Jos tuota suunnittelee, niin kannattaa valkata tietystä autosta joku passeli vuosimalli jollon päästörajat on ollut "fiksummat"... esmes joku vm92 tms...
Eikös tuola lue just nuista turbokoneissa jo downpipeen tulevista esikateista. Sanovat että kannattaa laittaa jopa 2kpl normi katin lisäksi ja downpipe joku 2" korkeintaan että lämpeis nopeesti. Kun joku kommas vaan ettei niitä katteja kannata downpipeen änkee jne.
Eikös tuola lue just nuista turbokoneissa jo downpipeen tulevista esikateista. Sanovat että kannattaa laittaa jopa 2kpl normi katin lisäksi ja downpipe joku 2" korkeintaan että lämpeis nopeesti. Kun joku kommas vaan ettei niitä katteja kannata downpipeen änkee jne.
joo,kannattaa....olen tehnyt kyseisen skyline kikkareen.
mitä tuohon omaan bmw projektiin tulee niin, moottori ohjauksessa käytän tatekkia,suuttimet tällä hetkellä 6x444cc...ahdin powerdyne
bd-11a...ahtopaine 0.6bar,teho riittävä.kaikki tellingit ja hihnapyörä viritelmät itse tehtyjä. eip projektissa siis mitään salailtavaa ole aikaa vaan rajatusti kirjotella. huomenna taas uusin kujein päästöjä arpomaan.
Tuo tatechin kiihdytysrikastus on vähän huonosti toteutettu omaan makuun (onhan tuo alpha-n perustainen rikastus vielä käytössä?), saattaa aiheuttaa ongelmia päästöissä tai sitten ei. Onko tietoa millä alueella suurimmat ongelmat on?
Tuo tatechin kiihdytysrikastus on vähän huonosti toteutettu omaan makuun (onhan tuo alpha-n perustainen rikastus vielä käytössä?), saattaa aiheuttaa ongelmia päästöissä tai sitten ei. Onko tietoa millä alueella suurimmat ongelmat on?
itse en käydä k-rikastusta ollenkaan,paitsi 1000rpm:ssä. itsellä eip ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa tuosta T6 versiosta. yleensä vika löytyy säätäjästä
on tietoa ongelmista -> joka alueella paljon.
itse en käydä k-rikastusta ollenkaan,paitsi 1000rpm:ssä. itsellä eip ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa tuosta T6 versiosta. yleensä vika löytyy säätäjästä
on tietoa ongelmista -> joka alueella paljon.
Hmm, nyt ei ymmärrä, mutta ei eka kerta joten kysytään. Millä pidät seokset kohdallaan muutostilanteissa?
Tatechi on hieno peli, eikä ongelmia varmasti tulekkaan tuon suhteen normiolosuhteissa, lähinnä vaikuttaa säätötaakkaan tuo toteutustapa.
siis tarkoitatko kiihdytyksissä tms? oon hieronu bensakartat sellaisiksi ettei
k-pumppuja tarvitse kun liikkeelle lähdössä,eli tuossa 1000rpm:ssä.
No kiihdytyksissäkin, eli siis toisinsanoen kaasua lisätessä tai vähentäessä. Vetäähän se pakostakin tuossa laihalle/rikkaalle ennenkuin tasaantuu uudestaan? Äh, taitaa mennä rautalankapuuhiksi ennenkuin aukee meikäläiselle :think
Acceleration enrichment taitaa olla kyseessä kun painetaan kaasua? Toinen puoli on sitten overrun fuel cut tms kun kaasua nostetaan.
Esim M42 vakiolastu + S50 läppärungot varmaan tuo mielenkiintoisia tilanteita kun kaasupolkimen painallus avaakin läppiä (eli lisää ilman tuloa) enemmän ja nopeammin mihin ECU on opetettu -> voip mennä hiukan laihalle hetkeksi.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Overrun fuelcut on syötön katkaisu moottorijarrutuksessa.
Tarve koko kiihdytysrikastus hommelillehan lähtee paineen muutoksesta, sen takia toteutustavasta riippuen saattaa järjestelmän adaptiivisuus olla niin hyvä, ettei tuo muutos vaikuta toimivuuteen juurikaan. Alpha-n pohjaiset rikastusjärjestelmät eivät pysty luonnollisesti reagoimaan paineen muutokseen, jonka takia ahtopeleissä ne tuottavat harmaita hiuksia ja pakottavat kikkailemaan, vapareissa homma toimii hyvin niin kauan kun muutoksia ei tehdä, mutta lisää säätötaakkaa.
no niin.... ilon suruisissa fiiliksissä voin todeta että auto melkein meni läpi testistä....ainoa pikku murhe että öljynjäähdyttimen letku meni poikki viimeisen vaiheen puolivälissä...voi v***u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siihen asti tulukset olivat aivan loistavat.... nyt varmaan pääsee konetta remppaamaan...jippii.
pieni öljynpuute (tuhovalon syttyminen @ kova rpm) useimmiten nopeuttaa kk-laakereiden kulumista, mutta harvemmin aiheuttaa lyhytkestoisena täysin fataalia tuhoa.
[/oma kokemus]
onhan siinäkin kai se öljytilavuus 6l luokkaa että tuskin ihan kuivana on päässyt olemaan.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
no niin.... ilon suruisissa fiiliksissä voin todeta että auto melkein meni läpi testistä....ainoa pikku murhe että öljynjäähdyttimen letku meni poikki viimeisen vaiheen puolivälissä...voi v***u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siihen asti tulukset olivat aivan loistavat.... nyt varmaan pääsee konetta remppaamaan...jippii.
moottori pesty ja vain 3L oli hävinny....
Nyt kuulostaa hyvältä, paitsi tuon letkun osalta ...
Oletko itse töissä/tuttu tms. vai miten tuo on hoidettu kun saat kokeilla ja säätää noin monta kertaa. Itse ymmärtänyt että eka yrittämä ~1500€ ja jos ei mene läpi niin toinen on ~1000€... Jotain tuon suuntaista, niin onko nyt sovittu joku könttäsumma, jonka mukaan saat käyttää autoa tietyn määrän vai tähä?
no niin.... ilon suruisissa fiiliksissä voin todeta että auto melkein meni läpi testistä....ainoa pikku murhe että öljynjäähdyttimen letku meni poikki viimeisen vaiheen puolivälissä...voi v***u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siihen asti tulukset olivat aivan loistavat.... nyt varmaan pääsee konetta remppaamaan...jippii.
moottori pesty ja vain 3L oli hävinny....
Kuulostaa jo hyvältä...Toivottavasti saat pian kuntoon ja kasaan. Mitä kaikkee pitä kikkailla/ tehdä muutoksia edelliseen testiin?
Toivottavasti saadaan se eka ämmä nyt sitte kilpiin ahtimen kanssa Pidä meidät jatkossakin ajantasalla
no niin.... ilon suruisissa fiiliksissä voin todeta että auto melkein meni läpi testistä....ainoa pikku murhe että öljynjäähdyttimen letku meni poikki viimeisen vaiheen puolivälissä...voi v***u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siihen asti tulukset olivat aivan loistavat.... nyt varmaan pääsee konetta remppaamaan...jippii.
moottori pesty ja vain 3L oli hävinny....
Nonii, nyt kuulostaa jo paremmalta. Letkuja saa uusia ja tuskin se kone vaurioitui kun ei siinä testissä taideta pahemmin polkoa sitä konetta
Voitko pistää tietoja sinun mittaustuloksista? Hyvällä tsäkällä Hemi on kohta sulle kahvit velkaa
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Nyt kuulostaa hyvältä, paitsi tuon letkun osalta ...
Oletko itse töissä/tuttu tms. vai miten tuo on hoidettu kun saat kokeilla ja säätää noin monta kertaa. Itse ymmärtänyt että eka yrittämä ~1500€ ja jos ei mene läpi niin toinen on ~1000€... Jotain tuon suuntaista, niin onko nyt sovittu joku könttäsumma, jonka mukaan saat käyttää autoa tietyn määrän vai tähä?
Ite oon lukenu että olis eka kerralla 1200e ja tokalla kerralla 600e...
Comment