Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ||Nixu||
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 260
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by metanolman83 View Post
    oletkos muistanut tarkkailla nestepintaa? onko vajunut..johonkinhan se on nesteet hukannut kerta oli vajaa sillon ostaessa.

    joko kokeilit sitä että käydessä käytät puolan kerrallaan irti? sais ainakin sen selville..
    Just kävin katsomassa niin on se siinä cold viivan tuntumassa, ehkä ihan vähän alempana.

    Eli otan puolan irti ja? Täs yks päivä otin puolan johdon irti niin kuulosti samalta törinältä kun pätkii. Missä on virranjakaja tuossa autossa? Jos on hapettunu tai jotain?

    Ainiin.. Tämä auto oli vanhalla ihmisellä ja seisonnassa ostaessani.
    Last edited by ||Nixu||; 03-04-2008, 06:31.
    Volvo S40 T4 -98

    ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

    Comment

    • Nifa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 292
      • Kymenlaakso™

      #32
      kyynelten ikuinen virta...

      Originally posted by ||Nixu|| View Post
      Elikkäs ongelmana (kylmänä sekä lämpimänä) on että "kiihdyttäessä" ainakin pienemmillä kierroksilla rupee pätkimään ja vähä nykimään. Ja sit tyhjäkäynnillä putkesta kuunnellen ei käy kovin tasaseen ja sit ku vähän polkasee kaasua niin törisee/pörisee/pätskii mut ei taida isommilla kierroksilla. Elikkä pienemmillä kierroksilla jotain ongelmaa?? Kylmänä on myös kierrokset heittelehtiny vähän aikaa. Tulpat ja ilmansuodattimen oon tarkistanu.
      Kuulostaa hitusen / tavallaan samanlaiselta ongelmalta kuin itsellä, useamman kuukauden koittanut pohdiskella ja selvitellä että missä ongelma. (velipoika on tehnyt siitä oman threadin joskus, ongelma kylläkin on pahasti kesken)

      Muille lukijoille kasasin yhteenvedon, sen verran vuodatin:

      -käynnistyy kiltisti säällä kuin säällä
      -Käy epätasaisesti (kuulee koneen äänestä ja putkesta), mutta ei huopaa.
      -Nykii kierrosalueella 1600-2000
      -Kerran hukannut tehot/vedon...
      -tulpat vaihdettu, ei vaikutusta
      -kulutus kasvanut
      -puolat päällisinpuolin ehjiä
      -vikakoodit luettu. (ok, ei ongelmia)
      -venttiilokopan tiiviste vaihdettu (onnittelut sille bemarin insinöörille joka sen lakan sinne oli laittanu)
      -päästöt mitattu. (lävitte, mutta kävi laihalla)
      -termostaatti oli ollut rikki, vaihdettu toimivaan ja nesteet on pysyneet.
      -epätoivo kasvanut.


      Ja sitten ||Nixu||:lle, kuulostaako tutulta:

      Eli itselläkin E36 325, vm 92 ei vanos kone. Vikakoodit luettu, ei mitään koneeseen liittyvää (herjas ovien mikrokytkimistä, menossa vaihtoon :P) Tulppien vaihdon yhteydessä oli hitusen öljyä reijissä josta seurasi venttiilikopan tiivisteen vaihto, mutta sillä ei ollut positiivista vaikutusta. Eli Ongelmana: Putkesta kuunneltaessa käy epätaisaisesti, täristää pikkasen tyhjäkäynnillä, kierroslukumittarin mukaan ei mitään heittoa. Ehkä tavallaan siis pientä pätkimistä, vika ilmenee itsellä ainakin parhaiten ajossa kierrosalueella 1600-2000 (ja jostain ihmeen syystä parhaiten kolmosvaihteella tajaamanopeuksissa 40-50km/h), mielestäni ykkös ja kakkosvaihteella ei ole mitään ongelmaa vaan vääntää ihan kivasti mitenkään eritisesti pätkimättä, mutta mikä lie oikea termi, mutta käyttäisin sanaa että ajoneuvokseni nykii. Ja kun kierrokset kohoaa 2100 yläpuolelle niin en ainakaan huomaa suoraan mitään ja nykiminenkin helpottaa kummasti. Muutaman kerran liikkelle lähdettäessä valoista on täristänyt autoa niin maan totaalisesti ettei mitään rajaa, mutta aika harvinaista. (Onnekksi)

      Aika sama että onko kone kylmä vai lämmin ni samaa tekee. Ei vaikutusta käynnistämiseen, aika iloisesti lähtee käyntiin ja myöskin pysyy käynnissä eikä huopaa. Tosin voi olla että NIxu:llakin tekee samaa normaalia "kylmä heittelemistä mikä on mielestäni normaalia: kun käynnistää, ottaa pienen piikin 1,3k asti, laskee heti tonniin ja alkaa siitä hiljaksiin laskeutumaan 650 paikkeille. Sen suurempaa epätaisuutta en ole omastani löytänyt

      Myös sinulle Nixu jos jaksat tarkkailla / kiinnittää huomiota, oma koneeni tyhjäkäynnillä päästää todella huolestuttavaa ääntä, ainakun se "pätkäsee" / samalla heilauttaa autoa pikkusen / täristää mitä ihmettä nyt liekään, niin moottorista kuuluu todella vaimea ehkä metallinen kilahdus / koladus / "runksahdus" (ja hauskuus on se että kun se pätkii sitä nykyään pari kertaa 5 sek sisään) ja joka kuuluu paremmin kuskin paikalta. Ja onnekseni ja harmikseni se on viimeaikoina hitusen voimistunut, sillä nyt veljenikin kuulee sen jo (aluksi kuulin sen vain itse jolloin kaikki meni uuden vainoharhaisen omistajan piikkiin) Ongelmat että sitä ei moottoritilasta kuule tai pysty paikallistamaan kun se hukkuu kaiken muun pauhinan alle. Ja videokameroiden mikrofonit on sen verran laadukkaita että en ole yrityksistä huolimatta saanut eristettyä sitä ääntä, noin about pystyn sanomaan että millä hertzi alueella se noin seilaa (koneen ääni, putkenäänet, hengitys kaikenmaailman shittiä kyllä kuulee ja tunkee läpi mikä peittää sen) Mutta koneesta se tulee.

      Seuraamisen arvoista: Sanokoon kuka mitä tahansa tuon ikäisestä autosta ja 2.5 puolikkaasta koneesta, kulutus on pysynyt aika tiukasti noin 14l/l satasella seka-ajossa (Kotka ei ole mikään oikea kaupunki, että tässä kohtaa ei auta se jokerikortti että kaupunkiajoa, tääl ei ole ruuhkia edes aamulla, tää on iso taajama, ja keskusta käsittää kaksi yksisuuntaista katua parilla hassulla liikennevalolla :F) Matka-ajosta sen verran että kävin helsingissä muutama viikkoa sitten, kulutus noin 10l luokkaa (talvinopeudet)

      Ja yksi mielenkiintoinen ominaisuus jota saa kyllä kommentoida. Koneesta kuuluu välillä suhahtava ääni kun sen sammuttaa, nimen omaan kuskinpuolelta, välillä kuuluu ja välillä ei. Tosin itse epäilen että lie voisiko olla se huohotuksen venttiili joka voisi olla tiensä päässä? Hitusen muistuttaa ehkä turbon dumpperin suhahdusta ja kun ei siel mitään Göringin asentamaa mutkaa konehuoneessa näy niin...

      Ja samaan aiheeseen tuosta ominaisuudesta: Ku en ole aikaisemmin isolohkoista bemua omistanut, minkälaiset imuäänet tuossa pitäisi olla kun nostaa kierroksia 3,5-5k (ja siel ei mittään räpellyksiä ole ilmanotossa, orginaalia) , vai "viheltääkö" siellä se huohotuksen venttiili tai murtumat huohotuksen putkissa (tjsp) kun nostaa kierroksia?

      Ja vuodatus jatkuu... tasan kerran tehnyt jotain mistä ehkä tulisi huolestua tai ehkä on apua, olin liittymässä paikalliselta moottoriliikennetieltä moottoritielle, volvo kuski hönki kupeessa, ajattelin oveluudessani että tiputan kolmoselle ja tuuppasen bemarin vauhtiin (kukapa meistä ei)... Noh tiputin kolmoselle ja veto hävisi, kierrokset tipahti noin 1k paikkeille, kone kävi, rullasi kivasti eteenpäin mutta eipä ollu vetoa (sisäisestä paniikista johtuen en osaa tarkasti sanoa että nousiko kierrokset vai ei kaasupenaalin tahdissa) mutta veto hävisi :/ Ilkeä tunne että mitäköhän nyt hajos..., varsinki kun kaupungista asti perässä hiillostanu Volvo tuuppas ohitte välittömästi Mielenkiintoista oli se että palautu kun laitoin nelosen takas silmään... Ja nyt ei tarvi alkaa spekuloimaan sillä että (niinku velipoika) että ei se vaihde mihinkään mitään manuaalissa vaikuta kun kerran tuntuu vaikuttavan jotenkin mystisesti.

      Ja samanlaista alkuominaisuutta:
      Ostin autoni wannabe amis tuunaajalta, jolloin se oli pienehkö pommi...
      Ja lämpöihin pientä samanlaisuutta se että termostaatti oli tiensä päässä ja lämmöt nousi mutta ei pysynyt, tosin korjaantui ylläri ylläri termostaatin vaihtamisella, ei ole hukannu nesteitä ja ei tule valkoista usvaa putkesta.

      Mutta jotain usvaa / vesihöyryä putkesta tupaa useamman minuutinkin koneen sammuttamisen jälkeen. Osa sanoo että normaalia tuossa lohkokoossa ja putkistorakenteessa, voipi se olla että on vain putkistoon kerääntynyttä kondensaatio vettä (ac snitcherin vaimennin, aika jyrkästi nousee taka-akseliston jälkeen, joten voipi olla että sinne jää aina lirumaan jotain)

      Ja sitten vielä päästkötkin käyty mittaamassa, kaikesta lävitte, ehkä ~hitusen laihalla seoksella kävi, ei muuta.
      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

      Comment

      • jami
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 749
        • Suljetulla alueella

        #33
        Onko imuvuoto mahdollisuus suljettu pois? Eikös se "norsunkärsä" ym. putket ole näissä kans aika heikkoja.

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #34
          Nifa: Tuo siun kuvailema ongelma on aivan täsmälleen samanlainen kuin omassa autossa! Omaan ajattelin vaihtaa neljä vaihtamatonta puolaa seuraavaks, jos niillä helpottais toi nykiminen ja sitä kautta maantieajossa kulutus putoais normaalitasolle.

          Mietin tuossa yks päivä, että vois ainakin teoriassa olla mahdollista, että pintakaasulla ajellessa, jolloin seos on laihimmillaan, aiheuttais heikkotehoinen kipinä polttoaineen syttymättömyyden. Moottorista läpi mennyt palamaton happi taas vääristää happiarvoa ja lambda korjaa seosta rikkaammalle --> suurentunut polttoaineen kulutus.:think Edellinen lambda oli aivan musta ja paksussa noessa, jota sen ei kai normaalisti toimivassa moottorissa pitäis olla.

          Edit: Ja tuo moottorista kuuluva satunnainen kilahdus on suurella todennäköisyydellä kaksoismassavauhtipyörästä johtuva ääni, omasta kuuluu sama ääni myös, ja tiedän, että se miun tapauksessa on vauhtipyörä.
          Last edited by O-Peksi; 03-04-2008, 09:59.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • metanolman83
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 249
            • itä suomi

            #35
            Originally posted by ||Nixu|| View Post
            Just kävin katsomassa niin on se siinä cold viivan tuntumassa, ehkä ihan vähän alempana.

            Eli otan puolan irti ja? Täs yks päivä otin puolan johdon irti niin kuulosti samalta törinältä kun pätkii. Missä on virranjakaja tuossa autossa? Jos on hapettunu tai jotain?

            Ainiin.. Tämä auto oli vanhalla ihmisellä ja seisonnassa ostaessani.
            eli otat puolan irti ja kuuntelet vaikuttaako se käyntiin. jos vaikuttaa niin se toimii. takaisin ja seuraava irti jne..

            ja virranjakajaa ei ole kun jokaiselle sylinterille on oma puolansa.

            niin ja se haitari letku kannattaa myös kyllä tarkistaa. joko silmamääräisesti tai sitten sumutat siihen esim puhdistus spraytä tai ihan vaikka sumutin pullolla vettä ja kuuntelet onko vaikutusta käyntiin. kannattaa sumutella vähän sinne imusarjan puoleenkin jos siellä olisi vuotoa..mutta yleensä se on tuo haitari


            nixu jos tänään olet juuassa niin vois vaikka vilkaista sitä sun autoa..
            Last edited by metanolman83; 03-04-2008, 13:00.

            Comment

            • ||Nixu||
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 260
              • Joensuu

              #36
              Melkein kuin olisit kertonu minun auton vian. Eli tuohon ei ole syytä löytyny?? En oo kyllä mitään kilinöitä koneesta kuullu ja mulla pätkii joka vaihteella pienellä kierroksella.. bensan kulutus matka ajossa 100km/h ei alle 10l/100km mene.
              Volvo S40 T4 -98

              ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

              Comment

              • ||Nixu||
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 260
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by metanolman83 View Post
                eli otat puolan irti ja kuuntelet vaikuttaako se käyntiin. jos vaikuttaa niin se toimii. takaisin ja seuraava irti jne..

                ja virranjakajaa ei ole kun jokaiselle sylinterille on oma puolansa.

                niin ja se haitari letku kannattaa myös kyllä tarkistaa. joko silmamääräisesti tai sitten sumutat siihen esim puhdistus spraytä tai ihan vaikka sumutin pullolla vettä ja kuuntelet onko vaikutusta käyntiin. kannattaa sumutella vähän sinne imusarjan puoleenkin jos siellä olisi vuotoa..mutta yleensä se on tuo haitari


                nixu jos tänään olet juuassa niin vois vaikka vilkaista sitä sun autoa..
                Joo mäpä taidan lähtee melkeinpä heti kokeilemaan..(tai oisin kokeillu jos ois työkalut ollu.)
                Niin mä aattelin jotain sellasita kun en virranjakajaa löytäny.
                Minnekkäs ne piuhat sit lähtee niiltä puolilta? :think

                Joensuus oon viikot ja vkloput juuas..
                Last edited by ||Nixu||; 03-04-2008, 14:41.
                Volvo S40 T4 -98

                ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  #38
                  Tuossa vkloppuna otin niitä puolan johtoja irti ja vaikutti käyntiin..
                  Eihän sillä ole väliä ottaako puolan vai puolan johdon irti kun tuota testaa?
                  Vielä se vaan pätkii.. tuossa vkloppuna 1. vaihteella lähdin risteyksestä niin rupes röplöttämään niin paljon et ei meinannu oikein päästä liikkeelle.. :think
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • metanolman83
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 249
                    • itä suomi

                    #39
                    eipähän sillä taida väliä olla ottaako puolan vai johdon. sama lopputulos.

                    entäs oletko kokeillut otta ilmämäärämittarin johdon irti käydessä?löytyy siitä matkalta ilmanputsarista koneeseen.. onko mitään vaikutusta käyntiin?

                    ja akunkenkiä olit vissiin käyttänyt jo irti sen vähintään 30min..

                    asentotunnistimet kannattaa mitata/mittauttaa. arvot pitäis löytyä searchilla niinkun myös paljon näistä käyntiongelmistakin

                    Comment

                    • ||Nixu||
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 260
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by metanolman83 View Post
                      eipähän sillä taida väliä olla ottaako puolan vai johdon. sama lopputulos.

                      entäs oletko kokeillut otta ilmämäärämittarin johdon irti käydessä?löytyy siitä matkalta ilmanputsarista koneeseen.. onko mitään vaikutusta käyntiin?

                      ja akunkenkiä olit vissiin käyttänyt jo irti sen vähintään 30min..

                      asentotunnistimet kannattaa mitata/mittauttaa. arvot pitäis löytyä searchilla niinkun myös paljon näistä käyntiongelmistakin
                      Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
                      Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

                      Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.
                      Volvo S40 T4 -98

                      ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #41
                        Originally posted by ||Nixu|| View Post
                        Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
                        Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

                        Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.

                        Meikäläisellä on vähän vastaavaa oiretta. Välillä pelaa hienosti, välillä jättää pari tahtia sytyttämättä ja välillä vähän useammankin. Joskus perkele pörisee yhden vaihteen läpi kokonaan Ainakin 1 pytty ellei 2 on pelistä silloin pois. Mielestäni kyllä sytkää pätkii kun on niin teräviä pätkäisyjä.

                        Puolat kattelin jo heti alussa läpi, päällisin puolin ei mitään vikaa. Tulpat ole melkeen uudet BMW-logolla varustetut.. Yksi puola on vaihdettu, ei viittis summanmutikassa vaihtaa kaikkia ehkä turhaan.

                        Kuulin yhdeltä toiselta BMW-harrastajalta tuon saman homman, että josko siellä olisi tulpan kuopassa vettä? Perkele, täytyy ottaa uudestaan ne puolat irti ja katsoa tarkemmin. Silloin en mitään kosteutta huomannut, mutta enpä niitä kuoppia syynännyt erikoisen tarkasti. Puola eikä tulppa eivät ainakaan olleet märkiä, joten en sitä kuoppaa alkanut syynäämään..

                        Auto oli siis E36 M3, täysin orkkis.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • ||Nixu||
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 260
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Meikäläisellä on vähän vastaavaa oiretta. Välillä pelaa hienosti, välillä jättää pari tahtia sytyttämättä ja välillä vähän useammankin. Joskus perkele pörisee yhden vaihteen läpi kokonaan Ainakin 1 pytty ellei 2 on pelistä silloin pois. Mielestäni kyllä sytkää pätkii kun on niin teräviä pätkäisyjä.

                          Puolat kattelin jo heti alussa läpi, päällisin puolin ei mitään vikaa. Tulpat ole melkeen uudet BMW-logolla varustetut.. Yksi puola on vaihdettu, ei viittis summanmutikassa vaihtaa kaikkia ehkä turhaan.

                          Kuulin yhdeltä toiselta BMW-harrastajalta tuon saman homman, että josko siellä olisi tulpan kuopassa vettä? Perkele, täytyy ottaa uudestaan ne puolat irti ja katsoa tarkemmin. Silloin en mitään kosteutta huomannut, mutta enpä niitä kuoppia syynännyt erikoisen tarkasti. Puola eikä tulppa eivät ainakaan olleet märkiä, joten en sitä kuoppaa alkanut syynäämään..

                          Auto oli siis E36 M3, täysin orkkis.
                          Joo.. Se sano et paineilmapistoolilla puhdistaa? Pitää itekki tutkia viimeistään vkloppuna.. kerro jos vaikutti.(toivottavasti)
                          Volvo S40 T4 -98

                          ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                          Comment

                          • metanolman83
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 249
                            • itä suomi

                            #43
                            Originally posted by ||Nixu|| View Post
                            Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
                            Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

                            Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.
                            niin no todellakin se vesi/öljy siellä tulppien kolossa vaikuttaa, mutta etkös sinä vaihtanut tulpat siihen? ja kannattaa aina ENNEN tulppien irroitusta jo puhdistella paineilmalla ne kolot. noh kuitenkin katso nyt ne kolot kaikki läpi. ei ole iso homma kun ne ei ole kun 2 mutterilla kiinni. liittimiä ei muistaakseni tarvitse edes irroittaa puolista. sit vaan rätti kolon ympärille ja paineilmaa annat mennä jonkun aikaa. ja tutki/puhdista myös ne puolan päät

                            Comment

                            • ///saMi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1198
                              • 52300

                              #44
                              täällä myöskin sama ongelma, tulpat vaihdoin eilen ja toimi hetken aikaa normaalisti mutta sitten alkoi taas pätkimään.. ilmeisesti sytytyksessä jotain häikkää, käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja nykii vain pienillä kierroksilla joka vaihteella. Täytyy varmaankin käyttää ensiksi vikakoodien luennassa..

                              Comment

                              • ||Nixu||
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 260
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by metanolman83 View Post
                                niin no todellakin se vesi/öljy siellä tulppien kolossa vaikuttaa, mutta etkös sinä vaihtanut tulpat siihen? ja kannattaa aina ENNEN tulppien irroitusta jo puhdistella paineilmalla ne kolot. noh kuitenkin katso nyt ne kolot kaikki läpi. ei ole iso homma kun ne ei ole kun 2 mutterilla kiinni. liittimiä ei muistaakseni tarvitse edes irroittaa puolista. sit vaan rätti kolon ympärille ja paineilmaa annat mennä jonkun aikaa. ja tutki/puhdista myös ne puolan päät
                                Joo.. En silloin tajunnut että se vaikuttaa..Tänään kerkesin pikaisesti puhdistaa paineilma pistoolilla mutten kunnolla niin aluks auto toimi paremmin kuin koskaan mut sit taas alko pätkii. Vkloppuna yritän puhdistaa ihan kunnolla! Mistä sitä paskaa sinne tulee? Ja miten se paska siellä voi vaikuttaa? :think Ei sitä ees paljon ole mut vähän kumminkin.
                                Volvo S40 T4 -98

                                ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎