Originally posted by Piplis
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kun virrat kääntää ykkösasentoon, niin imusarjan tietämiltä kuului päivällä sirittämisen tapaista naputusta, ihan kuin jokin solenoidi olisi nakuttanut tms. Kun ilmamäärämittarin haitariputkesta piti kiinni, niin se värisi ihan selkeästi sirityksen tahtiin. Mikähän tuolla mahtaa tuollaista ääntä/värinää pitää ja vai onko jotain normaalia?
Autona vm. -94 e36 325iA.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNo heti ensimmäinen ongelma tulee tossa oikeanpuoleisessa namiskassa, koska manuaalisessa se on mekaanisesti vaijerilla yhdistetty sinne puhallinsysteemeihin ja automaattisessa sama hoidetaan sähköisesti. Lisäksi puhaltimen nopeuden säätö tapahtuu erilaisella kytkennällä kummassakin. manuaalisessa on taivaan vanha etuvastussysteemi, jossa namiskalla muutetaan etuvastuksen arvoa muutamin portain ja automaattisessa löytyy käsittääkseni transistorityyppinen ratkaisu.
Suomeksi: vaatii siis sekä puhallinkoneistoon ja sähköihin muutoksia. Mitä? Sitä pitää kysyä joltain muulta...Ei maksa vaivaa syventyä enempää tuohon. Tuntuu vaan olevan kiven alla varmasti toimiva manuaali-mallinen paneeli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostAsiaa on puitu ennenkin, mutta en kuollaksenikaan muista ja en löytänyt searchilla eli:
Mites se menikään, jos olisi sellainen hypoottinen tilanne, että haluaisin puhaltimen manuaali-namiskojen tilalle pikkunappisen eli näiden päittäin vaihto:
Muistaisin jonkun joskus maininneen, että bolt-on, mutta tuntuu vähän kalajutuilta :think
Suomeksi: vaatii siis sekä puhallinkoneistoon ja sähköihin muutoksia. Mitä? Sitä pitää kysyä joltain muulta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JonttuPeke View PostEi vaankun ajattelin vaan että onko muuten normi alustalle heavy dutyt hyvät, kun eijoo iso hintaerokaan. Jep niinhän sieltä saa mutta minkä kokonen "vakioalkukäyrä" on? Okkei, mut onko teillä muilla ne vaijerin ruuvit alkuvaiheessa vai jossahin muussa kohiten capiinin puolelta, kun jossakin ohjeessa taisi olla että niistä vaijereista ei saa säätää vaan niistä mitkä on jarrujen luona.?
Päästöt kyllä yllätti positiivisesti kun olivat alle puolet hyväksytyistä vaikka pätkii joillakin kierroksilla
Leave a comment:
-
-
Asiaa on puitu ennenkin, mutta en kuollaksenikaan muista ja en löytänyt searchilla eli:
Mites se menikään, jos olisi sellainen hypoottinen tilanne, että haluaisin puhaltimen manuaali-namiskojen tilalle pikkunappisen eli näiden päittäin vaihto:
Muistaisin jonkun joskus maininneen, että bolt-on, mutta tuntuu vähän kalajutuilta :thinkLast edited by Rockford; 07-05-2011, 22:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by esa`pentula View Postedessä vai takana koiranluut väljät? miksi et ostaisi heavyduty mallisia kun hintaeroa on tyyliin 5e schmiedmannilta.
taitaa sieltä jotain yleismallisia laippoja saada, kannattaa käydä katsomassa niin tietää.
eipä niissä käsijarrujen kengissä juuri eroja ole, säädät vaan huolella niin toimii. ekaks tyhjä pois vaijerista, sitten 2 napsua käppäriä ylös ja sen jälkeen perä ilmaan ja säädät niin kauan että ottaa kiinni molemmin puolin saman verran. sen jälkeen käppäri pois päältä ja 1-2 napsua säätöä kengistä takaisin päin.
Päästöt kyllä yllätti positiivisesti kun olivat alle puolet hyväksytyistä vaikka pätkii joillakin kierroksilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JonttuPeke View PostKatsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?
Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?
taitaa sieltä jotain yleismallisia laippoja saada, kannattaa käydä katsomassa niin tietää.
eipä niissä käsijarrujen kengissä juuri eroja ole, säädät vaan huolella niin toimii. ekaks tyhjä pois vaijerista, sitten 2 napsua käppäriä ylös ja sen jälkeen perä ilmaan ja säädät niin kauan että ottaa kiinni molemmin puolin saman verran. sen jälkeen käppäri pois päältä ja 1-2 napsua säätöä kengistä takaisin päin.
Leave a comment:
-
-
Katsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?
Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?Last edited by JonttuPeke; 07-05-2011, 17:51.
Leave a comment:
-
-
mitä iskunvaimentimia ootte käyttäneet e36:sen takapäässä ite ostin tuonne konin säädettävät, öljyiskarit oli niin ei vittu vaikka kuin ruuvaa jäykimmälle, Nämä siis olivat 4 portaisella säädöllä, niin eipä oikein auttanut... on se pinta kova mutta lähinnä haen sitä et sais sen takapään mahdollisimman tönkönksi ettei rappaa ku on 10'' vanne takana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostKuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.
Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...tainer_tubing/
Leave a comment:
-
-
Kuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.
Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Herra von Levee View Postolisiko jotain maakohtaista (tuskin) vai vaihdettu jälkikäteen vanhaan malliin ko autoon. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostEi mene. 9/92 asti erilainen kallistuksenvakaaja jossa pidemmät ns koiranluut ( kiinnittyy iskarin kylkeen, 9/92-> kiinnitys alatukivarteen. )
Asiksen 8/91:ssa tosin on vielä vanha kiinnitys.
Leave a comment:
-
-
Ongelma seuraava:
Mittariston valot ym. toimii kun valot ei ole päällä.
Heti kun kääntää valot katkaisijasta päälle, mittariston valot ja kaikki muut sammuvat. :think
Joku laittanut jotkut johdot ristiin vai mikä on?
Auto E36 325i sedan vm. 91
Leave a comment:
-
Leave a comment: