E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by Piplis View Post
    Kun virrat kääntää ykkösasentoon, niin imusarjan tietämiltä kuului päivällä sirittämisen tapaista naputusta, ihan kuin jokin solenoidi olisi nakuttanut tms. Kun ilmamäärämittarin haitariputkesta piti kiinni, niin se värisi ihan selkeästi sirityksen tahtiin. Mikähän tuolla mahtaa tuollaista ääntä/värinää pitää ja vai onko jotain normaalia?

    Autona vm. -94 e36 325iA.
    Tyhjäkäyntimoottori siellä varmaan surisee.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Kun virrat kääntää ykkösasentoon, niin imusarjan tietämiltä kuului päivällä sirittämisen tapaista naputusta, ihan kuin jokin solenoidi olisi nakuttanut tms. Kun ilmamäärämittarin haitariputkesta piti kiinni, niin se värisi ihan selkeästi sirityksen tahtiin. Mikähän tuolla mahtaa tuollaista ääntä/värinää pitää ja vai onko jotain normaalia?

    Autona vm. -94 e36 325iA.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No heti ensimmäinen ongelma tulee tossa oikeanpuoleisessa namiskassa, koska manuaalisessa se on mekaanisesti vaijerilla yhdistetty sinne puhallinsysteemeihin ja automaattisessa sama hoidetaan sähköisesti. Lisäksi puhaltimen nopeuden säätö tapahtuu erilaisella kytkennällä kummassakin. manuaalisessa on taivaan vanha etuvastussysteemi, jossa namiskalla muutetaan etuvastuksen arvoa muutamin portain ja automaattisessa löytyy käsittääkseni transistorityyppinen ratkaisu.

    Suomeksi: vaatii siis sekä puhallinkoneistoon ja sähköihin muutoksia. Mitä? Sitä pitää kysyä joltain muulta...
    Ourait, thänks infosta Ei maksa vaivaa syventyä enempää tuohon. Tuntuu vaan olevan kiven alla varmasti toimiva manuaali-mallinen paneeli.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Asiaa on puitu ennenkin, mutta en kuollaksenikaan muista ja en löytänyt searchilla eli:

    Mites se menikään, jos olisi sellainen hypoottinen tilanne, että haluaisin puhaltimen manuaali-namiskojen tilalle pikkunappisen eli näiden päittäin vaihto:

    Muistaisin jonkun joskus maininneen, että bolt-on, mutta tuntuu vähän kalajutuilta :think
    No heti ensimmäinen ongelma tulee tossa oikeanpuoleisessa namiskassa, koska manuaalisessa se on mekaanisesti vaijerilla yhdistetty sinne puhallinsysteemeihin ja automaattisessa sama hoidetaan sähköisesti. Lisäksi puhaltimen nopeuden säätö tapahtuu erilaisella kytkennällä kummassakin. manuaalisessa on taivaan vanha etuvastussysteemi, jossa namiskalla muutetaan etuvastuksen arvoa muutamin portain ja automaattisessa löytyy käsittääkseni transistorityyppinen ratkaisu.

    Suomeksi: vaatii siis sekä puhallinkoneistoon ja sähköihin muutoksia. Mitä? Sitä pitää kysyä joltain muulta...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Ei vaankun ajattelin vaan että onko muuten normi alustalle heavy dutyt hyvät, kun eijoo iso hintaerokaan. Jep niinhän sieltä saa mutta minkä kokonen "vakioalkukäyrä" on? Okkei, mut onko teillä muilla ne vaijerin ruuvit alkuvaiheessa vai jossahin muussa kohiten capiinin puolelta, kun jossakin ohjeessa taisi olla että niistä vaijereista ei saa säätää vaan niistä mitkä on jarrujen luona.?

    Päästöt kyllä yllätti positiivisesti kun olivat alle puolet hyväksytyistä vaikka pätkii joillakin kierroksilla
    Minulla on pakosarjan- ja putken väliset uudet tiivisteet, voin mitata reiän ja pulttijaon, 3 pulttia siis. Miten meinasit putken tehdä, kattien kanssa vai ilman, yhdellä/kahdella putkella ym ?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Asiaa on puitu ennenkin, mutta en kuollaksenikaan muista ja en löytänyt searchilla eli:

    Mites se menikään, jos olisi sellainen hypoottinen tilanne, että haluaisin puhaltimen manuaali-namiskojen tilalle pikkunappisen eli näiden päittäin vaihto:





    Muistaisin jonkun joskus maininneen, että bolt-on, mutta tuntuu vähän kalajutuilta :think
    Last edited by Rockford; 07-05-2011, 22:11.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    edessä vai takana koiranluut väljät? miksi et ostaisi heavyduty mallisia kun hintaeroa on tyyliin 5e schmiedmannilta.

    taitaa sieltä jotain yleismallisia laippoja saada, kannattaa käydä katsomassa niin tietää.

    eipä niissä käsijarrujen kengissä juuri eroja ole, säädät vaan huolella niin toimii. ekaks tyhjä pois vaijerista, sitten 2 napsua käppäriä ylös ja sen jälkeen perä ilmaan ja säädät niin kauan että ottaa kiinni molemmin puolin saman verran. sen jälkeen käppäri pois päältä ja 1-2 napsua säätöä kengistä takaisin päin.
    Ei vaankun ajattelin vaan että onko muuten normi alustalle heavy dutyt hyvät, kun eijoo iso hintaerokaan. Jep niinhän sieltä saa mutta minkä kokonen "vakioalkukäyrä" on? Okkei, mut onko teillä muilla ne vaijerin ruuvit alkuvaiheessa vai jossahin muussa kohiten capiinin puolelta, kun jossakin ohjeessa taisi olla että niistä vaijereista ei saa säätää vaan niistä mitkä on jarrujen luona.?

    Päästöt kyllä yllätti positiivisesti kun olivat alle puolet hyväksytyistä vaikka pätkii joillakin kierroksilla

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Katsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?

    Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?
    edessä vai takana koiranluut väljät? miksi et ostaisi heavyduty mallisia kun hintaeroa on tyyliin 5e schmiedmannilta.

    taitaa sieltä jotain yleismallisia laippoja saada, kannattaa käydä katsomassa niin tietää.

    eipä niissä käsijarrujen kengissä juuri eroja ole, säädät vaan huolella niin toimii. ekaks tyhjä pois vaijerista, sitten 2 napsua käppäriä ylös ja sen jälkeen perä ilmaan ja säädät niin kauan että ottaa kiinni molemmin puolin saman verran. sen jälkeen käppäri pois päältä ja 1-2 napsua säätöä kengistä takaisin päin.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Katsastuksessa huomautti että etukoiranluut on väljät, niin kannattaako sinne vaihtaa nuo vahvistetut vai normit? Ja onko noissa käsijarrun paloissa eroja niinkun normijarrupalaoissa kun sen takia jäi leima saamatta, että ei tuu mitään paskaa ostettua sinne..?

    Ainiin ja saako motonetistä tai jostain pakosarjan loppuun sopivia laippoja jos rupeis vääntelemään uutta putkistoa, vai joutuuko teettämään jossakin?
    Last edited by JonttuPeke; 07-05-2011, 17:51.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    mitä iskunvaimentimia ootte käyttäneet e36:sen takapäässä ite ostin tuonne konin säädettävät, öljyiskarit oli niin ei vittu vaikka kuin ruuvaa jäykimmälle, Nämä siis olivat 4 portaisella säädöllä, niin eipä oikein auttanut... on se pinta kova mutta lähinnä haen sitä et sais sen takapään mahdollisimman tönkönksi ettei rappaa ku on 10'' vanne takana.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Kuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.

    Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...tainer_tubing/
    Kyllä kuuluu.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Kuuluuko tuon aktiivihiilisäiliön poistoputken osa. (4) päätyä ulkoilmaan? Putki ei siis mene mihinkään.

    Näyttää olevan täysin samanlainen systeemi ainakin 318is ja 325:ssa.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Herra von Levee View Post
    10/1991 muuttui koiranluiden kiinnitys alatukivarteen. Itsellänikin 1/92:ssa oli vanha yläpää mutta jo uusi koiranluun kiinnitys.



    Asiksen 8/91:ssa tosin on vielä vanha kiinnitys.
    Hmmm.. itsellä ollut 6/92 ja vielä vanhalla mallilla. olisiko jotain maakohtaista (tuskin) vai vaihdettu jälkikäteen vanhaan malliin ko autoon. :think

    Leave a comment:


  • Herra von Levee
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Ei mene. 9/92 asti erilainen kallistuksenvakaaja jossa pidemmät ns koiranluut ( kiinnittyy iskarin kylkeen, 9/92-> kiinnitys alatukivarteen. )
    10/1991 muuttui koiranluiden kiinnitys alatukivarteen. Itsellänikin 1/92:ssa oli vanha yläpää mutta jo uusi koiranluun kiinnitys.



    Asiksen 8/91:ssa tosin on vielä vanha kiinnitys.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Ongelma seuraava:
    Mittariston valot ym. toimii kun valot ei ole päällä.
    Heti kun kääntää valot katkaisijasta päälle, mittariston valot ja kaikki muut sammuvat. :think
    Joku laittanut jotkut johdot ristiin vai mikä on?

    Auto E36 325i sedan vm. 91

    Leave a comment:

Working...
X