään kun katsoi niin aivan älyttömästi tullu kumia muotin välistä ja jääny sellasia lirpakkeita sinne. Noillaki oli hintaa 84 €pari ilman kannattimia, auto-salpa kerava 98€ pari kannattimineen ja aivan puhtaat(eli ilman noita valu vikoja)
                          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6929
                            • N/A

                            #28
                            Otan varmaan alatukivarren puslat bmw:ltä ja alatukivarret motonetista..

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9930
                              • KVLA

                              #29
                              1. Veikataan etuiskarin yläpään laakerien jumittumista.Myös tehostajan paineet voi olla alentuneet.

                              2.Veikataan välyksiä JOSSAIN etupyörän tuennoissa,jos tärinä ei vatkaa poljinta.Mikäli myös poljin pompottaa jarrutuksessa,lienee joku jarrulevy(t) kiero.

                              3.?????

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6929
                                • N/A

                                #30
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                1. Veikataan etuiskarin yläpään laakerien jumittumista.Myös tehostajan paineet voi olla alentuneet.

                                2.Veikataan välyksiä JOSSAIN etupyörän tuennoissa,jos tärinä ei vatkaa poljinta.Mikäli myös poljin pompottaa jarrutuksessa,lienee joku jarrulevy(t) kiero.

                                3.?????
                                Tehostajan nesteet olen jo kahdesti vaihtanut ja ne oli vuosi sitten entisen omistajan mukaan vaihdettu viimeeksi, tosin ne olivat jo nyt aivan mustana.
                                Siitäkin on tullut arveluita että tehostajan pumppu olisi sökö, mistälie sitä voisi todeta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎