E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Bmw320i View Post
    Moro!

    kaverille pitäisi vaihtaa säädettävä alusta e36 316i tourinkiin -98. Tässä ajattelin kysellä asiat selviksi että onnistuisi kerralla kun remonttipaikka 40km päässä maalla ja en oo tuohon e36 tutustunut oikein aiemmin alusta puolesta.

    -Pääseekö helpommalla työllä jos hommaa uudet etuiskarien yläpäät?
    -Pitääkö nuo yläpäät siinä normitolpassa sen jousen paikallaan?
    Meinasin että jos joutuu takas joskus vaihtamaan nuo normi tolpat niin ei tarviis sitten jousipuristimia jos ne yläpäät pitää sen nipussa?

    -Tarviiko takana jousipuristimia vai onnistuuko esim tunkilla tukivarren alta laskemalla/tunkkaamalla iskarin ollessa irti tuo jousien vaihto? jotkut lievät madallusjouset siinä nyt on paikallaan.

    -Eihän tässä ole etujarruletkut silleen tolpassa kiinni että jarrulinjan joutuu käyttämään auki kun tolpan vaihtaa että joutuis jarruja ilmailemaan?

    Aika tyhmiä kysymyksiä joo mutta ei oo tullu aiemmin e36 alusta kanssa touhuttua niin osais varata työkalut/tarvikkeet valmiiksi mukaan ja antaa kaverille hieman hintaarviota työstä.

    Niin ja alustaksi on ostettu ta technics säädettävä jos se vaikuttaa.

    Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii jeesata!
    -Pääsee helpommalla työllä siten ettei tarvitse vanhoja purkaa irti.
    -Kyllä ja mahdollisesti tarvii jousipuristimia
    -Ei tarvitse takana jousipuristimia
    -Ei tarvitse jarrulinjoja purkaa, on niitä hiluja tolpassa kiinni mutta siitä vain irti ei muuten.

    Leave a comment:


  • Bmw320i
    replied
    Moro!

    kaverille pitäisi vaihtaa säädettävä alusta e36 316i tourinkiin -98. Tässä ajattelin kysellä asiat selviksi että onnistuisi kerralla kun remonttipaikka 40km päässä maalla ja en oo tuohon e36 tutustunut oikein aiemmin alusta puolesta.

    -Pääseekö helpommalla työllä jos hommaa uudet etuiskarien yläpäät?
    -Pitääkö nuo yläpäät siinä normitolpassa sen jousen paikallaan?
    Meinasin että jos joutuu takas joskus vaihtamaan nuo normi tolpat niin ei tarviis sitten jousipuristimia jos ne yläpäät pitää sen nipussa?

    -Tarviiko takana jousipuristimia vai onnistuuko esim tunkilla tukivarren alta laskemalla/tunkkaamalla iskarin ollessa irti tuo jousien vaihto? jotkut lievät madallusjouset siinä nyt on paikallaan.

    -Eihän tässä ole etujarruletkut silleen tolpassa kiinni että jarrulinjan joutuu käyttämään auki kun tolpan vaihtaa että joutuis jarruja ilmailemaan?

    Aika tyhmiä kysymyksiä joo mutta ei oo tullu aiemmin e36 alusta kanssa touhuttua niin osais varata työkalut/tarvikkeet valmiiksi mukaan ja antaa kaverille hieman hintaarviota työstä.

    Niin ja alustaksi on ostettu ta technics säädettävä jos se vaikuttaa.

    Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii jeesata!

    Leave a comment:


  • Duzer
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Okei. Mistähän tuohon sitten saisi oikeanlaisen pumpun, ja mihin hintaan.:think

    Omani tehostaa kylmänä vielä jotenkin, muttakun lämpiää niin eipä tehostakkaan enää, ääntää vaan.
    Jos on toi sama "vanhan mallin" niin ei uutena varmaa mistään kun ei enää valmisteta. Eli käytettyä etsimää.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Taitaa olla samat jouset :think
    eikös 4 ja 6 sylintereisissä ole eri painorasitukset jousille?

    Leave a comment:


  • Bojala
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli jos haluaa purkaa penkin täytyy taustapahvi hajottaa ?
    Itse revin pehmusteet irti, niiteillä kiinni. Eli joutuu penkin "hajoittamaan" jos haluaa vaikka päästä kippi mekanismiin käsiksi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Bojala View Post
    Ei lähde, vaihtunut vasta joskus 94 puolessa välissä. Sitä ei ole irroitettava.
    Eli jos haluaa purkaa penkin täytyy taustapahvi hajottaa ?

    Leave a comment:


  • Bojala
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Juuh.
    Ei lähde, vaihtunut vasta joskus 94 puolessa välissä. Sitä ei ole irroitettava.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Eikös kaikista Coupen, eli kippaavista etupenkeistä lähde se takaosa irti?
    Juuh.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Voiko pätkiminen/tulppien paskominen johtua, siitä kun joku on tehny tuonne maadotukselle patentin missä on vaan 3 ohutta johtoa sen ison johon tilalla(Tilasin uudet maadotusjohot)?

    Onko 325:sen putkistossa 2 lambaa, ennen katalysaattoria ja katalysaattorin jälkeen?
    Voi johtua mutta tuskin :think

    Vain 1 lambda ennen katteja.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    ja vielä yksi tyhmä kysymys.

    320:seen 316:stasen takajouset.tapahtuuko mitään ratkaisevaa?
    Taitaa olla samat jouset :think

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Voiko pätkiminen/tulppien paskominen johtua, siitä kun joku on tehny tuonne maadotukselle patentin missä on vaan 3 ohutta johtoa sen ison johon tilalla(Tilasin uudet maadotusjohot)?

    Onko 325:sen putkistossa 2 lambaa, ennen katalysaattoria ja katalysaattorin jälkeen?
    Last edited by JonttuPeke; 05-05-2011, 17:27.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    ja vielä yksi tyhmä kysymys.

    320:seen 316:stasen takajouset.tapahtuuko mitään ratkaisevaa?

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Eikös kaikista Coupen, eli kippaavista etupenkeistä lähde se takaosa irti?

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by Duzer View Post
    Se kiinnitysrautahan tulee 4 pultilla siihen pumppuun kiinni,sen vanhan tehostimen pultit on lähempänä toisiaan ja kaiken lisäksi ne ei ole symmetrisesti vaan toisen puolen pultien väli ~1cm isompi. Sekä se rauta on niin paksu että vaikka reiät täsmäis,niin ne mutterit kiristys pari kierrosta :think
    Schmiedmann vastasi:joissain E36 malleissa on tullut vastaan todella "vanha" pumppu jossa
    kiinnitysrauta on erilainen kuin muissa.
    Kyseisestä pumpusta on ollut aikoinaan kaksi versiota, mutta vanhempaa
    mallia ei enää valmisteta.

    Huom! kun kattelin tota vanhaa pumppuu niin osanumero loppuu -951 eikä -952 kuten BMWfans ilmottaa..
    Okei. Mistähän tuohon sitten saisi oikeanlaisen pumpun, ja mihin hintaan.:think

    Omani tehostaa kylmänä vielä jotenkin, muttakun lämpiää niin eipä tehostakkaan enää, ääntää vaan.

    Leave a comment:


  • mikkå
    replied
    Osaisko joku sanoa meneekö e46sen jouset e36 iskariin eesä tai takana vai onko ihan erilaiset vieterit?

    Leave a comment:

Working...
X