E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JonttuPeke
    replied
    Takakaarissa on ruosteen alkua("kuplimista"), niin onnistuuko sellasen korjaus mitenkä vai joutuuko koko takaosan maalaamaan uudestaan? Helmoissa on myös alkua niin siihen vaan sitä suojaainetta ja maali päälle?

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Onkos kukaan testannu noita FK:n coilovereita taakse? Vaatinee yläpään kiinnitykseen sen vahvikkeen, mitenhän alapään kiinnitys, kestääköhän tukivarsi painon?

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kyllä sen pitäisi lähteä heti kun ilmastoinnin kytkee päälle (kompura starttaa)

    http://www.bmwe36blog.com/image-view...elay-layout-03

    Thanks. Sit otin vielä sähkökaaviosta ilmastoinin sähkökuvat.

    Pitää mitata releille virtaset ja kokeilla että naksuuko.
    Samalla mitata tietty tuleeko sille moottorille virtaa, muistaakseni mittasin syksyllä että tuli.
    (siihen päätökseen tulin että moottori sökö / kait)

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Eikös tuokin ole huoltoa vaativa kohde ja kun ei tietoa milloin on viimeeksi kylmä-aineita lisätty niin taitaa olla ihan suotavaa tarkistuttaa ennenkuin menee rikki.
    Saahan sitä huollattaa, mutta ei siellä mitään rikki mene vaikka aineet meniskin vähiin.
    Mielestäni turhaa jos kylmää tulee mutta eihän se pahennakkaan jos käytät huollossa

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi jos kerran tekee kylmää?
    Eikös tuokin ole huoltoa vaativa kohde ja kun ei tietoa milloin on viimeeksi kylmä-aineita lisätty niin taitaa olla ihan suotavaa tarkistuttaa ennenkuin menee rikki.

    Leave a comment:


  • ojmichael
    replied
    M50B25 kone.
    Alkoikohan nyt ohjaustehostin veteleen viimeisiään vai missä vika, kun kauheaa vinkuna kuuluu konepellin alta.
    Erikoistahan tuossa on se ettei rattia paikallaan kääntelemällä pidä mitään ylimääräisiä ääniä, mutta kierroksia nostaessa tuo alkaa. Kaikki nesteet siis kohdillaan, eikä mikään vuoda.

    Vai luistaisikohan moniurahihna? Vaihdoin meinaan uuden hihnan vähän aikaa sitten. Eikös kiristinrulla toimi "automaattisesti" eli kun hihnan siihen päälle saa niin se kiristää sen? Toivottavasti..

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    Ilmastoinninta vielä sen verran. (e36 ,325, 92)

    Kylmää tulee , hienosti Ei valittamista.

    Mutta kuinka lämpimäksi pitää kennon tulla että lähtee sähköflekti päälle?
    Noin käden lämpöseksi uskalsin päästää. Tyhjä käynnillä.

    Vanha flekti ei lähteny , eikä kyllä tilalle hankittu käytetty...tulille:think

    Katsoin sulakkeet, ei vikaa.
    Vaihdoin releitten paikkaa, ei muutosta. Mikä rele yleensä on ilmastoinnin flektillä?
    Kyllä sen pitäisi lähteä heti kun ilmastoinnin kytkee päälle (kompura starttaa)

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    Saako nuita takajousen korkeudensäätöpalikoita tilattua mistään erikseen? Suht tuore HR:n alusta alla mutta ei mahdu läskitpallot pyöriin takana
    Schmiedmannilla taisi yksi pari olla hyllyssä.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Saahan sinne laitettua sähköflektin, omaani meinasin kanssa jossain vaiheessa. Esim. Biltemasta löytyy alavesiletkuun anturille sovite, sen lisäksi itse anturi, flekti, rele, sulake ja sähköjohtoa.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Samee View Post
    Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, että miksi et laita uutta viskoa autoosi? Paljon isompitöinen ja varmasti samanhintainen tai jopa kalliimpihan sinne se sähköflekti on ährätä? Iipeistähän noita viscoja saa jopa ihan edullisestikin.
    olipa ärsyttävä vastaus. oliko jollain jotain apuja tuohon alkup kysymykseen?

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Ilmastoinninta vielä sen verran. (e36 ,325, 92)

    Kylmää tulee , hienosti Ei valittamista.

    Mutta kuinka lämpimäksi pitää kennon tulla että lähtee sähköflekti päälle?
    Noin käden lämpöseksi uskalsin päästää. Tyhjä käynnillä.

    Vanha flekti ei lähteny , eikä kyllä tilalle hankittu käytetty...tulille:think

    Katsoin sulakkeet, ei vikaa.
    Vaihdoin releitten paikkaa, ei muutosta. Mikä rele yleensä on ilmastoinnin flektillä?

    Leave a comment:


  • Samee
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Ei toimi täällä. Lämmöt nousee kaupungissa ruuhkissa kykkiessä (ei nyt merkittävästi, mutta seuraavaan viivaston välikköön saakka). Ei ole mitään ilmastointeja, kun on tuo ilmastointiluukku.. Ei jaksais pelkästään tämän takia tohottaa kuumaa pärställe auringonpaisteessa.
    Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, että miksi et laita uutta viskoa autoosi? Paljon isompitöinen ja varmasti samanhintainen tai jopa kalliimpihan sinne se sähköflekti on ährätä? Iipeistähän noita viscoja saa jopa ihan edullisestikin.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi et jätä koko flektiä pois? Mulla ei ollut moneen vuoteen ja hyvin toimii myös helteillä kaupunkiajossa. Kyllä se ilmastoinnin flekti sitten hätä tapauksissa hoitaa jäähdytyksen.
    Ei toimi täällä. Lämmöt nousee kaupungissa ruuhkissa kykkiessä (ei nyt merkittävästi, mutta seuraavaan viivaston välikköön saakka). Ei ole mitään ilmastointeja, kun on tuo ilmastointiluukku.. Ei jaksais pelkästään tämän takia tohottaa kuumaa pärställe auringonpaisteessa.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Te jotka olette ostaneet Depon etuvaloja näihin, onko paketeissa ollut puutteita? Esim. puuttunut pitkien takaa se kansi?

    edit. Ja osaako kukaan sanoa että käykö tuohon BMW:n alkuperäinen kansi jostain mallista?
    Vielä tästä. Voisiko joku jolla Depon valot, kokeilla että sopiiko niihin alkuperäisistä valoista ne takakannet kiinni?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Jeps, eli tosiaan tuossa talven aikana tuli heivattua tuo hajonnut viskokytkin vesipumpun vaihdon yhteydessä ja nyt alkaa olla sitten aika hankkia uutta tilalle ennen kelien lämpenemistä. Katselin tuossa ja tulin siihen tulokseen, että viskokytkintä tuonne en enää laita, vaan haluaisin sähkötoimisen flektin. Kysymys kuuluukin:

    Joku mainitsi joskus, että tällaisia itseasennettavia flektisysteemejä löytyy autotarvikeliikkeistä, mutta että.. Miten tuon anturin kiinnittäminen? Olen ymmärtänyt, että isketään lämpötila-anturi syylärin kylkeen ja homma rokkaa sillä - erehtynyt? Pitääkö tuossa porailla jotain reikiä esim. vai miten tuon anturin asennus tapahtuu? Onko tuolle kenties olemassa syylärin kyljessä paikka?

    Sitten sellanen juttu tuli vielä mieleen, että olen nähnyt joissain malleissa flektin syylärin etupuolella.. Eli mitenkäs tuo asennus tulisi tehdä? Etu- vai takapuolelle syyläriä? Molemmille? Riippu tietysti minkälaisen ostaa, vai mitä ihmettä?

    Aika paljon kysymyksiä yksinkertaisesta asiasta.. Toivottavasti joku jaksaa vastata..
    Miksi et jätä koko flektiä pois? Mulla ei ollut moneen vuoteen ja hyvin toimii myös helteillä kaupunkiajossa. Kyllä se ilmastoinnin flekti sitten hätä tapauksissa hoitaa jäähdytyksen.

    Leave a comment:

Working...
X