Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by Maniver View Post
    Tällähetkellä vielä maastoauto , mutta alaspäin tulee tuosta vielä ~30mm+/-30mm

    Kai toi tämänhetkinen joku 60/40 sarja on :think

    jep, eli matalaa kumia alle. olisko sitten vaikkapa eteen 225/35 ja taakse 235/35...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      8x17" ET38 vanne. Kannattaako pitää talvivanteena? 225/45 kumi passaisi, mutta minkälainen ajaa?
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • ///MJ
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 1869
        • Joensuu

        Originally posted by Jasu View Post
        8x17" ET38 vanne. Kannattaako pitää talvivanteena? 225/45 kumi passaisi, mutta minkälainen ajaa?
        Sanoisin että talveksi oikein hyvä setuppi :think
        F36 428iA GC M-Sport
        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

        M: E36 328i osia

        M: E39 business cd ja info display

        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16355
          • Leppävirta

          Originally posted by Jasu View Post
          8x17" ET38 vanne. Kannattaako pitää talvivanteena? 225/45 kumi passaisi, mutta minkälainen ajaa?
          Hyvä setti. Itsellä 7,5x17 ET 41 Style 22:t talvella samoilla rengas seteillä. Ei valittamista.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • 328 e36
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 488
            • pori

            Ketjussa on jo niin paljon viestejä ettei meinaa mitään varmaa tietoa löytyä,siispä kysytään vielä, avoon olisi mietinnässä seuraavan kokoiset vanteet:
            eteen 8x17 et 20 ja taakse 9x17 et 26. etukaaret vakiot,takana hiukan pokkauksia painettu,mitenkä sopii,vai sopiiko alkuunkaan? renkaina olisi eteen 215/40 ja taakse 235/40.
            Madallus olisi tarkoitus olla luokkaa -50 eteen ja -30 taakse.
            e36 320 cabrio.
            e36 328 coupe.

            Comment

            • Antipro
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 295
              • Hämeenlinna

              Originally posted by 328 e36 View Post
              Ketjussa on jo niin paljon viestejä ettei meinaa mitään varmaa tietoa löytyä,siispä kysytään vielä, avoon olisi mietinnässä seuraavan kokoiset vanteet:
              eteen 8x17 et 20 ja taakse 9x17 et 26. etukaaret vakiot,takana hiukan pokkauksia painettu,mitenkä sopii,vai sopiiko alkuunkaan? renkaina olisi eteen 215/40 ja taakse 235/40.
              Madallus olisi tarkoitus olla luokkaa -50 eteen ja -30 taakse.
              Väittäsin että ottaa kiinni. Takaata ainakin siis.

              Itellä on Lenso A01 et35 17x8,5 225/45 takana. Takakaaria Käännetty n.1-2cm ja välillä rapii tyhjälläkin autolla, madallus 70/~60 :think
              G20 330e M-Sport -20

              EX:

              F30 330e M-Sport -18
              e82 135i -10 @500hp/662nm
              e90 320D m-sport -06
              e90 325iA -05
              Subaru Impreza WRX -04
              e90 320D -05
              e36 328 -95 Sedan
              e30 318 -86
              e36 325 -93 coupé

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by 328 e36 View Post
                Ketjussa on jo niin paljon viestejä ettei meinaa mitään varmaa tietoa löytyä,siispä kysytään vielä, avoon olisi mietinnässä seuraavan kokoiset vanteet:
                eteen 8x17 et 20 ja taakse 9x17 et 26. etukaaret vakiot,takana hiukan pokkauksia painettu,mitenkä sopii,vai sopiiko alkuunkaan? renkaina olisi eteen 215/40 ja taakse 235/40.
                Madallus olisi tarkoitus olla luokkaa -50 eteen ja -30 taakse.

                jos edessä on 215/40, niin taakse oikea koko on 245/35. 235/40 takarenkaan pariksi eteen oikea on 205/45.

                jos ei kaarta ole pahemmin levitetty, etkä halua enempää mankeloida, niin ehkä syytä laittaa taaksekin 215/40, kun 235/40 ei mene raapimatta ihan pienellä kaarien mankeloinnilla.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2542
                  • Pirkkala

                  Omalla kohtaa alkaa taas tämä vanteiden ja renkaiden sovitus.

                  Vanteet ovat 9,5x17" et56, jotka sovitetaan alle adaptereilla. Ongelmaksi taitaa muodostua etupää, johon olisi tarkoitus laittaa myös coilover-sarja. Olen willtheyfit-sivun avulla pähkäillyt, että mikähän tuohon olisi paras mahdollinen et, kun tavoitteena olisi saada vanteet tarpeeksi ulos ilman, että kaaria täytyy runtata. Tyyliin näin tai näin (kyseisissä kuvissa ei kylläkään ole bmw, mutta idea varmasti selviää). Renkaiksi on tulossa näillä näkymin 215/45R17.
                  Ulos päin mahtuu 8.5 et13 omien kokemusten mukaan juuri ja juuri (edessä), mutta kuinka ylös kannattaa asettaa raja et-luvussa tuon coilover-setin kanssa. Mahtuuko esimerkiksi 9,5" et:llä 36 (eli 20mm adaptereilla) vai ottaako tolppaan kiinni?

                  Takana ongelmia ei liian ison et:n kanssa taida tulla, mutta kuinka pieneksi uskaltaa et:n asettaa, jotta vanne kuitenkin tulisi hieman ulos etupään tavoin..?

                  Tämmöstä tällä kertaa:think
                  sigpic

                  Comment

                  • 328 e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 488
                    • pori

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    jos edessä on 215/40, niin taakse oikea koko on 245/35. 235/40 takarenkaan pariksi eteen oikea on 205/45.

                    jos ei kaarta ole pahemmin levitetty, etkä halua enempää mankeloida, niin ehkä syytä laittaa taaksekin 215/40, kun 235/40 ei mene raapimatta ihan pienellä kaarien mankeloinnilla.
                    Kyseiset koot ovat sen takia mietinnässä kun on olisi sen kokoiset renkaat jo ennestään valmiina,toki ei olisi mahdotonta hakea 2 uutta rengasta koossa 215/40 ja laittaa sellaiset joka kulmaan.. mutta tarvii hiukan miettiä että koitanko vaan hankkia vanteet jostain hiukan sopivammalla et-luvulla..
                    e36 320 cabrio.
                    e36 328 coupe.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Omalla kohtaa alkaa taas tämä vanteiden ja renkaiden sovitus.

                      Vanteet ovat 9,5x17" et56, jotka sovitetaan alle adaptereilla. Ongelmaksi taitaa muodostua etupää, johon olisi tarkoitus laittaa myös coilover-sarja. Olen willtheyfit-sivun avulla pähkäillyt, että mikähän tuohon olisi paras mahdollinen et, kun tavoitteena olisi saada vanteet tarpeeksi ulos ilman, että kaaria täytyy runtata. Tyyliin näin tai näin (kyseisissä kuvissa ei kylläkään ole bmw, mutta idea varmasti selviää). Renkaiksi on tulossa näillä näkymin 215/45R17.
                      Ulos päin mahtuu 8.5 et13 omien kokemusten mukaan juuri ja juuri (edessä), mutta kuinka ylös kannattaa asettaa raja et-luvussa tuon coilover-setin kanssa. Mahtuuko esimerkiksi 9,5" et:llä 36 (eli 20mm adaptereilla) vai ottaako tolppaan kiinni?

                      Takana ongelmia ei liian ison et:n kanssa taida tulla, mutta kuinka pieneksi uskaltaa et:n asettaa, jotta vanne kuitenkin tulisi hieman ulos etupään tavoin..?

                      Tämmöstä tällä kertaa:think

                      215/40 kumi on parempi vaihtoehto, jos noin kapeaa meinaat alle laittaa.

                      taakse joku 40mm pala ja eteen 30mm

                      ET36 voi just mennä vakio tolpalla, mutta ei coiloverilla. tuo ET26 on sekin varmaan siinä ja siinä coili tolpalla.
                      Last edited by bemu2000; 22-08-2011, 22:46.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2542
                        • Pirkkala

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        215/40 kumi on parempi vaihtoehto, jos noin kapeaa meinaat alle laittaa.

                        taakse joku 40mm pala ja eteen 30mm

                        ET36 voi just mennä vakio tolpalla, mutta ei coiloverilla. tuo ET26 on sekin varmaan siinä ja siinä coili tolpalla.
                        9.5 et26 tulisi vielä suunnilleen samoille kohdille kaareen nähden kuin 8.5 et13, joka jotenkin mahtuu alle.


                        Tilaa saattaisi olla sisäänpäin vielä :think

                        Takana 9.5 et16 kuulostaa jo aika rankalta ja on tuskin mahtumassa orggis kaareen:think


                        Perusteletko tuo 40 profiilin 45:n sijaan ulkonäöllisistä syistä vai...?
                        Eikö se 45 venyisi päälle ainakin "helpommin"?
                        sigpic

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by QUASIMODO View Post
                          9.5 et26 tulisi vielä suunnilleen samoille kohdille kaareen nähden kuin 8.5 et13, joka jotenkin mahtuu alle.


                          Tilaa saattaisi olla sisäänpäin vielä :think

                          Takana 9.5 et16 kuulostaa jo aika rankalta ja on tuskin mahtumassa orggis kaareen:think


                          Perusteletko tuo 40 profiilin 45:n sijaan ulkonäöllisistä syistä vai...?
                          Eikö se 45 venyisi päälle ainakin "helpommin"?

                          se on vaan helvetin ruma. 215/45 on ihan järkyttävä munkki venytettynä. kevyesti mankeloi kaaret, niin menee tuo ET16. tulee muuten hölmön näköinen, jos on edestä paljon ulompana.
                          Last edited by bemu2000; 23-08-2011, 09:53.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2556
                            • .

                            ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.....

                            Ensimmäinen kysymys: Mahtuuko 9 x 17 et-7 vanne pyörimään, jos vaan ihan pikkuisen pokkais kaaria..?

                            Toinen kysymys: Miksi ihmeessa osa rengas - ja vannefit -topikeista on tekniikan ja osa yleistä keskustelua puolella? Ei mitään logiikkaa, missään...
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              Mahtaako mahtua pyörimään tuommoinen 7-7,5 x 15" ET 10 jollakin 195/60 rengastuksella E36 Coupen kaarissa?
                              Last edited by Camo; 26-09-2011, 15:48.
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              • Hemu__
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 972
                                • Kirkkonummi

                                Ostin tommosen setin oz mito2:sia joista 2kpl on 3-osasia 8x17 et 37 ja toiset 2kpl ovat 2-osaisia 9x17 et45 vanteita, mietin, että jos tuon takavanteen lipin kasvattaisi 2" lisää niin voisi olla aika passeli.

                                Tuon 8x17 et e37 vanteen lipin leveys reunasta reunaan oli n 4,75 cm eli liekko tuumina sitten sen 1,75"?

                                Osaako joku sanoa mikä tuolle 8x17 et37 vanteelle tulisi et:ksi jos siitä rakentaa 10x17 vanteen, ostamalla 2" leveämmän ulkolipin?

                                Miten tuommoinen setti menisi sitten rankasti madallettuun e36 sedaniin eli eteen 9x17 et45 ja taakse 10x17 et??? Hyvä rengastus olisi varmaan 215/40-17 + 235/40-17?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎