E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1031
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Kukaan selvitellyt eekolmikutosen ABS ongelmia?
    Eli tarkoituksena mitata tuosta ABS boksin liittimesta noiden pyöränantureiden kuntoa. Nytvaan ei ole varmuutta, että mistä pinneistä nuo mitataan?

    http://jontsu00.kuvat.fi/kuvat/bimmeriremonttia/1.jpg

    Eli mitataanko ne noista pinneistä vai jostain ihan muista? Tosiaan mittari on 20k ohmi alueella ja 6 alimmaisesta sarjasta antoi kaikista saman 1.06, mutta tuosta sinisella merkitystä sarjasta ei mitään.

    Eli onko syyllinen vasen etuanturi vedoten tähän kuvaan http://www.btcf.fi/forum/attachment....4&d=1159737197 ?(olettaen, että oikeat pinnit kyseessä..)
    En nyt muista ulkoa mitkä pinnit boksin puoleisessa liittimessä menee antureihin.. Mutta anturin signaali otetaan kahdelle pinnille ja se liittimen kolmas on "shield" (häiriösäteilyä estävä koaksiaalinen johdin signaali johtimen ympärillä) noitten kahden signaalijohtimen väliltä kuuluisi löytyä jotain 1 kilon luokkaa oleva resistanssi. Anturi on kestomagneetin kenttään käämittyä kuparia joka muodostaa pienen pulssimuotoisen jännitteen pyörän pyöriessä.. (nämä edelliset mittaukset/jutut koskevat jatkoliitintä pyöränkotelossa, ei abs-boksin päässä)
    Tuo mittaamasi resistanssi kuulostaa olevan "tontilla" mutta anturin kestomagneetin kentän heikentyessä saattaa anturilta saatava jännite jäädä liian pieneksi. Se kolmas pinni joka ei näyttänyt resistanssia menee muistaakseni kiinnitys pultin reiän metalliin (maadoittuu koriin)
    Last edited by 1031; 06-05-2011, 19:02.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Eikös tuo alusta mene suoraan tuohonkin 9/92 vanhempaan, kun tuossa kerta tulee nuo yläpäät mukana?

    Ei mene. 9/92 asti erilainen kallistuksenvakaaja jossa pidemmät ns koiranluut ( kiinnittyy iskarin kylkeen, 9/92-> kiinnitys alatukivarteen. )

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Kukaan selvitellyt eekolmikutosen ABS ongelmia?
    Eli tarkoituksena mitata tuosta ABS boksin liittimesta noiden pyöränantureiden kuntoa. Nytvaan ei ole varmuutta, että mistä pinneistä nuo mitataan?

    http://jontsu00.kuvat.fi/kuvat/bimmeriremonttia/1.jpg

    Eli mitataanko ne noista pinneistä vai jostain ihan muista? Tosiaan mittari on 20k ohmi alueella ja 6 alimmaisesta sarjasta antoi kaikista saman 1.06, mutta tuosta sinisella merkitystä sarjasta ei mitään.

    Eli onko syyllinen vasen etuanturi vedoten tähän kuvaan http://www.btcf.fi/forum/attachment....4&d=1159737197 ?(olettaen, että oikeat pinnit kyseessä..)

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Joo, 328i:ssä ei ole tulppaa, 320i:ssä ja 323i:ssä on.
    Kiitos tästä! Enpähän enää yritä sitä turhaan sieltä ettiä.
    Last edited by Löwen; 06-05-2011, 18:17.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by aaretti View Post
    pitäskö kokeeksi ottaa itsekkin tuo paketti jossa tulee yläpäät mukana niin tulisi uusattua nekin samalla :think

    http://viewitem.eim.ebay.fi/TA-TECHN...562934144/item
    Eikös tuo alusta mene suoraan tuohonkin 9/92 vanhempaan, kun tuossa kerta tulee nuo yläpäät mukana?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Eikö niin, että E36 kopassa ei ole tuota allaolevassa kuvassa näkyvää numero 3 kumitulppaa, koska siitä lähtee ilmeisesti letku takapöntön läpälle? Esim. E39 m52b28 -koneisissahan ei ole läppää laisinkaan jolloin tulppa mahdollisesti löytyy ko. paikasta...

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
    Joo, 328i:ssä ei ole tulppaa, 320i:ssä ja 323i:ssä on.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Eikö niin, että E36 kopassa ei ole tuota allaolevassa kuvassa näkyvää numero 3 kumitulppaa, koska siitä lähtee ilmeisesti letku takapöntön läpälle? Esim. E39 m52b28 -koneisissahan ei ole läppää laisinkaan jolloin tulppa mahdollisesti löytyy ko. paikasta...

    Leave a comment:


  • Vertigo
    replied
    Ei kellään sattus oleen kokemuksia noista metallisista mallikohtaisista pohjapanssareista. Esim Sheriff tai joku muu. Istuuko ne paikolleen ihan ok ja aiheutuuko tuulen huminoita sun muuta?

    Alko mietityttää tommosen hankinta kun täällä pohjolassa noi tiet on mitä on ja auto on matala ku helvetti eikä nyt ihan viittis nostaankaan alkaa ku vasta pudotettu.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Ei ainakaan pitäs vuotaa, kun just tehty kansi remppa.. :S Mistähän voi viellä ottaa ilmaa jos on imuletku vaihettu uuteen ja ei niissä 2 letkussa näkyny halkeamia jne?
    käykö auto epätasaisesti? ilmamassamittari kunnossa? lambda? puolat?

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    kaikissa sama liitin ja moottori, vakio moottorin saa asennettua m3look manuaalipeileihin vaivatta. taitaa molemmin puolin olla samanlaiset liittimet, muista laittaa moottorit oikeinpäin niin ei laske kun painaa nosta



    juu, noita boscheja tuntuu olevan vähän kaikilla kun motonetistä ostaa. ngk siellä pitäisi olla. aika laihalla käynyt ja taitaa tulpankolojen tiiviste vuotaa tulpanreikiin öljyä?
    Ei ainakaan pitäs vuotaa, kun just tehty kansi remppa.. :S Mistähän voi viellä ottaa ilmaa jos on imuletku vaihettu uuteen ja ei niissä 2 letkussa näkyny halkeamia jne?

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Onko kaikissa e36 peileissä samanlaiten säätömoottorien liitin että käy kaikkiin sen puolesta? Onko vasemman ja oikean puolen peileissä täysin samanlaiset moottorit?
    kaikissa sama liitin ja moottori, vakio moottorin saa asennettua m3look manuaalipeileihin vaivatta. taitaa molemmin puolin olla samanlaiset liittimet, muista laittaa moottorit oikeinpäin niin ei laske kun painaa nosta

    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Tän näköset oli tulpat kun irrottelin (Eli siis ne väärät bosch:it). Onko käynyt laihalla vai?


    juu, noita boscheja tuntuu olevan vähän kaikilla kun motonetistä ostaa. ngk siellä pitäisi olla. aika laihalla käynyt ja taitaa tulpankolojen tiiviste vuotaa tulpanreikiin öljyä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by wql View Post
    Ei tartte jousipuristimia tuossa alustan vaihdossa. Riittää kun on kaveri laittamassa etutolpan päähän mutterin kun itse painaa nippua kasaan.

    Nim. Saman alustan toukkaan laittanut.
    Purkaessa riippuen vanhoista jousista, jos vanhan yläpään laittaa niin saattaa tarvita. Jos ei sitten halua ampua pitkinlattioita sen jousen.:think

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Tän näköset oli tulpat kun irrottelin (Eli siis ne väärät bosch:it). Onko käynyt laihalla vai?


    Leave a comment:


  • wql
    replied
    Ei tartte jousipuristimia tuossa alustan vaihdossa. Riittää kun on kaveri laittamassa etutolpan päähän mutterin kun itse painaa nippua kasaan.

    Nim. Saman alustan toukkaan laittanut.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Onko kaikissa e36 peileissä samanlaiten säätömoottorien liitin että käy kaikkiin sen puolesta? Onko vasemman ja oikean puolen peileissä täysin samanlaiset moottorit?
    Last edited by Miku; 06-05-2011, 15:09.

    Leave a comment:

Working...
X