tein nytte ton sun ohjeen mukaa, ilmaruuvi pois korkki auki ja sinne täytee nestettä sitte molemmat kiinni, ja auto käyntii ja puhallin kuumalle ja täysille. Ei laskenut siitä mihinkään nesteet ja siellä seon täynnä nyt. Kuumaaa ei puhaltanut tyhjäkäynnillä, kierroksia kun laittoi niin sitten kylläkin.
							
						
					e36 jäähdytinneste ei pysy sisällä
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Puhalsiko myöhemmin normaalisti ajossa kuumaa?
 Ilmeisesti ongelma siis ratkennut?
 Tyhjäkäynnillä ei taida pumpun teho riittää pitämään kennoa lämpimänä.
 
 Miten ajaessa toimi? Ajoit kuumaksi ja tarkistit nesteen tason?TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hei,Originally posted by Mikkeri View PostÖööö.... Siis tottakai ne nesteet tulee ulos kun kuumalla koneella avaat korkin, siellä on painetta ja ilmeisesti hieman ilmaakin, avaat korkin -> paine laskee -> pinta nousee ja tulvii yli. Samalla myös neste alkaa kiehumaan jos sen lämpötila on yli 100 astetta.
 
 Kylmällä koneella täytät sen järjestelmän ilmausruuvi auki ihan täyteen, auto käyntiin, puhallus kuumalle ja korkit yms. kiinni. Ilma puristuu kasaan ja hakeutuu paisariin.
 
 Onko sulla jotain lämpöongelmia lisäksi? Ei tule kuumaa sisälle? Flekti ei pyöri? Lämmöt seilaa tms?
 
 Itse mietin tuota sun lausetta tässä, en yritä kyseenalaistaa siis tuota sun sanomista vaan ite tässä pähkäilin tuota niin eikä tuon asian pitäs olla niin että terveessä autossa jossa toimii flekti oikein sun muut ja ei ole ilmaa järjestelmässä (ainakaan paljoa) tehdä niin että neste ei tule yli kun korkin avaa? Myös se että ei kait nesteen pitäisi edes alkaa kiehumaan vaikka korkin aukaisee? Pitäishän sen flektin pitää se alle 100c kuitenkin?
 
 Nämä ovat siis omia pähkäilyjä, tuntuu vaan hullulta ku miettii koska kunnossa olevassa autossa ei ole ikinä alkanut nesteet kiehumaan/ tulvinut yli jos jäähdytys ollut kunnossa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ajossa puhaltaa normaalisti kuumaa, nytkun ajoin töihin ja tarkistin nesteen tason se oli puolivälissä paisaria kalt viivan kohdalla ehkä yhden viivan alle.Originally posted by Mikkeri View PostPuhalsiko myöhemmin normaalisti ajossa kuumaa?
 Ilmeisesti ongelma siis ratkennut?
 Tyhjäkäynnillä ei taida pumpun teho riittää pitämään kennoa lämpimänä.
 
 Miten ajaessa toimi? Ajoit kuumaksi ja tarkistit nesteen tason?BMW e92 325i coupe -08
 ex. BMW e82 123d -08
 ex. BMW e36 325i cabrio -94
 ex. BMW e46 328i -99
 ex. BMW e36 325i cabrio -93
 ex. BMW e38 735ia -98
 ex. BMW e36 325i coupe -92
 ex. BMW e39 523i -97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarkistitko kuumana vai kylmänä? Lisäsitkö nestettä?Originally posted by system1 View Postajossa puhaltaa normaalisti kuumaa, nytkun ajoin töihin ja tarkistin nesteen tason se oli puolivälissä paisaria kalt viivan kohdalla ehkä yhden viivan alle.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se moottorin lämpö voi olla yli 100 astetta paikoitellen heti sammutuksen jälkeen, ne kohdat alkavat kiehuttamaan vettä herkästi.Originally posted by majgul View PostHei,
 
 Itse mietin tuota sun lausetta tässä, en yritä kyseenalaistaa siis tuota sun sanomista vaan ite tässä pähkäilin tuota niin eikä tuon asian pitäs olla niin että terveessä autossa jossa toimii flekti oikein sun muut ja ei ole ilmaa järjestelmässä (ainakaan paljoa) tehdä niin että neste ei tule yli kun korkin avaa? Myös se että ei kait nesteen pitäisi edes alkaa kiehumaan vaikka korkin aukaisee? Pitäishän sen flektin pitää se alle 100c kuitenkin?
 
 Nämä ovat siis omia pähkäilyjä, tuntuu vaan hullulta ku miettii koska kunnossa olevassa autossa ei ole ikinä alkanut nesteet kiehumaan/ tulvinut yli jos jäähdytys ollut kunnossa.
 
 Tuon oman auton kun sammutan, annan muutaman minuutin jäähtyä, voi korkin avata varovasti eikä nestettä tule ulos.
 Varmaan tulisi pihalle jos heti sammutuksen jälkeen korkin avaisi.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
 TDS osaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin vedenhän kiehumispiste nousee paineen kasvaessa. Senhän takia siellä jäähdytinjärjestelmässä on painetta, ettei se kiehuis niin helposti. Paine kun löysätään, niin kiehumaanhan se rupee jos kone on tarpeeksi lämmin.
 
  
 
 Mutta! Jos sulla ei tyhjäkäynnillä tule lämmintä, niin sulla A on siellä ilmalukko. B sulla ei toimi vesipumppu. Jos siellä on ilmalukko, niin paineen noustessa tämä ilmatasku painuu kasaan sillä koneen uumenissa. Sitten kun aukaset korkin, niin tämä ilmatasku taas laajenee ja työntää nesteet ulos paisarista. B tapauksessa se rupeaa vaan kiehumaan, kun ei kone jäähdy kunnolla.
 
 Ainoa tapa millä sen ilman saa pois on se pullopatentilla lypsäminen.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kuumana heti ajon jälkeen, nyt kävin katsomassa konehuone oli kyllä lämmin vielä ja paisarikin, niin siinä samassa kohtaa nesteen pinta oli puolivälissä.Originally posted by Mikkeri View PostTarkistitko kuumana vai kylmänä? Lisäsitkö nestettä?BMW e92 325i coupe -08
 ex. BMW e82 123d -08
 ex. BMW e36 325i cabrio -94
 ex. BMW e46 328i -99
 ex. BMW e36 325i cabrio -93
 ex. BMW e38 735ia -98
 ex. BMW e36 325i coupe -92
 ex. BMW e39 523i -97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
 
 Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?BMW e92 325i coupe -08
 ex. BMW e82 123d -08
 ex. BMW e36 325i cabrio -94
 ex. BMW e46 328i -99
 ex. BMW e36 325i cabrio -93
 ex. BMW e38 735ia -98
 ex. BMW e36 325i coupe -92
 ex. BMW e39 523i -97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt ku kerran pilkkua alettiin nusasoon niin, jäähdytin nesteen/glogolin määräki vaikuttaa tuohon kiehumispisteeseen ja lämpöjen nousuun. Pelkkä vesihän ois huomattavasti tehokkaampi jäähdyttämään jos ei se jäätyis! Ja lisäaineena voi käyttää ruosteenestoainetta niin ei tarvis ees ruosteesta huolehtia. Nimeä en nyt tuolle litkulle muista mutta joku rd se tais olla...Originally posted by Pazi88 View PostNiin vedenhän kiehumispiste nousee paineen kasvaessa. Senhän takia siellä jäähdytinjärjestelmässä on painetta, ettei se kiehuis niin helposti. Paine kun löysätään, niin kiehumaanhan se rupee jos kone on tarpeeksi lämmin.
 
  
 
 Mutta! Jos sulla ei tyhjäkäynnillä tule lämmintä, niin sulla A on siellä ilmalukko. B sulla ei toimi vesipumppu. Jos siellä on ilmalukko, niin paineen noustessa tämä ilmatasku painuu kasaan sillä koneen uumenissa. Sitten kun aukaset korkin, niin tämä ilmatasku taas laajenee ja työntää nesteet ulos paisarista. B tapauksessa se rupeaa vaan kiehumaan, kun ei kone jäähdy kunnolla.
 
 Ainoa tapa millä sen ilman saa pois on se pullopatentilla lypsäminen.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
 Kissvesala.fi
 Priva tai o443424479
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On helppo ja osta vaan se metallisiipinen, ei maksa juuri enempää. Ja vaiha samalla termari ku purat flektit ja remmit edestä pois.Originally posted by system1 View PostPazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
 
 Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
 Kissvesala.fi
 Priva tai o443424479
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täyttövaiheessa ruuvi auki ja nestettä kaadetaan HITAASTI. Sitten kun on saatu nestettä niin täyteen kun saa, niin pullolla lypsäminen. Lypsämisen jälkeen annetaan jähtyä, katsotaan nesteen taso cold kohtaan ja korkki kiinni.Originally posted by system1 View PostPazi88 joo voinhan mä vielä yrittää tota pullopatenttiakin uudestaan, sen jälkee sitte vissii vaa uus vesipumppu jos ei toimi vieläkää ? Kannattiko siihen ostaa metallisiipinen vai ei ja onko helppo homma tehä ite.
 
 Ja vielä, että tossa pullopatentti ilmauksessako ei avata ollenkaan ilmausruuvia missään vaiheessa?
 
 Itse en metallisiipistä laittaisi. Tuntuvat kierrättävän huonommin nestettä kuin orkkis ja laakeri antaa helpommin periksi. Semmonen komposiittisiipinen tarvike on ainakin minusta paras. Kevyt, kestävä ja muotoilu vastaa orkkis "bakeliitti" siipistä.
 
 EDIT siihen että tyhjäkäynnillä ei tuu kuumaa on kyllä vielä C vaihtoehto, eli rikkinäinen vesiventtiili. Sen kyllä ei pitäs muita ongelmia aiheuttaa. Eikä muuten oo ihan ilmanen se venttiili...Last edited by Pazi88; 09-08-2013, 10:55.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Periaatteessa saman painonen se metalliratas on lähes muovisenkin kans. Muotoilusta en osaa sanoa enkä tehoista, mutta kestävyys on parempi. Ja jäähdyttää sekä kierrättää varmana sen mitä normi olosuhteet vaatii. Vaikka harvemmin se kyllä pettää sekään pakelliittiVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
 Kissvesala.fi
 Priva tai o443424479
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo no jossitä nyt vaihtas ton vesipumpun ja termostaatin samalla, mites pitäskö siihe ostaa uus termarin kotelo ja sen tiivistekki sitte vai vaa termari ja siihe uus o rengas.
 
 kattoo sitte taas toimiiko BMW e92 325i coupe -08 BMW e92 325i coupe -08
 ex. BMW e82 123d -08
 ex. BMW e36 325i cabrio -94
 ex. BMW e46 328i -99
 ex. BMW e36 325i cabrio -93
 ex. BMW e38 735ia -98
 ex. BMW e36 325i coupe -92
 ex. BMW e39 523i -97
 Comment
Comment