Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 kone(alakerta) paskana(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bugi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 175
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Aika tyhjänpäivänen diagnoosi taas kerran sitten, kannattaa käydä katsomassa koodit uudestaa jossain missä osataan lukea enemmän kuin kaksi merkkiä
    Joo näinhän se pitää tehdä ja hinauttaa benkaralle tuo auto ja katsoa mitä siellä ollaan mieltä.

    Aika rahastuksen maku tuossa on kun huomiseksi pitäis päättää että tehäänkö 4,5ke remontti, mutta kai se laman aikana on kaikki raha tarpeellista.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Bugi View Post
      Joo siis ja se nokkaketju tietysti kuulemma löysällä.
      No jos oikeasti on joko nokkien välinen ketju taikka pääketju löysänä niin hommahan on selvä tuon ohivuotomittauksen osalta!
      Eli vaikka alakerran saisi yläkuolokohtaan niin kyseisessä sylinterissä on venttiilit vähän auki kun ketju on löysä, jako ei mätsää.
      Joten kannattaa tuo jakopää nyt ekana selvittää mikä siellä mättää, ainakaan ei kannata autolla ajella.
      Eli tuskin on mitään alakerran vikaa jos jakopäässä joku ketju löysänä.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Bugi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 175
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Supa View Post
        No jos oikeasti on joko nokkien välinen ketju taikka pääketju löysänä niin hommahan on selvä tuon ohivuotomittauksen osalta!
        Eli vaikka alakerran saisi yläkuolokohtaan niin kyseisessä sylinterissä on venttiilit vähän auki kun ketju on löysä, jako ei mätsää.
        Joten kannattaa tuo jakopää nyt ekana selvittää mikä siellä mättää, ainakaan ei kannata autolla ajella.
        Eli tuskin on mitään alakerran vikaa jos jakopäässä joku ketju löysänä.
        Joo hyvä tietää! kiitos vaan avusta, ja ei ollut tarkotuskaan tuolla ajella yhtään.

        Comment

        • Bugi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 175
          • Tampere

          #19
          Nyt on hiukan homma edenny, kun soittelin tonne ja ilmotin, että auton voi siirtää siihe pihalle.

          Ohivuotomittaus suoritettiin kuulemma tulpanreijistä painetta puhaltamalla? Ja Toi ketjun löysyys ei niitten mukaan siihen voi vaikuttaa :think

          Vanoksen korjauksesta koitin taas kysellä, mutta ei oikein selvinny ja kuulemma uus pitäis vaan ostaa. Ketjusta sanoi senverran, että vanoksen ketju? Eli ilmeisesti vanokseen menevä ketju tms.

          1500e maksais tuolla koneenvaihto, maanantaina käyn ainakin tuolla benkaralla vähän kyselemässä, ja jos tuosta ei enää peliä saa kohtuuhintaan, niin sitten pitää alkaa vaihtokonetta metsästämään ja myöskin vaihtajaa sille.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #20
            Jaa mitenhän se vaikuttaa, että puhalletaan tulpanreiästä ilmaa sylinteriin siihen, että onko venttiili auki sen löysän ketjun ja heittävän jaon takia?

            edit. muutenkin on vähän oireet sellaiset, että siellä on joku ketjunkiristin vaan rikki.
            Retard Member

            Comment

            • Bugi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 175
              • Tampere

              #21
              Originally posted by herja View Post
              Jaa mitenhän se vaikuttaa, että puhalletaan tulpanreiästä ilmaa sylinteriin siihen, että onko venttiili auki sen löysän ketjun ja heittävän jaon takia?

              edit. muutenkin on vähän oireet sellaiset, että siellä on joku ketjunkiristin vaan rikki.
              Toivottavasti juu, ja kuulemma kone ei sillon käynnissä ollu kun toi mittaus tehtiin.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by herja View Post
                Jaa mitenhän se vaikuttaa, että puhalletaan tulpanreiästä ilmaa sylinteriin siihen, että onko venttiili auki sen löysän ketjun ja heittävän jaon takia?

                edit. muutenkin on vähän oireet sellaiset, että siellä on joku ketjunkiristin vaan rikki.
                en nyt tarkkaan tiedä miten tämä mittaus tapahtuu mutta jos ketju on pahasti venynyt niin eikös jako mene x verran myöhäiselle?

                no jos mittaus tapahtuu puristus ja työtahdin välisessä YKK:ssa niin venymisen ei pitäisi vaikuttaa mittaukseen koska puristus ja työtahdin ajan venttiilit on kiinni -> edelliseen/seuraavaan venttiilin aukeamiseen on matkaa ~±90° nokka-akselilla

                jos taas mitataan pako ja imutahdin välisessä YKK:ssa niin vuoto on todennäköisempi kun pakoventtiili menee kiinni juuri ennen YKK:ta ja imu aukeaa heti sen jälkeen -> jos jako on myöhäsellä pakovena saattaisi olla vielä raollaan YKK:ssa..

                mutua, korjatkaa viisaammat..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #23
                  toi on ilmeisesti mun vanha auto jos rekkari ess,,, siina on 328 alakerta mutta mieletani ja ainakin venttiilikoppa on m50 325;n kuten myös imusarja ja jotain muuta,oli jo viime kesana vanoksessa kulumisen merkkeja kun myin auton helsinkiin
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • Bugi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 175
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by MasaTDS View Post
                    toi on ilmeisesti mun vanha auto jos rekkari ess,,, siina on 328 alakerta mutta mieletani ja ainakin venttiilikoppa on m50 325;n kuten myös imusarja ja jotain muuta,oli jo viime kesana vanoksessa kulumisen merkkeja kun myin auton helsinkiin
                    Jep, sama auto kyseessä.

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      en nyt tarkkaan tiedä miten tämä mittaus tapahtuu mutta jos ketju on pahasti venynyt niin eikös jako mene x verran myöhäiselle?

                      no jos mittaus tapahtuu puristus ja työtahdin välisessä YKK:ssa niin venymisen ei pitäisi vaikuttaa mittaukseen koska puristus ja työtahdin ajan venttiilit on kiinni -> edelliseen/seuraavaan venttiilin aukeamiseen on matkaa ~±90° nokka-akselilla

                      jos taas mitataan pako ja imutahdin välisessä YKK:ssa niin vuoto on todennäköisempi kun pakoventtiili menee kiinni juuri ennen YKK:ta ja imu aukeaa heti sen jälkeen -> jos jako on myöhäsellä pakovena saattaisi olla vielä raollaan YKK:ssa..

                      mutua, korjatkaa viisaammat..
                      Yritin olla sarkastinen tuossa aiemmin.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Bugi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 175
                        • Tampere

                        #26
                        Jeps, nyt on benkaralta haettu tuomio ja ei tuosta kuulemma ainakaan ilman isoja työaikoja/rahoja enää peliä saa.

                        Eli ensviikolla todennäkösesti 325 konetta tilalle ja sitten pitää koittaa tota konetta kaupitella.

                        Oli kyllä todella hyvä palvelu tuolla benkaralla ja tietämystä tuntui löytyvän. Asiakaspalvelukin kohdallaan, ja asioista sai tietoa toisin kuin edellisessä paikassa.

                        Tuon vaihtokoneenkin hinta töineen myöskin mielestäni varsin kohtuullinen, vaan muutaman satasen enemmän mitä tammer-dieselillä olis ollut pelkkä koneen vaihto. Varauksetta voin siis suositella ja kiitoksia myös foorumilaisille avusta.

                        Comment

                        • Bugi
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 175
                          • Tampere

                          #27
                          Kysytääs nyt tässä vielä, jos löytyis foorumilaisilta tietoo.

                          Elikkäs kun tohon nyt laitetaan luultavasti se 325 kone, niin eihän siitä muutosprosentit enää mene, kun on jo muutoskatsastettu 328 koneelle ja siitä menny prosentit?

                          Ja varmaakin tuo pitää nyt taas muutoskatsastaa kun tulee tuo 325 kone kiinni, vai meneekö se ihan tuollaisenaan?

                          -93 vanoksellinen kone siis varmaanki tulossa.

                          Ajattelin vielä konttorilta käydä kyselemässä, mutta alustavasti myös täällä kyselen.
                          Last edited by Bugi; 18-05-2009, 21:18. Reason: lisäys

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            #28
                            Originally posted by MasaTDS View Post
                            toi on ilmeisesti mun vanha auto jos rekkari ess,,, siina on 328 alakerta mutta mieletani ja ainakin venttiilikoppa on m50 325;n kuten myös imusarja ja jotain muuta,oli jo viime kesana vanoksessa kulumisen merkkeja kun myin auton helsinkiin
                            Joo kommentoidaan nyt itekki tänne "julkisesti" kun tämä auto sattuu mun avataressaki olemaan...

                            Eli imusarja on 325, koska kaikkihan tietää että 328 on kuristeltu imusarjasta..
                            Kone on muutoinkin viritelty=>pelkkä kone maksoi silloin, kun on laitettu autoon ~10ke (tilattu saksasta)

                            Penkitetty 240hv 309Nm

                            Vanos piti krohahduksen 2000rpm kohdalla jo yli vuosi sitten eikä ääni muuttunut siinä reilussa puolessa vuodessa mihinkään minulla ollessa...:think
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #29
                              Originally posted by Bugi View Post
                              Jeps, nyt on benkaralta haettu tuomio ja ei tuosta kuulemma ainakaan ilman isoja työaikoja/rahoja enää peliä saa.

                              Eli ensviikolla todennäkösesti 325 konetta tilalle ja sitten pitää koittaa tota konetta kaupitella.

                              Oli kyllä todella hyvä palvelu tuolla benkaralla ja tietämystä tuntui löytyvän. Asiakaspalvelukin kohdallaan, ja asioista sai tietoa toisin kuin edellisessä paikassa.

                              Tuon vaihtokoneenkin hinta töineen myöskin mielestäni varsin kohtuullinen, vaan muutaman satasen enemmän mitä tammer-dieselillä olis ollut pelkkä koneen vaihto. Varauksetta voin siis suositella ja kiitoksia myös foorumilaisille avusta.
                              No mitä sieltä nyt sitten on tarkalleen ottaen rikki?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Bugi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 175
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by jannmann View Post
                                No mitä sieltä nyt sitten on tarkalleen ottaen rikki?
                                Ei tiedä tarkemmin vielä, kuhan toi kone on otettu pois autosta nii eräs foorumilainen tulee avaan sen ja luultavasti ostaa riippuen vauriosta. Ainakin imusarja ja peltipakosarja varmaankin menee kyseiselle tyypille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎